un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

KLM a schimbat regulile privind telefoanele la bord

3 Jun 2014  ·

TURISM  ·

14 comentarii

Este adevărat ce s-a anunțat acum câteva săptămâni – pe zborurile KLM nu ți se mai cere să închizi complet telefonul sau tableta la decolare și la aterizare, ci le poți folosi pe Flight Mode pe toată durata zborului.

Nu pare mare chestie (în practică mulți se mai ascundeau de stewardeze și făceau deja asta), dar este, elimină o mare parte din frecușul de la bord, elimină sentimentul de militărie și face totul mai comod de la urcarea în avion și până la coborâre.

zbor_klm_4Altfel spus, schimbările sunt următoarele:

  • Înainte de decolare ni s-a spus să trecem echipamentele de comunicație pe Flight Mode – înainte trebuiau închise complet pentru decolare și stocate sus sau în buzunarul scaunului. Și acum, ce-i drept, au cerut ca laptopurile voluminoase să fie închise pe timpul decolării, dar telefonul l-am ținut pornit (pe Flight Mode) și am ascultat muzică în continuare.
  • Înainte de aterizare situația a fost similară, nu ni s-a cerut să închidem totul, așa că am continuat să mă joc Plant vs Zombies chiar și când roțile atingeau pista – anterior trebuiau închise complet și securizate pentru aterizare.
  • Imediat după ce am ieșit de pe pistă ni s-a spus că putem inclusiv să efectuăm apeluri – înainte trebuia să aștepți până când avionul oprea la punctul său de parcare la terminal.

Modificări mici, dar plăcute, după cum vă spuneam. Am fost lăsat nederanjat până la final, în timp ce la alte companii aeriene vine însoțitoarea de bord și-ți cere să nu mai asculți muzică sau să nu mai citești cartea, că urmează să aterizăm în 10 minute și totul trebuie închis.

Mă bucur că cei de la KLM au reactualizat aceste reguli în favoarea confortului pasagerilor. Încă sunt alte linii aeriene pe care textul standard spune să ții complet închise telefoanele sau tabletele pe toată durata călătoriei, nici măcar pe Flight Mode, și ești doar tolerat făcând asta.

Cât despre călătoria spre Amsterdam, s-a desfășurat fără cusur. Am observat, studiind aeroportul Otopeni de la una dintre ferestrele panoramice, că ghidul meu de recunoscut avioanele este foarte bun – le-am identificat pe toate dintr-o privire, după coadă și uși.

În avion am primit o tortilla caldă cu băutură la alegere (suc, cafea, ceai, alcoolice), apoi a mai venit o prăjitură cu o nouă rundă de băuturi, iar spre final au mai venit cu un mic desert, la alegere dintre biscuiți, Mars sau ceva Mentos.
zbor_klm_5

Să vă arăt și niște articole foarte cool din revista de bord a KLM-ului. Social Stories adună de la călători fotografii de pe Instagram și le publică în revista lunară. Dacă fotografiați ceva frumos, utilizați tag-ul #KLM pentru a afla și ei de fotografie.
zbor_klm_3

KLM schimbă un pic coloritul avioanelor, dar ca să vedeți în ce detaliu trebuie plănuită o revopsire a unui avion, vopseaua utilizată este mai mult decât o vopsea albastră și atât: timpul ei de uscare a scăzut de la 8 ore la 2 ore, ceea ce înseamnă că avioanele se întorc mai rapid la cursele lor, este mai ușoară cu 15%, ceea ce are un impact asupra consumului de combustibil, și nu mai folosește compuși pe bază de crom, ca să se poată lăuda și că nu poluează mediul înconjurător.
zbor_klm_2

asus s5507

    14 comentarii

  1. La fel si cu Turkish Airlines. Am zburat saptamana trecuta cu ei si mi-am putut tine telefonul pe flight mode tot timpul. In felul asta, am si putut filma la intoarcere, fix sub ochii stewards-ilor, ispravile colegilor de drum (ne-am “cazat” pe ultimul rand al avionului asa ca ne-am permis program artistic, inclusiv dans sincron, printre turbulente).

      (Citează)

  2. Si rozul Wizz te lasa in flight mode permanent, de la inceputul anului.

      (Citează)

  3. Ieri am zburat cu Wizz Air, la fel se recomanda ca telefoanele mobile sa fie setate pe Flight Mode

      (Citează)

  4. conceptul de “flight mode” nu exista acum N ani cînd s-au înregistrat acele anunţuri iniţiale, este deci doar un update întîrziat. Încă mai sînt în folosinţă telefoane care nu au aşa ceva şi oameni care nu ştiu ce-i aia.

    dar sincer nu am auzit vreodată să-ţi ceară să-ţi pui telefonul sus sau în buzunarul scaunului, unde ai văzut tu “fascismul” ăsta, ca zeci de pasageri să fie controlaţi la telefoane? îti zicea în anunţ să-l închizi şi cu asta basta, fiecare făcea ce credea cu el (inclusiv să uite să-l închidă).

      (Citează)

  5. Deci astept cu interes articolul despre spacecake. :)

      (Citează)

  6. Si la Lufthansa la fel, dar mi se pare ca dureaza mai mult noul bla bla legat de flight mode. Oricum la Lufthansa pe cursele interne te lasau in pace si in anii trecuti.

      (Citează)

  7. Pasul urmator este sa permita apelurile in zbor, ca sa putem vorbi non-stop 2-17 ore.

      (Citează)

  8. Pe Turkish se mergea pe Flight Mode inca din vara 2012. E drept ca se facea precizarea ca cei care nu au modul “Avion”, trebuie sa-l inchida

      (Citează)

  9. lol. in vara lu’ 12 – aeroflot, flight mode : check. iarna: swiss, flight mode: check.

    iar cu economiile la kerosen: sa ne mai pupe in… ca eu n-am vazut nici o ieftinire de pret la bilete in ultimii 2 ani. ba din contra.

      (Citează)

  10. Salut,

    Cred ca la decolare si aterizare te pune sa opresti tot si sa scoti castile ca sa fii atent la echipaj si la capitan.
    Sunt manevre cu risc ceva mai mare si toata lumea trebuie sa fie ochi si urechi.
    Dar cred ca si-au dat si ei seama ca tot una e, ca de murit oricum mori in caz de ceva, caz care oricum e foarte putin probabil.

    Ma bucur sa aud asta, sper ca in curand sa aibe toate airline-urile asta, sa nu ma mai puna sa scot castile de pe urechi.

    Merci

      (Citează)

    • @vladutz: da, chiar am un articol plănuit în care vreau să explic de ce te pune să ridici scaunul, să ridici jaluzelele de pe ferestre șamd.

        (Citează)

  11. Faceti unii dintre voi confuzie intre modul Flight Mode si posibilitatea de a folosi aparate electronice in timpul decolarii si arerizarii. Legat de ultima parte, la noi doar Wizz o permite. http://sharethis.ro/2014/01/28/wizz-air-v-permite-utilizarea-telefoanelor-mobile-la-bordul-avioanelor-sale

      (Citează)

  12. @nwradu, ref. la ridicat scaunele, îmi aduc aminte de un banc: În timpul zborului, se aude un anunț de la căpitan: stimați pasageri, motoarele tocmai s-au oprit în zbor și nu reușim să le repornim. Vă rugăm pe toți să rămîneți așezați pe locurile voastre cu centurile puse, pentru a ușura identificarea.

      (Citează)

  13. Salut, Radu. O intrebare off-topic daca se poate. La LG G2, cand il pornesti, revine luminozitatea ecranului la 100%? Am observat ca al meu face asa si este destul de enervant.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus