►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cei din Formula 1 au avut o idee foarte stupidă pentru campionatul din 2014: ultima cursă a sezonului va oferi piloților număr dublu de puncte față de o cursă uzuală. Câștigătorul nu va lua deci 25 de puncte, ca în orice altă cursă, ci 50 de puncte.
Scopul este să țină jocurile deschise într-o competiție care are obiceiul să fie dominată de anumite echipe și piloți. Numărul dublu de puncte din ultima cursă ar mai putea răsturna niște clasamente.
Mi se pare o idioțenie. Ar putea la fel de bine să anunțe că vor arunca niște cuie pe pistă în față liderului. Să vedem cum se descurcă atunci! Sau ca la biatlon, din când în când piloții să oprească la un poligon de tragere și cine nu nimerește perfect țintele primește penalizare.
Campionatul de Formula 1 are hibele lui, iar lipsa spectacolului provine din diferența uriașă de buget între echipele mari, care-și permit orice teste și cercetare de înalt nivel, și echipele mai nevoiașe, care abia supraviețuiesc anului. Mai provine și din talentul piloților; Vettel are, în opinia mea, șansa de a ajunge cel mai bun pilot din întreaga istorie a curselor de viteză, atât de bun este.
Totuși, campionatul cuprinde 19 curse foarte diferite. Câștigătorul dovedește că este cel mai bun într-o varietate mare de circuite, o cursa la Monte Carlo fiind foarte diferită de una la Monza, de exemplu. Câștigătorul este supus la probe suficient de variate astfel încât alegerea ultimei curse ca fiind mai importantă decât celelalte nu are nici un fundament logic, ci devine doar un artificiu urât, de nivelul celor descrise în glumă mai sus. Plus că în 2014 ultima cursă se va desfășura la Abu Dhabi, un circuit relativ nou și fără tradiție; să câșțigi acolo nu este ceva special și nici dovada unei măiestrii ieșite din comun.
Dacă doreau să reducă diferență de performantă dintre diversele perechi pilot-mașină, se puteau găsi alte metode. Într-un campionat de turisme se adăugau greutăți suplimentare pe mașina liderului, de exemplu; se organizau două curse în aceeași zi, câșțigătorul primei pleca în a doua cu vreo 50 de kilograme adăugate pe mașină. Ceva asemănător ar fi mers și în Formula 1, de la două runde de calificări, a doua cu ceva penalizări de greutate pentru câșțigătorul primeia, apoi timpii se adunau pentru clasamentul final, până la varierea KERS-ului în funcție de poziția din clasament. Sau altfel spus, un sistem care să poate fi aplicat în orice cursă, nu doar să te poată prinde într-o poziție dificilă în ultima.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
19/12/2013 la 8:08 AM
Nu tine de traditia cursei ci de momentul.ei. adica ultima. In plus, se actioneaza asupra situatiei in care castigatorul se afla cu 3 curse inainte de final. Ii tine in priza, oferind spectacol si competivitate in plus.
mircea(Citează)
19/12/2013 la 8:28 AM
Tu-mi spui cum motivează ei decizia. Știu asta. Eu ziceam de ce nu este una bună.
Nu e nici o competitivitate sporită. Omul acela a muncit pentru a deveni campion cu 3 curse înainte de final.
Dacă vrei să-i faci mai dificil parcursul, îl faci pe toată durata campionatului, nu doar la final, pentru a da șanse tuturor.
La fotbal ar fi ok ca un gol dat în prelungiri să valoreze două goluri pe tabelă, doar pentru spectacol? Ți s-ar părea echitabil pentru ce s-a întâmplat în restul meciului?
nwradu(Citează)
19/12/2013 la 8:39 AM
Nu, ca nu-i aceiasi analogie. Aceiasi analogie ar fi daca in ultima etapa din campionat echipele ar juca pe puncte duble la victorie. Ceea ce ar fi spectaculos.
mircea(Citează)
19/12/2013 la 8:43 AM
Si nici macar asta nu e o analogie buna, ca te trezesti ca joaca in ultima etapa prima clasata cu ultima un meci si locu 2 cu locu 3 alt meci.
Daca pilotu si echipa sunt asa buni incag sa castige campionatu cu 3 etape inainte de final, nu vad ce probleme ar avea sa domine si ultimele curse. Cu siguranta strategia lor la inceputul campionatului este sa castige tot, nu sa castige minimul cat sa le asigure victoria. Cum juca italia, care calcula cate meciuri albe le trebuie sa treaca de grupe. Si stii ce spectacol facea italia…
mircea(Citează)
19/12/2013 la 8:51 AM
Bai mirceo, vezi de fotbalul tau, lasa f1 ca esti pe dinafara total.
eu(Citează)
19/12/2013 la 8:53 AM
Noroc ca esti tu inauntru, te-am bagat eu in…auntru. nici macar n-am inceput eu paralela cu f1
mircea(Citează)
19/12/2013 la 8:56 AM
Spectaculos da, corect nu. Dacă cineva fură titlul doar pentru că ia puncte duble în ultima cursă, nu va fi considerat un câștigător legitim. Mai mult, ai toate motivele să-ți pui coechipierului să-i scoată din cursă pe unii.
nwradu(Citează)
19/12/2013 la 9:05 AM
“echipele mari, care-și permit orice teste și cercetare de înalt nivel”
Testele si cercetarile sunt strict reglementate in Formula 1. Anul viitor, in timpul sezonului, vor exista patru sesiuni de teste de cate doua zile, dar nimeni nu poate testa mai mult pe circuit. De asemenea, exista o limita clara de timp pentru utilizarea tunelului de vant si pentru CFD.
Daniel Popescu(Citează)
19/12/2013 la 9:05 AM
Pai stai asa…cum sa-ti fure titlul? Ca nici nu l-ai avut, campionatul neterminandu-se la inainte de ultima cursa. E ca si cum ai zice ca cineva ti-a furat titlul dupa prima etapa, cand ai terminat pe locul 1 intamplator.
Totusi, nu ia 1000 de puncte in ultima cursa, ca sa zici ca unu care a stat mereu pe ultimu loc tot campionatu a castigat o cursa si a devenit campion.
Plus ca, daca tu esti pe val, si esti pe locul 1 inainte de ultima etapa, nu esti vreun fraier netalentat care sa poata fi batut de oricine.
mircea(Citează)
19/12/2013 la 9:16 AM
Nu, dar se pot întâmpla accidente. Liderul abandonează cu 0 puncte, altul ia 50 de puncte.
nwradu(Citează)
19/12/2013 la 9:14 AM
Era sa uit…cat despre coechipieri care scot din cursa competitori… asta se poate intampla indiferent de punctajul din ultima cursa.
Senna zicea ca pe circuit trebuie sa favi orice ca sa castigi, altfel esti un pilot prost. De-asta s-a urcat pe capul lui prost cu monopostul in primul viraj. Pt ca singura modalitate ca el sa castige campionatu era ca prost sa primeasca DNF.
Si ca.am ajuns aici, button mai are mult de alergat pana sa devina cel mai bun din toate timpurile. E o diferenta colosala intre cel mai bun si cel mai titrat. Si aici apare din nou senna. Oricum e greu avand in vedere cate sau modificat, sa faci o asemenea evaluare in alb si negru.
Hamilton spunea ca poarta un respect imens pilotilor din vremea lui senna si ca din punctul lui de vedere cei de arunci erau superiori celor de acum. A mai declarat ca masina lui senna l-a speriat de s-a cac*t pe el dupa ce a condus-o. Si ca oamenii erau nebuni, unii fiind dispusi sa moara pe circuit pentru victorie. Asa cum declara si a facut si senna
mircea(Citează)
19/12/2013 la 9:15 AM
Vroiam sa zic vettel nu button, omfg
mircea(Citează)
19/12/2013 la 9:19 AM
Eu zic să facă aşa : la finalul fiecărei curse să se ţină o extragere, în urma căreia să elimine, aleator, 2 sau 3 piloţi din cursă, pentru a mai creşte suspansul.
Formula 1 nu este despre norocul dintr-o singură etapă, ci totalul performanţelor din întreg sezonul. Poate că un pilot a avut un sezon foarte bun, fiind cu 48 de puncte în faţa celui de pe locul 2. Dar, are calificări proaste în ultima cursă şi pleacă de pe grilă de lângă coechipierul celui de pe locul 2. Total întâmplător, coechipierul îl scoate din joc, cel de pe locul 2 are o cursă norocoasă şi câştigă campionatul, chiar dacă nu a avut un sezon bun. V-ar plăcea asta? Plus că Abu Dhabi nu e un circuit spectaculos, dacă lăsau Interlagos pentru final, m-aş fi obişnuit mai uşor cu ideea. Ar fi o cursă super, cu vreme schimbătoare, circuit unde se depăşeşte mult şi puncte duble.
După mine, ar trebui să lase aşa punctele, sau, ca alternativă, să facă un sistem Joker, fiecare pilot putând să îşi aleagă o cursă în care punctele să îi fie dublate. Bineînţeles, să o aleagă, înainte de cursă, pentru că altfel şi-ar dubla punctele din cursa cu cel mai bun rezultat. Cred că ar fi mai bine, dacă tot vor să dubleze nişte puncte.
Fdilo(Citează)
19/12/2013 la 9:22 AM
Bai mirceo, vezi de fotbalul tau.
eu(Citează)
19/12/2013 la 9:58 AM
Cum sa spui ca ala de pe locul doi la sfarsitul unui campionat de f1 ju a avut un sezon bun? E ca si cum ai zice ca djokovic nu a avut un sezon bun ca e pe locul 2 in 2013. Omfg
mircea(Citează)
19/12/2013 la 10:01 AM
Inca un motiv sa nu imi para rau ca am renuntat de 12 ani la Formula 1 si m-am mutat pe MotoGP. Nu se compara cu F1 in momentul de fata.
Dar gusturile nu se discuta
Silviu(Citează)
19/12/2013 la 10:19 AM
@Silviu: Din pacate si spectacolul din MotoGP a cam disparut in ultima vreme. Sezonul asta a fost mai interesant, insa mult sub ce era acum cativa ani.
@Mircea: Unele masini de F1 sunt mai bune pe anumite tipuri de circuite si mai proaste pe altele. Bagand dublul numarului de puncte avantajezi unii producatori si ii dezavantajezi pe ceilalti, ceea ce nu e corect, trebuie egalitate pentru toti.
Rares(Citează)
19/12/2013 la 10:51 AM
Fiecare echipa (mecanici, ingineri si piloti) seteaza monopostul pentru fiecare tip de cursa. Depinde de talentul si priceperea fiecarei echipe cum performeaza pilotul si monopostul.
Daca vrei egalitate, aia de la fia ar trebui sa produca un monopost identic pentru toate echipele, si diferenta sa se faca pe circuit strict intre piloti.
mircea(Citează)
19/12/2013 la 10:53 AM
E o tampenie regula asta.
Mai bine dadeau puncte bonus pentru Fastest Lap, pentru calificari in pole position, etc.. nu puncte duble la ultima cursa. Analogiile lui Radu cu fotbalul sunt legitime. Mircea, esti pe dinafara. Sper ca esti doar un troll
Florinake(Citează)
19/12/2013 la 11:17 AM
Ia faceti o analogie cu bancu cu prostu si care cedeaza primu. Eu cedez, v-am lasat
mircea(Citează)
19/12/2013 la 11:26 AM
Radu, daca vrei spectacol in F1, pui mana pe colectia de curse din ’80-’90. Acolo ai spectacolul pur, facut in buna masura chiar de lipsa reglementarilor, care sugruma orice urma de initiativa. In ritmul asta, in F1 daca te califici in pole position o sa ai penalizare de 5 puncte si o sa fii obligat sa treci pe la boxe pentru fiecare pilot depasit pe circuit. A devenit un sport absurd, bun de somnifer. M-a pierdut de cativa ani.
sicktired(Citează)
20/12/2013 la 12:18 AM
@sicktired: nu de lipsa reglementărilor, pentru că atunci au început să introducă reguli doar pentru a securiza suplimentar cursele. Lipsa banilor își spunea cuvântul. Ulterior au apărut sponsori mari, s-au investit sume uriașe, a devenit totul un mare business și unele echipe au avut fondurile pentru a se distanță de alții. Când s-a transformat totul într-o mare afacere au pierdut, de fapt, spectacolul, deși de obicei acesta atunci apare într-un sport.
nwradu(Citează)
19/12/2013 la 7:39 PM
http://www.youtube.com/watch?v=E03Jw_7o3VE uite și aici o părere pe subiect.
nea_caisă(Citează)
22/12/2013 la 9:45 PM
:)))) si in 2015 , ca sa-l imbunatateasca si mai tare, daca ultima cursa primeste dublu, la prima din an sa nu se acorde niciun punct :))))))))) si pilotii sa mearga cu spatele :)))
cata_nv(Citează)