►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
La Mobile World Congress și-a făcut lansarea noul Ford Focus, nu o nouă generație, ci un facelift la modelul deja cunoscut și foarte prezent și în România. Profitând de ocazie, m-am urcat în el, l-am fotografiat și filmat.
Schimbarea importantă este în interior. Versiunea expusă avea o nouă unitate audio cu un touchscreen de dimensiuni mari din care poți controla muzica, navigația, climatizarea și telefonul. Pentru muzică și climă ai și butoane normale mai jos, după cum e normal. Acestă interfață color tactilă am întâlnit-o anterior la noul Mondeo Hybrid și este ușor de utilizat, iar ecranul de bună calitate permite și rularea de filme prin sistemul SYNC 2 al mașinii.
Întrucât la varianta anterioară cel mai tare m-a dezamăgit unitatea audio Ford, care avea butoane cu un aspect ieftin și parcă greșit gândite (prea mari, prea mici, îmbinări grosolane), noua consolă centrală este binevenită și o mare schimbare. Acum interiorul pare mult mai elegant și totul se “potrivește” ca design.
Volanul este neschimbat ca formă, dar butoanele au fost redesenate. Ceasurile de bord mi s-au părut neschimbate. Scaunele de pe modelul expus aveau un aspect mult mai sportiv, dar sunt confortabile. Spațiul de depozitare dintre șofer și pasager se poate astupa cu un capac glisant.
La exterior, noul Focus împrumută unele elemente de la Focus Electric, de exemplu grila argintie a radiatorului. S-a păstrat forma acestuia, farurile au un aspect mai elegant, sunt un pic mai rafinate ca linie, iar stopurile au fost și ele redesenate, dar nu redimensionate.
Mașina mi s-a părut un pic mai lată și mai joasă.
Ca tehnologie, noul Focus te va avertiza că se apropie o mașină atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare “în spic”, ai sistem de parcare automată inclusiv cu spatele, faruri adaptive, păstrarea distanței față de cel din fața ta, Active City Stop și noul sistem audio-video SYNC 2.
Ca motorizare, a venit și anunțul că noul Focus va fi echipat și cu motorul de 1,5 litri benzină produs la Craiova, cât și cu un 1,5 litri diesel. Rămâne în gamă și motorul Ecoboost 1 litru, desigur. Cifrele din comunicat vorbesc de 1,1 milioane de Ford Focus vândute în 2013, ceea ce-l face cel mai bine vândut automobil din lume în anul anterior. Dacă doriți să vedeți cum se fabrică, citiți turul fabricii din Saarlouis, Germania.
Sunt la Mobile World Congress Barcelona la invitația Orange România, cărora le mulțumesc și pentru roamingul oferit, fără de care n-aș putea scrie aceste articole. Urmăriți toată activitatea mea aici pe tag-ul MWC2014.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
26/02/2014 la 11:20 AM
Cam nasol au pozitionat touchscreen-ul. Daca nu ai maini lungi cel mai probabil trebuie sa te intinzi ca sa ajungi. Pe de alta parte e bine ca l-au pozitionat sus.
Alex(Citează)
26/02/2014 la 12:55 PM
Era o vorba de 1-2 ani: “Ford continues to butcher the Aston Martin look”.
sicktired(Citează)
26/02/2014 la 3:15 PM
touchscreens in masina… nu vede nimeni problema?
add(Citează)
26/02/2014 la 3:53 PM
ar trebui dati in judecata pentru grila, pe modelul samsung vs apple
Micea(Citează)
26/02/2014 la 5:36 PM
@Mircea
Cam greu ;)
Prin ’94 Ford a cumparat Aston Martin (si au vandut-o in 2007). Grila mai noua pe Aston Martin a aparut in perioada Ford – inainte era mai mica, mai patratoasa si in partea de sus: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Virage_Volante.jpg. Pe modelele Ford, grila asta a aparut cand Aston Martin inca era detinuta de Ford.
Si sunt convins ca atunci cand Ford a “scapat” de Aston Martin s-au stabilit conditiile in care elementele de design vor fi folosite pe masini ;)
Dan(Citează)
26/02/2014 la 11:10 PM
Superb! Superb! Va dati seama cum ar arata un Focus RS ?
Sunt ok totusi jantele. (parerea mea)
GabrielG(Citează)
27/02/2014 la 12:27 AM
Am lucrat in tandem cu o alta echipa si se pare ca in sfarsit Ford ne-a ascultat parerile ! Interiorul arata corect si nu mai e asa incarcat de butoane in exces ! Le-am recomandat chiar o idee mai ergonomic si mai simplist … dar poate la noile generatii ! Oricum masina arata superb , o evolutie frumoasa !
Liviu(Citează)
27/02/2014 la 4:19 PM
@ Dan
DB3-ul a aparut in 51. restul e can can
Mircea(Citează)
27/02/2014 la 4:23 PM
@ Dan
DB3-ul a aparut in 51. cand aston avea deja racing pedigree serios, spre deosebire de ford
Mircea(Citează)
27/02/2014 la 6:51 PM
Ce bot de Aston Martinish wanna be are si ce spate de masina ieftina. :)
alexEAT(Citează)
04/03/2014 la 12:14 PM
Nu știu de ce abia acum observați botul de Aston Martin. Să ne uităm puțin în urmă:
noul Ford Mondeo a apărut în 2012 în state – l-am condus și eu aici https://www.nwradu.ro/2013/09/drivetest-ford-fusion-hybrid-viitorul-mondeo/
Focus Electric are fix același bot https://www.nwradu.ro/2013/09/volanul-unei-masini-electrice-focus-electric/
Ford Fieste, care e pe toate străzile la noi, una dintre cele mai bine vândute mașini în România, arată la fel
nwradu(Citează)
11/03/2014 la 1:46 PM
l-am observat de cand l-au anuntat, inainte ca primul model plagiat sa iasa pe poarta uzinei.
Mircea(Citează)