►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« O idee pentru pedepsirea celor cu RCA-uri proaste
Wolfenstein: The New Order și Watch Dogs se lansează în câteva zile »
După cum vă spuneam anterior, m-am uitat pe proiectele propuse de echipele înscrise în Innovation Labs anul acesta. Programul își propune să descopere antreprenori cu idei bune și să le găsească investitori care să le asigure finanțarea, fiind sprijinit pentru organizare și mentorat/instruire de către Orange, Intel, Ixia, Microsoft, Bitdefender șamd.
M-am uitat pe proiecte. Uitați ce mi-ar plăcea mie să văd ca produs final:
ROAM THE WORLD – echipa CyberRevolution din Cluj
Proiectul lor este unul de realitate augmentată, creând un joc virtual în orașul real din jurul nostru.
Prima imagine pe care am avut-o în cap a fost cea a jocului Assassin’s Creed, unde explorezi un oraș și te uiți la diverse clădiri, jocul spunându-ți informații reale, istorice, despre acestea.
Referitor strict la acest proiect, eu nu vreau un joc. Jocuri mai avem. Vreau o unealtă de explorare a unui oraș prin realitate augmentată, adică turiștii străini care ajung în Cluj, București, Sibiu sau Brașov, să zicem, să poată vedea pe ecranul telefonului un traseu recomandat, iar îndreptând telefonul spre o clădire să afle informații utile despre aceasta, suprapuse în realitatea augmentată de pe ecran, eventual cu semnalizarea diverselor puncte interesante de pe acestea (statui, ornamente șamd).
Asta mi-aș dori să devină acest proiect, un ghid turistic de buzunar, bazat pe imagini, precis în indicațiile sale. Și cred că ar fi util și localnicilor, nu doar turiștilor, și ar putea fi extins oriunde în lume.
NIVALIS – din București
O aplicație pentru shopping bazată pe o idee simplă și utilă. Nivalis creează o platformă în care se înscriu magazinele și completează acolo ofertele lor speciale, reducerile, lichidările de stoc șamd. Noi instalăm partea de client a aplicației, alegem ce magazine ne interesează și suntem ținuți la curent cu ofertele lor speciale.
Aș utiliza cu mare plăcere așa ceva. Am vreo 3-4 magazine preferate în malluri, unele la care intru mereu să văd ce mai este nou sau dacă au vreo ofertă bună. O astfel de aplicație m-ar ajuta să nu le ratez. Mai mult, cei de la Nivalis au și o ideea bună pentru monetizarea ei, cer bani numai de la magazine pentru a le oferi acces în platformă și date demografice despre potențialii clienți.
KILINE – din Cluj
O altă aplicație de shopping, dar cu alt mecanism. Aceasta va urmări cumpărătorii în interiorul magazinelor și le va prezenta oferte în funcție de locația acestora.
GPS-ul nu funcționează în interior, iar urmărirea pe bază de accelerometre este foarte dificilă; am văzut cândva o astfel de aplicație dezvoltată pentru forțele speciale și nu funcționa prea bine.
KiLine folosește senzori plasați în magazine (sper!). V-am arătat anterior o astfel de tehnologie, se bazează pe o comunicație M2M prin care telefonul tău transmite automat IMEI-ul său unor senzori, iar tu ești astfel urmărit în interiorul unui mall, să zicem, sau a unui magazin foarte mare. O astfel de aplicație, dacă cei ce-au avut ideea o dezvoltă pe calea bună, le-ar permite întâi magazinelor să vadă fluxul clienților lor (dacă 80% dintre cei ce intră în magazin o iau întâi spre rafturile din dreapta, pune acolo produsele pe care arzi să le vinzi) și apoi să le transmită oferte personalizate (“este a treia oară când vii la noi în magazin, uite un voucher de 10% reducere” sau “intră în magazinul din dreapta ta, au reducere la sacouri!”)
Acestea trei mi-au plăcut cel mai mult. Mai sunt altele care merită menționate, dar aș spune că trebuie duse pe alte direcții pentru a deveni utile:
Am văzut și aplicații care pe mine nu m-au convins deloc și în care n-aș investi. O echipă vrea să creeze un fel de brățară care să-ți monitorizeze funcțiile vitale. Mă uitam că marele Samsung are probleme în a-ți măsura pulsul pe Gear Fit, iar brățara gândită de români ar trebui să măsoare și oxigenul din sânge, temperatura corpului și ritmul respirației. Cum, cu ce senzori?! Alții vor o aplicație prin care să-i contactezi pe cei ce-ți blochează mașina sau locul de parcare, dar toate părțile implicate trebuie să o aibă înstalată; nu-i mult mai simplă metoda cu numărul de telefon lăsat în parbriz? Nu orice lucru trebuie făcut ca aplicație de mobil.
Mi se pare că alte echipe nu au identificat complet elementele ecuației unui astfel de proiect. În multe cazuri nu am sesizat care ar fi clienții și care ar fi cei care le aduc bani, indiferent dacă cele două mulțimi se intersectează sau nu.
Acum rămâne să vedem concluzia finală a juriului, pe 19 mai.
« O idee pentru pedepsirea celor cu RCA-uri proaste
Wolfenstein: The New Order și Watch Dogs se lansează în câteva zile »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
14/05/2014 la 12:41 PM
nivalis suna bine.
mihai(Citează)
14/05/2014 la 12:47 PM
Ideea cu KLINE ar putea fi modificată să folosească etichete NFC. Asta ar presupune ca toate magazinele dintr-un mall să aibe etichete NFC puse undeva la intrare iar cumpărătorii să dea cu telefonul peste ele și să obțină ofertele.
Alx MAX(Citează)
14/05/2014 la 4:58 PM
@Alx MAX: da, ar fi o variantă și aceasta. Ceva asemănător încearcă Foursquare. Dă checkin și ai o ofertă specială.
Totuși, cred că e mai bine să primești ofertele fără să faci tu ceva special pentru asta. E singurul mod în care poți fi atras în magazine noi sau să te prindă cu niște cumpărături de impuls.
Dacă dai tu cu telefonul de etichetă e clar ca oricum vii în acel magazin, ești interesat de marfă și vrei doar un beneficiu în plus.
nwradu(Citează)