►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
eMAG a anunțat modificări semnificative în programul de afiliere Profitshare:
BUNE
1. Cresc comisioanele pentru anumite categorii de produse, precum accesoriile foto-video, unde se va ajunge la 10%.
O decizie bună și normală, marja fiind mult mai mare pe aceste categorii de produse. Lista completă este aici.
2. Acordarea comisioanelor are loc daca ultimul click provine din afiliere.
Aici este un pic confuz. Înțeleg că eMAG nu va mai folosi profitshare pe anumite linkuri precum cele din newsletter sau reclamele proprii, linkuri care suprascriau “click-ul” trimis de un afiliat. Dacă-i așa, este bine.
NEUTRE
3. Perioada de recurență devine 10 zile.
Neimportant pentru mine. Statisticile din noua interfață îmi arătau că majoritatea comenzilor se dau în prima sau a doua zi de la click. Recurența de 30 de zile pur și simplu nu era de mare ajutor.
4. Plățile vor fi făcute doar cash.
Deja eliminaseră voucherele, acum au reconfirmat că nu le vor aduce înapoi. Asta e.
RELE
5. De evenimente speciale gen Black Friday sau Crazy Days, eMAG își rezervă dreptul de a modifica politica de afiliere, comisioanele acordate cu acea ocazie și recurența.
Altfel spus, posibil ca afilierea să nu meargă deloc în acele campanii sau să fie mult redus comisionul și eventual să conteze doar click-urile date în acea zi. Site-urile ce se pregătesc cu mult timp înainte de Black Friday, plasând clickuri cu câteva zile înainte prin spam și SEO, vor avea de suferit.
6. Se interzice promovarea eMAG prin AdWords de către afiliați.
Investesc ei sume în AdWords și nu vor concurență pe acele cuvinte cheie din afiliere. Culmea, decizia vine la două luni de la anunțul privind un comision de 18.000 de euro pe lună care aș putea pune pariu că a fost strâns prin campanii AdWords în care afiliatul a investit, la rândul său, o sumă mare.
Cum vi se par modificările?
sursa: blogul Profitshare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
01/08/2013 la 10:40 PM
Inca mai sunt probleme in a depista problemele in cazul comisioanelor anulate. Si n-am prea inteles “Acordarea comisioanelor are loc daca ultimul click provine din afiliere.”.
In rest, la cat mai multa publicitate, la cat mai putine conversii spre afiliati…
sorin(Citează)
01/08/2013 la 11:29 PM
Poate imi explica si mie cineva logica din spatele problemei cu Black Friday. De ce sa modifice politica de afiliere?
Daca de Black Friday eu ii trimit 500 de oameni care sa cumpere diverse de pe site, de ce-l doare la buzunar sa ma plateasca la fel ca in cursul anului?
Alecs(Citează)
02/08/2013 la 12:42 PM
@Alecs: pentru că de Black Friday trebuie să fii naiv ca să crezi că există oameni care nu știu de acea zi și le-o arăți tu și îi trimiți la eMAG să cumpere. Își face eMAG-ul suficientă publicitate de BF pe TV și alte canale încât să știe toată lumea de acea zi. Afiliații mai degrabă profitau atunci de niște SEO sau de click-uri care nu erau meritate în acel sens de “a făcut afiliatul vânzarea”.
Nu pot să-i condamn pentru asta, deși eram foarte fericit cu comisioanele pe care le făceam atunci. Om vedea noi ce va fi.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:44 PM
Văd că sunt destule categorii mișto și cu valori mari care au urcat comisioanele la 4-5%. Să vedem ce-o fi în continuare.
nwradu(Citează)
01/08/2013 la 11:47 PM
Pardon, nu este “comision de 18.000 de euro pe lună” ci o plata de 18.000 euro care poate insemna comisioane acumulate in o luna, doua sau zece.
Cristian(Citează)
02/08/2013 la 12:40 PM
@Cristian: da, se poate, deși eu înțelegeam că a făcut acei bani într-o singură lună. Oricum, probabil i-a făcut din AdWords.
nwradu(Citează)
01/08/2013 la 11:57 PM
Ai uitat sa treci la “rele” si asta: “Telefoane Mobile 3,0% la 1,0%”
Si mie mi-a scapat initial. Daca iau la intrebari catiba bloggeri sau afiliati de pe zona IT si-i intreb ce vindeau cel mai mult in decursul a un an de zile pun pariu ca e vorba de telefoane mobile.
Acum o sa vinzi un Galaxy S4 si o sa primesti un comision de 19 lei la care mai scazi si taxele, deci vreo 15-16 lei, super!
Dragos Bunea(Citează)
02/08/2013 la 12:39 PM
@Dragos Bunea: da, nu șțiam de acel tabel. Asta e. Eu personal nu prea vindeam telefoane, ci mai degrabă tot felul de alte chestii și pe total aș putea fi avantajat. Văd că televizoarele au urcat la 4%, de exemplu, și sunt de obicei scumpe.
Din păcate, noul Profitshare nu mă lasă să văd statistici pe mai mult de o lună în urmă, ca să trag concluzii de vânzare pe o perioadă mai mare.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:51 AM
Din “Acordarea comisioanelor are loc daca ultimul click provine din afiliere.”, eu înțeleg că degeaba am trimis eu un vizitator azi spre SGS4 dacă el revine mâine pe site, din Google sau din propriul lor motor de căutare. Sper să n-am dreptate… Ar fi interesant dacă i-ai întreba și dacă ți-ar da și un răspuns concret.
Cristian(Citează)
02/08/2013 la 1:32 AM
@Dragoş, de unde ai citit chestia aia cu 1% pentru telefoanele mobile ?
Revo(Citează)
02/08/2013 la 2:12 AM
@Revo – de aici: http://blog.profitshare.ro/index.php/2013/comisioane-emag/ – ultimul rand din prima lista.
Dragos Bunea(Citează)
02/08/2013 la 8:25 AM
Hahahah. Asta-i afiliere sau despre ce discutam?
Marius Morariu(Citează)
02/08/2013 la 8:29 AM
Cine cumpara telefoane de pe emag? cine e complet neinformat. sunt magazine fff serioase cu preturi mai bune.
gogu(Citează)
02/08/2013 la 9:18 AM
Cred ca o sa atribuie vanzarea ultimului referral, cu alte cuvinte vizitatorul trebuie sa faca comanda in sesiunea in care a venit din Profitshare. Corect ar fi ca in situatia in care vizitatorul intra direct pe site dupa ce anterior a intrat din Profitshare sa atribuie tot afiliatului vanzarea.
Razvan Pop(Citează)
02/08/2013 la 2:16 PM
@Razvan Pop: nu, altfel n-ar avea rost perioada de recurență.
A clarificat cineva de la eMAG pe blogul lor:
“De exemplu click-ul realizat in instrumentele de promovare ale unui afiliat urmat de click-ul in newsletter eMAG va putea genera comision in contul afiliatului cu instrumentele in cauza. Asta in cazul in care clientul care a realizat click-ul respectiv va realiza o vanzare in eMAG bineinteles.”
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:49 PM
Radu, esti multumit de schimbarile ce le-a facut eMAG incepand de la “anularea” afiliatilor prin punerea de linkuri profitshare in newsletter pana la scoaterea voucherelor? Ai fost afectat de schimbare? Castigi mai mult sau mai putin?
Si atentie, am intrebat daca castigi, nu daca vinzi, ca daca cineva vede un review la tine si il faci sa cumpere produsul, da click pe linkul de afiliat, dar dupa isi verifica mailul si vede ceva storcator la reducere si-l vrea si pe ala, tu pierzi, desi ai vandut. Sper ca se intelege. :)
acsel(Citează)
02/08/2013 la 12:52 PM
@acsel: nu știu, că ieri le-au făcut :P
Întrucât nu fac adwords, au crescut unele comisioane și înțeleg că nu vor mai apărea probleme cu newsletter-urile și codul PS propriu din ele, mă aștept să fie mai bine.
De asemenea, cei cu AdWords cred că pot face în continuare asta și să trimită oamenii pe un landing page propriu, de unde să dea click pe linkuri de afiliere. Asta n-a lămurit-o eMAG-ul.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:53 PM
@nwradu, care sunt acele categorii? :)
Dupa o scurta analiza a grilei de comisioane si categoriilor am ajuns la concluzia ca au marit comisionul doar la produsele care nu se vand, cele care sunt foarte ieftine si la cele care sunt mai scumpe decat la magazinele concurente.
Oricum, imi place ca esti optimist. Sper sa nu fii dezamagit :P
NICK(Citează)
02/08/2013 la 1:20 PM
@NICK: păi acesta este sî scopul, să dea comisioane mai mari la produsele care nu se vând, pentru a impulsiona vânzarea.
Altfel, de ce ai da afiliaților bani la ceva ce se vinde oricum?
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 1:14 PM
@nwradu – “Din păcate, noul Profitshare nu mă lasă să văd statistici pe mai mult de o lună în urmă, ca să trag concluzii de vânzare pe o perioadă mai mare.”
Dai la Rapoarte – link-uri de afiliere si in dreapta sus, sub butonul de export.csv iti alegi perioada si vezi statisticile de cand ai devenit afiliat eMAG.
@gogu – uite ca eu am vandut destule telefoane si nu vb de ala de 5-600 lei. Oamenii sunt obisnuiti cu eMAG si prefera sa dea mai mult un pic decat sa cumpere de la un magazin anonim.
@nwradu – esti obosit sau nu esti atent :) Acsel te intreba daca ai fost afectat de la trecerea in profitshare 2.0 :D
Legat de tv-uri, e o nisa unde eMAG nu vinde pe atat de mult pe cat s-ar crede si de aceea au marit comisionul. Sunt alte magazine online consacrate care vand tv-uri destul de mult.
La fel si la electrocasnicele mari. Sunt advertiseri in alte retele care ofera d emult comision mai mare pe aceasta nisa, dar de vandut bine vand Altex si Flanco.
Dragos Bunea(Citează)
02/08/2013 la 1:26 PM
@Dragos Bunea: eu n-am vândut multe televizoare, dar valoarea lor este mult mai mare decât pe alte categorii uzuale, ce se vând mai bine.
În general sunt optimist pentru că mi se pare că eMAG face Profitshare-ul mai atractiv pentru afiliații de rând, cei cu rol consultativ. Mie mi se potrivesc mai bine noile grile de comisionare, deși asta urmează să vedem pe termen lung. Dar ca om care scrie review-uri și arată oferte bune și încearcă să arate avantajele produsului X, nu Y, sau a serviciilor oferite de eMAG față de alții, îmi place mai mult noua structură.
Cei care fac afiliere prin alte metode, de genul AdWords, comparatoare, agregatoare, SEO spam și restul vor avea de suferit un pic. eMAG însă, ca lider de piață, nu de ei are nevoie pentru a crește vânzările, deoarece acele metode se potrivesc mai bine pentru magazine mai puțin populare, care poate au și prețul mai mic și încearcă să se afirme prin tot felul de metode.
Asta ca strategie. Probabil că o explicație mai simplă este că eMAG și-a creat un departament propriu puternic care investește sume mari în AdWords (au tot angajat oameni competenți), merg și pe reclame TV, au 470k faci pe FB, o bază imensă de abonați la newsletter și atunci încearcă să micșoreze afilierea prin aceste strategii unde deja investesc ei. Ce nu au este vânzarea consultativă de tipul bloguri/review-uri etc și pe asta o impulsionează prin noile comisioane, plus punând accentul pe accesorii și categorii mai puțin vizibile în rest.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 3:04 PM
“@NICK: păi acesta este sî scopul, să dea comisioane mai mari la produsele care nu se vând, pentru a impulsiona vânzarea. Altfel, de ce ai da afiliaților bani la ceva ce se vinde oricum?”
Pentru a-i incuraja sa ma promoveze pe mine, nu concurenta.
NICK(Citează)
03/08/2013 la 9:26 AM
@NICK: când ești lider de piață abordezi altfel strategia.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 11:06 PM
Buun, comision 1% la telefoane mobile şi 5% la brichete, ventilatoare, leucoplast cu rivanol şi accesorii pentru telefoane/aparate foto.
Revo(Citează)