►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Trenul Brașov – București avea miercuri întârziere de 5 ore. Asta pe lângă cele 4 pe care le face, deși cu mașina același drum îl poți face în două ore. Trenul de Satu Mare avea 7 ore și jumătate întârziere, pe lângă cele vreo 12 pe care le petrece uzual un călător pe traseu.
Din ce cauză? A plouat o zi întreagă. A și nins la munte, dar nu suficient cât să conteze pentru trenuri, că doar o locomotivă trece prin 30 de cm de zăpadă ca prin unt.
Toate acestea mie îmi arată doar haosul din interiorul CFR-ului. Niște copaci căzuți pe șina de tren, niște probleme de alimentarea și gata, totul a căzut. Vă dați seama cât de prost organizat este totul dacă nimeni n-a știut ce să facă atâtea ore?
N-a fost nimeni cu putere de decizie care să pună lucrurile la punct. N-au fost oameni să lucreze la calea ferată. N-au fost bani cu care să trimită 5 autocare să ia pasagerii din tren și să-i ducă în București cu mașina; poate n-a fost nimeni cu o astfel de idee. N-a fost nimeni care să spună măcar “informați-i pe cei din gări și trenuri ce se întâmplă, ca să nu stea ca proștii acolo 5-6 ore, așteptând un tren care nu va veni prea curând”, statul fiind, ca de obicei, la pământ cu relația cu clienții săi.
Cred că nu mai este nimeni acolo. CFR-ul a ajuns așa de mult în groapă încât bate vântul prin birouri, fluierând a incompetență și a oameni lipsă din sistem. Probabil că sistemul mergea din inerție, de la sine, încet ca melcul fără ca asta să mai surprindă pe cineva.
În toiul iernii astfel de întârzieri ar fi fost puse pe seama viscolului și a ninsorilor grele, fenomene care ar fi mascat, chiar și scuzat, incompetența în organizare. Acum, după o vijelie, nu văd nici o scuză. Prăpastia în care se află CFR-ul este arătată în întregimea ei. Îmi aduc aminte de un interviu recent, în care un director CFR spunea că au 8000 de kilometri de căi ferate ce necesită reabilitare și bani doar de 10 km pe an. Cam așa arată și o analogie cu criza lor. Au parcurs 8000 de km și mai au doar 10 până la falimentul bancar, tehnic și moral.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
17 comentarii
04/10/2013 la 5:29 PM
Ce spui de faptul ca de vreo luna nu mia exista tren direct Bucuresti – Sibiu? erau doua pe zi si faceau 6 ore in medie
Bogdan Alexandrescu(Citează)
04/10/2013 la 5:38 PM
prin olanda si uk dacă ar fi fost furtuna (copaci rupți, ninsoare, vânt) de la noi, ar fi închis direct gara și nu ar mai fi circulat trenurile deloc
trist e și că nu anticipează: adică vând bilete cu câteva minute ca trenul să sosească în gară, deși știu că nu are cum să plece mai departe
eu era să pierd un avion pentru că m-am bazat pe trenul care merge de la gară la henri coandă (trenul întârzia pentru că era un generator defect, lucru pe care l-am aflat la întoarcerea în țară, în urma unei reclamații)
horia(Citează)
04/10/2013 la 5:50 PM
@Bogdan: Am cautat acum pentru 7 octombrie si cele doua trenuri interregio sunt disponibile. Pleaca la 10:00 si la 15:30.
Daniel Popescu(Citează)
04/10/2013 la 6:37 PM
Despre vestitul tren Brașov-București poți sa citești articolul asta, mi s-a părut foarte bun: http://m.hotnews.ro/stire/15726541
FaraSuparare(Citează)
04/10/2013 la 8:26 PM
Marţi 2 octombrie, am plecat din Bucureşti cu IR1527 la 15:30, am ajuns în Braşov pe la 23:30. După ce am stat vreo 3 ore în Predeal şi alte 3 undeva prin pădure.
Nu mă interesează problemele şi faptul că ele apar din X cauze. Mă deranjează modul cum SNCFR tratează pasagerii. Nu cred că era o enormă cheltuială să pună la dispoziţie un autobuz, să nu stăm mai rău ca vitele, unii cu copii mici, în frig şi fără lumină, cu un “şef de tren” care înafară de “nu ştiu, nu am ce să fac” merită încadrarea în “găuritor profesionist de tichete”.
Reparaţia poate dura sau pot apare probleme după prima intervenţie… TU, ca o companie ce transporţi călători, adică OAMENI! te asiguri întâi de cele mai bune condiţii sau soluţii pentru aceştia şi apoi de fiarele vagoanelor…
Dar asta doar într-o Românie utopică…
Bogdan(Citează)
04/10/2013 la 9:47 PM
Sunt foarte multe lucruri la CFR care nu merg din cauza birocratilor care decid 10 pentru un singur mecanic.
Lucrurile sunt foarte simple cum le explici tu si altii, insa ele de fapt sunt mult mai complicate.
N-a fost nimeni care să spună măcar “informați-i pe cei din gări și trenuri ce se întâmplă, ca să nu stea ca proștii acolo 5-6 ore, așteptând un tren care nu va veni prea curând” – glumesti? Voiai sa iasa scandalul cat casa? :))
Daniela(Citează)
04/10/2013 la 10:11 PM
Din cate stiu eu copacii au cazut peste liniile de curent. Sa tai un copac cu drujba si sa il dai la o parte de pe linii e usor. Sa refaci o catenara de tren e putin mai greu…trebuie sa securizezi zona, sa opresti curentul, sa aduci cabluri, meseriasii care instaleaza asa ceva(nu cred ca stau in orice gara) sculele necesare(scari, platforme la inaltime)…Intr-adevar CFR-ul putea sa puna la dispozitie niste autocare si apoi sa pregateasca in Brasov o garnitura care sa preia calatorii si sa mearga in continuare, dar astea sunt deja treburi ce merg greu si la firmele private, iar la stat… e ca la stat
lecampeur(Citează)
04/10/2013 la 10:44 PM
Totul a plecat de la externalizarea serviciilor. Angajatii CFR care intretin liniile au fost preluati de niste firmulete. Prima chestie care s-a facut a fost trimiterea acasa a jumatate din angajati si reducerea salariilor pentru cei care au ramas. Dar nu cu 3-4%, ci cu mult mai mult. Din acel moment orice angajat de la intretinere si-a bagat picioarele in ea de munca. N-ai cum sa-i mai faci sa munceasca decat daca pui cate un sef la spatele lor.
Ei stiu ca stau pe un salariu de mizerie, in timp ce nasul de pe tren face banii aia in cateva zile, iar mecanicii de locomotiva castiga la fel de bine ca inainte. Doar el castiga mult mai putin. Si a mai pierdut si multe drepturi (prime, timp de odihna, bilete de odihna etc).
Angajatul cu salariu mic gandeste asa: raman aici pana gasesc ceva mai bun, iar daca nu gasesc, macar aici ma odihnesc pana la pensie.
La salariile alea nici macar n-ai pe cine angaja in locul lor.
Deci, totul pleaca de la salarii si de la externalizarea serviciilor.
Inainte sa dati in oamenii aia, ganditi-va ce ati face voi, daca de maine ati munci si in locul colegului dat afara, dar pe un salariu mult mai mic.
Dan(Citează)
05/10/2013 la 8:36 AM
@Dan: Poti sa-mi spui mai exact ce servicii s-au externalizat la CFR Infrastructura?
Nicu(Citează)
05/10/2013 la 9:50 AM
Cum ma lipsa de oameni ca au + 12000 angajati iar aia sunt doar pe foaie . Pardon , i-am deconsipirat :D . Ii vor la pamant sa poata fi vanduti apoi pe nimic – cum nu-ti dai seama
Liviu(Citează)
05/10/2013 la 10:10 AM
@Nicu Pe timpul lui Miron Mitrea s-au desprins din cadrul CFR-Infrastructura peste 20 de filiale, unele dintre ele administrand electrificarea, intretinerea mecanizata a cai, sudura sinei si telecomunicatii.
Dan(Citează)
05/10/2013 la 10:39 AM
Cu oameni ca Nasu Mare in sistem, la ce te poti astepta?
gogu(Citează)
05/10/2013 la 12:53 PM
bucuresti – brasov 2 ore?
animal00(Citează)
05/10/2013 la 4:17 PM
Cam așa am scos cândva cu mașina. Hai, o fi fost “și un pic”. Dar la Ploiești poți fi în 40 de minute pe autostradă, faci și Valea Prahovei în 80 de minute.
nwradu(Citează)
05/10/2013 la 5:04 PM
La CFR nu exista intarzieri, acelea sunt orele lor normale la care ajung trenurile de 20 de ani. Doar ei se incapataneaza sa nu isi actualizeze orarele.
Gaelex(Citează)
05/10/2013 la 5:07 PM
@gogu
Adica cum, sa nu mai duc eu de mancare la copilasi?
nashu_mare(Citează)
05/10/2013 la 10:59 PM
Azi am fost dus-întors la Braşov cu trenul. Condiţii impecabile (căldură, locuri comode, măsuţe, prieze) iar trenul a ajuns în gară fix la cât scria pe bilet. Preţ: 50,5 lei.
Pentru o excursie de 1-2 zile în care nu trebuie să cari o mulţime de bagaj se merită să mergi cu trenul. Stai lejer, citşti reviste, te joci pe tabletă etc. decât să stai stresat la volan.
Andrei(Citează)