►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Orange a lansat săptămâna trecută serviciul Business One Voice, o soluție de convergență între telefonia fixă și cea mobilă adresată companiilor.
În mod normal nu scriu despre servicii corporate/business din simplul fapt că sunt mult diferite de ceea ce avem noi la dispoziție, fiind negociate și dezvoltate după cerințele clientului, dar Business One Voice este interesant dpdv al modului de utilizare a tehnologiei mobile.
Pe scurt, acest serviciu grupează telefoane mobile și fixe într-o centrală telefonică virtuală, folosind serverele și rețeaua Orange, eliminând necesitatea unei firme de a investi în centrale telefonice clasice. Cum face asta inclusiv cu telefoanele fixe? Simplu, de fapt doar aparatele sunt fixe, genul cu receptor și butoane, dar tehnologia din ele este cea de la rețelele mobile.
Și iei mai multe “numere” și le grupezi într-o centrală virtuală și spui “toate aceste telefoane sunt ale firmei mele”. De aici vin diverse scenarii moderne de utilizare:
Simplu, rapid și modern. Nu știu care sunt costurile, sincer să fiu nu mi-a păsat. Cei cărora li se adresează Business One Voice află singuri de el și, cum vă ziceam, în mediul corporate totul se negociază. Ideea însă este bună și, cum Orange are 30% din venituri de pe urma clienților business, cred că vor avea cui să o vândă.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
06/11/2013 la 4:10 PM
La corporatia unde lucram inainte, aveam asignat din partea celuilalt operator mare si cate un numar de telefon fix (pe SIMul de mobil) pe care puteam fi apelat atunci cand eram in cadrul unei anumite zone (eu setasem cladirea unde aveam birourile si imprejurimi). Nu stiu la ce folosea si care ar fi fost avantajele ca nu am dat nimanui numarul de telefon de fix. Mai greu a fost pana am scapat de mesajul “Apelati din zona configurata” care il auzeam inainte sa se formeze apelul.
Acum, la corporatia noua, am primit linia telefonica fixa ca bonus. Nu ne-am dorit-o si nu stiu la ce foloseste sa ai si asa ceva.
nashu_mare(Citează)
06/11/2013 la 4:11 PM
*ca bonus la abonamentul de net.
nashu_mare(Citează)
06/11/2013 la 4:12 PM
Oare pot sa ma conectez prin dial-up pe linia asta fixa primita ca bonus de la providerul de net?
nashu_mare(Citează)
06/11/2013 la 5:03 PM
Dupa parerea mea este o vrajeala de 2 lei. Retoric, ma pot intreba: de ce?
Pentru ca este un serviciu din zona de business SME si SOHO, acolo unde portocalii detin deja o cota de piata bunicica. Este un serviciu prin care incearca sa-si pastreze cota de piata, nu sa castige clienti noi. Daca esti clienti SME&SOHO acest lucru poate reprezenta o veste proasta, pentru ca va exista presiune de mentinere de revenues pe acest segment si este posibil sa-ti fie bagate pe gat servicii de care nu ai nevoie, doar ca sa menti ARPU la un nivel decent.
La concurenta rosie, exista servicii convergente in diverse impachetari : voce mobila + voce fixa, voce fixa + date fixe, voce fixa + VPN fix, call manager cisco + VPN mobil etc. Chiar daca n-ar exista aceste ‘impachetari’ abonamentele astea cu nelimitat pe mobil rup in doua!
Acum, este interesant de aflat daca platforma folosita este una noua, una folosita la comun cu Orange di alte tari sau ceva hibrid. Aceste costuri de platforma se vor gasi in pretul/minut, teoretic. Va fi cu atat mai greu de livrat ‘revenues’ cu cat pretul/minut scade pentru ca este reglementat de ANCOM. Avand in vedere sa pretul/minut va fi cam la fel peste tot, diferenta va fi facuta de usurinta in folosire a instrumentului de ‘planificare si control’ online, acest lucru insemnand de fapt: viteza de provizionare si design.
Pe scurt, ideea nu-i noua, e ca un cauciuc de masina alb. Toata lumea poate opta pt un cauciuc alb, dar masa critica a utilizatorilor nu va fi atinsa. Deci e un produs care intra direct in dimensiunea ‘Dogs’ a matricii BCG.
Stirbei Voda(Citează)
07/11/2013 la 8:45 AM
Numerele suplimentare de voce fixa, pe care nu le foloseste nici naiba sunt raportate ca si clienti suplimentari astfel echipele de vanzari/marketing/management pot raporta ca si-au crescut numarul de clienti pe voce fixa. E o smecherie folositoare in powerpoint-urile de sfarsit de ciclu fiscal.
Mark-3000(Citează)
08/11/2013 la 2:53 PM
Vocea fixă încă este folosită pe scară largă. Sunt o grămadă de angajați care nu primesc mobil din partea firmei, că n-ai nevoie de unul ca să bagi facturi în sistem sau să faci contabilitatea, dar în schimb au fix pe birou. Eu cred că, din contră, BOV nu se adresează segmentului SOHO, deși Orange zice că și acolo e viabil, ci marilor firme cu costuri reale pe partea de centrale și telefonie. Ah, sigur, la SOHO se pot găsi câteva tipuri de firme care au nevoie și de fix, dar sunt mai limitate lucrurile.
nwradu(Citează)
08/11/2013 la 5:28 PM
Nu zic ca vocea fixa nu e folosita, zic de optiunea pe care mai ca ti-o baga pe gat si VF si Orange cu numerele alea extra.
Au fost si intr-o companie in care am lucrat, nu le folosea nimeni, vreo doi ani a fost platita o extraoptiune degeaba.
Mark-3000(Citează)
25/05/2015 la 10:14 PM
Cum ai scapat de mesajul ,,apelezi din zona configurata” ?
emili(Citează)