un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Tesla S pe străzile Bucureștiului

20 May 2014  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

24 comentarii

tesla_s_bucuresti

Am văzut acum câteva săptămâni o mașină Tesla S în București, cu număr temporar. Cei care au văzut atunci fotografia mea pe Facebook mi-au spus că nu este prima, mai existând cel puțin alte două Tesla S înmatriculate în România. Nu pot decât să-i admir și să-i felicit pe proprietari pentru alegere.

Eu am fost surprins. Mă aștept ca mașinile electrice să prindă greu în România, fiind cu adevărat accesibile doar celor care locuiesc la casă și care le pot încărca deci în siguranța garajului propriu. Lipsa stațiilor de încărcare și a parcărilor cu priză de alimentare face ca o astfel de mașină să fie utilă doar pentru drumuri în interiorul orașului sau pentru o fugă până la munte, autonomia unui Tesla S fiind în jur de 430 de kilometri. Cei care reușesc să treacă peste costul inițial mare al unei mașini electrice și au unde să o încarce în siguranță vor beneficia de un autovehicul foarte performant, complet silențios și plin de tehnologie.

Mașina din imagine este modelul 85, adică are baterii de 85 kWh, fiind varianta de top. Deși cântărește două tone, motorul ei electric asigură o accelerație până la 100 km/h în doar 5,2 secunde, performanță de mașină super-sport. Principalele piețe europene sunt Norvegia, unde are mare succes, Germania, unde deja împânzesc țara cu stații electrice, și Olanda, dar încet-încet se întind în majoritatea țărilor bune.

M-am urcat și eu într-o Tesla S acum ceva vreme. Am fost uimit de bord și de consola centrală, ambele electronice. Bordul este un ecran de 12 inchi, iar consola este un ecran de 17 inchi. Totul se face prin atingere, lipsind butoane fizice. Mie îmi plac butoanele normale, le poți învăța poziția și le apeși fără să te uiți la ele, dar și mai mult mă miră includerea unor astfel de ecrane mari pe o mașină complet electrică, unde teoretic vrei să ții la minim consumul de curent.

Nu înțelegeți de aici că  nu mi-ar plăcea mașina, ba chiar din contră, admir marca și îl admir pe Elon Musk. Mă surprind însă toate aceste ecrane pe un model de lux. Un prieten care a făcut un drivetest cu un Tesla S îmi spune că la interior ar mai avea de lucru la partea de design; mașina costă cât o limuzină nemțească, dar în interior nu se ridică la nivelul lor.

Iată si una roșie, din Olanda.
feat_tesla

Un review amuzant puteți găsi pe The Oatmeal.

asus s5507

    24 comentarii

  1. dacă te uiți pe autovit, vei vedea o serie de mașini electrice, civic și prius, care și-au făcut și își fac treaba admirabil. civic cel puțin pare interesant ca și idee.

      (Citează)

    • @vali: hibride (cum sunt Prius și Civic) văd foarte des și prin București, au început să prindă și la noi. Populare par Prius, Lexus 300h, Avensis și Yaris hibrid.

      Complet electrice însă… cred că asta e prima :)

        (Citează)

  2. am uitat să mă abonez la comentarii.

      (Citează)

  3. si raspunsul Tesla :
    http://www.teslamotors.com/blog/most-peculiar-test-drive
    Pe cine dracu mai poti crede in ziua de azi?

      (Citează)

  4. in niciun caz pe aia care-si vand marfa.

      (Citează)

  5. @Pozilla: articolul ala e atit de “last year”… Ziaristul ala a facut niste chestii intentionat ca sa iasa prost.

    Nu sint fanul masinilor electrice, imi plac cele cu motor cu ardere interna, zgomot, feeling etc. Insa Tesla face o treaba exceptionala, si Musk ala are o ambitie iesita din comun.
    Tesla model S este o masina cu performante cel putin la fel de bune ca ale competitorilor la care se prosterneaza cocalarul european (BMW, Audi, Mercedes) iar autonomia este exceptionala pentru un vehicul electric (comparati cu alte masini electrice de pe piata.
    Singurul repros pe care i-l aduc este pentru mizeriile alea de tablete din interior.

      (Citează)

  6. @Pozilla
    “In an email, Broder told New York magazine’s Daily Intelligencer: “I was circling the parking lot in the service plaza looking for the unmarked and unlighted Supercharger port in the dark. I was not trying to drain the battery.””

    Pana la urma a recunoscut si ala ca s-a invartit in cerc, da’ na, doar nu era sa spuna ca voia sa termine bateria.

    Iar cand unu’ de la CNN a refacut traseul ala, n-a avut absolut nici o problema – http://money.cnn.com/2013/02/15/autos/tesla-model-s/

      (Citează)

  7. Normal ca interiorul nu e luxos. Cand cumperi o Tesla nu o cumperi pentru lux, o cumperi pentru inovatia prin care a fost creata. Nu platesti doar costul de productie, ci si costul de cercetare.

    Are tot ce-i trebuie in interior. Poate nu e la fel de luxos ca un Mercedes sau un Audi din aceeasi categorie, dar este oricum foarte tare.

    Probleme cu autonomia nu are, masina merge foarte bine si prin update-uri de soft devine din ce in ce mai buna. Eu de-abia astept modelul urmator despre care Tesla spune ca va fi de cel putin doua ori mai ieftin si mult mai bun.

      (Citează)

  8. @vali – Momentan nici un competitor nu a scos o masina electrica decenta. Model S este singura cu o autonomie atat de mare si cu performante atat de bune. Si asta pentru ca este o masina conceputa sa fie electrica de la inceput, si nu o masina normala in care s-a pus un motor electric.

      (Citează)

  9. @radu, știu, e ok. citește ce s-a intâmplat cu better place. nwradu si cu mine am văzut câteva stații de incărcare in amsterdam. dar ideea de la honda e bună. bateria se incarcă în mers, fiind folosită doar la pornire, unde mașina are nevoie de multa putere și consumă mult mișcând din loc o tonă de fier. era cel mai bun lucru până să apară tesla, care, la 60k, e scumpă rău.

      (Citează)

    • Acum în Amsterdam se schimbaseră mult lucrurile. Stații de încărcare electrică erau peste tot. Au taxi-uri Nissan Leaf, complet electrice, am văzut și multe Chevy Volt, câteva Fisker Karma, iar Tesla are ditamai showroom-ul pe strada cu branduri de lux.

      Olanda este a doua sau a treia piață europeană pentru Tesla, după Norvegia și poate Germania. Nici nu mă mir, de altfel, sunt țări care nu vor poluare sau zgomot.

        (Citează)

  10. Tesla primeste update-uri mai des decat ofera Samsung la flagshipurile sale :))
    Anyway eu astept cu nerabdare 2015 sa vad compacta ce o vor scoate la 35k.

    Legat de functionarea motorului electric la Honda, o idee buna am vazut la Fisker, motorul pe benzina produce energie pentru cel electric, cu un consum rezonabil de 2-3L/100km.

      (Citează)

  11. urmatoare mea masina va fi una cu motor de 4 litri si vreo 450 cp. trebui sa restabilesc echilibrul in natura

      (Citează)

  12. @gogu as protesta mai degraba pentru a proteja v12ele de pe aston decat ursii polari, desi este foarte probabil ca in viata asta sa nu ma impacteze prezenta sau lipsa niciunuia dintre ele.

    in alta ordine de idei, turismele electrice (hibrid sau full) vor fi, cel putin 5 ani de-acum incolo, incomode. sunt admirabile efortul si cercetarea din spatele lor, in lipsa lor progresul fiind inexistent. a considera totusi, in prezent, autoturismele electrice sau hibride ca fiind o alternativa valabila la MAI-uri este ca in episodul ala din south park in care oamenii se baseau si ziceau ce frumos miroase, pentru simplu fapt ca au hibride.

      (Citează)

  13. @gogu Mai intai tre’ sa obtii carnetul de conducere.

      (Citează)

  14. Olanda e a doua piață.
    Tesla S P85 scoate 4.2 secunde la 100km (pe testate ;) )
    Îi lipsesc o grămadă de chestii “normale” pentru gama de preț: pilot cu radar, cameră IR, senzor de bandă, camere de 360° pentru parcare.Nu are oglinzi rabatabile electric. Sticla la stopuri e din anii 80. Scaunele sunt modeste, piele așa și așa. Dacă te-ai urcat deja într-o nemțească de peste 50k trebuie să fii mare fan ca să iei Tesla. Eu aș lua una, dar îmi lipsesc cam 95kE ;)

    Pentru cine vrea electric, Ampera e cel mai bun compromis.

    Și apropo, Fisker e doar hibrid și și ăla cam praf.

      (Citează)

  15. Și ecranul ăla e bun la impresionat pulimea. Eu aș fi preferat mai mult spațiu la genunchi și șă nu am reflectorul ăla în ochi.

      (Citează)

  16. Eu am o toyota prius din 2010 pe care am pus GPL. am un consum mediu anual de 5,5% pe GPL. Adica undeva la 2,75% pe benzina/motorina. Si nu imi tremura curu ca ramin fara curent…..
    Deocamdata electricele nu sunt pentru noi….

      (Citează)

  17. electricele momentan nu sunt pentru nimeni. zici tu ca o folosesti doar in oras, da cand te suna amicul costel sa iti zica sa faci un drum pana la ploiesti, tu fiind in ikea la o chiftea, trebuind sa te intorci cu acelasi plin, te mai gandesti

      (Citează)

  18. @Radu

    In Satu Mare este un Nissan Leaf :)

    Daca asi trebui sa aleg o masina full electric sau Opel Ampera asi alege Opel Ampera!

      (Citează)

  19. Acum poti conduce din LA pana in NY o Tesla , sunt destule statii de incarcare, poate nu e ruta cea mai scurta dar incarcarea e gratuita.
    Performantele motorului electric sunt superioare celui cu combustie interna . Un exemplu e white zombie electrical car care de fapt e un Datsun din 1972 da din “72 .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus