►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
A trecut și prima cursă de Formula 1 a sezonului. Cum vi s-a părut, promite un spectacol interesant pentru 2014?
Aș vrea să observăm că s-au confirmat majoritatea concluziilor primare din perioada de testare: Mercedes are o mașină performantă la toate capitolele. Chiar dacă Hamilton a fost retras în primele tururi (pierdea puterea și echipa a vrut să conserve motorul – fiind limitați la doar 5 bucăți pe an), Rosberg a condus cap-coadă și s-a distanțat frumos de urmăritori.
Tot ca în teste, Williams a făcut o cursă bună, echipele care n-au impresionat atunci (Ferrari, McLaren, Torro Rosso, Sauber) n-au impresionat nici acum, deși aș spune că motoarele par fiabile și acum trebuie doar “finisate” pentru restul sezonului. Lotus și Marussia au dezamăgit complet. Red Bull a fost în alb și negru, Vettel a fost retras în turul 5 (a pierdut puterea motorului), Ricciardo în schimb a terminat pe locul 2.
Cred că ne așteaptă un sezon interesant. Mașinile par mai egale ca niciodată, iar eventualele probleme de fiabilitate vor mai genera abandonuri și pierderi de puncte chiar și pentru piloții mari. Nu pot să mă abțin din a crede că Vettel, cu o mașină precum cea a lui Ricciardo, va domina în cursele următoare.
Cred că bătălia se va purta între Vettel, Hamilton, Rosberg și poate Button și Alonso într-o măsură mai mică.
Ca transmisiune, am observat două camere noi: una mobilă pe bara din față a unei mașini, camera care în timpul depășirii s-a rotit pentru a-l filma pe cel depășit, iar apoi o cameră pe casca unuia dintre mecanicii ce schimbă roțile, oferind imagini foarte spectaculoase. Am văzut că majoritatea monoposturilor au trecut la un volan mai evoluat, cu un ecran LCD mai mare în centrul său.
Cât despre comentariul în română e pe Dolce Sport, mi s-a părut la fel ca anul trecut. N-am aflat nimic în plus față de ce puteam deduce și eu urmărind imaginile.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
16/03/2014 la 1:13 PM
Comentariul .. jalnic. Marea echipa laudata ca e buna, ca stie cu ce se mananca … vorbeau prea incet, vorbeau peste transmisiunea radio.
Transmisiunea: pana la urma a fost HD si la mine :D, desi aseara nu parea.
Camera aia pe bara era si anul trecut, pe la final de sezon. Camera de pe casca in schimb am ratat-o.
mario(Citează)
16/03/2014 la 8:54 PM
@mario: păi peste transmisiunea radio cred că vorbesc toți cu gândul că spectatorii nu vor înțelege engleza sau sunetul deformat și îți vor spune ei apoi ce s-a transmis. Din păcate, îți spun în 2 vorbe, dar ar trebui să facă o traducere mot-a-mot, că totul e important.
Mie mi s-a părut că 80% din comentariu l-a făcut unul dintre ei, în timp ce celălalt vorbea mai încet și doar dădea câte un “da, e ok” din când în când.
nwradu(Citează)
16/03/2014 la 1:26 PM
Sunt praf comentatorii de la dolce, cel putin unul dintre ei nu iartă nici un team radio.
In schimb faptul ca rosberg a terminat cu 22 sec. in fata celorlalti nu imi sugerează că masinile ar fi echilibrate, ci faptul ca mercedes o sa domine sezonul asta.
AdrianG(Citează)
16/03/2014 la 8:50 PM
@AdrianG: 22 de secunde nu-i mare scofală, bine că nu termină cu un minut sau un tur înaintea celorlalți, cum avea Vettel obiceiul.
nwradu(Citează)
16/03/2014 la 3:39 PM
McLaren si Torro Rosso nu au impresionat?
Detaliaza, te rog. In special la McLaren. Au termina pe 2 si 4 (2 si 3 daca eliminarea lui Ricciardo ramane in picioare dupa apel). Dupa testele din Bahrain erau lejer a 4-a sau a 5-a echipa la performante, nici macar nu au mai apucat sa testeze upgrade-urile pregatite pentru Australia. Au terminat cursa pe pozitii castigate prin performanta pura, pilotaj excelent si o strategie inspirata.
Torro Rosso are motorul Renault care inca este mult in urma celui de la Mercedes sau Ferrari. Dupa problemele avut in teste au evoluat mai mult decat decent si au terminat in puncte. Kvyat a evoluat bine pentru un debutant la 19 ani.
Din fericire pentru mine ma uit la F1 pe RTL si Sky, plus live-commentary. Posturile romanesti sunt slabe in special prin prisma comentariului total pe langa si lipsa de viziune a ce se intampla in cursa.
Trespasser(Citează)
16/03/2014 la 8:52 PM
@Trespasser: nu m-au impresionat, deși sunt fan McLaren. Au mers constant, dar preferam să văd ceva în genul avansului lui Rosberg sau al depășirilor făcute de Bottas.
nwradu(Citează)
16/03/2014 la 7:04 PM
Ecranul LCD reprezinta intr-adevar o schimbare majora. Are 4.3″, rezolutie 272×480 pixeli si poate afisa date precum viteza monopostului, treapta de viteza, numarul de rotatii pe minut al motorului sau gradul de încărcare al bateriilor sistemului ERS. Important de precizat este ca pilotul nu poate alege natura informatiilor, intrucat acestea sunt afisate de inginerii de la boxe. Cateva poze si mai multe detalii pe subiect gasesti aici: http://www.automarket.ro/formula1/volanul-de-formula-1-va-include-un-display-lcd-de-43-ncepnd-din-2014-55105.html
Daniel Popescu(Citează)
16/03/2014 la 8:49 PM
Nu înțeleg regula care spune că în cursă se pot consuma maxim 100 kg de combustibil în timp ce o altă regulă spune că se pot consuma maxim 100 kg pe oră. Nici o cursă nu durează doar o oră, deci această regulă este inutilă.
Totuși, Ricciardo a fost descalificat.
http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/149695.html
nwradu(Citează)
16/03/2014 la 9:33 PM
@nwradu Nu merge nici o masina la fuel flow de 100kg per ora. Acela e maximul. Se merge mult mai jos. Totul tine de maparea motorulu. S-a auzit in cursa indicatiile catre Magnussen, de exemplu, Yellow G3 si Yellow G6. Pe Sky au explicat foarte frumos ca alea sunt setari de motor prin care se controleaza fuel flow. Ceva gen Yellow G1 e la maxim (cel mai mare consum) si G10 este la minim (cea mai mare economie)
La Red Bull este o alta problema. pentru fuel flow se foloseste un senzor standard ce il ofera (impune) FIA. Vineri Red Bull nu a fost multumita de rapoartele primite de acest senzor si l-au schimbat cu unul produs de ei. Duminica au trecut inapoi pe cel oficial FIA. In timpul cursei, Red Bull au fost instruiti de FIA sa isi ajusteze setarile de motor pentru ca se raporteaza un consum peste normele impuse iar Red Bull a refuzat. Am trecut si eu prin regulament si penalizarea este regulamentara.
Trespasser(Citează)
17/03/2014 la 10:07 AM
@Trespasser: și atunci articolul referitor la 100 kg/oră se referă la debite pe moment, dar exprimate ca și cum ar fi pe oră? Adică îi limitează injecția maximă în motor?
E ca atunci când accelerez cu mașina mea și-mi arată consum instantaneu de 20 litri/sută, dar știu că asta e doar ceva pe moment?
nwradu(Citează)
16/03/2014 la 10:50 PM
@nwradu – da, unul a tinut microfonul in mare parte, dar tot vorbeau amandoi incet. Anul trecut pe Digi mai mereu cei 2 taceau cand era o transmisiune prin radio si dupa traduceau si ei.
@Trespasser – romanii la G3, G6 au zis ca mai au de invatat termenii acestia ai inginerilor. :))
mario(Citează)
17/03/2014 la 10:04 AM
@mario: da, aia cu yellow at G3 am sesizat-o și eu. Lasă că învață și ei.
nwradu(Citează)
17/03/2014 la 10:19 AM
Da, este un debit, nu e constant, doar ca nu are voie sa fie mai mare de 100kg/h.
Cum punctau si comentatorii de mai sus, nicio camera nu este noua, marturiseste ca nu ai mai urmarit F1 de ceva vreme (sau o urmareai in background, facand altceva)
Hamilton nu pierdea puterea, masina mergea doar in 5 cilindri.
Vettel avea probleme cu puterea (din cauze soft, au spus cei de la Sky).
Recomand tuturor celor care s-au uitat la dolce sa imprumute din librariile de specialitate inregistrarea cursei de la Sky si sa o mai priveasca odata cu comentariu adevarat.
Mark 3000(Citează)
17/03/2014 la 12:32 PM
@Mark 3000: camera de pe casca celor de la standuri nu am mai sesizat-o până acum.
Nu prea vreau să aflu în timp real ce probleme au fost, e mai puțin important pe moment. De exemplu la Vettel eu am înțeles că ar fi fost o problemă cu una din componentele sistemului ERS.
nwradu(Citează)
17/03/2014 la 10:25 AM
Da, Radu, injectia maxima este limitata la 100 kg per ora. Partial se aseamana cu consumul instant de la masina de strada doar ca in F1 acel consum este constant in functie de mapare.
Ideea este ca au pus limita maxima de 100 kg per ora pentru a limita performanta.
Benzina mai mult in mix, performante mai mari. :)
Uite aici http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/15/new-fuel-limit-2014-toughest-f1-rule/
Trespasser(Citează)
17/03/2014 la 2:17 PM
Sezonul trecut au fost camere si pe casca lui Botas, si puteai sa vezi ceea ce vedea pilotul. Imaginea insa era cam proasta, camera era SD.
Alte camere interesante erau cele cu senzor termic, care acum au disparut (cel putin la prima cursa)
Mark 3000(Citează)