►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Una rece: merită analizat ce-a făcut Wowbiz pe Facebook, adică un spam dus la extrem cu titluri înșelătoare. Au pus de exemplu fotografia Biancăi Drăgușanu și mesajul “Bianca goală în hotel! Fotografii incendiare” și când dădeai click ajungeai pe Fashiondays printr-un link de afiliere. “Vezi ce rochie a avut Mihaela!” și ajungeai pe Clickshop sau pe eMAG sau pe site-uri de fashion, totul prin afiliere.
Wowbiz are 600.000 de fani pe Facebook. Un calcul complet scos din burtă ne spune că dacă 10% dintre aceștia dau click, sunt 60.000 de oameni care au căzut în plasă și tot ce vor cumpăra ei de Black Friday de la respectivele magazine le va aduce celor de la Wowbiz un comision de 3-20%. Nu-i rău, nu? Luați în calcul 3 zile și câteva zeci de astfel de mesaje-păcăleală.
Într-o discuție despre acest subiect, Dorin Boerescu de la 2Parale a spus că nu-i treaba lor, a rețelei de afiliere, să interzică astfel de practici, ci magazinele respective trebuie să decidă dacă acceptă sau nu promovarea prin astfel de linkuri false și metode ce nu sunt etice. Mai mult, spune că acest trafic nu generează vânzări pentru că respectivii oameni doreau să o vadă pe Bianca goală, nu să ajungă la oferta magazinului Koyos, de unde vor pleca imediat.
Asta sună bine, dar eu nu sunt de acord cu el. În primul rând pentru că generează vânzări, v-am zis calculul mai sus. Cu o pagină de 600.000 de fani e imposibil să nu generezi vânzări masive (ar fi o idee să ne spună cât a făcut afiliatul Wowbiz de BF, dar ar fi informații confidențiale și știu că nu se poate).
Dar cel mai important este că respectivele comisioane nu ar fi meritate. Magazinele ar plăti comisioane către Wowbiz deși nu aceștia au generat vânzările, ci doar au profitat de eventualele cumpărături pe care oamenii oricum le-ar fi făcut. Wowbiz nu le-a arătat nici un magazin nou, nici o ofertă bună, nici produsele pe care ei le căutau, ci doar i-a marcat cu un cookie printr-o păcăleală ordinară.
Cine pierde aici? Magazinele, că plătesc sume mari fără să fie meritate. Le plătesc nu pentru clienți și comenzi noi, ci chiar pentru clienții și comenzile pe care oricum le-ar fi avut.
Iar eu aici cred că rețeaua de afiliere, fie ea 2Parale sau Profitshare, are datoria să ferească magazinele de pericolul de a plăti degeaba niște comisioane. Ei ar trebui să fie specialiștii care aduc o economie magazinului atunci când este cazul, să fie contabilul care-l ferește pe client de niște taxe inutile, să fie cei care fac magazinele să cheltuie bani către afiliați, dar acolo unde este meritat.
Una caldă: un cititor a avut pe blogul său o listă cu magazinele participante la Black Friday. A pus link-uri afiliate către aceste magazine, așa cum am făcut și eu pe lista mea.
Site-ul unei televiziuni de știri i-a copiat respectiva listă și a pus-o direct pe site-ul lor. Au citat sursa, de parca asta ar fi suficient pentru a fura munca altcuiva, câteva pagini de magazine și link-uri.
Partea bună? Au dat copy/paste listei de magazine cu tot cu linkurile de afiliere. Nu au scos niciunul, nu au modificat niciunul, așa că cititorul a beneficiat de traficul mare generat de site-ul de știri prin link-urile lui de afiliere și a încasat o grămadă de comisioane.
Citiți și articolul meu afiliere bună, afiliere rea.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
02/12/2013 la 8:25 AM
Nu stiu daca iti mai aduci aminte discutia noastra in care iti spuneam de posibilitatea ca din mare graba sa fie luata o lista cu magazinele participante cu copy / paste, linkurile la gramada. Ma bucur pentru acel cititor. :)
Emil(Citează)
02/12/2013 la 8:48 AM
@Emil&@radu da, si pe mine ma bucura.
Mihai(Citează)
02/12/2013 la 9:09 AM
Si totusi, din toata argumentatia ta, eu retin doar “nu sunt meritate” ceea ce nu este un argument este doar un comentariu cu caracater de remarca generala. Cine decide daca sunt meritate sau nu si de ce? Pe ce baza? Chiar m-ar interesa o argumentatie logica si nu consideratii personale si subiective.
Din afara, si fara sa ma pricep neaparat la afiliere, eu cred ca e mult mai simplu: presupun ca exista un TOC si niste contracte. Au fost incalcate sau nu?
In rest, in caz ca abia acum ai aflat, cele mai traficate si banoase businessuri din onlineul romanesc asa isi fac traficul. Inclusiv wowbiz, deci nu a facut nimic deosebit nici in cazul asta.
dragos(Citează)
02/12/2013 la 9:32 AM
@dragos: am cam spus-o de ce nu sunt meritate și sunt chiar păguboase pentru magazine.
Eu intenționez să cumpăr ceva de la magazinul X. Wowbiz sau alții care fac tot mai mult asta pe FB mă păcălesc să dau click pe “Bianca goală” doar ca să-mi planteze un cookie, eu ajung pe site-ul magazinului, închid pentru că nu vad nudurile promise, înjur, asta e.
Două săptămâni mai târziu cumpăr de 2000 lei de la magazinul X. Afiliatul ia 60 de lei comision.
De ce? Ce a făcut pentru acel bonus? M-a convins să cumpăr, mi-a arătat ceva bun, mi-a făcut o recomandare? Nu este un comision meritat.
Și mai mult, magazinul ii da 60 de lei degeaba. Eu oricum as fi cumpărat de la magazinul X, eram deja clientul lor, nu m-a convins Afiliatul sa devin unul. Nu știu cum să o zic altfel.
Și na, fiecare dintre noi profită de astfel de “norocuri” și ia comisioane nemeritate. Adică văd la mine click acum 2 săptămâni pe un link la Nexus 5 și azi acel om cumpără o perie rotativă de păr. Comision nemeritat de mine, sunt de acord.
Dar eu măcar nu pornesc cu ideea de a păcăli astfel lumea. Nu vreau doar să bag cookie-uri ca apoi să scot bani doar din nimereala asta. Nu e asta strategia mea și nici nu o aplic la scară largă. Ce să fac, să-i laud pe cei care doar așa câștigă bani?
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 9:31 AM
Din fericire nu se intampla chiar asa. Detin un pic peste un milion de fani iar volumul nu este atat de socant chiar in cazul unor postari targhetate cu poze si descrieri atractive.
Linkurile introduse cu forta pe gatul publicului ma indoiesc ca au vre un randament. Daca continua sa faca afiliere in acest mod, vor renunta rapid in favoarea altor metode de publicitate.
Cristian(Citează)
02/12/2013 la 9:38 AM
pe boerescu , in afara de banii care ii intra lui in buzunar nu il intereseaza nimic… eu nu am incasat comisioane acceptate de 1200 de lei si dupa o luna de povesti, mi-a trimis un mail in care imi promitea ca a inceput o ancheta si sa stam linistiti… linistiti stam si acum…
gaben.ro(Citează)
02/12/2013 la 9:42 AM
Peste cine a dat norocu’?
cartus(Citează)
02/12/2013 la 8:23 PM
@cartus: n-am vrut să zic, nu contează asta, cât situația.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 9:44 AM
Eu vad lucrurile altfel: tu faci o comparatie emotionala din prisma unuia care munceste sa livreze linkuri afiliate.
Astfel, dupa parerea mea, mergand mai departe, greseala ta este ca tu compari audienta careia tu te adresezi cu audienta tabloid, i.e. un comportament al tau pe un site de profil wowbiz.
Profilele de consumator sunt diferite si implicit tehnicile de conveersie.
Foarte pragmatic, magazinele de ecommerce au un singur obiectiv, lasand la o parte incasarile: traficul.
Dupa aceea trebuie sa il converteasca, unele conversii au costuri mai mari iar altele mai mici.
Iar conversia de la tine probabil ca vine trust (i.e. il cunosc, am incredere in blogul lui, dau click si cumpar) Wowbiz nu converteste trust, ci o apeteneta de cumparare a unui anumit tip de consumator. DUpa aceea intra in calcul conversii, costuri etc. Insa nu e nimic ilegal, e doar o alta tehnica de a aduce trafic pe site in speranta unei conversii.
Si deci, fara suparare, daca te uiti prin prisma asta la povestea asta, mie mi se pare ca raman doar comentarii emotionale si nu argumente :-)
dragos(Citează)
02/12/2013 la 8:23 PM
@dragos: să-ți dau alt exemplu. Știi că mulți oameni caută numele unui site pe google în loc să-i scrie adresa în bara browserului. Adică scriu “flickr” în căutare google și dau click pe primul rezultat, care evident că este Flickr.com.
Să presupunem că tu ai băga bani în Adwords pentru a aduce trafic pe Metropotam. Ți-ar conveni să plătești clickurile celor care caută “metropotam” pe Google și dau click chiar pe reclama ta Adwords, afișată înaintea rezultatului uzual Google?
Dacă da… asta e, avem păreri diferite despre subiect.
Nu cred că-i emoțională treaba la mine. Am făcut, zic eu, mult mai mulți bani din afiliere în această perioadă decât toți ceilalți bloggeri cu linkuri ascunse prin Facebook. Mă tem însă că în viitor magazinele vor renunța la afiliere. Vor concluziona că plătesc astfel de comisioane de pomană. Sau vor vedea că, din contră, nici măcar o pagină cu 600.000 de fani n-a convertit nimic, așa că ce șansă să aibă ceilalți, mai bine să închidă afilierea și să nu mai se complice.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 10:13 AM
Și pe mine m-a dezamăgit răspunsul lui Dorin. Sunt tare curios cum s-ar fi procedat dacă era vorba de un afiliat micuț.
Însă am citit acum TOS-ul la “Obligațiile afiliatului” și nu am găsit nimic pentru care WOWBiz ar trebui sancționați. Problema se pune la nivel de moralitate. Practic, s-a dat liber la mârlănii.
Revo(Citează)
02/12/2013 la 10:18 AM
@Dragos:
Sa zicem ca tu esti platit sa promovezi un anumit produs intr-un mall si ca esti platit comparand datele personale ale celor carora le-ai prezentat produsul cu datele personale ale celor care cumpara. Gasesti pe undeva o lista de nume, persoane carora nu le-ai promovat in nici un fel acel produs, dar pe care le incluzi in lista raportata de tine la client. O parte din astia ajung sa cumpere, desi tu nu ai interactioat cu ei in nici un fel ca sa promovezi produsul. Practic furi banii clientului tau, pentru ca soliciti plata unor servicii pe care nu le-ai prestat. Inteleg ca tie ti se pare ok? De unde pana unde Wowbiz converteste apetenta de cumparare, nu prea ma prind, atata vreme cat te pacaleste ca iti arata o poza ca de fapt sa iti planteze un cookie din care sa faca ei bani. Magazinele online platesc conversia nu traficul, wowbiz doar pacaleste magazinul ca a facut conversie, cand de fapt nu a facut decat sa plaseze un cookie pacalind clientul final.
bipbip(Citează)
02/12/2013 la 10:33 AM
Pana la urma ce inseamna afiliere? Hai sa plecam de la definitie si apoi sa vedem ce e corect. Cred ca in afiliere conteaza rezultatul final si mai putin cum sunt plasate link-urile, deontologia etc. Sa nu uitam ca 2parale incuraja crearea de magazine online optimizate super-seo cu link-uri de afiliere. Si mai stiu ca multi din top afiliati nici macar nu au site-uri. Ei castiga din aruncarea link-urile prin facebook ads si google adwords. Gresesc undeva?
sorin(Citează)
02/12/2013 la 8:13 PM
@sorin: tu poate nu ar trebui să comentezi despre afiliere, din moment ce zilele trecute îți întrebai un prieten de pe Facebook “auzi, tu cameră din asta ai?” și îi dădeai un link afiliat către acel model. Adică ai aceleași practici ca și Wowbiz, ba chiar le adresezi personal către contactele tale.
Văd că pentru tine definiția este “afiliatul trebuie să facă bani cu orice chip”. Nu-i asta.
O definiție scurtă ar fi “afiliații generează vânzări pentru un magazin și în schimb primesc un mic comision pentru asta”. Te rog să-mi spui cum ce-a făcut wowbiz sau cum “auzi, tu cameră din asta ai?” generează vânzări, nu doar profită de niște cumpărături care oricum s-ar face.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 10:37 AM
Cristian, tu ai fost top afiliati si ti-ai vandut conturile de facebook cu ceva zeci de mii de useri pe fiecare cont. Cum e pana la urma cu afilierea?:)
sorin(Citează)
02/12/2013 la 11:34 AM
Sorin: cam asa http://blog.2parale.ro/2012/12/castigatorii-din-ichallenge/
Am continuat cu cateva siteuri, pagini fb si fb ads, afilierea este o resursa de venituri mai mult decat decente pentru cine are chef de munca si imaginatie. Cum spuneam mai sus, linkurile la kil aruncate peste tot nu convertesc si este o practica a incepatorilor. Vor constata curand ca au facut cativa lei si o las balta, pe mine nu ma deranjeaza, pur si simplu ma amuza. Ce fac ei acum, e “fumat” de mine acum vreo 3-4 ani :)
Daca vrei sa ajungi la un minim 4-5000 lei constant din afiliere trebuie sa ai o strategie: de la continutul pe care il oferi si magazinele ce le promovezi pana la modul in care te adresezi publicului tau.
Cristian(Citează)
02/12/2013 la 2:11 PM
@Cristian: dacă vrei îți arăt câțiva pe Facebook care dau linkuri afiliate la prieteni sau scriu “cine ar purta prostia asta?” cu link afiliat, poate le spui și lor din experiența ta.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 12:16 PM
Lucrurile sunt extrem de relative. Uite, eu consider ca prea putini dintre cei care fac afiliere merita acel comision. Nu meriti un comision daca-mi arunci doua, trei randuri despre un produs dupa care pui un link afiliat. Sau daca scrii un articol, in care le ceri ajutorul celor care te citesc pentru a te decide asupra unui produs, iar catre produsele pe care le ai in vedere dai link-uri afiliate. Daca faci un review amplu, daca stau 10 minute si citesc niste specificatii, niste comparatii cu alte produse, si ma decid sa cumpar acel produs, atunci da, meriti acel comision. La fel cum nu mi se pare firesc ca azi sa dau click pe-un link afiliat inspre un router, la tine, ca maine sa intru sa-mi cumpar un frigider, iar tu sa iei comisionul pentru acel frigider, desi n-ai contribuit cu nimic la decizia mea de a-l cumpara. Asadar, afilierea asta nu e decat un mod prin care magazinele aleg sa-si atraga trafic, trafic pe care-l platesc doar in cazul in care si vand ceva.
coke(Citează)
02/12/2013 la 1:26 PM
@Coke – esti haios. Imi plac la nebunie persoanele care atunci cand vad link afiliat stau si se gandesc daca sa apese pe acel link sau sa deschida un tab nou si sa tasteze adresa magazinului ca sa nu cumva sa castige afiliatul vreun comision de pe urma lui.
@Radu – cazul tau legat de WOWbiz putem sa-l trecem la chestii funny din afiliere, daca mi-as da eu drumul la gura si as spune absolut tot ce stiu si tot ce-am vazut ar trebui sa recladim afilierea din .ro de la 0. Uneori mi-as fi dorit sa nu vad partea nesagra a lucrurilor si sa nu stiu atat de multe, dar na, asta e viata si traiesc cu speranta ca lucrurile vor fi mai gri in viitor.
Dragos Bunea(Citează)
02/12/2013 la 2:30 PM
@dragos, pe mine ma amuza cei care cred ca merita un comision doar pentru ca traduc stiri de pe afara, scriu 2-3 randuri pentru un produs, arunca un link afiliat si aia e. Uite, eu pana acum majoritatea produselor de la emag le-am luat cu link afiliat de la buhnici. E singurul profesionist pe partea de review-uri. O nisa pe care, din pacate, nu prea a mai intrat nimeni. Vreau sa vad si eu acel blogher care-si cumpara aproape toate gadgeturile care apar, le face un review, dupa care le vinde. E o nisa uriasa aici, doar ca presupune un efort mult mai mare decat acela de-a astepta acel moment cand magazinul alege sa-ti trimita un produs pentru review. Nu face nimeni asta, nu porneste nimeni un blog de review-uri c-un buget de 2-3.000 de euro pentru a achizitionat niste gadgeturi pe care pe urma le-ar putea vinde c-un minus de 100-200 de lei pe produs, dar ar castiga infinit mai mult din afiliere. In schimb blogherii mari profita de aceasta afiliere aruncand aiurea niste link-uri care-ti planteaza acel cookie acolo, astfel incat peste 2-3 zile cand faci niste cumparaturi acel blogher primeste un comision pe care nu-l merita.
coke(Citează)
02/12/2013 la 8:25 PM
@coke: mai citește niște review-uri pe la mine, să vezi acolo :P
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 3:05 PM
@Nwradu : desi este fara Etica,cum ai afirmat tu,este totusi banos.Esti pe o piata in care practica asta exista,nu ca am inventat-o noi,a fost imprumutata:)
Eu iti dau dreptate Emotional si prin prisma educatie primite:) insa Prin prisma Financiara,nu sunt de acord,ce incerci tu sa spui e simplu,sa ii educam sa incasam dupa educatia lor.
As vrea sa te intreb,sa va intreb ..”Care este diferenta intre Spamul la Tigai,Spamul dupa Loginul tau versus Spamul pe care orice Magazin,Antivirus(parca la tine a fost articolul cu firma romaneasca de antivirus,de face auto-renew la fee-ul pt produsul lor,si`ti dadeau si spam),Firma de consultanta,Banca etc…il primesti.
Pentru ca sincer cred ca este cam aceiasi mancare de peste ca si subiectul tau:)
Ah nu e ok sa dau spam sa`te ard ca esti prost(da esti prost tu cu mana ta bagi info),dar e ok sa ma cheme sa zicem Emag si sa`ti dau spam la toate ofertele,e corect sa-ti dau “informatia ta”=tradusa prin nume,nr de telefon,adresa catre alti jucatori pe piata online s.a.m.d.
Da,stiu de ToS ca te poti dezabona,ca bla bla,hai sa fim seriosi esti in romania,toti muta/vand/dau/schimba…si totusi Care e diferenta intre metoda lui wowbiz de a lua % si spamul dupa logine?
Apostol Jagardel(Citează)
02/12/2013 la 8:26 PM
@Apostol Jagardel: hai să nu ducem discuția în “o manevră de afiliere este nasoală, dar și magazinele sunt nasoale pentru că-ți trimit spam și vând datele tale altora”. N-au legătură una cu alta.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 3:07 PM
P.S. : ca sa nu aud galagie ,cunosc pe cineva de a dat spam targetat pentru Apple si Samsung,a fost din ciclul :”sa ne re-aducem clientii” marketing typo,so pls…fara injurii si balauri:)Toti jucatorii…presteaza tactici la limita legalitati.
Apostol Jagardel(Citează)
02/12/2013 la 4:42 PM
Mama cate “vorbe multe” pentru nimic. Radu v-a explicat in commenturi f. clar unde e problema. Nu e vorba de cat converteste X, Y, Z daca nu e targetat. E vorba ca prin acele linukuri se plaseaza cookieul pe PCuri si orice este cumparat ulterior (adica nu neaparat atunci cand ai dat click pe link) se contorizeaza la Wowbiz. Pe alt TOS un comportament similar i-a bagat pe top affiliates ai ebay in parnaie: http://finance.yahoo.com/news/ebay-worked-fbi-put-top-120500693.html
Boris(Citează)
02/12/2013 la 5:16 PM
eu stiu dintr-o discutie cu profitshare emag ca este obligatoriu ca obiectul care linkuieste sa fie in concordanta cu ce se afla in spatele linkului (daca m-am facut inteles). altfel ar trebui prins si dezcalificat
rivi(Citează)
02/12/2013 la 8:28 PM
@rivi: n-ai cum să-i prinzi decât dacă cineva raportează problemele și contravine ToS-ului. CUm spuneam, aici nu se întâmplă asta, dar eu cred că rețeaua ar trebui să apere magazinele de practicile imorale și comisioanele date inutil, nu doar de încălcări ToS.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 5:33 PM
@coke – iti spun eu ca un proiect de genul care spui tu nu ar scoate din afiliere nici jumatate din cat castiga un pro afiliat in Romania. Ca sa merite efortul ar trebui sa caute si alte surse de venit in afara afilierii. Pe langa Buhnici mai sunt si altii care incearca sa faca proiecte interesante – vezi Gadget.ro sau Lab501 (daca vrei sa vb de profesionisti), intreaba-i cat castiga din afiliere.
Pe scurt, un proiect de acest gen nu poate supravietui in Romania.
Dragos Bunea(Citează)
02/12/2013 la 6:39 PM
Daca ar planta careva un cookie in PC-urile tuturor romanilor, s-ar pune ca respectivul a lucrat sa aduca trafic pentru magazinele online? Scopul unui astfel de om nu este sa faca publicitate unui produs/magazin. Nici pe departe. Scopul este sa isi traga cat mai mult din vanzarile deja existente. In schimb ar micsora preturile platite per tranzactie de catre magazine (adica comisionul).
Altfel, lol @Buhnici. Omul e curatel si nu injura si alea-alea dar nu e vreun etalon in materie. E un Busu al gadgeturilor.
nashu_mare(Citează)
02/12/2013 la 8:29 PM
Mai citiți odată acest articol ca să vedeți cum gândesc magazinele http://venturebeat.com/2013/08/12/the-big-ugly-affiliate-marketing-scam/
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 8:12 PM
Un caz asemanator aici : http://www.businessinsider.com/ebay-the-fbi-shawn-hogan-and-brian-dunning-2013-4
S-a lasat cu arestari, nu ca la noi cu discutii sterile.
radhoo(Citează)
02/12/2013 la 8:29 PM
@nwradu : nu,sensul era simplu…nu e nici o diferenta intre magazin si spameru black.Ah ca suntem educati/indoctrinati de mici sa credem in democratii si alte babauri,aia e partea a doua.
@TipulCuLinkulDeEbay : Thumbs Up!
Apostol Jagardel(Citează)
02/12/2013 la 8:45 PM
@coke “review-uri c-un buget de 2-3.000 de euro pentru a achizitionat niste gadgeturi pe care pe urma le-ar putea vinde c-un minus de 100-200 de lei pe produs”
Nu lucrurile nu stau chiar asa. Pierderea e de 20-25% din valoarea produsului, MINIM, in conditiile in care il iei azi si incerci sa il revinzi in 1-2 saptamani. Piata de SH-uri scumpe la noi este minuscula. Minuscula! Vorbesc din perspectiva unuia care face exact ce zici tu. Coreleaza asta cu numarul de telefoane/tablete/etc care apar intr-un an si cu veniturile disponibile in online-ul romanesc. Vei vedea de ce nu face nimeni ce doresti tu. Pentru ca nu e viabil :)
Andrei(Citează)
02/12/2013 la 8:56 PM
O intrebare de novice,,
Cu sterg cooki-urile asociate afilierilor astea?
Pe site la Emag ajung in multe feluri. Poate cand caumpar ceva, nu vreau sa apar ca fiind afiliat…
tudor(Citează)
02/12/2013 la 10:33 PM
@tudor: clear cookies din setările browserului, toate au opțiunea de a șterge datele de navigare, history-ul, cookies-urile șamd.
nwradu(Citează)
02/12/2013 la 11:16 PM
@nwradu
Nu o sa intru in discutia despre cine “merita” sa ia comision si cine nu, sau despre clientii care “ar fi cumparat oricum” (really? de ce mai au nevoie magazinele de reclama atunci?). Este mult prea lunga si complicata de purtat in comentarii pe blog.
Dar sunt dispus oricand sa purtam “o discutie” pe tema asta, pentru ca deocamdata n-am avut-o, lasa-ma sa subliniez. Mi-ar placea sa precizezi si tu ca remarca ta se refera la comentarii pe facebook postate de mine, nu la o discutie care n-a existat intre noi pe subiectul asta.
Bineinteles ca ai dreptul sa nu fii de acord cu mine, dar afirmatia ta categorica “pentru ca genereaza vanzari….masive” totul bazat pe un calcul teoretic ma surprinde, la cat te stiu de inginer :).
In fine, inteleg destul de bine asteptarile tale, insa trebuie sa iti aduc aminte ca libertatea de exprimare presupune existenta Dilemei vechi, Formulei AS, ZF si Hustler pe aceeasi taraba. Asa si cu democratia in marketing. Cata vreme un afiliat aplica la programul de afiliere al unui magazin si este aprobat, reteaua nu trebuie sa intervina pana nu se incalca tos-ul sau legea.
Discutia despre suprascrierea cookie-urilor “bune” cu cookie-uri “rele” a pornit inca de la primul publisher mare intrat in afiliere, sau de la primul comparator de preturi, sau de la primul agregator de reduceri. Toti nu fac (in opinia unora) decat sa puna cookies unor clienti care “ar fi cumparat oricum” – insa acesti “unora” difera in functie de referinta. De unde ma uit eu (si cred ca ma uit de unde trebuie) intrarea publisherilor mari (si a comparatoarelor, si a agregatoarelor) n-a facut decat sa creasca industria, astfel incat in ultimul timp au venit branduri din ce in ce mai mari in afiliere (cel putin la noi in retea), care obtin rezultate din ce in ce mai bune si asta in timp ce afiliatii care castiga bani s-au inmultit si diversificat. Poate ai vazut si postul lui Ariel de curand, nu ii dau link ca sa nu trimitem haterii peste el. Ceva cred ca facem bine, altfel se umplea facebook-ul de asistente semidezbracate cu linkuri de afiliere si fugeau toate magazinele de noi. Nu e cazul.
Lasand gluma la o parte, ma surprinde ca nu iei in considerare ce au spus mai sus Dragos si Kidu – amandoi stiu foarte bine despre ce vorbesc, si tu stii asta. Daca nici Kidu nu stie ce converteste si ce nu in afilierea din Romania, nu stiu cine ar putea sa dea o opinie mai avizata (mai ales ca detine in prezent pagini cu peste 1 milion de fani si ar putea usor sa puna poze cu asistente TV semidezbracate si sa promita filme XXX cu ele daca asta ar converti. Dar nu e atat de simplu).
Revenind la of-ul principal – Cand intervine reteaua? Cand se intampla ceva ilegal (o stabileste legea) sau care incalca TOS-ul (si tu stii, am intervenit inclusiv in cazul tau). Este un sistem perfectibil? Categoric da. Este un sistem care incurajeaza performanta in marketing, prin recompensarea exclusiva a conversiilor definite si controlate de advertiser? Eu sunt convins ca da – si ca de la distanta e cel mai avansat canal de marketing dpdv ROI. In ziua in care o poza cu o asistenta TV o sa suprascrie cookie-ul unui review facut de tine, o sa schimb TOS-ul sau o sa ma reprofilez.
Deocamdata propun sa ne focusam pe ce putem face fiecare dintre noi mai bine, nu pe ce (credem) ca fac altii gresit.
Multumesc.
Dorin Boerescu(Citează)
02/12/2013 la 11:22 PM
@sorin
o singura precizare, in rest nu vreau sa intru in debate. “aruncarea” linkurilor prin Facebook ads si prin Adwords costa bani, uneori seriosi. Afiliatii care fac asta – genereaza vanzari al caror comision este mai mare decat costurile – sunt printre cei mai buni marketeri de pe piata.
Dorin Boerescu(Citează)
03/12/2013 la 1:23 AM
Din punctul meu de vedere, clientii nu sunt in niciun fel prejudiciati prin faptul ca au fost “marcati” cu cookies (facand abstractie de discutia cu consimtamantul pentru cookies – http://goo.gl/zLzrpd ) pentru ca afiliatul sa incaseze comisionul. Cu sau fara cookies, clientul a platit acelasi pret
Pe de alta parte, mi se pare ca o asemenea practica este una anticoncurentiala, deoarece i-a prejudiciat pe ceilalti competitori (afiliati in programul ProfitShare) care au jucat in mod cinstit.
Dora Vulpescu(Citează)
03/12/2013 la 9:45 AM
@Dora Vulpescu
In acest caz, clientii sunt magazinele. Si nu exista vreun prejudiciu in masura in care nici sa iei bani pentru ca faci in fiecare zi sa rasara soarele nu provoaca vreun prejudiciu.
nashu_mare(Citează)
08/12/2013 la 10:11 PM
“Cu sterg cooki-urile asociate afilierilor astea?”
“clear cookies din setările browserului”.
Nu asta era raspunsul pe care il asteptam…
Nu am de gand sa sterg (prea mult) history la browser pentru asta…
Sa presupun ca vreau sa-mi iau un card de memorie ca ala din reclama de pe pagina asta:
Ce cookie sa sterg inainte sa dau click?
tudor(Citează)
08/12/2013 la 10:55 PM
Habar n-am, caută cookie-urile de emag sau profitshare și șterge-le manual pe toate. Nu știu care anume urmărește afilierea. Deschide o fereastră incognito de browser și comandă de acolo, mi se pare că nu-ți ia în considerare cookie-urile deja plantate de alți afiliați.
nwradu(Citează)