►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Uitați o treabă interesantă în lupta afilierii, descoperită pe net: 2Parale vrea să înregistreze în Bulgaria denumirea Profitshare (care în România este concurența lor). Au depus cererea de înregistrare combinată pe logo-ul lor și numele Profitshare, ca mai jos.
Logo-ul 2Parale arată astfel.
În Bulgaria cererea de înregistrare a mărcii este făcută prin 2Leva Affiliation, firma prin care cei de la 2Parale s-au extins în țara vecină (2leva.bg). Întrucât eMAG activează și în Bulgaria și Ungaria (și din toamnă în o a treia țară), cel mai probabil vor dori să extindă și Profitshare în aceste țări, dacă nu au făcut-o deja.
O căutare pe site-ul European Trade Mark and Design Network arată că 2Leva Affiliation a cerut în septembrie 2013 înregistrarea numelui Profitshare în Bulgaria, iar zilele trecute a logo-ului lor cu numele Profitshare atașat.
Le-am trimis un email celor de la 2Parale ca să-i întreb ce și cum. Încă nu am primit răspunsul.
Update: mai jos răspunsul oficial primit de la 2Parale:
“Inainte de a raspunde la subiect, este important de inteles contextul “intamplarii”. Chiar daca cei cu multi ani de experienta in industrie probabil il cunosc cred ca este util sa il reamintim atat pentru ei cat mai ales pentru cei intrati mai recent in domeniu.
Suntem in mod evident competitori cu Profitshare si din pacate pentru piata suntem departe de a avea o relatie neutra – nici nu se pune problema de una prietenoasa sau constructiva – iar acest ton nu a fost stabilit de noi.
Am fost in repetate randuri nevoiti sa reactionam la demersurile Profitshare/eMag – de la simple declaratii la preluarea sloganului nostru “spor la conversii!” pe care a trebuit sa il inregistram la OSIM ca sa nu il mai vedem folosit de principalul nostru competitor – sau eforturile lor constante de a ne lua clientii prin orice mijloace posibile. Ar fi multe altele de spus aici.
Intorcandu-ma la subiectul postului – acum cca 2 ani am vazut ca domeniul .bg purtand numele competitorului nostru e liber. Data fiind relatia descrisa mai sus ni s-a parut suficient de amuzant si de usor sa il cumparam si sa incercam si inregistrarea marcii. Mi se pare ironic sa prinzi un jucator de talia lor cu garda jos.
Nu avem insa nici cea mai mica intentie sa folosim vreodata brandul competitorului pe nici una din pietele pe care activam, si cred ca este vizibil ca cererea de inregistrare a marcii a fost facuta fara un efort serios (puteam sa inventam un logo si sa folosim un font cu mai multa personalitate daca ne doream sa le folosim brandul). In plus, in afara faptului ca redirecteaza catre 2Leva nu am facut absolut nimic cu domeniul de aproape 2 ani.
Sunt sigur ca isi pot “recupera” destul de rapid domeniul folosind caile legale.
Revenind insa la piata, interese divergente si marci inregistrate – cred ca merita reamintit si faptul ca acum cca 2 ani eMag a incercat inregistrarea expresiei “Black Friday” la OSIM – ceea ce nu ar mai fi permis nici unui magazin sa foloseasca acea expresie. Din fericire pentru toate celelalte magazine implicate in cel mai mare eveniment de shopping al anului, nu au reusit.
Este evident ca interesele fiecarui jucator sunt diferite – pentru noi este esentiala cresterea unui ecosistem de jucatori puternici la ambele “capete” – magazine/advertiseri si afiliati – si credem ca toata piata de ecommerce si de afiliere poate creste doar din atragerea de clienti si afiliati noi PLUS cresterea celor deja activi, din industrii si de dimensiuni cat mai diferite – si aici a fost si ramane focusul nostru.”
sursa: Facebook Marius Pahomi.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
13/05/2014 la 5:24 AM
Interesant!
Miruna(Citează)
13/05/2014 la 8:28 AM
Şi uite aşa îţi dai seama cine joacă cu adevărat corect şi cine doar pretinde că face asta. Probabil urmează adwords pe “profitshare” ?
Revo(Citează)
13/05/2014 la 9:31 AM
Inca un mic detaliu: profitshare.bg face redirect la 2leva.bg ;)
Marian(Citează)
13/05/2014 la 12:11 PM
@Revo: S-a facut de mult Adwords pe cuvantul profitshare :D. Nu e o tactica pe care o incurajez insa se practica la orice nivel; national sau international :).
Sorin(Citează)