►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am fost joi dimineață la prezentarea noilor abonamente Cosmote Free, care, sub sloganul “Adevărata valoarea stă în lucrurile simple” și cu Oana Pellea ca imagine, introduc ideea de “nelimitat” și în traficul de date, nu doar în minute.
Sunt trei abonamente, ca să fie totul simplu:
Free S, M și L, ca la haine. Observați că cel cu adevărat nelimitat este ultimul, unde minutele către orice rețea sunt “fără număr”, primele două având minute nelimitate doar în rețeaua Cosmote/Romtelecom.
Acum, “nelimitatul” la Internet este cu un mare schepsis: traficul o fi el fără limită, dar după o anumită valoarea banda îți scade semnificativ. Observați limitările în imaginea de mai sus. De exemplu Free M include 250 MB de trafic la viteza 43,2 Mbps, apoi vei fi limitat la 32 kbps. Cel mare, Free L, include 1 GB la viteze 4G, unde poate și rețeaua, dar apoi te limitează la 64 kbps.
Și veți spune că 32 sau 64 kbps este o viteză mică și deci abonamentul este nelimitat în sensul că nu plătești depășiri, dar viteza scade atât de mult încât devine o problemă. Așa am spus și eu când le-am citit prima oară. Apoi am văzut mai jos extraopțiunile de date.
Dacă ești utilizator greu de net, îți poți adăuga trafic la un preț convenabil: activezi Connect Extra+ și primești 1 GB pentru 3,72 euro/lună și o poți activa de mai multe ori pe lună.
Culmea, deși abonamentul mare include mai multe bunătăți sub forma Dolce Mobile TV și Mireo Navigation, plus accesul la rețeaua 4G, cel mic, Free S, mi se pare că devine foarte eficient cu extraopțiunea de net: pentru 8,8 + 3,72 euro pe lună primești minute și SMS-uri nelimitate în rețeaua Cosmote și Romtelecom, 100 de minute naționale și internaționale și 1,1 GB de trafic pe mobil. Nu-i rău deloc.
O chestie interesantă zisă mai printre rânduri la conferința de lansare: Cosmote vrea să migreze treptat spre abonamente din acestea simplificate prin eliminarea unor cifre și introducerea unor “nelimitat” în locul lor. În străinătate am văzut că este o evoluție normală și mereu un operator ajunge să fie cel care include multe în pachetele lor. Să vedem dacă la noi va ajunge Cosmote în acel punct.
Toate detaliile sunt pe free.cosmote.ro
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
20/09/2013 la 4:55 PM
Am fost foarte fericit cand am vazut ieri tweeturile tale pe tema asta. Dovada ca am si facut schimbarea de plan tarifar catre Free L iar pe nevasta-mea am mutat-o pe Free M. Inainte eram pe planurile tarifare din categoria Cosmote S-XL si, desi varianta No Limit era aparuta de ceva vreme, puteam face schimbarea de plan tarifar catre No Limit doar la reinnoirea abonamentului; treaba foarte aiurea de altfel. Noroc cu abonamentele astea noi. Adio facturi de 400lei/luna :D
Radu Luca(Citează)
20/09/2013 la 5:26 PM
degeaba au abonamente atata timp cat reteaua e praf… si ma refer la reteaua din bucuresti, nu la altceva…
DePlictis(Citează)
23/09/2013 la 1:20 PM
@DePlictis: corect, dar nu te forțează cineva să te abonezi. Trebuie să vezi ce ai nevoie. Mergi prin țară mult și rețeaua lor nu te satisface? Mergi la cei care au una acoperitoare. Ai prieteni pe Cosmote? Iei minute nelimitate aici etc.
nwradu(Citează)
20/09/2013 la 5:50 PM
Il face optiunea pre pay de la orange pe cel de 8,8 euro cu optiunea de 1 gb , ca are mai multe minute nationale . http://www.orange.ro/prepay/oferte-speciale/oferta-prepay-baza-ro.html
Andreiexe(Citează)
20/09/2013 la 5:55 PM
Adevărata valoarea stă în lucrurile simple, ca de exemplu semnalul.
razorsbk(Citează)
20/09/2013 la 5:57 PM
Ar fi trebuit sa pui si un mare P in coltul paginii untrucat e clar ca avem un advertorial cat toate zilele.
In ceea ce priveste abonamentele respective, cel putin primele doua sunt o mare insulta la adresa inteligentei potentialilor abonati intrucat nu poti avea ceva nelimitat la 32 kbps, sa te consideri un operator cinstiti si sa te mai si lauzi ca ce mare revolutie in telecomunicatii ai tras tu cu ofertele astea.
Cosmote e repetent la marketing.
Bros(Citează)
23/09/2013 la 1:23 PM
@Bros: corect, de câte ori merg la o lansare/prezentare și spun ce-am auzit acolo, trebuie să pun (P). Eu ți-am spus ce-au lansat ei, tu decizi dacă e bun pentru tine sau nu. Dar ca să fii fericit(ă?), am pus tag-ul publicitate.
nwradu(Citează)
20/09/2013 la 5:57 PM
Dupa cum spuneam, Cosmote e repetent la marketing.
Bros(Citează)
20/09/2013 la 7:08 PM
Daca in bucuresti lumea se plange de retea, sa vedeti ce sport extrem e in orasele mici! Daca ai net de la cosmote si vrei sa il folosesti in orasele mici, mai bine te duci la un internet cafe sau iti iei o cola de la un bar si stai pe wifi. Sunt execrabili la acoperire si la retea. Practic nu exista internet de la cosmote!
elvis(Citează)
20/09/2013 la 9:29 PM
E numai marketing dupa parerea mea.Practic internetul nu e nelimitat, ba chiar limita e foarte mica. Si de minute nelimitate ce om normal are nevoie? Pentru mine 500 sunt mai mult decat am nevoie.
@elvis ai perfecta dreptate. Orasel de prin Ardeal. Dongle Cosmote. Ziua nu se conecta, pur si simplu. Noaptea pe la 1-2 se conecta cam la 10-30 kbps.Laptop tinut in casa langa geam. Am incercat mai multe zile si a fost exact la fel.Am incercat inclusiv alt dongle. Fix la fel. Absolut praf reteaua Cosmote.
gigi popa(Citează)
21/09/2013 la 8:57 AM
Dial-up nelimitat , o contradictie de fapt :))…. La viteza aia stai o gramada sa deschizi un mail de exemplu
Alex(Citează)
23/09/2013 la 1:33 PM
@Alex: nu cred că vom avea în următorii ani o oferta cu internet nelimitat la viteză maximă. În lume am văzut că inclusiv ISP-urile încep să pună limitări.
Cât despre dial-up da, și eu am fost dezamăgit sa văd cât de jos coboară limitarea, dar aici sunt mai multe aspecte:
– ideea este că nu plătești depășiri. Eu mi-am depășit cu 100 MB traficul lunar, am plătit destul de mult pentru asta.
– nu trebuie să ajungi la limitare. Îți activezi opțiuni de 1 GB, pe măsura nevoilor. Dacă luna asta ai mai multă nevoie, activezi de două ori, altfel o dată ar fi suficient (cel puțin pentru mine). Ah, dacă vrei nelimitat full ca să… ce?… să tragi de pe net torrente cu telefonul?… soluția nu cred că este la Cosmote și nici la alt operator.
Discuțiile astea le-am avut și la lansarea Vodafone RED nelimitat. Vai, dar nu e și netul nelimitat! Dacă ai nevoie de net nelimitat, nu telefonul este soluția!
Și nici operatorii nu-l vor oferi prea curând. Ar muri rețeaua imediat, că tehnologia curentă nu e făcută chiar pentru trafic constant de viteza mare din partea tuturor celor conectați.
nwradu(Citează)
21/09/2013 la 10:22 AM
Ce aiurea suna “Internet nelimitat in limita a…” :)
Manual Utilizare(Citează)
23/09/2013 la 9:01 AM
+1 la lipsa (P) ului din titlu
fish(Citează)
23/09/2013 la 12:29 PM
Cum se numeste melodia de fundal din reclama cu oana pellea?
Iulia(Citează)
23/09/2013 la 1:31 PM
@iulia: Spiegel im Spiegel – Arvo Part și Dreams – The Cranberries.
nwradu(Citează)
23/09/2013 la 4:14 PM
@NWRadu:
Avand in vedere ca acesta este un blog tehnic, as dori sa stiu si eu in cate secunde se incarca site-ul tau pe un telefon android si apoi in cate secunde incarca aceast pagina (pa acelasi telefon cu android) folosind o conexiune cu o viteza maxima (nu medie) de 32 kbps.
Din punctul meu de vedere este nesimtire tipul acesta de reclama al celor de la Cosmote. Sunt total de acord ca nu ai nevoie de trafic nelimitat (am 0.7 Gb inclus si folosesc 0.3 maxim pe telefon, aceeasi ratie si pe tableta) dar asta nu inseamna ca poti pune titlul de NELIMITAT. Legat de faptul ca unii operatori taxeaza pentru depasirea traficului inclus (la abonamentul meu nu este cazul) sa stii ca de mult timp exista programe speciale care te avertizeaza de apropierea de limita de trafic avand si posibilitatea de intrerupere automata a traficului la atingerea limitei (3G watchdog, data manager, nativ android, etc).
Asa cum a mai spus cineva pe un alt blog (la un articol cu subiect identic) e ca si cum te-as invita la bere si as spune ca poti bea nelimitat DAR… dupa prima halba primesti berea cu pipeta (sau cu viteza de transfuzie).
Imi place blogul tau pentru parerile echidistante emise pe diverse subiecte, cu o lista bine argumentata de pro si contra. Acest articol nu este complet. Ar fi ideal sa adaugi un pro/contra/concluzie la sfarsit.
CristiX(Citează)
23/09/2013 la 4:58 PM
@CristiX: păi am băgat-o. Și am repetat-o în comentarii, pentru cei care citesc printre rânduri. Citez din nou:
– ideea este că nu plătești depășiri. Eu mi-am depășit cu 100 MB traficul lunar, am plătit destul de mult pentru asta.
– nu trebuie să ajungi la limitare. Îți activezi opțiuni de 1 GB, pe măsura nevoilor. Dacă luna asta ai mai multă nevoie, activezi de două ori, altfel o dată ar fi suficient (cel puțin pentru mine). Ah, dacă vrei nelimitat full ca să… ce?… să tragi de pe net torrente cu telefonul?… soluția nu cred că este la Cosmote și nici la alt operator.
Eu așa văd pachetul și, în astfel de condiții, mi se pare o idee bună și un pas mare pe ansamblu în piața noastră. Nu mă aștept să-mi ofere nimeni, niciodată (mă rog, următorii 5 ani), trafic nelimitat pe bune. Dar concurența în piața face ca extraopțiunile e 1 GB, de exemplu, să fie tot mai ieftine, și îți iei din acelea.
Acum spune-mi tu, din câte alte bloguri au mai scris pe acest subiect, unde ai mai văzut scris clar și detaliat că totuși viteza scade semnificativ și noroc cu extraopțiunile de 1 GB ce te pot salva de respectiva limitare. Mie mi se pare că am spus foarte clar ce se întâmplă cu adevărat, ce include și ce nu include oferta.
Pentru mine, ea nu are “contra”. Ca și la Vodafone RED, unde toți au fost dezamăgiți că nu au net nelimitat, eu sunt conștient că astfel de abonamente se adresează în primul rând celor ce vorbesc foarte mult la telefon. De exemplu taximetristul care m-a dus la aeroport a vorbit non-stop cu încă 2 într-o conferință. Sau cei ce muncesc pe teren șamd. Mi se potrivesc mie? Nu, mie-mi ajung 100 de minute. De asta sunt tot abonat, dar la alte pachete și plătesc alți bani pentru ele. Dar ca mine și ca tine, probabil, sunt puțini. Nu-s smartphone-urile așa populare, iar cei ce au nevoie de net cu găleata pe ele sunt și mai puțini. Noi facem excepție, probabil de asta ne-am și adunat aici, dar trebuie să înțelegem ce ni se adresează exact nouă și ce se adresează altora.
Netul nelimitat cu adevărat este un vis frumos și mai avem până la el. Ce să fac, să fac scandal că nu mi-l dau operatorii de acum? Asta ar fi aiurea. Aș putea fi supărat doar dacă nu mi se dă ce scrie în pachet, dar pot citi cu ochii mei și “scrisul mic” ca să înțeleg oferta pe ansamblu și chiar pot citi pe propriul blog, scris de vreo 8 ori până acum, cum stă treaba.
nwradu(Citează)
23/09/2013 la 5:48 PM
De acord cu ceea ce ai scris in comentariu. Suntem aproximativ pe aceeasi linie de gandire. Din punctul meu de vedere o sinteza ar arata asa:
CE E BINE:
* Poti adauga trafic suplimentar lunar la pret decent in functie de variatiile lunare ale nevoilor (concediu/serviciu/deplasari/etc);
* Traficul inclus este arhisuficient pentru activitatile de zi cu zi (browsing/email/harti)
* Traficul suplimentar nu este penalizat;
CE E RAU:
* Denumirea abonamentelor induce in eroare si nu reprezinta o situatie de fapt – aici merita introdus calculul pe care te-am rugat sa il faci cu viteza de incarcare;
ATENTIE LA:
* Viteza/acoperirea in zona de resedinta si in diferitele zone functie de nevoile de deplasare (multi utilizatori au semnalat aspecte negative aici – pe de alta parte acelasi lucru se intampla si la altii din fruntea plutonului si cu pretentii);
CONCLUZIE:
* abonamente la preturi bune, competitive, cu o flexibilitate peste medie, obligatoriu de citit “fine-print”-ul.
De reamintit istoria cu anumiti operatori de telefonie care au practicat preturi masiv scazute pentru abonamente foarte bogate servicii incluse care apoi erau folosite greoi o perioada lunga din cauza unei retele mult subdimensionate (de aceea in principiu nu sunt nici eu de acord cu nelimitat-ul).
The good, the bad, the conclusion.
CristiX(Citează)
24/09/2013 la 3:26 PM
@CristiX: da, dar eu mă gândesc că cititorii s-au prins singuri că denumirea e cum este. Cred că după atâția ani de telefonie, cam știm să citim o oferă. Mai sunt operatori ce oferă trafic de date nelimitat cu limitare :P
Dar de exemplu la acoperire nu mă pot pronunța eu. E oarecum dincolo de “uite ce s-a zis la lansarea de azi” și depinde de unde stă fiecare șamd. Cum îmi zicea cineva, în Nepal singurul roaming care functiona era al lui Cosmote.
nwradu(Citează)
24/09/2013 la 8:51 PM
E ciudat cum o astfel de oferta parca vine manusa inantea celor de la organge cu net nelimitat, vodafonul ce sa mai ofere oare?
Zonga free sau ce ?
Marian(Citează)
24/09/2013 la 9:12 PM
La Vodafone sunt abonamentele RED făcute cam pe același principiu. Până acum, doar Orange nu s-a aruncat în cursa “nelimitată”. La anumite abonamente business oferă așa ceva, dar viteza scade după niște GB.
nwradu(Citează)