►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Intel a anunțat un parteneriat cu clubul FC Barcelona, sponsorizare prin care gigantul de tehnologie american va avea logo-ul pe tricoul clubului spaniol. Unde anume? Pe interiorul tricoului, că pe afară nu mai era loc.
Personal sunt dezamăgit. Oricât de tare ar fi FC Barcelona ca brand, Intel este o corporație cu 53 de miliarde de dolari venituri în 2012 și peste 100.000 de angajați în lume. Poate că noi îi asociem doar cu procesoare de PC-uri, dar în practică tehnologiile dezvoltate de ei, bune sau rele, susțin această lume și au contribuit decisiv la dezvoltarea ei.
Și au acceptat ca logo-ul lor să fie pe interiorul tricoului? Doar-doar și-o ridica vreun jucător tricoul după ce dă gol și astfel se va vedea și el la televizor? Eu aș fi ales o altă soluție, iar în lume sunt sigur că există destule cluburi mari de fotbal pe care logo-ul Intel să fi stat la loc de cinste și care să-i facă cinste logo-ului respectiv.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
31 comentarii
13/12/2013 la 12:07 PM
probabil ca s-au bazat ca vor cumpara fanii tricouri si vor vedea emblema cand le vor da la spalat :)
un muc(Citează)
13/12/2013 la 12:09 PM
merge cu zicala lor “Intel Inside”
FaraSuparare(Citează)
13/12/2013 la 2:37 PM
@FaraSuparare, @razorsbk: nu-i chiar așa. Logo-ul Intel Inside este pe exteriorul cutiilor, computerelor etc, nu în interiorul lor. Ca la orice produs, ingredientele se scriu în exterior, ca să te lauzi cu ele, altfel ai doar o cutie neagră.
nwradu(Citează)
13/12/2013 la 12:17 PM
Daca e o corporatie asa mare, sa dea banu si nu mai sta pe interiorul tricoului.
katalind(Citează)
13/12/2013 la 12:19 PM
Depinde cat au platit, aceasta stire va face inconjorul lumii, suficient sa-si acopere costurile.
florin(Citează)
13/12/2013 la 12:21 PM
am auzit ca 5.000.000
katalind(Citează)
13/12/2013 la 12:22 PM
A, si are cineva impresia ca Intel inside s-au pacalit???? LOOL
katalind(Citează)
13/12/2013 la 12:27 PM
Sunt surprins de modul rudimentar in care analizezi lucrurile. In mod sigur s-ar fi gasit unde sa se puna sigla intel pe tricoul celor de la Barcelona, dar avand in vedere motto-ul celor de la Intel “Intel Inside” au ales o metoda de promovare aparte, prima de acest fel din cate stiu eu. Pentru aia 5 milioane zilele astea stirea cu Intel face inconjorul pamantului. Pentru aia 5 milioane, Intel va primi spatiu publicitar pe panoul in fata caruia jucatorii dau interviuri dupa meci, pentru cei 5 milioane in mod sigur reclame Intel vor rula pe panourile de publicitate ale Camp Nou. Asadar una peste alta Intel n-a facut deloc o afacere proasta.
coke(Citează)
13/12/2013 la 2:40 PM
@coke: lasă știrea, săptămâna viitoare nu o mai ține minte nimeni. Dacă intel vrea “știri”, plătește publicitate normală, că au de unde.
Ai două opțiuni: pui logo-ul pe tricou undeva, astfel încât acesta să fie văzut în orice moment, în orice cadru, de fiecare dată când este filmat un jucător în meci și chiar în afara stadionului. Îl pui în interior și speri să și-l pună în cap jucătorul când dă gol. Tu ce-ai alege?
nwradu(Citează)
13/12/2013 la 12:46 PM
Este excelente ideea cu logo pe interior, intel inside :)
razorsbk(Citează)
13/12/2013 la 12:47 PM
18 milioane pe 5 ani…Qatar Airways da 28 milioane anual
fan barca(Citează)
13/12/2013 la 12:57 PM
Doar mie mi se pare ca Sandro Rosell are un costum si o pereche de pantofi ce par luate din Obor ?
Ovidiu(Citează)
13/12/2013 la 2:00 PM
Intel Inside!
cristi(Citează)
13/12/2013 la 2:07 PM
zi-mi ca postu asta a fost o gluma
animal00(Citează)
13/12/2013 la 2:32 PM
Eu cred ca e intentionat pe interior (slogan etc), si mai cred ca si tu te-ai prins de asta.
silviu(Citează)
13/12/2013 la 2:41 PM
@silviu: da, s-a nimerit binișor cu “inside”. Acum întreabă-te de ce pe calculatoare și cutii același logo este mereu în exterior, nu pe interiorul carcasei unde nu-l vede nimeni niciodată.
nwradu(Citează)
13/12/2013 la 2:43 PM
Rămân la părerea că o companie precum Intel își permite locul principal pe orice echipă din lumea asta și nu trebuiau să se mulțumească doar cu această variantă, indiferent cât de cool este ea cu “vai, dar ei sunt cu inside”.
Tare aș fi curios să văd un manual de branding de la Intel. Sunt sigur că acolo scrie că, dacă sponsorizează ceva, logo-ul lor trebuie să fie de aceeași mărime cu al sponsorilor principali, eventual poate chiar primul, altfel nu se bagă. Foarte multe corporații au astfel de politici prin care nu acceptă să fie alte logo-uri mai mari decât al lor atunci când se adună mai multe.
nwradu(Citează)
13/12/2013 la 3:11 PM
Are dreptate Raducu bueeey, Intel a fost pacalita de Rosell.
Nici nu stiu cum dracu au facut atatia bani de-a lungul timpului astia de la Intel!!!
Tot ce e inovator e neinteles
:)
katalind(Citează)
13/12/2013 la 3:13 PM
Clar ca Intel isi permite orice “panou” publicitar, dar aici nu despre asta a fost vorba (cata reclama putem lua de suma X). Eu cred ca de fapt si-au permis un joc cu propriul slogan, cumva pe ideea ca “in interiorul acestor super-jucatori ruleaza un Intel”. Iar ideea a fost asa simpatica incat iata, dezbatem pe tema ei, a devenit o stire virala. Daca ar fi fost pe tricou eu nu as fi aflat decat cine stie cand (ma uit la fotbal doar cand ies cu anumiti amici la bere), ar fi ramas mult timp inca o pata albastra de culoare pe tricouri – vorba ta, de aceeasi dimensiune cu celelalte logo-uri.
silviu(Citează)
13/12/2013 la 3:16 PM
e un fel de BTL-OOH :)
Mihai(Citează)
13/12/2013 la 3:20 PM
@katalind
Sunt sigur ca niciodata nici o companie dinasta mare, care a facut bani n-a luat vreo decizie proasta. Niciodata. Never. Ever.
Inovator my ass. Platesc pentru publicitate, iar logul lor e ascuns. Nu e inovator, e tampit de-a dreptul.
Motivele pentru care au acceptat asa ceva cred (SPER) ca sunt cele expuse de coke. Da, n-au sigla pe tricou, dar poate ruleaza reclamele pe stadion, poate ca sunt prezenti pe “petere”, etc. Publicitatea cu sigla ascunsa pe interiorul tricoului e doar tampita, absurda si tampita (din nou :) )
Sabotor(Citează)
13/12/2013 la 4:01 PM
Cat potential de recrutare are intel aici. Genii ale publicitatii si marketingului, numai unul si unul. Altfel cum sa explici ca o campanie publicitara a unei companii de zeci de miliarde de euro e demontata asa usor de niste comentatori pe un blog.
Voi realizati ca prin simplul fapt ca sponsorizarea de catre intel a echipei a ajuns o super-stire, campania lor publicitara deja si-a scos banii? Realizati ca fara “ideea asta absurda” intel nu s-ar fi remarcat printre gigantii deja prezenti pe echipament? Cine mama naibii se duce pe stadion si zice: mama ce gol a dat messi, tre sa imi iau un intel. Omfg, sunteti ….targetul perfect al reclamei asteia.
mircea(Citează)
13/12/2013 la 5:43 PM
@mircea
Iti dai seama ca niciunul dintre cei ce au comentat aici nu a auzit de Intel pana sa citeasca stirea asta. Dar deloc-deloc, nu asa…
Sabotor(Citează)
13/12/2013 la 5:55 PM
Când am văzut azi dimineața știrea asta am crezut că e o nouă perlă a celor de la TNR, dar se pare că e chiar pe bune. :) Ingenios.
Stefan(Citează)
14/12/2013 la 10:35 AM
Pai pentru 5 milioane ce vroiai sa primeasca?
Si zici tu ca Intel are o cifra deafaceri de 53 mlrd, dar Barcelona cu 2-300 angajati are o cifra de afaceri de peste 1 mlrd.
Ca sa ajungi sponsorul principal al unei astfel de echipe trebuie sa cotizezi serios, peste 50 milioane pe an.
Robert(Citează)
14/12/2013 la 10:58 AM
firme foarte mari precum Intel sau Coca Cola nu au nevoie de publicitate de acelaşi tip cu firmele mai mici. Nu se pune problema că beau sau nu Coca Cola pt că am văzut mai multe bannere cu Coca Cola faţă de Pepsi. Tot aşa şi cu faptul că logoul Intel apare sau nu pe un tricou nu va duce în nici un fel la creşterea vînzărilor Intel. Este şi o reclamă la Nike pe tricoul ăla, e pe faţă dar trece relativ neobservată printre alte reclame la Qatar Air sau mai ştiu eu ce.
Deja la companii f. mari sponsorizările astea, prin care dau bani şi li se afişează şi sigla, intră mai mult în categoria unor fonduri pe care le dau “tradiţional” şi care, probabil, duc la reducerea unor taxe, căci se scad din profit.
Dar o idee din asta originală, ceva ce n-a mai făcut nimeni, cum ar fi asocierea sloganului “intel inside” cu poziţia “inside”, POATE duce la o popularizare a companiei, la comentarii de genul “bă ce deştepţi sînt ăştia de la Intel că sînt INAUNTRU jucătorilor” etc.
Iar după ce au atras atenţia, poate că lumea se va uita mai atent la nuştiu ce clip video cu Intel care rulează pe stadion şi în care ei prezintă vreo tehnologie de-a lor.
Fără manevra asta, logoul ăla trecea neobservat. Cine se uită la F1 chiar observă ce logo se alfă pe maşina fiecărei echipe ? eu cînd mă uitam (acum nu mă mai uit) reţinusem doar că fiecare maşină este PLINĂ de logo-uri, dar nu mai ştiam care… că erau prea multe.
alias(Citează)
14/12/2013 la 12:52 PM
Eu zic ca e ceva mai subtil de atât, că tot ai scris un articol cu “2015 – anul emoției”.
Gol. Bucurie. Tricou ridicat pe cap. Doar logo-ul Intel e vizibil.
Rince. Repeat.
Dacă faci asta de destule ori, bucuria aia o să fie asociată cu Intel la un moment dat. Sigur, este un pariu imens făcut de Intel cu treaba asta.
Bogdan Popa(Citează)
14/12/2013 la 11:14 PM
+1 alias si bogdan popa. Pe blogu asta se pare ca oamenii care gandesc posteaza ultimii. See what i did there?
mircea(Citează)
16/12/2013 la 6:54 AM
deja exista imagini pe net cu Neymar cu tricoul in cap dupa ratari. eu zic ca e ok :)
rivi(Citează)
17/12/2013 la 2:11 PM
Pe chilotii lui Messi era suficient, nu ? Si nu oriunde, ci exact la…spate…
Alin(Citează)
17/12/2013 la 10:44 PM
Adevarul e simplu si doare: esti prost facut gramada, pentru tine si reclamele la pasta de dinti trebuie sa vina cu explicatii suplimentare ca sa nu-ti bagi periuta-n cur.
Unu mai destept ca tine(Citează)