►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
6 Jun 2014 ·
GÂNDURI ·
Un alt mare director din Primăria București a fost săltat de DNA pentru corupție. Aceștia îl acuză de fals în declarații, luare de mită, abuz în serviciu și alte fapte caracteristice funcției sale.
Pentru că sigur este nevinovat, omul primise un Mercedes și un BMW X6 de la niște firme și uitase să declare niște sute de mii de euro și 8 ceasuri de lux marca Longines și Mont Blanc, chestii subțirele. Și cu orice mită este bună, a mai primit și un aragaz, iar telefoanele mobile ale familiei erau plătite de alte firme, pentru că nu-și permitea cei 40 de euro pe lună.
Ridicare sa cu cătușe la mâini vine la câteva zile după ce alți doi directori din Primăria Capitalei au intrat sub vizorul DNA.
În aceste condiții, oare Oprescu crede că locuitorii orașului vor considera că el nu știa nimic despre manevrele evidente ale directorilor săi? Pentru că oricum ai da-o, Oprescu pică prost de tot aici.
Dacă știa de manevre și mită, înseamnă că era complice și la fel de corupt. În fond, contractele le semnează primarul, iar plăți mari nu se fac fără acordul său. Dacă poziția oficială a primarului capitalei este că semna “ca primarul”, cum se zice, fără să știe că de fapt subordonații săi erau corupți până în măduva oaselor, tot rău este; ce fel de primar este acela care nu vede toate neregulile subordonaților săi și lucrările recepționate înainte de îndeplinire?
Desigur, aceste întrebări nu le pune nimeni. Ziariștii, cei care ar trebui să facă astfel de investigații și să pună astfel de întrebări incomode, n-au tupeu pentru că ar pierde accesul la conferințele de presă și ședințele primăriei, iar nimeni nu vrea să-i spună șefului că a pățit asta. Și cum marile trusturi de presă au legături cu oameni ce fac prin alte firme afaceri și cu PMB, subiectul rămâne neexplorat, iar Oprescu “cel mai cinstit dintre primari”, “că doar e medic”, în continuare nici măcar investigat.
***
Știrile spun că acciza introdusă de Ponta în combustibil a dus de fapt la scăderea încasărilor la buget, nu la creșterea lor după adăugarea acestei noi taxe. Oamenii au preferat să nu alimenteze mașinile, iar transportatorii au alimentat cât să le iasă TIR-ul din România, urmând ca plinul să-l facă în țările vecine, decât să cumpere benzina și motorina scumpită.
Pare un eșec total al guvernului. Aceste eșec este și mai bine înțeles când este exprimat prin cifre exacte:
18 milioane de euro este o cifră mare. S-ar părea că principalii consumatori de combustibil, cele 30.000 de camioane ale transportatorilor de marfă, au găsit o metodă de a evita taxa, având posibilitatea de a alimenta în alte țări, așa că singurii pierzători suntem noi, cei care alimentăm în scopuri personale și care cumpărăm alimentele scumpite ca urmare a taxei.
Totuși, este prea devreme ca să tragem o concluzie. Aprilie a fost prima lună cu noua acciză, dar a fost și luna Paștelui, iar mulți șoferi probabil că aveau plinul făcut din martie. Trebuie să mai treacă vreo câteva luni până să tragem concluzii taxa.
Și nu mă refer dacă taxa este de bun augur sau nu. Singura concluzie care mă interesează este cea a guvernului, care sper să descopere că acciza de 7 eurocenți duce la o scădere a consumului care-i face să încaseze și mai puțin decât înainte, așa că mai bine o scot și reducem prețul combustibilului. Discuția asta despre realizarea încasărilor nu trebuie să fie doar așa, de amorul artei, ci este nevoie de o finalitate clară în primul rând din partea guvernului.
Înainte de revelion am alimentat cu 5,62 lei. Zilele trecute 6,42 lei. Trăiască Ponta, care încă susține că taxa este pentru noile autostrăzi, deși toate proiectele sunt oprite.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
06/06/2014 la 7:17 AM
Pe de alta parte daca lumea nu mai alimenteaza, nu mai merge cu masina, ci cu ratbu sau sta acasa. Ceea ce mi se pare normal si imi convine maxim.
mircea(primul)(Citează)
06/06/2014 la 8:14 AM
Ce am facut eu de cand cu acciza, din cele 5 zile pe saptamana cat mergeam la sv cu masina, au mai ramas 4 deoarece in una din ele mi-am propus si am reusit sa merg la sv cu transportul in comun. Iar in lunile urmatoare voi mai adauga o zi de transport in comun.
Probabil ca mine sau alte metode diferite au aplicat mai multi.
Star(Citează)
06/06/2014 la 8:49 AM
ar trebui puse taxe grele pe intrarea cu masina in centru sau in alte zone de mare interes, ca sa iasa cu masina doar aia care au intr-adevar nevoie. eventual taxe diferentiate pentru persoane juridice si in functie de marime parcului auto, etc. in rest, mucles, ratb sau baga bani.
mircea (primul)(Citează)
06/06/2014 la 8:57 AM
Câinii latră, ursu’ merge.
Să ne revenim, cine își închipuie că ăstora le pasă de ceea ce vrem/credem noi, se înșeală amarnic.
miluch(Citează)
06/06/2014 la 9:52 AM
@mircea
Daca scopul ar fi fost decongestionarea strazilor poate ar fi fost o masura OK, insa nu asta s-a incercat.
Sunt de acord cu diverse taxe prin care sa se incerce modificarea unei stari de fapt care blocheaza societatea (vezi impozitul forfetar care a dus, zic unii, la inchiderea a zeci de mii de firme si care de fapt a dus la angajarea directa a respectivilor patroni de firma la singurul lor client), dar nu e cazul aici.
nashu_mare(Citează)
06/06/2014 la 9:54 AM
Legat de coruptie, mai era un baiat care lua bani de la rromi sa ii scape de parnaie.
Si un “biznismen” care dadea spaga la judecatori ca sa nu isi plateasca datoriile, sa poata da bani la firmele din media pe care le are. Doar trebuia sa faca propaganda in continuare.
gigi(Citează)
06/06/2014 la 11:33 AM
@Mircea Dacă efectul scumpirii ar fi doar o lejeritate în trafic și o creștere a importantei transportului în comun ar fi extraordinar. Dar în realitate orice scumpire (impusa de reglementare, nu de piata) a unui produs de baza (fie ca este vorba de energie, benzina/motorina, etc) înseamnă o scumpire în lanț a tuturor produselor comercializate (începând cu pâinea cea de toate zilele pana la hârtie igienica). Așa ca dacă ai sa încerci sa vezi mai departe de 1 metru în fata ai sa vezi ca nu suna bine.
Și ăsta o sa duca la dispariția clasei de mijloc și adâncirea în sărăcie a păturii de jos a populației.
Gândește-te.
CristiX(Citează)
06/06/2014 la 1:08 PM
@Radu, dpdv politic conteaza o masa de 30% care e ‘gestionabila’ de catre aparatul de propaganda iar acolo stim cine e sursa oricarui lucru rau din tara asta. E atat de simplu…
Ceilalti care nu voteaza pot sa fie siderati, revoltati, indignati ..orice, doar e o tara libera.
2DU(Citează)
06/06/2014 la 9:05 PM
Nu vi s-a parut niciodata suspect faptul ca in noianul de arestari si acuze aduse PSD, Oprescu nu a fost nici macar o data pomenit (deranjat) de Basescu?
Ce s-a intamplat oare acum cand se pare ca latul se strange?
Nicu(Citează)
08/06/2014 la 3:25 PM
Cristix, ala era singuru aspect de care ma durea in cot. In rest, scumpirile vin constant, in general fara avantaje colaterale.
mircea(primul)(Citează)
09/06/2014 la 11:34 AM
Intr-o tara civilizata, deci nu in Romania, seful direct peste angajati descoperiti cu infractiuni si-ar fi dat demisia. Pentru ca s-ar fi considerat incapabil pe sine, daca nu a fost in stare sa vada ce se intampla sub nasul lui.
La noi Oprescu e doar deranjat ca a fost prin unul care poate-l toarna, poate nu.
Gaelex(Citează)