un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Trecerile de pietoni renasc pe DN1

30 Aug 2013  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

Ironie mai bună ca asta nu există. Știți pasarelele minune de pe DN1, pe Valea Prahovei, despre care spuneam că sunt imposibil de folosit de bătrâni și handicapați?

Ei bine, trecerea de pietoni din Bușteni (cea înlocuită de pasarelă) a fost redeschisă, modernizată cu semafor cu buton și un panou informează că doar persoanele cu dizabilități au dreptul de a o utiliza.

Evident, toată lumea traversează acum pe acolo și foarte puțini mai urcă pasarela. Și dacă tinerilor le mai poți bate obrazul (și îi poți și amenda, ceea ce intenționează Poliția să facă), pentru multe alte categorii de oameni e greu de definit ce înseamnă un handicap. Dincolo de cele evidente, un bătrân care se mișcă foarte încet este sau nu handicapat? Cei care nu pot urca atâtea scări, cei care nu pot căra o sacoșa de cumpărături pe scările pasarelei, cei care amețesc, au sau nu dreptul de a trece pe la trecerea de pietoni specială?

Complicat subiect. Chiar e nevoie de o trecere de pietoni pentru handicapați și bătrâni, dar normal ar fi ca cei ce nu se încadrează în aceste categorii să respecte legea.
trecere_busteni

Bonus: pentru că avem autostrăzi multe

Vehiculele rutiere inmatriculate in alte state care tranziteaza Romania vor plati o taxa de autorizare acces la reteaua de drumuri de interes national de 1000 de euro/cursa fata de 200 de euro, se arata intr-un document publicat vineri in Monitorul Oficial. Masura va intra in vigoare in 14 septembrie.

sursa: Știrile ProTV.

asus s5507

    16 comentarii

  1. Eu zic sa mai faca niste pasarele ca sa inlocuiasca si aceste treceri noi ..:))
    Lasand gluma la o parte, poate se trezesc si ei si fac autostrada aia mai repede.

      (Citează)

  2. La fel cum se întâmplă şi cu locurile speciale de parcare, ele sunt proiectate pentru invalizi şi le folosesc handicapaţii…

      (Citează)

  3. Si uite asa s-au dus degeaba banii pe pasarele!

      (Citează)

  4. http://dexonline.ro/definitie/empatie

    Dacă trăiai acolo sigur n-ai fi vrut să fii obligat să te cocoți pe pasarelă doar ca să treacă cocalarul dă București mai repede spre munte. Acolo e localitate, adică loc de locuit ca să zic așa, nu autostradă. De banii de pasarele mai ieșea un kilometru de autostradă.

      (Citează)

  5. Hai că mă enervez şi zic. O ţară de handicapaţi şi asistaţi social.

      (Citează)

  6. Nea_caisa mori in chinuri ! Daca ți-e lene sa urci trei trepte atunci crapi !

      (Citează)

  7. @nea_caisa

    Dar daca stau la Obor, cum crezi ca ma simt ca trebuie sa cobor in pasaj ca sa trec de pe o parte pe alta a soselei?

      (Citează)

  8. În ceea ce privește pasarelele: e posibil ca în weekend să stea polițist acolo pentru ca pietonii să folosească pasarelele. Altfel, în timpul săptămânii, cred că e aiurea pentru un bătrân să urce pasarelele când iese să-și ia o sticlă cu lapte.

    Legat de taxa: se referă la vehiculele rutiere care transportă marfă sau persoane. Am citit ce scria prin MO, bănuiesc că chestia asta a fost cerută de transportatorii români, ca să-și oblige partenerii să-i folosească pe ei…adică baănuiesc că e relativ simplu să mute containerul pe o altă platformă și să schimbe capul tractor cu unele înmatriculate în Ro. La pasageri e mai greu…

    Cred, însă, că se va sesiza cineva și se va face o plângere la CE.

      (Citează)

  9. Am fost chiar ieri in Busteni si am avut onoarea sa “inaugurez” semaforul. Si da, am folosit semaforul sa traversez :).

    Oricum, de apreciat imbecilitatea autoritatilor, avand in vedere ca Busteniul este zona turistica, vin oameni cu bagaje, multi mai in varsta, ii pui sa urce pasarelele. Chiar si pt. un om la 50 de ani, nu e o placere sa te urci de 2 – 3 ori pe zi pe acolo.

    Macar daca gaseau variante mai civilizate, gen pasaje subterane cu scari rulante… dar na, au inaltat cateva pasarele urate cu spume si fara nici o noima…

      (Citează)

  10. @offtopic stai asa ca baga taxe si pe A1… sa vezi placere acu la circulat prin localitati… cu DN7 mai gaurit ca niciodata, plin de politie, carute si remorci nesemnalizate…

      (Citează)

  11. Oli, esti cretin ? cum sa interzici omului dintr-un oras sa treaca strada in orasul sau, sa urce pe pasarela in schimb ? asta e problema in Ro, prea multi cretini…. Oli are stofa de politician, e clar…

      (Citează)

  12. Nu mor caii când vor câinii.

    Nașule, tu , eu și restul ar trebui ne simțim ca niște fraieri pentru că aia 7 primari au făcut din Obor o autostradă.

    Stai să vezi când o să treacă următorul alcoolist cu basculanta ridicată pe acolo.

    Legal nu văd cum ar putea cineva să mă împiedice să folosesc trecerea aia. Adică prin lege poți să mă forțezi să dau prioritate unei persoane cu handicap acolo unde există o resursă limitată (gen toalete sau locuri de parcare aproape de intrare). Dar aici e o trecere, putem s-o folosim împreună fără să ne călcăm pe bătături. La o adică na, îl las pe ăla cu handicap să treacă primul dar trec și eu după. Că doar nu sunt cetățean clasa a doua.

      (Citează)

    • @nea_caisă: sub semnul de trecere de pietoni este un text care spune că este numai pentru handicapați, deci poți fi amendat. De fapt, chiar vor pune poliție acolo să dea amenzi. Legal se poate. Practic, dacă nu e poliție chiar acolo, vor traversa toți.

      Acum o întrebare mai bună: dacă o persoană cu handicap traversează, pot traversa și eu o dată cu el? Adica oricum s-a pus roșu la mașîni, contează că trece un pieton sau 100?

        (Citează)

  13. Text în baza cărei legi? Prioritate da dar nu si exclusivitate. E ca și cum ai face o parcare de 1000 de locuri și toate sunt rezervate pentru persoane cu handicap.

      (Citează)

    • Din câte țin minte, textul de sub un indicator rutier spune cui sau când se aplică acel indicator. Dacă ai semn de trecere și mai jos scrie “pentru handicapați”, înseamnă că doar ei au voie să treacă pe acolo.
      Ar putea pune un semn care să spună că trecerea e pentru toata lumea între orele 17-11 sau când nu mai e marea aglomerație pe DN1.
      Sau invers, că e interzisă trecerea pe acolo în weekend între 10 și 17, moment în care trebuie sa folosești pasarela. În timpul săptămânii nu e agloemrație.
      Sau și mai bine, având în vedere că acea aglomerație se formează doar în câteva weekenduri de vară, este aiurea să obligi localnicii să treacă pe pasarelă tot anul. Trecerile de pietoni ar trebui redate în folosință începând cu octombrie.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus