un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

La volanul unui Ford C-Max Energi plug-in hybrid

19 Sep 2013  ·

AUTO  ·

3 comentarii

ford_c_max_energi_hybrid_01
După Fusion/Mondeo Hybrid și Focus Electric, am mai condus o mașină hibrid pe străzile din Frankfurt: C-Max Energi Hybrid Plug-in. Energi, nu cu y, fără e. Și deși este o mașină hibridă, adică are motor electric și motor pe benzină care-l ajută și reîncarcă pe cel electric, C-Max Energi poate fi și conectată la priză (acel “plug-in”), cu gândul că o mai încarci și în garajul tău de acasă, nu doar consumând benzina.

C-Max este o mașină de familie, cu un spațiu interior generos când ai și copii sau alți pasageri de transportat în spate la un drum lung. Ca dimensiune, este construit pe platforma Focus, mai mare decât B-Max și mai mic decât S-Max și Galaxy. Varianta cu motor normal este pe piață și majoritatea celor spuse mai jos despre interior și confort i se potrivesc, dar acum să ne concentrăm pe varianta hibridă:

  • putere totală 188 CP
  • sistem hibrid, motor de 2 litri pe benzină și motor electric cu baterii Li-Ion 7,6 kWh
  • autonomie pur-electrică 30 km, dar dacă pui și benzină mergi cât te țin banii
  • viteză maximă 188 km/h în mod hibrid, 137 km/h în mod electric

Motorul electric, silențios și nepoluant, este “ajutat” în momentele de accelerație puternică sau la viteze mari de cel pe benzină, care intră automat în funcțiune. Bateriile sunt reîncarcate de acesta sau prin recuperarea energiei ce se pierde în mod uzual prin frânare. Cam ca la Fusion Hybrid.

Sistemul “plug-in” este asemănător cu ce-ați văzut la Focus Electric. Poți conecta mașina la priză pentru a-i încărca astfel bateriile, nu doar utilizând motorul pe benzină pe post de generator. E un avantaj suplimentar pentru cei cu garaj (ca să poți lăsa 3 ore mașina la încărcat), dar nu ceva obligatoriu.


EXTERIOR

Din exterior mașina are linii frumoase, elegante. Recunosc că am fost un pic influențat și de culoarea “red candy”, care îmi place foarte mult pentru gama Ford, dar C-Max îmi place pentru că este o mașină mai înaltă fără a și părea așa din exterior.

Partea frontală seamănă foarte mult cu cea de pe Fiesta, chiar dacă este mai masivă. Farurile par ceva mai mari, iar masca argintie are forma făcută celebră de către modele Aston Martin și în ultimii ani portată și pe Ford.
ford_c_max_energi_hybrid_08ford_c_max_energi_hybrid_12

Din lateral și din spate mașina arată chiar a monovolum sau a wagon, spatele fiind înalt. Pe aripa stânga-față puteți observa priza de încărcare electrică, precum la Focus Electric.
ford_c_max_energi_hybrid_02

INTERIOR

Primul lucru pe care l-am remarcat în interior a fost vizibilitatea foarte bună. Poziția un pic mai înaltă la volan, plafonul panoramic, parbrizul mare, toate se adună și fac o mașină din care vezi bine în exterior. Din tot ce-am condus în acea zi, C-Max a oferit cea mai bună vizibilitate și mi s-a părut un model foarte bun pentru turism.
ford_c_max_energi_hybrid_13

Consola centrală arată altfel decât la modelele Ford conduse de mine până în prezent. Gurile centrale de ventilație sunt verticale ca la Focus, dar butonul de control al sistemului audio este aproape orizontal plasat în fața ecranului, flancat de butoanele Source și Sound. Deasupra ecranului color, de bună rezoluție, se află unitatea optică a sistemului audio.
ford_c_max_energi_hybrid_10ford_c_max_energi_hybrid_04

Sub consola audio am găsit sistemul clasic de climatizare automată. Pare mai greu de butonat, ascuns acolo după mânerul uriaș al schimbătorului de viteze, dar nu este.

Volanul multifuncțional este cel de pe Focus, cu multe butoane. Bordul este însă diferit, asemănător de fapt cu cel de pe Fusion Hybrid și Focus Electric, cu un vitezometru central (gradat în imagine în mile și kilometri, pentru că mașina era adusă din Anglia) și două ecrane mari.
ford_c_max_energi_hybrid_05ford_c_max_energi_hybrid_03

Ecranul din stânga îți arată în permanență consumul și autonomia electrică. Ai un indicator clar pentru momentul în care motorul pe benzină va intra în funcțiune, iar mașina îți indică și câtă energie recuperezi prin frânare. La finalul călătoriei ți se arată cum ai condus, câți kilometri ai făcut doar pe electric și alte asemenea date.

Ecranul din dreapta afișează frunze atunci când mergi economic. Dacă o calci tare, frunzele sunt luate de vânt și le vei recâștiga greu. E o metodă amuzantă și neintrusivă de a-ți atrage atenția asupra modului în care conduci.

Scaunele sunt confortabile, din piele segmentată și cu reglaje electrice, iar spațiul este suficient și pentru pasagerii din spate. Plafonul din sticlă poate fi astupat electric pentru a bloca lumina. Mânerul schimbătorului de viteze este foarte mare, parcă-i buzdugan.
ford_c_max_energi_hybrid_06ford_c_max_energi_hybrid_09

Din păcate, modelul Hybrid are un mare minus, același ca și la Focus Electric: portbagajul este foarte mic deoarece jumătate din spațiu este ocupat de baterii și sistemul electric al mașinii. Iar daca la Focus Electric asta nu prea contează, că e o mașină de oraș și mers la muncă, la C-Max Energi mi se pare că nu poți face același compromis. Este o mașină de drum lung, de 4 persoane, vrei să pui și bagaje în ea șamd.
ford_c_max_energi_hybrid_09

LA VOLAN

Mi-a plăcut să conduc mașina. Motorul hibrid pare altfel reglat decât cel de pe Fusion, adică mergi pe electric mai mult timp, iar motorul pe benzină intră mai târziu în acțiune. Asta înseamnă și că mașina răspunde un pic mai greu la accelerație, în ciuda faptului că puterea declarată este de aproape 190 de cai-putere. V-am spus, puterea dezvoltată de sistemele hibride nu poate fi imediat comparată cu cele clasice pe combustie.

C-Max înseamnă clasa compactă, așa că nu m-am mirat că performanțele și felul în care m-am simțit la volan nu s-au ridicat la nivelul modelului Fusion. Nu accelerează la fel de bine, nu sună la fel de bine. Nu înseamnă că-i o mașină rea, ci doar că se cunoaște diferența de clasă și de calitate.

Dacă ar fi să reproșez ceva, aș alege suspensia un pic prea moale. Mai sus vă spuneam că vizibilitatea este excelentă, mai ales pentru șofer. Din păcate, oglinzile laterale mi s-au părut neinspirate. Într-un colț al lor se găsește și o oglindă mai mică, panoramică, dar mi-a fost greu să focalizez privirea pe cea mare. Dacă aruncam o scurtă privire în oglinda laterală, îmi fugeau ochii spre cea mică și, în loc să mă lămuresc într-o clipă ce-am în spate, trebuia să privesc cu atenție, să forțez privirea pe oglinda mare și să nu mă las distras de cealaltă. Adunați la asta și faptul că gura de ventilație din stânga are un element argintiu a cărui reflexie o vedeam în geamul lateral exact în dreptul oglinzii. În primele minute de condus mi-a fost imposibil să mă adaptez.

Cum vă spuneam, dacă bateriile mașinii sunt complet încărcate, o poți forța să funcționeze într-un mod complet electric cu o autonomie de aproape 30 de kilometri. E pentru momentele când nu vrei să deranjezi liniștea cartierului sau ai un drum scurt de făcut prin oraș și vrei să economisești combustibilul, electricitatea fiind mai ieftină.

Pe drum mașina stă bine, chiar dacă nu-i făcuta pentru mersul sportiv, având în vedere că suspensiile sunt mai moi decât pe modelul Focus. Direcția este precisă, sunetul este bine atenuat, confortul la drum lung este asigurat de scaunele bine gândite. Faptul că stai un pic mai sus decât ceilalți din trafic este, de asemenea, un mare avantaj.

În ciuda aranjamentului atipic pentru consola centrală, ca șofer am găsit-o simplu de utilizat și butonat. Ecranul central, de foarte bună calitate, te ajută mult și poți configura vizualizarea tuturor funcțiilor mașinii în același timp.

În concluzie, modelul C-Max Energi Plug-in Hybrid este pentru cei care vor un consum cât mai scăzut, niște tehnologie high-tech și zgomot redus. Având în vedere că apare la noi abia prin 2014, la un preț încă necomunicat (dar probabil mare), mai discutăm atunci despre acest model. În prezent, însă, cei care-și doresc o mașină ceva mai spațioasă ar trebui să se uite pe variantele clasice de C-Max și apoi S-Max sau Galaxy, vor fi plăcut surprinși.

asus s5507

    3 comentarii

  1. Am avut de condus modelul asta cateva sute de km,atat in oras cat si in afara.Motorul 1,8 tdci.
    Masina specifica familiei,mie personal mi s-au parut suspensiile com moi,in rest nimic de reprosat.Interior de calitate,rezistent,spatiu cat ai nevoie.
    La accelerari bruste si la depasiri,nu ai de ce sa iti faci probleme,masina trage perfect de la turatii mici si pana la zona rosie.
    Pot spune ca am ramas impresionat de comoditate si de cum se misca pentru cat de grea este.Cat despre motor,asa cum am zis,am avut de a face doar cu 1,8,nu am auzit sa aiba probleme mari si despre consum,iti spun ce a zis proprietarul,extrem de multumit.Eu nu prea am fost deoarece tineam masina numai in turatii exagerate si fara rost.

      (Citează)

  2. Dar consumul? Consumul doamna, consumul!!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus