un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Susțin mărirea amenzilor

3 Oct 2013  ·

GÂNDURI  ·

78 comentarii

Nu-mi place creșterea amenzilor pentru că și eu conduc și aș putea fi cândva amendat pe aceste sume mari.

În același timp, însă, le aplaud și sper ca astfel traficul să devină mai sigur pentru toți cei implicați, pietoni sau șoferi. Am zis de multe ori aici că soluția civilizării oamenilor stă în amenzi mai mari, usturătoare, că altfel nimeni nu se cumințește din proprie inițiativă. Îmi aduc aminte pe la englezi unde dacă intrai cu mașina pe banda autobuzelor luai direct 120 de lire amendă și aveau camere video în fiecare intersecție pentru a te surprinde în fapt.

Exemplu perfect: eu am luat recent amendă pentru vorbit la telefon la volan. 75 de lei, nu-i mult, dar de atunci nu mai vorbesc la volan decât cu cască. Pur și simplu am lucruri mai bune de făcut cu 75 de lei (burgeri!). Am luat amendă în RATB: de atunci taxez mereu, la orice călătorie. E mai simplu, mai ieftin.

Nu se mai poate altfel pentru că situația în România este tragică. Există două motive mari pentru accidente grave, cu victime; acestea sunt viteza prea mare și conducerea sub influența alcoolului, capitole la care depășim cu mult alte țări europene. 6 morți pe zi, locul 2 în UE pentru România.

Cel mai trist este că tu poți să fii un șofer normal la cap, dar nu ai nici o garanție că nu te omoară altul. Poți fi pieton nevinovat și să mori nu pe trecerea de pietoni unde ai putea să te asiguri și tu, ci pe trotuar fără să știi ce vine.

Nu pot decât să sper că tot mai mulți se vor gândi de două ori înainte să bage viteză. Când te arde cu mii de lei amendă, poate că nu o mai calci. Când te arde cu 1600 de lei pentru nepurtarea centurii de siguranță, poate că o vei pune; nu de alta, dar îți poate salva viața. Când riști enorm de mulți bani pentru niște băuturi în bar, poate că vei spune “lasă, mai bine nu beau” sau “hai că iau un taxi și las mașina aici”, în loc să te crezi regele șoselelor.

Am văzut ieri o dezbatere la Realitatea unde m-am enervat din cauza prezentatorilor prea proști. Am auzit tot felul de scuze și “revolte” false:

“Dar cum să-și permită românii să plătească astfel de amenzi? Sunt sume ridicole pentru ce salarii avem!”

Da, sunt, asta e și ideea. Avem atâția morți pe șosele, atâtea accidente, încât numai cu înăsprirea spre ridicol a pedepselor mai putem spera să ne revenim.

Amendă primești dacă încalci legea. Mergi încet, poartă centură, nu bea alcool înainte să conduci, nu întoarce peste banda continuă, nu depăși viteza legală în sate! Toate generează zilnic câțiva morți pe șosele. Nu vrei amenzi? Nu face prostii.

“Amenzile mari nu-i vor potoli pe cei cu bolizi, pentru care banii nu sunt o problemă”

Să nu mai aud prostia asta. Câți bolizi circulă pe străzi în România? Parca am fi o nație doar cu Ferrari și M3. Sunt multe mașini rapide, dar procentul lor este relativ mic față de milioanele de mașini înmatriculate în total.

Uitați-vă pe știri. Mor oamenii în Dacii sau în microbuze. Mor în tot felul de rable. Mor pe motociclete. Sigur, mor și în SUV-uri și mașini sport, dar din cauza vitezei sau a alcoolului, nu a banilor. Haideți întâi să-i potolim prin amenzi mari pe cei care nu au bolizi, iar pe acei câțiva cu bani vedem ulterior cum îi cumințim.

Plus că mulți au mașini puternice, dar n-au bani de-un suc, că e greu să te duci la părinți și să le spui că mergeai cu 130 la oră pe Kiseleff.

“Nu avem drumuri”

Așa este, nu avem. Dar totuși șoferii și pasagerii nevinovați și, de prea multe ori, pietoni nevinovați, mor pe capete.

Cine poate garanta că dacă am avea autostrăzi între toate orașele n-ar mai exista morți și accidente? Ce, nu s-ar mai urca țăranii beți la volan doar pentru că acum au autostradă fără gropi? N-ar mai conduce toți teribiliștii cu 200 la oră ca să-i impresioneze pe cei trei prieteni din mașină?

Nu de alta, dar în vara aceasta au fost aproape zilnic accidente grave pe A2. La noi oamenii nu au cultura autostrăzilor. Îi văd pe unii cum stau în fundul altor mașini, deși se circulă cu 150 la oră, nu cu 50 ca în oraș. Nu realizează că cel din fața poate are frâne mai bune, iar ei, urmându-l la distanță prea mică, nu vor putea opri la fel de rapid și se vor înfige în el. Sau nici măcar nu apucă să reacționeze. Sau nici măcar nu înțeleg ce înseamnă un accident la acele viteze.

Mă uitam zilele trecute la disperarea de a ieși din București. DN1 până la aeroport este o loterie a accidentelor, mulți se bagă aiurea, ies din lateral direct pe banda doi sau se strecoară printre mașini în probabil cel mai aglomerat trafic de viteză mare din țară.

Sigur, alte drumuri între localități probabil că ar micșora numărul accidentelor cu căruțe sau cu pietoni de prin sate. Dar observați că majoritatea șoferilor nu cer autostrăzi sau centuri ocolitoare, ci prin “drumuri bune” înțeleg doar “fără gropi”. Nu știu cum e pentru voi, dar pe mine momentan gropile mă țin atent la drum și mă fac să conduc mai încet. Nu zic că vreau gropi, dar e posibil ca drumurile perfecte doar să încurajeze și mai mult viteza și neatenția.

Soluții

Amenzile mai mari sunt doar un început al rezolvării problemelor. Acestea trebuie complementate prin:

  • forțarea celor amendați să le și plătească. Degeaba le dai dacă nimeni nu le plătește.
  • poliția trebuie să prevină accidentele. Să-i rupă cu noile amenzi pe care chiar sunt un pericol, care nu se asigură, care întorc aiurea, nu doar pe cei care nu observă că au intrat în Cartier Nistorești și e limitare.

Și cele de aici (Zoso prim-ministru!!!).

Bine, guvernul lucrează pentru voturi, nu pentru siguranța cetățeanului. Așa că e posibil ca noul plan să cadă.
accident_drumul_sarii

asus s5507

    78 comentarii

  1. Io am zis de mult timp ca romanu’ o sa se civilizeze doar in momentul cand se vor introduce amenzi foarte usturatorare. Pentru orice. De la amenzi de circulatie la amenzi ca ti-ai lasat cainele sa-si faca nevoile pe trotuar.

      (Citează)

  2. Sunt perfect de acord cu tine şi nu sunt împotriva deciziei de a mări amenzile. Daaaar, pentru că urmează inevitabil un “dar”, cea mai mare problemă la momentul actual e că legi şi amenzi există, dar ele nu sunt puse în practică. Dacă poliţia ar sta să facă poliţie şi ar aplica toate legile cred că am avea rezultate mai bune decât mărirea amenzilor. Aşa, degeaba sunt amenzi mari dacă poliţia o să stea în continuare în aceleaşi locuri cu radarul şi toţi şmecheraşii or să dea în continuare un telefon sau o şpagă ca să scape.

    Uite, eu am până acum două amenzi de viteză pentru 11, respectiv 12 km/h peste limită. Ambele în câmp, dar în localitate! În schimb, măgăriile mari trec nepedepsite…

      (Citează)

    • @Andrei: o soluție simplă ar fi să se monteze mai multe camere video pentru dat amenzi. Englezii asta au făcut și le merge. Elimini poliția și factorul uman din ecuație.

        (Citează)

  3. Sunt de acord cu tine doar ca……. pentru a functiona un astfel de sistem unde amenzile mari sa descurajeze traficul problema, soferii nesimtiti, etc trebuie ca legea sa fie impusa, trebuia ca politia sa iasa pe strazi, trebuie ca politia sa taxese totul, nu dupa culoarea politica, dupa marimea portofelului sau dupa ordinul zilei (poate ca pare ciudat…dar am vazut cu ochii mei cand politia taxa doar viteza pentru ca aia aveau in ziua aia in program, nu vedeau depasirile pe linie continua, neacordarea prioritatii la trecerea de pietoni, etc).
    Atunci cand politia va sta in strada si va impune legea care exista sau care va exista vom putea vorbi de un trafic normal, de scaderea numarului de accidente. In vest, tarile pe care le luam drept exemplu mentalitatea unui trafic civilizat a fost impusa dupa ani intregi cu proverbul “ai gresit, ai platit”.

      (Citează)

  4. Educatia cred ca are cel mai bun efect cu forta. Prima da se incearca cu frumosul dar cand vezi ca nimic nu se intampla atunci clar treci la partea cu fortarea. Fie ca e vorba de educatia rutiera prezentata in acest articol fie de orice fel.

      (Citează)

  5. Trecand peste faptul ca legi si amenzi erau si pana acum, nu neaparat mici, dar nu le aplica nimeni… am o mica retinere la partea aceea cu permisul suspendat pe 2 ani in cazul trecerii pe rosu. Nu stiu cum se va interpreta de politist si cum va fi exact legea, insa in Bucuresti stiu cel putin cateva semafoare pe care nu ai cum sa le vezi in cazul in care nu le stii in prealabil, sunt ascunse de copaci. Presimt niste pandeala…

    Altfel, cand se trece pe rosu cu intentie, da nene, i-ai permisul.

      (Citează)

  6. Am citit articolul integral si in mare masura sunt de acord cu tine.
    Te intreb totusi, tinand cont ca in ultimii 10 ani s-au majorat permanent amenzile, ti se pare ca numarul accidentelor a scazut?
    Nu cumva o portita o constituie si elementul infractional numit mita?
    Nu este o noutate, politistii iau mita. Sigur, nu iau toti, insa sunt multi care iau. Si mereu vor exista persoane care vor incalca legea cu buna stiinta in ideea ca vor scapa cu o mica “atentie”.
    Nu stiu daca am o solutie la aceasta problema.
    Poate nu ar fi o idee rea sa se mareasca varsta minima la care se poate obtine permis auto. 18 ani nu mai reprezinta o varsta atat de responsabila.
    Exista statistici despre accidente, gen marca si tipul automobilelor implicate, varsta soferilor, ponderea accidentelor in functie de zona tarii, etc?
    Ar fi interesant de comparat cu statisticile din alte tari.

      (Citează)

    • @Cristi: privește-o altfel. Mita e pe măsura amenzii. Dacă amenda crește de 3 ori, și șpaga ca să scapi de ea crește la fel, că doar nu mai accepta polițistul tot 50 de lei. Așa că pe total scoți mai mulți bani din buzunar și deci poate te gândești de două ori înainte să încalci legea.

        (Citează)

  7. zici ca esti francez. gandire obtuza “viteza si alcoolu”, deci marim amenzile. In conditiile in care, la ora asta, sunt destul de mari amenzile. Dar.
    1. nu poti sa le platesti linistit.
    2. daca nu le platesti te doare la salam
    3. Sunt atatia care circula cu permisul suspendat. Si nu patesc nimic
    4. Se trece pe rosu la greu. Pentru ca stii ca nu patesti nimic. Deci, daca pana acum nu riscai (Decat daca erai guster) 3 lui, acum nu risti 2 ani. Wow. Ce schimbare.

    Amenzi+durate mai mari sunt fix o isterie a unor lepre. Nu aplici legea, dar cand o aplici o faci misto.
    Mai crestem si vinieta.

    Drumuri nu facem. De vina e viteza.

      (Citează)

  8. Marirea amenzilor este o masura heirupista gandita de un cap de creta. Dupa aia poate sa vina si sa spuna “doomne, noi am incercat asta, nu a reusit, hai sa incercm altceva, sa interzicem masinile rosii”.

    Nu puteau pur si simplu sa aplice legea de pana acum pana la capat? Se dadeau amenzi pentru toate contraventiile sau doar pentru unele (hint: radar)? Dupa ce se dadeau respectivele amenzi, urmarea cineva ca acele amenzi sa fie si incasate? Ah, putini de fapt plateau amenzile. Pai si atunci de ce sa luam alte decizii cand nici pe cele precedente nu le-am pus in practica.

    De fapt, scopul acestei legi nu este decat cresterea incasarilor de bani la buget prin metoda simpla. Se bazeaza ca aia care isi plateau amenzile pana acum le vor plati in continuare.

      (Citează)

    • @nashu_mare: cred că-ș chestii diferite. Aceste amenzi mărite vin ca o recomandare de la IGPR. Asta e soluția pe care o văd și propun ei.
      Urmărirea că o amendă a fost plătită sau nu nu o mai face poliția, ci alte agenții ale statului. Să-și rezolve fiecare treaba și gata.

      Exemplul este în alte țări. Acolo oamenii plătesc amenzile, bănuiesc, dar ele tot mari sunt.

        (Citează)

  9. Este buna masura de marire a amenzilor. Problema e ca poti fi un sofer foarte prudent si sa incalci regulile fara sa vrei: la o trecere nesemnalizata, la o linie continua care a disparut, la un semafor defect etc. Am auzit o emisiune pe Romania Actualitati in care era invitat cineva mare din politie. Nu mai stiu cine. Ideea lui de baza a fost urmatoarea: nu ii intereseaza pe politisti faptul ca infrastructura este jalnica, tot soferii vor avea de platit. Compania de drumuri nu are nicio vina.

      (Citează)

  10. Revin. Prima masura ar fi sa se curete soselele de teribilisti si de smecheri impertinenti care pun in pericol viata altora. Putina racoare nu le-ar strica. Anulare permis si la a doua abatere puscarie. Cu amenda ce se rezolva? Merge la impozit si ramane acolo. Soferul ”model” isi continua drumul.

      (Citează)

  11. Eu cred ca gresesti; majoritatea (soferilor) incalca legea pentru ca pot scapa si pentru ca cei ce ar trebui sa se ocupe cu aplicarea ei (Politia Rutiera) sunt foarte slab pregatiti, corupti si in consecinta duc lipsa de autoritate. “Mda, parca n-aveam voie sa fac asta, dar ma grabesc, mai da-i incolo …”. Amenda pentru nepurtarea centurii e inca ceva ce se da atunci cand te iarta pentru o fapta mai grava (da, politistii din Romania hotarasc unde se aplica legea si unde nu, nici presedintele nu are dreptul asta); inca n-am vazut o amenda data pentru schimbarea benzilor dupa zona de preselctie a intersectiilor, pentru un pieton care a traversat neregulamentar sau pentru oprirea neregulamentara a platformelor pentru ridicat masini parcate neregulamentar (platforme ce nu au nici un statut special in legea rutiera). As vrea sa vad oprite si amendate toate masinile ce circula cu proiectoarele / luminile de ceata aprinse atunci cand nu e cazul, sa vad cum politistul care dirijeaza traficul in intersectie face semne clare conform manualului si nu sa dea din maini de parca dirijeaza oi, sa vad cum administratia locala e amendata de Politia Rutiera pentru copacii ce blocheaza vizibilitatea semnafoarelor. Eh, dupa ce toate detaliile astea marunte sunt rezolvate si vedem ca are cine sa aplice legea, o aplica cum trebuie si totusi sunt probleme, atunci poate ar trebui sa umblam si la lege sau la cuantumul amenzilor.

      (Citează)

  12. nu-s de acord cu amenzi atat de mari.

    singura solutie de civilizare este sa-si faca politia treaba, nu sa stea la ciupit, la ciubucareala, etc.

    sa fie politie peste tot si sa dea amenzi “pe banda”. dar nu o sapatamana, o luna. nu… baga-i frate pe strazi vreo 2 ani si atunci sa vezi civilizatie.

    mai e si problema smecherilor care dau ei telefon…si rezolva tot. da, fwte-i si p-aia. ca na… teoretic legea-i pentru toti. in practica, cine are bani face legea. si sunt exemple nenumarate de la accidente usoare pana la mortaciuni.

      (Citează)

  13. Intrebare: unde se poate plati o amenda? Cat timp pierzi sa platesti o amenda? De ce trebuie sa faci dovada ca ai platit amenda(la operatorii de servicii te duci cu chitanta sa o arati ca ai platit)? Amenzile se vor aplica tuturor? Cei care voteaza legea merg doar in coloana oficiala sau cu avionul, ei nu stau in trafic. Cat dureaza un drum Baia Mare – Constanta pe sosea daca respecti toate limitele de viteza?

    Mare parte din accidente au loc din lipsa infrastructurii rutiere. Facem intai sosele si autostrazi apoi marim amenzile. Legitorul nu va intelege niciodata realitatea atata timp cat el nu se confrunta cu ea. Cum sa finanteze spitale si scoli cand ei se trateaza in strainatate si isi dau copii la scoli private? Cum sa faca autostrazi daca ei merg doar in coloana oficiala cu girofar sau elicopter/ avion ?

      (Citează)

    • @Un_cetatean: mie mi-a luat 10 minute la administratia financiară, am plătit-o cu cardul.
      Dacă problema este că pierzi timp plătind-o, nu faptul că pierzi bani, înseamnă că amenzile sunt prea mici.

        (Citează)

  14. Nu sunt deacord cu marirea din mai multe motive :

    1 Interpretarea de catre politisiti mai ales la cea cu rosu unde sa zicem ca treci pe galben el zice ca fost pe rosu tu nu etc . Sa nu mai zic ca oricum poti sa le contesti dar asta inseamna alte drumuri si o gramada de timp pierdut .

    2 Metoda asta de hai sa inasprim amenzile ca poate lumea nu mai incalca legea atat de mult . Pai sa vedem de ce lumea o incalca in primul rand pentru ca infrastructura noastra e retardata . De la drumuri de cacat la semne si marcaje imbecile . Nu poti sa ai pretentia sa respec tot si sa fac 11 ore pana la Cluj . Facuse cineva un calcul si daca respectai toate restrictiile si toate regulile faceai o zi pana la Cluj .

    La partea cu alcolul da , ai baut i-ai permisul dar la partea cu viteza e o idiotenie .

      (Citează)

    • @Andreiexe: păi nu mai treci pe galben. Oraș mai haotic ca Parisul n-am văzut dpdv trafic, dar nici acolo nu trecea nimeni pe galben, nu mai zic de roșu, deși stăteau cu orele în trafic. Intersecțiile erau mereu libere, nimeni nu forța semaforul.

      Degeaba unii procedează corect în trafic dacă alții sunt mârlani. Iar la mârlănie doar cu banul pui stop.

        (Citează)

  15. Nu lipsa legislatiei era problema pana acum, ci nerespectarea ei. As vrea sa vad niste pasi in sensul asta.

    Zi-mi tu ce crezi ca se intampla pe un DJ la o trecere la nivel unde contravenientul este pasibil de 100 de mil amenda si permisul suspendat pe 3 ani? Exact, o sa fie mult mai motivat sa ofere o spaga mai mare iar politistul de asemenea sa o accepte.

    Nu mai vorbesc de posibilele abuzuri.

    Legea asta e facuta sa faca mai multi bani dand la fel de putine amenzi. N-are nici o treaba cu prevenirea.

    Si eu sunt de acord cu amenzi mai mari, atat timp cat ele se dau si se platesc.

      (Citează)

    • @add: corect, șpagă mai mare, poate va prefera să nu mai încalce legea decât să dea o șpagă mai mare decât ar fi dat până acum.

      Totuși, să nu discutăm la modul “oricum se dă șpagă, hai să nu mai facem nimic pentru că nu contează”.

        (Citează)

  16. @nwradu

    Pai asta am zis si eu: propunerea vine de la un cap de creta.

    Probabil l-a vazut Ponta si i-a zis: “ce, ma? n-am timp de tine.” iar capul de creta: “sefu, marim amenzile”, “ah, bagam mai multi bani la buget? Bine, se accepta, nu e nevoie sa il mai citesc”

      (Citează)

  17. Sistemul electronic de supraveghere si radar automat instalat pe DN1 intre Brasov si București este buna dar prost:
    1. Camerele funcționează cu randul, aleator pentru ca cei care scriu amenzile (da amenzile sunt scrise de mana dupa surprinderea de catre sistemul automat) le scriu incet si se aglomerează
    2. Transmiterea amenzilor de la cei care le scriu se face intr-un interval de la 3 săptămâni pana la 6 săptămâni – exagerat de mult (plus ca pot contestate in instanta pentru ca au venit asa tarziu, pentru ca sunt scrise cu picioarele, pentru ca sunt gresite detalii minore, etc)
    3. Colectarea amenzilor nu se reuseste

    Iata deci ca problemele serioase ale sistemului stau in aplicarea legii si nu in valoarea amenzilor, si vorbim de aplicarea corecta si egala a legii.

      (Citează)

  18. Radule, mai multe camere video zici, ai? Cam cum au facut acum cativa ani, cand toate comunele aveau camere video, insotite desigur de tot felul de limitari si restrictii pe raza lor, care mai de care mai stupide, iar amenzile curgeau garla. Pana a iesit taraboi.
    Buna idee…

      (Citează)

    • @gogu: da, curgeau amenzile pentru că lumea mergea cu viteză în acele localități. De asta mor oameni, printre altele. Sigur, tu n-ai pățit nimic și sper nici să nu pățești, dar în alt moment, un alt șofer care merge cu viteză tocmai accidentează mortal un pieton.

      Nu uita principala idei: sunt niște reguli de circulație. Dacă le încalci, iei amendă, nu contează cum. Tu acum încerci să motivezi că regulile n-ar fi justificate, dar eu zic că sunt, având în vedere numărul de accidente de la noi. Dacă s-ar respecta, ar fi bine.

        (Citează)

  19. nwradu: in schimb, in paris, trecutul pe rosu e sportul preferat al pietonilor:D

      (Citează)

  20. @nashu_mare

    Banii nu se duc la bugetul statului ci se duc la cel al primariilor.

    Ii doare in basca de nr de accidente, de fapt totul e o mascarada.
    Politistii, ca bugetari, stim cum sunt platiti. Baieti nu avem bani sa va dam, dar marim amenzile, mai stati si voi la ciupeala si va dublati salariul. Mai dati si la sefi, ei mai dau la chestori care ne mai dau si noua la partid. E bine ? Da, sefu, e bine.

    Noile amenzi nu o sa rezolve problemele de infrastuctura, de trafic sau de marlanie.

      (Citează)

  21. Parerea mea este ca masura cu maritul amenzilor ar trebui luata la pachet si cu urmatoarele masuri:
    – stoparea coruptiei: sa nu mai mearga cu 100-200 lei spaguta, cu ‘hai bre shefule’
    – colectarea amenzilor sa fie mai eficienta: sa nu strabati tara ca ai luat o amenda in altor oras sau sa umbli pe la nush ce sectie. in era tehnologiei ar trebui sa putem plati amenzile si pe internet cu cateva clickuri, ca pe o simpla factura.
    – sanctiuni drastice pt cei care nu isi platesc amenzile: destui pustani corditi care iau amenzi pt viteza/centura/telefon/etc nu si le platesc, merg pe premisa ‘ce ba ca n-am nimic pe numele meu, ma pis pe ei’, sa faca munca in folosu comunitatii cateva zile si sa vedem dupa aia cum le platesc.
    – amenajarea corespunzatoare a drumurilor: fara indicatoare tampite si gropi la tot pasul.

      (Citează)

  22. Pai nu “hai sa nu mai facem nimic”, din contra: hai sa mai si muncim.

      (Citează)

  23. @nwradu Ai trimis dovada catre sectia de politie unde ai luat amenda? De ce nu se poate plati la orice Banca asa cum ar fi civilizat. La circa financiara daca ai ghinion si e zi aglomerata, ce faci, stai 4 ore sa le faci lor treaba. Daca platim mai mult care sunt beneficiile: sosele , parcari, infrastructura – nu zic nimic de acest lucru.

    Cine amendeza pe cei responsabili de faptul ca nu sunt marcaje rutiere pe asfalt in jumatate de Bucuresti de cel putin 2 ani? Cine amendeaza pe un politist care a parcat masina de politie pe locurile personaelor cu dizabilitati?

      (Citează)

  24. Hazard moral.
    Asta e vechiul si noul cod rutier…
    Legi facute ca sa permita sau inlesneasca spaga.
    Acum, daca uit actele acasa (inclusiv daca merg pe bicicleta fara buletin) amenda e de 6-8pp.
    Amenda petrnu traversarea neregualmentara a strazii este iarasi prohbitiva. Si nu e nici o diferenta intre trecerea aleii din fata blocului si traversarea autostrazii.

    Pentru neacordarea prioritatii la trecerea pentru pietoni se preconizeaza minim 6 luni de suspendare. Aprecierea faptului ca pietonul a avut intentia sa treaca si nu a putut e la latitudinea politistului. Care nu are posibilitatea de a aplica o amenda mai mica in situatiile “gri”. Bineinteles aia “corecti” n-u fost niciodata in situatii de astea gri. Au rezolvat cumva problema cu politistul. De mai multe ori. Pentru ca la repetarea contraventiei amenda si perioada de suspendare nu se mareste.
    NU stiu cand au fost vreodata amendati administratorii de drumuri pentru lipsa de semnalizare a drumurilor, asa proaste cum sunt. Iar amendizea alea sunt infime…
    De exemplu pe A1 la km 30 sunt de 3 ani indicatoare cu limitare la 60km/h unde a circula cu viteza legara e pur si simplu perculos iar a circula cu viteza coloanei inseamna suspendarea pentru 2 ani a carnetului.
    Daca iesi cu caruta noaua pe drumul public (fie ca e ala comunal fie ca e ala national) amenda e de 20pp.
    Daca incepe ploaia pe A1 politistul are de ales intre a se face ca … nu ploua sau a amneda pentru depasirea cu peste 50km/h in conditiile in care mie mi se pare ca merg cu viteza legala. Nici o autostrada din lume nu are diferene de viteza de 50km/h lasata la apreciarea politistului.
    In schimb depasirea coloanei la semafor sau calea ferata inseamana doar 4-5 pp.
    COndusul agresiv nu se pedepsestea.

      (Citează)

    • @tudor: “Pentru neacordarea prioritatii la trecerea pentru pietoni se preconizeaza minim 6 luni de suspendare. Aprecierea faptului ca pietonul a avut intentia sa treaca si nu a putut e la latitudinea politistului. ”

      Știi cum o să fie? Ca-n străinătate unde opreau șoferii încă de când mai aveam 2 metri până la trecerea de pietoni, de mă minunam și eu de bunătatea lor. Știi ce bine este? Abia aștept să fie așa.
      Și spun asta ca șofer care riscă aceeași pedeapsă.

        (Citează)

  25. Eu vreau sa ii vad ca o sa aplica.
    Cum a scris zoso, daca nu il convingi pe politist sa dea amenda, poti sa faci 100 de milioane ca nu ai centura pusa… nu conteaza.
    Nu de legi si taxe avem nevoie, avem nevoie de oameni care sa le aplice.
    Si avem nevoie de educatie pentru pietoni, ca sunt prea multi inconstienti si ce ma deranjeaza foarte mult este ca e un bunic inconstient care sta cu nepotelul de mana si intr-un accident un copil moare nevinovat…

      (Citează)

  26. Nu, nu pot sa cred ca exista oameni care gandesc la modul asta. Nu pot sa cred ca exista oameni care nu realizeaza tampeniile pe care le debiteaza. Hai sa le luam pe rand. 130 de lire amenda-n UK? Perfect, inseamna ca raportat la salarii la noi ar trebui sa fie 130 de lei. Am platit anul trecut amenda-n Viena, cand dupa o noapte prin oras, cand ne intorceam inspre hotel, 4 in masina, niciunul fara centura am dat ~125 de euro. Dap, amenda a fost pentru toti 4, caci si cei din spate trebuie sa poarte centura. Ghici ce, la noi amenda pentru o contraventie minora, cum e centura, va fi intre 400 si 1.600 de lei! Bai, am innebunit cu totii?! E imposibil ca intr-o luna de zile, conducand zilnic mai ales prin oras unde poate din 10 in 10 minute opresti si te dai jos din masina, n-o sa uiti sa-ti pui centura. Astfel incat te trezesti ca la sfarsitul lunii iti dai toti banii pe amenzi pentru centura! Si pana la urma problema nu e cuantumul unei amenzi, ci faptul ca ele nu sunt platite! De curand am aflat ca ma numar printre prostii aia de 20% care-si platesc amenzile. Tin minte si-acum cum in vara, pe la orastie cand eram in concediu am luat o amenda de centura. Evident ca m-am stresat si-n urmatoarele ore am platit-o. Ca acum cateva zile, cu niste prieteni, o cunostinta tocmai luase cateva milioane pentru un radar. Evident c-a rupt cu nonsalanta procesul verbal spunand ca mai are vreo 10 amenzi neplatite si ca-l doare la basca. Asadar e-n regula ca si eu, care sunt onest si atunci cand gresecs platesc, sa sufar pentru ca in loc sa se dea o lege prin care cine nu-si plateste o amenda timp de 60 de zile ramane fara carnet, se maresc amenzile pentru toti.

    Mai aud si retorica aia idioata cum ca miile de morti pe sosele sunt cauzate de viteza sau de soferi indisciplinati. Nu bai, nu, miile alea de morti sunt cauzate de-o infrastructura depasita, de-o infrastructura care nu-ti permite sa circuli in siguranta. Pentru ca nu trebuie sa fii atent doar la drum si la ceilalti participanti la trafic, ci mai trebuie sa fii atent si la miile de gropi.

    Iar amenzile astea uriase nu vor face decat ca politistii sa se imbogateasca rapid. De ce? Pentru ca vor incepe din nou sa ia mita grupa mare. Ce vrei prefera, sa platesti 2.000 de lei amenda, sau sa-l ungi pe politist cu 500 de lei?

      (Citează)

  27. Ah, si-nca ceva. Tocmai lipsa infrastrucurii te obliga ca la un drum Bucuresti – Oradea sa incalci atatea reguli de circulatie incat ai pierde de cel putin 3-4 ori permisu, si-ai ajunge sa platesti amenzi de sute de mii de lei. Eu nu cred ca exista cineva care, cu infrastructura de acum, nu depaseste limita de viteza sau nu ajunge la un moment dat, dupa ce sta zeci de km in spatele unui tir, sa depaseasca si pe linie continua.

      (Citează)

    • @coke: și dacă ar fi o autostradă până acolo, ar merge toți cu maxim 130 la oră?

        (Citează)

    • Ca o observație, cred că v-ați dori un sistem precum Minority Report: dacă ar putea să-i împuște deja pe cei ce vor provoca accidente, iar pe restul, care merg cu 90 km/h prin sate, dar niciodată nu au pățit ceva, să-i lase în pace. Nu se poate. Legile sunt astfel făcute încât îi impactează și pe cei cu bune intenții, dar nu există un alt sistem.

        (Citează)

  28. De fapt, daca cineva sustine ca nu a luat pana acum o amenda de circulatie e pentru ca nu s-a aplicat legea (de cele mai multe ori din cauze statistice, adica a mers prea putin si nu a fost observat, sau i-au fost simpatici politistului). Nu poate spune cineva ca este un sofer impecabil.

    Drept urmare, in situatia de fata, cei pedepsiti vor fi cei care merg mai mult. E si logic, stau mai mult la volan si creste posibilitatea sa fie surprinsi gresind. De obicei insa, acestia sunt si cei mai experimentati soferi, care cauzeaza cele mai putine probleme in trafic.

      (Citează)

  29. nici eu nu sînt de acord DELOC cu mărirea amenzilor la actuala poliție și actuala administrație a drumurilor !!

    – de ce să dai o amendă imensă unui pieton care a trecut strada prin loc nemarcat, dacă cea mai apropiată mașină era la 100m distanță ? de ce în unele locuri sînt treceri de pietoni una după alta la 30m distanță și în alte locuri nu sînt cale de 2km ? ce, tu ca pieton, nu treci prin loc “nepermis” (evident asigurîndu-te) dacă pur și simplu nu sînt treceri ? (am în ggînd locuri concrete din București, militari – dr taberei)

    – de ce să fii amendat pt ne-încadrarea corectă pe bandă, cum spunea cineva mai sus, cînd nu există PRE-SEMNALIZARE și dacă nu cunosti zona, efectiv nu te știi unde să te încadrezi ???

    – de ce să fii amendat tot pt ne-încadrarea corectă, cînd în multe zone marcajele rutiere sînt șterse pe zone mari ? și nu vorbesc de excepții, în dr. taberei aproape că-s reguli !!!

    – la fel, în nenumăratele zone de șantier, cum e metroul, semnalizat aiurea, cu schimbări de la zi la zi, de nu mai știi pe unde ai voie și pe unde nu ???

    – la fel, în multe alte situații: semne de circulație greu vizibile, semafoare care trec pe galben clipitor în intersecții super aglomerate (unde efectiv, dacă respecți “cedează”, nu mai treci niciodată), semafoare puse aiurea, etc etc

      (Citează)

  30. @nashu, cred ca tine si de noroc. Am 150k km in ulmitii 10 ani, si-n afara de 2 amenzi pentru centura si un radar n-am mai luat nimic. Desi, recunosc ca la orice drum mai lung de 20-30 de km am incalcat regulile de circulatie incat as fi putut ramane de fiecare data fara permis (depasire pe linie continua) plus depasire de viteza. Si toate astea din cauza unei infrastructuri demna de anii 80.

      (Citează)

  31. soluția ar fi mărirea amenzii în mod proporțional cu gravitatea faptei, în condițiile în care cineva cu cap chiar poate clasifica în mod onest aceste fapte.

    – aș mări oricît de mult amenda și timpul de suspendare pt cei care depășesc viteza cu foarte mult (de ex 200km/h, etc)

    – aș mări semnificativ pt cei care în mod evident se bagă în față, ieșind din coloană și re-intrînd direct la semafor, și multe alte cazuri în care este 100% cert că șoferul a încălcat legea în mod VOLUNTAR, pt că e “șmecher”

    – nu aș mări pt toate cazurile în care e posibil să încalci fără să vrei, în special din cauza tuturor problemelor de semnalizare proastă descrise anterior. Și în America, dacă îi explici judecătorului în mod rezonabil de ce ai greșit și te crede, te iartă.

    – aș introduce eventual un sistem gradat, de amenzi progresive pt a 2-a, a 3-a, a n-a abatere pt un șofer anume. Poliția e suficient de informatizară în mom. ăsta pt ca un astfel de sistem să fie ușor de implementat – cere prin stație istoricul șoferulkui cu CNP cutare. În felul ăsta nici șmecherii cu bani nu și-ar mai permite să forțeze la infinit.

      (Citează)

  32. @nwradu de obicei sunt de acord cu tine.
    Nu si azi. Nu in conditile in care diferenta de viteza intre uscat si ploaie pe A1 e 50km/h. Nu in cazul drumul are mai multe cocoase decat o turma de camile.
    Nu atunci cand licuricii (oamenii aia de jos, ce au de facut norma de amezi – multora nu li se impune explicit, dar o prestatie sub medie iti aduce cate o galeala de cacao la impartirea felicitarilor + o mutare disciplinara in zone mai linistite gen Delta sau zone cu drumuri de pamant) stau in boscheti cu radaru pe E-uri, in locuri unde apar treceri de pietoni cu indicatoarele pe dupa copaci. Ca sa nu mai vorbesc de Centura Capitalei catre A3… Cand pe un drum drept, de campie limita e 50 doar pentru ca undeva in zare sunt niste casute (vezi drumul dintre Drobeta TR Severin si Craiova). Cand camioane ce depasesc 60t masa totala se plimba nestingerite (spaga e data unde trebuie) desi multe drumuri au limite de 10t.
    Nu atunci cand dupa ce faci un drum Pitesti-Bucuresti pe DN7, daca scapi de sutele de carute nesemnalizate, de masini inmatriculate pe BG (apropo, mi-am gasit masina fara anumite portiuni de vopsea si ornamente pe partea dreapta, luni seara in parcare la Auchan… Normal, nici urma de faptas. Nota de plata: doar 2000 de lei si 2 zile de concediu), de pietoni aiuriti, de remorci si tractoare lasate nesemnalizate, multe la voia intamplarii, de cratere (umplute cu apa in perioada asta), te opresti direct in service.
    Nu atunci cand educatia rutiera in scoli e inexistenta, cand pietonii se apuca de depanat amntiri pe trecerea de pietoni (mana cereasca pentru orice spagar cu sapca) sau cand sunt mai bine camuflati decat fortele speciale ori cand aigurarea la traversare(prin locuri nepermise) e optionala.
    Nu atunci cand ONG-urile iau cainii din adaposturi si ii abandoneaza in apropierea intrarilor pe autostrada (e al naibii de placut sa lovesti un vitel cu colti de vreo 50 de kile la 120 pe A1 – gardurile de protectie nu mai sunt de mult sau 80 pe drumurile catre A1 undeva dimineata cand soarele inca nu a rasarit).
    Nu atunci cand soferii merg la 130 ca si cand ar fi la 50, cand risti sa il lovesti pe cel din fata (gen limitarea care e acum la km 28 pe A1 – se repara podul si traficul e deviat pe celalalt sens) pentru ca istetul din spatele tau nu pastreaza distanta si te rogi ca spatiul dintre masina din fata si barele de protectie sa fie suficient de mare incat sa incapi.
    Nu atunci cand asiguratul si semnalizatul la schimmbarea benzilor e optional – nu e zi sa nu imi iasa unu in fata, fix la o lungime de masina, eu cu 130, el cu 90…
    Nu atunci cand amenzile nu se platesc iar filtrele se pun ochii lumii.
    Nu cand legile sunt facute cu picioarele si interpretabile dupa cum bate vantu: motivatii gen nu ai adaptat viteza la conditiile de drum – care e viteza respectiva? unde e scrisa?
    OK pentru alcool sunt de acord. Si pentru oricealtceva care scade capacitatea de a conduce.
    Cand legile vor include si minusuri la salariile celor responsabili (la cei din varf ma refer) pentru gropi, marcaje lipsa sau care sfideaza idiotenia, pentru lipsa unor drumuri secundare pentru carute si alte vehicule care nu ies “de pe raza localitatii de bastina” – eventual chiar obligatia de a aduce de acasa o parte din banii de spagi voi incepe sa cred ca ceva se misca…
    Solutia nu e sa cresti amenzile ci sa scoti in strada pe burtosii care se tot ascund prin birouri, sa fie vizibili, nu in boscheti si sa vezi cum brusc se calmeaza toti. Sa vezi atunci cum toata lumea respecta viteza, cum nimeni nu depaseste pe dunga continua, cum nu se mai blocheaza intersectiile. Iar planul de amenzi va fi facut :D
    Solutia e sa construiesti drumuri si sa ai grija sa le intretii (cu ce bani? Pai taxa de drum inclusa in pretul combustibilului, rovigneta, taxa la taxa si suprataxa la taxa la taxa pentru ce se platesc?)
    Solutia e sa educi oamenii.

      (Citează)

    • @zidanne: tu ești de acord la punctele la care nu faci tu – precum alcoolul. Legile însă nu se pot construi așa.
      Dar totuși, lumea moare pe capete în țară.

        (Citează)

  33. Cred ca ai scris articolul asta sa inraiesti oamenii si sa aduni comment uri. Asta e o manevra da c***t propusa de prea dreptul nostru guvern de a mai scoate niste bani de la ptostii de noi. Esti naiv daca tu crezi ca ei au intentia de a se produce mai putine accidente. Tara asta e praf pulbere fina si amenzile mari nu imbunatatesc situatia. Vorbeai de francezi ca au traficul praf in oras. Se prea poate… Dar de autostrazi nu vorbesti? Francezi i-au luat pana si pe nemti la infrastructura soselelor… Ti se pare ca in Bucuresti se circula mai bine ca in Paris? Ma indoiesc… Eu te intreb cand ai fost ultima oara in Timisoara, Arad, Cluj, Iasi…? Pe cat de aberante sunt amenzile propuse de ei pe atat de aberante sunt drumurile dintre Bucuresti si orasele de mai sus si multe alte orase. Eu stau si ma gandesc daca aveam autostrazi intre marile orase din Romania, asa cum au tatile civilizate, oare cu cate procente scadea numarul accidentelor??? Ai idee cati tiristi evita Romania ca tranzit din cauza drumurilor si fac ocol de sute de km??? Ai idee la cate semafoare stai noaptea (cand in sfarsit e liber) la treceri de pietoni fara sa treaca nici un pieton??? Ai idee cate accidente stupide soldate cu morti se intampla in intersectii stupide din cauza semnelor ascunse de crengile copacilor sau pur si simplu de amplasarea proasta a semnelor??? Autoritaile romane au auzit si ei de semafoare sincronizate vreodata in viata lor??? Si imi propui marirea amenzilor si nu oricum, cu sume fabuloase de parca suntem magnati??????? NUUU. Ma p*s pe cei care au propus… Astea de mai sus nu reprezinta de 2-3 procente din problemele pe care le avem legate de drumuri si soselele din Romania. Occidentul are amenzi pe masura soselelor. La noi ar trebui sa fie 1 leu cea mai mica amenda.

      (Citează)

  34. @nwradu. Nu, n-ar merge toti cu 130 de km la ora, tocmai de asta exista politisti care sa dea amenzi, dar stiu ca eu n-as depasi cei 130 de km,sau daca uneori m-ar fura drumul bun si drept poate i-as da maxim 150. Dar mai stiu ca n-as fi nevoit sa depasesc pe linie continua. Btw, cat am condus pe autostrazi prin afara doar de 2 ori i-am dat peste 130. Si de fiecare data am vrut sa testez o masina. Asadar solutia e-n infrastructura nu in niste amenzi tembele care risca sa te lase fara bani, daca le iei.

      (Citează)

  35. @nwradu, de ce esti ipocrit? Toti conducem peste media legala prin sate. De ce? Pentru ca daca n-am face-o ne-ar lua dracu la drum lung. Au facut cei de la romania te iubesc un experiment si-au mers de la Oradea sau Arad pana in Constanta respectand absolut toate limitele de viteza. Ghici cat au facut? Vreo 16h.

      (Citează)

  36. Sa spui ca viteza prin sate e principala problema e sa admiti ca in anii 60 era macel. La cat au avansat standardele de atunci cu privire la autoturisme, viteza a ramas aceeasi. Mai mult, pe drumuri nationale, vezi limitari ciudate de viteza, 30 la ora ca vine o curba pe care poti sa o iei si cu 90; 70, ca e o denivelare si alte ciudatenii ca asta. Pai dupa ce prinzi vreo zece din astea gandite de un cap de creta, dracu crezi ca mai incetineste la limitari. Si sa nu spui ca mai sunt unii cu Dacii vechi care nu pot lua curba cu 50, ca e fix situatia cu marirea amenzilor: in loc sa se respecte legea si sa existe inspectii pe bune, se introduc restrictii suplimentare care sa le faca tuturor viata mai dificila.

    Bine, limita de viteza prin localitati in Romania este fix cat mendia din UE insa infrastructura este alta la ei. Si nu, prin “infrastructura” nu inteleg “autostrazi” ci ca drumurile lor, chiar si cele cu o singura banda pe sens, sunt marcate corespunzator, ca exista stalpisori reflectorizanti care se vad noapte pe km, ca vezi drumul pe kilometri, ca panourile informative iti spun unde sunt accidente nu iti reamintesc ca trebuie sa conduci prudent, ca iesirile si intersectiile sunt clar marcate cu toate directiile din timp, ca limitarile chiar au rost, ca sunt acolo sa te ajute sa nu mori, nu sa plateasca niste spagi, spagi care tocmai se vor mari cu aceasta miscare fara logica.

      (Citează)

    • @nashu_mare: “30 la ora ca vine o curba pe care poti sa o iei si cu 90”

      Așa a zis și Huidu și apoi s-a dovedit că știa poliția ce știa când a băgat pe acea porțiuni o limitare.

      “exista stalpisori reflectorizanti care se vad noapte pe km, ca vezi drumul pe kilometri, ca panourile informative iti spun unde sunt accidente nu iti reamintesc ca trebuie sa conduci prudent”
      De câte ori am condus pe drumuri naționale în străinătate, erau radare automate. După ce l-am luat pe primul m-am prins că, deși limitarea aia la 90 era inutilă (eram doar eu pe un drum cu 2-3 benzi), amenda te face să stai liniștit.

      “spre Constanta, imi pun cruise control pe 140 fix. Asta vara numaram pe degete masinile care ma depaseau la un drum”
      Și atunci de ce te-ar deranja amenzile crescute? Tu circuli legal.

      Dar vezi, ciupeala e un stil de viată la noi. Știm cu toții că nu te poate amenda decât de la +11 km/h în sus față de limită, așa că mergem cu 60 în oraș, 140 pe autostradă șamd. Alții ciupesc și mai tare. Știu pe o grămadă care au ca singură grijă să nu depășească +50 față de limită, ca să nu rămână fără permis, că amenda și-o permit.

      Zilele trecute stăteam lângă o vedetă de pe la noi care se lăuda cu nonșalanță cum dă spagă de zor la Poliție. Asta e, mai circulă băut, dar “ce naiba, pot conduce după câteva păhărele. Dacă nu aș putea, nu m-aș urca la volan, că doar nu sunt inconștient”. Sigur.

        (Citează)

  37. @coke faci vreo 14 de la Timisoara la Bucuresti.
    @nwradu am zis orice afecteaza capacitatea de a sofa: viteza excesiva, alcool, oboseala; mai adauga si tu.

      (Citează)

  38. Ah, si cat priveste autostrazile, spre Constanta, imi pun cruise control pe 140 fix. Asta vara numaram pe degete masinile care ma depaseau la un drum. Pentru ca stii, ca sofer, ca nu are rost, ca ajungi in mai putin de 2 ore. Bine, din cand in cand cate un teribilist (sau mai multi grupati). Acum, cand e drumul gol, s-ar putea sa fie mai multi dar si traficul e mult mai relaxat.

      (Citează)

  39. Unde poti face plangere ca un politist incalca regulile? Sper ca nu spui la Sectia unde lucreaza. Cum ar fi daca i-am putea si noi amenda pe ei si pe cei care fac astfel de legi? Din ce vad raspunzi doar la ce iti convine si interpretezi la fel ca magnificul PM.

      (Citează)

    • @Un_cetatean: la majoritatea chestiilor unde nu am răspuns de fapt am răspuns în comentariile mele.

      De unde să știu eu de unde ești tu, ca să-ți spun unde poți face plângere?. Uite aici câteva:
      http://bpr.b.politiaromana.ro/index.php/informatii-utile/audiente.html
      Dispecerat:
      021.9544-telefonul cetateanului

      Nu mi-am pus niciodată problema unde fac o plângere, bănuiesc că metoda cu ea scrisă cu mențiunea clară a ce s-a întâmplat, ce dorești și cum poți fi contactat, mers la registratură în dublu exemplar și apoi întrebat de stadiul ei funcționează. Sau poți să vezi un avocat dacă ți-au făcut ție ceva polițiștii. Sau dacă doar vrei să-i dojenești anonim, suni la 9544, că doar până și Poliția face reclamă la acest număr. Plânsul doar pe net nu a ajutat niciodată.

        (Citează)

  40. Apropo de regulile de sofat. Am niste cunostinte care lucreaza ca soferi pe cisterne care transporta bitum de prin Polonia, parca, pe la santierele autostrazilor de pe la noi. Ei bine ei au un regim. Nu stiu cate ore condus, alte cateva ore odihna si tot asa. Ei bine vreau sa-ti spun ca nu se respecta deloc, da’ deloc acel program! Baietii aia sunt niste pericole pe 10 roti. Cu cisterna plina de bitum conduc uneori si 24 de h fara intrerupere. Tot sistemul ala de diagrama, sau cum dracu ii zice de pe masina e masluit astfel incat atunci cand il opreste politia diagrama e-n regula. Baietii astia pleaca duminica dupa masa in cursa, dorm cate 2-3h pe noapte, atunci cand dorm, si vin acasa undeva sambata pe la amiaza. E doar o chestiune de timp pana cand se vor nenoroci atat ei, dar din pacate ii vor lua si pe altii cu ei. Eh, aici ar trebui sa intervina RAR-ul si politia. Dar nu! Solutia e sa-mi maresti mie amenda ca n-am purtat centura noaptea la 11, cand vin de la fotbal, si-am uitat sa mi-o pun pe-o distanta de 2km!

      (Citează)

  41. Eu as renunta la amenzi. De la un anumit grad de gravitate ti se anuleaza pe loc permisul. Fara drept de apel. Asta pentru cativa ani si chiar pe viata pentru accidentele cu victime.

      (Citează)

    • @Danyzus, @mesterul: în străînătate se aplică din plin astea. Nu mai știu ce DJ celebru (Guetta, din ăștia) nu mai avea voie sa conducă în Franța pentru că depășise de câteva ori viteza legală. Dacă la noi e atâta scandal pentru amenzi crescute, cred că la confiscarea mașinii (e un reality show de la americani cu oameni care fix asta fac, se duc și ridică mașinile celor care nu au plătit amenzile) sau la suspendarea pe viață a permisului ar fi revolte.

      De asta toți sunt zmei în România și cum ies din țară merg ca mielușeii, pentru că se tem de amenzi, nu pentru că drumurile sunt bune.

        (Citează)

  42. la ultima discutie pentru modificarea codului rutier ipocritul de Buhnici sustinea ca e de acord cu confiscarea masinilor celor care merg cu viteza exagerata. si acum citeva luni a ramas pieton pentru depasirea vitezei.

    amenzile sint si acum prea mari.
    sa moara Militia!

      (Citează)

  43. In primul rand trebuie sa fie respectate legile si aplicate . In conditiile in care echipaj de la Politia Rutiera directiona traficul in intersectia Serban Voda / Cutitul de Argint (sect 4) pe banda pt la dreapta full , 2 benzi inainte full , Tramvai-ul in statie dinainte de semafor (spre directia Eroii Revolutiei) vine B 20 C R T Range Rover 2013 , alb , un copil la volan , depaseste tramvai-ul pe linia de pe contrasens de tramvai , se pune in mijlocul intersectiei , echipajul se uita la el si nu-i face nimic , apoi pustiul (pe rosu) taie intersectia si face stanga la parcul Tineretului . Wtf – i-as impusca pe politistii astia ! Ce mai pot sa zic – ca participant la trafic am ramas consternat (eram pieton – l-am tras de maneca pe agent – 3 linii pe trese – nu`sh ce inseamna) si a zis ca nu e treaba mea ca el stie sa-si faca treaba . Personal i-as fi facut plangere , dar unde ? Cand cum . Si voi ziceti de amenzi mari ? Pai la astia le-ar trebui anulate permisele pentru asa ceva (dar la toti nu doar la muritori)

      (Citează)

  44. Exemplul cu Huidu e cel mai bun si nu ma contrazice cu nimic. Sunt mii de curbe in care limita este pusa de-amboulea. Asta inseamna ca nu le mai respecta nimeni dupa ceva vreme iar cand apare una care se intampla sa fie pusa corect atunci … naspa. Am ingorat faptul ca greseala lui Huidu nu e ca a depasit limita de viteza ci ca a depasit pe linie continua si din fata a venit cineva. E o diferenta.

    Tocmai, eu in marea majoritate a timpului conduc legal, nu depasesc aiurea, nu calc dunga continua, semnalizez, ma asigur, nu opresc in locuri nepermise etc. Nimeni nu circula insa 100% legal. De aia ma deranjeaza amenzile mari date aiurea. Oricand se poate intampla sa faci o greseala. Ziua neagra, pisica rea, din astea. Iar modul cum se aplica legea acum este fix favorabila acestui ghinion. Cu cat mergi mai mult, cu cat creste posibilitatea sa faci ceva (de fapt, e destul de clar ca doar numarul de greseli efectuate va creste). Nu are o valoare coercitiva deoarece, ca si pana acum, nu este aplicata. Daca ar fi fost aplicata, ar fi mers si pana acum. Dar se intampla sa o comiti la un moment dat si sa fie si un cap de creta prezent si ai cacat steagul.

    Also, sa mergi cu 140 nu este ciupeala. Sa mergi cu 140 este perfect legal. Este contraventie mersul cu 141.

    Ca sa nu spun ca statisticile sunt din ****, ca e mai simplu. Eu am iesit in decor mergand perfect legal cu 80-90 in afara localitatii, asfalt uscat, numai si numai din cauza ca infrastructura e de rahat si ca legea in totalitatea ei nu se respecta. In timpul noptii, o serie de curbe (Altfel usoare) m-au luat prin surprindere (cangi marcaj) am franat putin mai tare dar nu excesiv, (inchipuie-ti ca mergeam extrem de legal) dar ghici ce, s-a nimerit ca roata sa calce pe o balega. S-a blocat spatele (masina de atunci nu avea ABS) si am ajuns cu botul in sant. Numai faptul ca nu erau copaci pe marginea drumului (uie la ecologisti!) face ca acum acest blog sa aiba unele dintre cele mai interesante comentarii de pe net. In concluzie, avem asa: marcaj deficitar si carute prezente pe drumuri nationale si europene pe care nu le sanctioneaza nimeni. Nu am declarat acccidentul, eram singur pe strada, m-a scos un prieten cu sufa, am avut avarii minore si asta a fost. Daca l-as fi declarat, ce crezi ca ar fi scris cap-de-creta in PV-ul de constatare? Iti zic eu: “Cauza: neadaptarea vitezei la conditiile de drum”. Care eu mergeam legal, care drum era liber si uscat.

      (Citează)

    • @nashu_mare: teoretic vorbind, 140 nu este perfect legal.

      Legea spune că trebuie să circuli cu o viteză mai mică decât cea maxim permisă pe acel drum. Nu știu dacă este “mai mică sau egală”. Prin urmare, la o viteză mai mare nu mai este legal.

      Mai mult, reprezintă contravenție depășirea cu 10-20 km/h a viteze legale și se sancționează cu… Deci 140 este deja contravenție, 139 nu.

      Vezi totuși că starea drumurilor nu depinde de poliția rutieră, care doar le primește pentru a aplica legea pe ele. Trebuie să protestezi la alții pentru asta, poliția se descurcă în limitele pe care le are.

      Referitor la ce-ai povestit, nu văd unde intervin amenzile mai mari sau mai mici :)

        (Citează)

  45. In urma citirii tuturor comment urilor am ajuns la concluzia ca esti obtuz la minte Radule sau ai luat bani sa promovezi prostia asta de lege si/sau vrei trafic in urma comment urilor. Toti spun ca e alba si tu o vezi neagra. Ai argumente slabe si de copil mic.

      (Citează)

    • Cred că tu nu vezi problema principală. Toți ar vrea “să se facă ceva” cu accidentele, dar nimeni nu e de acord să fie și el restricționat de eventuale măsuri. Toți ar vrea să circule în continuare cu viteză, să nu-i oprească poliția, să fie drumurile fix cum le trebuie lor; amenzi, poliție și probleme ar trebui să se întâmple mereu altora, cei care le merită. Toți ar vrea ca legea să fie altfel; fiecare are o idee despre cum ar fi cel mai bine.

      Legile nu merg așa. Dacă vrei să îți fie mai bine, trebuie să accepți niște reguli care uneori te dezavantajează și pe tine. Eu sunt gata să le accept. Da, ar fi mișto să pot merge cu ce viteză vreau eu și dacă iau amendă, să fie una mică, dar prefer să renunț la asta de dragul micșorării altor riscuri.

      Dar e mai mișto haosul, când poți profita de el, decât civilizația. Și de asta țara e ca dracu.

        (Citează)

  46. Cine a zis ca eu mergeam cu 140? Am zis ca setez cruise control pe 140. Ca sa fie contraventie trebuie ca viteza mea conventional adevarata trebuie sa fie mai mare cu 10-20 decat o anume valoare, nu viteza de pe display.

    Nu am spus de starea drumului, adica gropi, cratere, denivelari, am zis de marcaje, care tin si de politia rutiera. Politia rutiera trebuie sa faca referate catrea adminsitratorul drumului care trebuie sa faca achizitii. Tin mai mult de politia rutiera decat tine legislatia si nivelulul amenzilor de polita rutiera.

    Referitor la ce am povestit, intr-adevar, nu intervin nicaieri amenzile mai mari sau mai mici, PENTRU CA NU SE APLICA LEGEA! LEGEA SE APLICA DOAR CATEODATA, CANE LE E MAI USOR CAPETELOR DE CRETA! DE AIA RIDICAREA NIVELULUI AMENZILOR NU VA DUCE LA NIMIC BUN.

      (Citează)

  47. Stima!

      (Citează)

  48. @nwradu uite de ce o plangere la politie este pierdere de timp http://m.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/mesajul-mihai-morar-pefacebook-Intr-o-tara-normala-politist-isiamendeaza-seful-merita-strazi-nu-drumuri-scuzele-ponta-zero-1_524f24a3c7b855ff56fdf266/index.html

    Cati hoti peinde politia vs cati soferi amendeaza. Se fara ca in padure la noi si ei stau in boscheti sa te prinda ca mergi xu 62 km/h

    Rusine politiei si celor care voteaza asemenea legi

      (Citează)

  49. Sustin urmarirea incasarii amenzilor, nu marirea lor stupid e mult pentru a incuraja si mai mult spaga, coruptia si evaziunea.

      (Citează)

  50. Ma faci sa rad… “Haosul cand poti profita de el”. Sa fii tu sigur ca o sa fie civilizatie cu amenzile alea. Spaga o sa fie in floare si nu o sa moara in veci in Romania, prin astfel de masuri. Suntem o tara de ipocriti cu nasul pe sus. Nu are voie nimeni sa ne spuna ca gandim prost. Legile sunt date pentru toti nu doar pentru oamenii cu bani. Sunt curios cum o sa-ti susti tu teoria in fata unui om simplu cu salariu de 800 ron pe luna, care a facut o greseala si a luat o amenda pentru care trebuie sa faca credit bancar sa si-o plateasca sau sa-si vanda masina de pe urma caruia isi lua aia 800 ron? Spune-ne tu mare guru… Cand o sa intelegi vreodata ca problema sta in aplicare amenzilor in viguare in mod egal pentru toti cetatenii. Cand o sa intelegi vreodata ca in proportie de 80 % drumurile proaste si primariile sunt responsabile de accidentele din Romania? Cand Radule? Ca ne-am tocit degetele facandu-te sa intelegi si tu intelegi pe dracu…

      (Citează)

    • @Alin: păi nu e ușor sa înțeleg asta. Eu cred că există alte motive pentru accidentele grave: viteza, alcoolul șamd. Mi-am zis părerea, tu ți-ai zis-o pe a ta, nu mă aștept să fim cu toții de acord pe fiecare chestiune.

      Cât despre omul cu salariu de 800 de lei pe lună… nu știu, cei din străinătate cum se descurcă? Sau tu încă ai impresia că acolo toți au salarii mari? Amenzile nu pot calma o situație decât dacă ar fi mari, că altfel pentru 2 lei amenda m-ar durea undeva de reguli.

      Cum fac străînii? Cum fac cei fără bani? Păi… nu calcă regulile. Nu știi pe nimeni care să nu fi luat amendă de câțiva ani? Sunt oameni, îți garantez eu. Sau nu merg cu mașina. Șoc… dar este o posibilitate! De asta în străinătate mulți nu au mașină, pentru că parcarea e foarte scumpă, asigurările la fel, amenzile la fel. Mașina nu e un drept din naștere!

      Din partea mea, să spui “oricum nu se face nimic pentru că șpaga e în floare” este echivalent cu a nu face nimic și a lăsa un sistem prost să funcționeze în continuare așa. Uneori o cred și eu, dar măcar nu mă laud cu asta. Cât despre șpagă, am mai zis de 5 ori în comentarii aici cum va sta situația: șpaga va fi la fel de mare încât mulți vor prefera să nu mai calce strâmb decât să dea șpăgi pe măsura noilor amenzi.

      De curiozitate, tu câte amenzi iei pe an, în medie?

        (Citează)

  51. Nu amenzile mai mari sunt soluția. Le poți asemăna cu o taxă, deși rolul lor e punitiv. Mărind amenzile fără alte eforturi nu face decât să adauge la senzația ca n-au nici cea mai vagă idee ce ar trebui să facă pentru a rezolva problemele din trafic.

    Scopul e ca mult mai mulți șoferi să respecte niște reguli de circulație. Pentru asta soluția e să simtă riscul. Ori asta nu se întâmplă doar cu amenzi mai mari. Sigur, pot să ajute la buget, deși nu cred că impactul e așa mare. Soluția e să simți că dacă incalci legea există o foarte mare șansă să fii prins și să nu merite (să depășești coloana, viteza etc). Asta se rezolvă cu ajutorul percepției ca instituția statului care trebuie să aplice legea o și face constant.

    Citeam undeva pe un blog cum un polițist spunea că scopul lui e să își facă treaba fără să îl vadă nimeni. O aberație mai mare nici că putea să existe. Toată lumea trebuie să știe că își fac treaba (sincer vorbind, deși percepția e ca nu e așa, eu cred că majoritatea și-o fac).

      (Citează)

  52. @Radu Nu mai ma contrazic cu tine… Poate ai dreptate. Ca sa-ti raspund iau cam 1-2 amenzi pe an, de mentionat ca numai in Romania luate pentru viteza (65-67 km/h) numai pe la 2-3 noaptea in sate de cacat. Burtosii stau ascunsi dupa boscheti, se stie. Fac cu precadere Praga si de cand ies de la Nadlac am numai autostrada pana in Praga km 0. Sunt multe de spus: de la gard neintrerupt pe autostrada plus mii si mii de smnale interactive pana la parcari intinse pe sute de metri. Practic in afara ti se ofera cam toate conditiile unui condus relaxant. In fine… Ca nota de incheiere iti recomand ca urmatorul concediu sa il faci cu masina si poate atunci iti dai seama despre ce vorbesc sau poate nu… Cine stie? O fi doar paranoia din capul meu…

      (Citează)

  53. eu din 2006 am 1 singura amenda primita. 63 in oras.
    Bine, mai am avut o instintare de vreo 73 langa sinaia, dar atunci s-au scos camerele.
    Si un 102 in oras pe care l-am rezolvat cu o spaga, pentru ca amenda ma frangea. Dece 102 in oras? Pentru ca pulea isi mai amintea daca am iesit sau nu din marele oras Breaza de pe DN1.
    Am un 64 in bulgaria- spaga.

    In general conduc destul de legal. Dar, avand in vedere super conditiile din Romania se intampla sa mai sari calu. Dupa capu astora, juma de salariu ar trebui sa il dau lor. Sau sa nu mai ies din Bucuresti, ca la ce atata nevoie?

    Spre Paris, pe autostrada in toate tarile de pe drum, nici macar cu 130 nu mergeam. Mi-era prea lene sa fiu concentrat la drum. 110-120 imi oferea si un consum bun si liniste, totul pentru 1-2 ore pierdute.

      (Citează)

    • Nimic, ce să spun. Mi se pare o măsură bună, nu cred că cei cu 0,2 cauzează acele accidente, ci problema este mai sus.

      În rest, ca om care niciodata nu bea și apoi să conducă (de ex dacă urmează să conduc peste 3-4 ore nu beau nici măcar o bere, deși ea se cam duce din organism în 2 ore), aplaud măsura “Astfel, pragul minim de alcoolemie de la care consumul de alcool la volan se considera infractiune ar urma sa fie coborat la 0,5 g/l alcool pur in sange, de la 0,8 g/l alcool pur in sange cat prevede legislatia actuala”

        (Citează)

  54. Masura cu 0,2g mi se pare o porcarie in Romania. O sa incurajeze si mai mult alcool ul la volan. Inca nu avem mentalitatea celor din afara. Ma asteptam ca Ponta sa gandeasca asa. Ala e prost cu tot cu consilieri…

      (Citează)

    • Păi limitarea e clară. Adică nu există vreo toleranță. Ai 0,21, e contravenție. Ai 0,20, e ok. Adevărul este că la 0,20, probabil o bere sau un pahar de vin, poți conduce. În schimb au scăzut mult pragul acolo unde chiar contează, cel de 0,5 în loc de 0,8. E o veste proastă pentru mulți, dar eu în particular oricum nu beam deloc înainte să conduc.

        (Citează)

  55. @nwradu

    Nu de cei ca tine imi este frica cand sunt cu copiii in masina ci de altii care zic “Hai ca mai stau la una, ca nu iese la test”. Aici e problema, o sa-i incurajeze pe multi la inca una. Anticipez vanzari record la alcool testere sau obligativitate ca in alte tari.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus