un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Noul Ford Focus 2014 facelift a fost prezentat la MWC Barcelona

26 Feb 2014  ·

AUTO  ·

13 comentarii

ford_focus_facelift_2014_01
La Mobile World Congress și-a făcut lansarea noul Ford Focus, nu o nouă generație, ci un facelift la modelul deja cunoscut și foarte prezent și în România. Profitând de ocazie, m-am urcat în el, l-am fotografiat și filmat.

Schimbarea importantă este în interior. Versiunea expusă avea o nouă unitate audio cu un touchscreen de dimensiuni mari din care poți controla muzica, navigația, climatizarea și telefonul. Pentru muzică și climă ai și butoane normale mai jos, după cum e normal. Acestă interfață color tactilă am întâlnit-o anterior la noul Mondeo Hybrid și este ușor de utilizat, iar ecranul de bună calitate permite și rularea de filme prin sistemul SYNC 2 al mașinii.
ford_focus_facelift_2014_07
ford_focus_facelift_2014_11ford_focus_facelift_2014_13

Întrucât la varianta anterioară cel mai tare m-a dezamăgit unitatea audio Ford, care avea butoane cu un aspect ieftin și parcă greșit gândite (prea mari, prea mici, îmbinări grosolane), noua consolă centrală este binevenită și o mare schimbare. Acum interiorul pare mult mai elegant și totul se “potrivește” ca design.

Volanul este neschimbat ca formă, dar butoanele au fost redesenate. Ceasurile de bord mi s-au părut neschimbate. Scaunele de pe modelul expus aveau un aspect mult mai sportiv, dar sunt confortabile. Spațiul de depozitare dintre șofer și pasager se poate astupa cu un capac glisant.

La exterior, noul Focus împrumută unele elemente de la Focus Electric, de exemplu grila argintie a radiatorului. S-a păstrat forma acestuia, farurile au un aspect mai elegant, sunt un pic mai rafinate ca linie, iar stopurile au fost și ele redesenate, dar nu redimensionate.

Mașina mi s-a părut un pic mai lată și mai joasă.

Ca tehnologie, noul Focus te va avertiza că se apropie o mașină atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare “în spic”, ai sistem de parcare automată inclusiv cu spatele, faruri adaptive, păstrarea distanței față de cel din fața ta, Active City Stop și noul sistem audio-video SYNC 2.

Ca motorizare, a venit și anunțul că noul Focus va fi echipat și cu motorul de 1,5 litri benzină produs la Craiova, cât și cu un 1,5 litri diesel. Rămâne în gamă și motorul Ecoboost 1 litru, desigur. Cifrele din comunicat vorbesc de 1,1 milioane de Ford Focus vândute în 2013, ceea ce-l face cel mai bine vândut automobil din lume în anul anterior. Dacă doriți să vedeți cum se fabrică, citiți turul fabricii din Saarlouis, Germania.

Sunt la Mobile World Congress Barcelona la invitația Orange România, cărora le mulțumesc și pentru roamingul oferit, fără de care n-aș putea scrie aceste articole. Urmăriți toată activitatea mea aici pe tag-ul MWC2014.

asus s5507

    13 comentarii

  1. Cam nasol au pozitionat touchscreen-ul. Daca nu ai maini lungi cel mai probabil trebuie sa te intinzi ca sa ajungi. Pe de alta parte e bine ca l-au pozitionat sus.

      (Citează)

  2. Era o vorba de 1-2 ani: “Ford continues to butcher the Aston Martin look”.

      (Citează)

  3. touchscreens in masina… nu vede nimeni problema?

      (Citează)

  4. ar trebui dati in judecata pentru grila, pe modelul samsung vs apple

      (Citează)

  5. @Mircea
    Cam greu ;)

    Prin ’94 Ford a cumparat Aston Martin (si au vandut-o in 2007). Grila mai noua pe Aston Martin a aparut in perioada Ford – inainte era mai mica, mai patratoasa si in partea de sus: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Virage_Volante.jpg. Pe modelele Ford, grila asta a aparut cand Aston Martin inca era detinuta de Ford.

    Si sunt convins ca atunci cand Ford a “scapat” de Aston Martin s-au stabilit conditiile in care elementele de design vor fi folosite pe masini ;)

      (Citează)

  6. Superb! Superb! Va dati seama cum ar arata un Focus RS ?

    Sunt ok totusi jantele. (parerea mea)

      (Citează)

  7. Am lucrat in tandem cu o alta echipa si se pare ca in sfarsit Ford ne-a ascultat parerile ! Interiorul arata corect si nu mai e asa incarcat de butoane in exces ! Le-am recomandat chiar o idee mai ergonomic si mai simplist … dar poate la noile generatii ! Oricum masina arata superb , o evolutie frumoasa !

      (Citează)

  8. @ Dan

    DB3-ul a aparut in 51. restul e can can

      (Citează)

  9. @ Dan

    DB3-ul a aparut in 51. cand aston avea deja racing pedigree serios, spre deosebire de ford

      (Citează)

  10. Ce bot de Aston Martinish wanna be are si ce spate de masina ieftina. :)

      (Citează)

  11. l-am observat de cand l-au anuntat, inainte ca primul model plagiat sa iasa pe poarta uzinei.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus