►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am condus două autovehicule cu propulsie hibridă și unul electric, dar pe al patrulea doar l-am fotografiat. Ce vedeți mai jos este Fiesta eWheelDrive, complet electrică, dar cu o arhitectură diferită: două motoare electrice sunt dispuse direct în roțile spate, iar sub capotă se găsesc doar acumulatorii și restul sistemelor electronice.
Fiesta eWheelDrive este un prototip și nu putea fi condus acolo. Ford spune că sistemul de motoare electrice amplasate direct în roți face ca spațiul interior pentru pasageri să crească. Toate autoturismele conduse de mine cu acea ocazie aveau portbagajul mai mult sau mai puțin micșorat de prezența acumulatorilor, dar Fiesta eWheelDrive nu are această problemă.
Mai mult, acesta este un prototip și a fost utilizat șasiul Fiesta. Pe viitor însă, punând motoarele în roți și considerând că bateriile pot fi montate aproape oriunde într-o mașină, chiar și în grupuri separate, se deschide o nouă posibilitate în design-ul autovehiculelor, fiind posibile noi forme.
Singurele date tehnice pe care le știu sunt cele auzite la prezentare: 110 CP și 700 Nm! 700. Bănuiesc că în total pe ambele motoare, dar mă gândesc că un Focus are 170 Nm, iar o mașină sport cam 250-300 Nm. Tare sunt curios ce accelerație are această Fiesta eWD.
Apropo, alte două lucruri spuse în prezentarea la care am asistat:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
13 comentarii
27/09/2013 la 2:15 PM
http://danielmiessler.com/study/horsepower/
cuplul mare nu ajuta musai la acceleratie, depinde ce faci cu el.
add(Citează)
27/09/2013 la 2:28 PM
Haha! Deci eu am masina sport? Ca am aproape 300 NM cuplu. Doar puterea e de 100 cp.
Misto ideea cu motorul in roata. E superba! Nu cumva Ford a venit si cu designul ala fenomenal la o masina electrica acu multi ani in urma? Daca o tin tot asa, le doresc doar sa nu vinda masini la noi.
Am indoit n-spe jante desi nu am intentionat. Daramite sa mai am si motorul in roata! Schimb masina cu totul si gata. Si sa fim si usor realisti. Motorul electric parca nu e chiar atit de mare. Da, se reduc niste costuri de fabricatie cu motorul direct in roti, dar in puii mei.
jules(Citează)
27/09/2013 la 2:33 PM
Mercedes a scos un SLS AMG electric cu patru motoare amplasate direct la roţi, fiecare alimentând roata lui. Chestia asta văd că prinde. :)
Andrei(Citează)
27/09/2013 la 3:37 PM
Motorul in roata….nu stiu cat de practica ar fi chestia asta…daca iei o bordura un pic mai tare ?
Joint(Citează)
27/09/2013 la 3:45 PM
Imagini cu roata nu ai?
Ca tare ma intereseaza cum au rezolvat anumite “problemute”… eu era sa pic laboratorul de masini electrice cu o asemenea idee :))
zidanne(Citează)
27/09/2013 la 4:32 PM
@zidanne
Nu trebuie sa iti faci griji, si eu era sa pic un curs cu masini electrice tinut de, cred, decanul de la Eletrotehnica, pe vremea aia. I-am propus o solutie de determinat turatia cu senzori inductivi si el “batman, batman, nu se poate, ca e o tampenie, ca nu se poate”. In viata reala, este una dintre cele mai intalnite metode. Diferenta era ca eu lucram in domeniu iar el doar preda…
nashu_mare(Citează)
27/09/2013 la 4:34 PM
@nashu_mare intamplator profii mei erau ingineri in viata de zi cu zi… mai rai sau mai buni… acu, dupa cativa ani de munca in domeniu, m-as baga la o polemica mica… atunci eram si eu mic si nestiutor.
zidanne(Citează)
27/09/2013 la 4:43 PM
Eh, toti faceau cate ceva, ca altfel ar fi murit de foame, in rest insa au o intelegere limitata asupra lumii. Ce stiu (unii dintre ei) stiu bine, insa, cand ii scoti din asta, abereaza crunt si sunt plini de ei (mai ales in fata studentilor). Asta am observat mai incoace, cand ajung la mine sa imi ceara sfaturi. Unele sunt momente de facepalm autentic, mai ales cand le vezi titlurile din cartea de vizita si semnatura emailului.
La vremea respectiva am fost si eu mic si nu am stiut sa profit, as fi facut un mic pariu macar sa trec examenul fara sa invat. :)
nashu_mare(Citează)
27/09/2013 la 4:45 PM
@nashu_mare si e vineri… long live the weekend :))
zidanne(Citează)
27/09/2013 la 6:00 PM
Tot bordul ala urat l-au lasat:(
cipoc(Citează)
27/09/2013 la 10:00 PM
Masina cu motor in roata ?..
Nu am mai auzit asa ceva, dar tehnologia revulutioneaza si mereu ne uimeste cu cate ceva :)
Maryan(Citează)
28/09/2013 la 8:15 AM
Oamenii fac pionierat in domeniul asta, si nu sunt singura companie. In momentul de fata sunt si ei constienti ca mai au mult de lucru. Marea problema e autonomia. Astia cu ” madar facar lovesc roata in groapa si tre sa schimb masina” ar trebui sa se gandeasca la faptul ca proiectantii s-au gandit mult mai departe de atat. Progresul nu se poate face brusc, ar trebui apreciat ce se face in momentul de fata in domeniul propulsiei electrice.
Mircea(Citează)
28/09/2013 la 10:05 PM
Mă bucur că vă place subiectul, dar nu șțiu alte detalii și nici pe site-ul oficial Ford nu am găsit chestii tehnice.
La prezentare am notat doar ca are motor electric cu stator extern, fără alte detalii.
Pe net nu sunt multe chestii, majoritatea site-urilor au dat copy-paste din comunicat. Se pare că roțile includ motorul, răcirea, electronica de control și sistemele de securitate (probabil că asta înseamnă ABS și ESP, deși cu motorul chiar în roată ESP-ul bănuiesc că nu mai e cel tradițional, ci un master controller umblă direct la motorul roții respective pentru a-i modifica turația).
Toată roata-motor are 53 kg, o greutate foarte mică, aș spune eu. Cât de rezistență e la gropi? Nu știu, dar cred că s-au gândit la asta.
O problemă este că nu poți schimba jantele. Alea arată ca la Oltcit cu capace.
nwradu(Citează)