►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am o dilemă: toate magazinele îți cer, în caz că duci ceva la service pe garanție, să aduci și o copie a facturii și certificatul de garanție în original. Și atunci cum poți face cuiva cadou un produs, fără să-i dai și factura cu prețul acestuia?
Mie mi se pare aiurea să dai cadou ceva cu eticheta de preț încă lipită. E cadou. Poate că e mega-scump. Poate că l-ai luat la o mare reducere sau chiar pe nimic. Poate l-ai luat pe firmă și îl deduci la cheltuieli. Nu cred că persoana care îl primește ar trebui să știe asta, dar în caz de probleme ulterioare nu se poate descurca fără factură.
Și vorbim pe termen lung. Unele produse au garanție doi ani, altele 5 ani, altele pe viață. Nu-i un sistem aiurea?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
21 comentarii
02/08/2013 la 11:17 AM
Chestia asta e o continuare a birocrației pe care o întâlnim la stat. Poate a fost gândită special să le dea peste bot celor din sistem și a ieșit o chestie nasoală.
Eu am o chestie mai tare: produs Ikea, garantie 15 ani, lansat pe piață (în lume) de maxim 5. Cumpărat din RO de vreo 2 ani. Fac cerere să mi-l schimbe mi se cere bonul de achiziție. WTF. e produs ikea, brand propriu și să-l fi cumpărat din Australia, tot 15 ani are garanție …
Ah da, e vorba de un cuțit.
Ariel(Citează)
02/08/2013 la 11:57 AM
Cand am facut cadouri prietenilor ( rama foto, router , accesorii foto, aparate electro-casnice mici etc. ) am pastrat eu factura si garantia, le-am spus ca in cazul in care au nevoie de ele sa-mi spuna – am in casa o mapa in care le tin separat :D Pana acum nu au avut nevoie ….
Orkidea(Citează)
02/08/2013 la 12:50 PM
@Orkidea: da, dar cum zice Ariel, poate e garanție pe 15 ani. E aiurea.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:28 PM
Factura ca factura, da’ aia cu prezentarea amblajului original cum e? Stau cu 10 cutii prin casa, din cauza regulilor lor tampite..
agd(Citează)
02/08/2013 la 12:50 PM
@agd: nu este legal să ceară ambalajul original. Poți să te cerți și să câștigi cu ei pe tema asta. Ți se recomandă ambalajul ca să poți transporta produsul spre garanție și ei să-l poate manevra pe acolo.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 12:47 PM
Total de acord cu agd. Si eu stau cu o gramada de cutii prin casa degeaba.
Astia cauta tot felul de motive sa scape de acordarea garantiei.
agd(Citează)
02/08/2013 la 12:53 PM
Am inteles ca pastrarea cutiilor este necesara pentru a putea trimite produsul in service in conditii bune. Dar din cate inteleg din articolul asta, peste ocean nu se cer cutiile.
http://www.apartmenttherapy.com/when-to-toss-your-tech-boxes-168555
La fel ca si Orkidea, am o mapa in care le tin pe toate si din cand in cand mai fac curat prin ele. Cutiile is depozitate in mansarda.
acsel(Citează)
02/08/2013 la 1:08 PM
Ar fi interesant un input de peste horate, referitor la garanție.
Ariel(Citează)
02/08/2013 la 1:43 PM
Eu le dau bonul/factura cu sumele acoperite cu pixul. Inclusiv TVA-ul :)
alunelu(Citează)
02/08/2013 la 1:55 PM
@alunelu: tot aia e, se uită și ei pe site-ul magazinului după preț. Sau poate ai mai luat alte produse cu aceeași ocazie și nu vrei să le arăți. Sau poate l-ai luat pe gratis sau pe o firmă și nu vrei să arăți că tu ai dedus cheltuiala respectivă.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 2:00 PM
Cel putin in Cehia, la fel, pastrezi factura (si cum nici francezii nu au fost socati, pp ca la ei e la fel) Eu cand fac un cadou dintr-asta cu garantie, pun factura si garantia intr-un plic sigilat pe care i-l dau victimei, pardon, norocosului.
ioana(Citează)
02/08/2013 la 3:49 PM
Este inutila acea factura, in conditiile in care tot ce se vinde are un numar de serie care se trece in sistem in momentul vanzarii.
Gaelex(Citează)
03/08/2013 la 8:45 AM
@Gaelex: nu prea se trece nici o serie în momentul vânzării. Mulți habar nu au ce produs îți dau ție din cele 30 de stoc.
Ce zici tu am văzut implementat doar de HP România. Ei știau când s-a vândut o stație și cu ce S/N și de asta știu dacă o pot accepta la garanție sau nu. Dar în rest cumpăr destul de rar produse la care sa fie menționat în certificatul de garanție și seria lor, iar apoi chiar și pentru acelea mi se cere factura.
nwradu(Citează)
02/08/2013 la 4:34 PM
@Gaelex: ce sistem? Nu exista obligatia sa ai vreun sistem de inregistrare a productiei. Acesta este optional. Singurul sistem obligatoriu de inregistrare este pentru facturi.
nashu_mare(Citează)
02/08/2013 la 6:44 PM
Well, de aia ar trebui Sa existe “gift receipt”. E un Bon/factura pe care nu apare pretul, dar in rest e identical cu un receipt normal. Si e special pentru cadouri. Eu il folosesc si la cadouri normale gen cosmetice, Haine etc.
Cat despre garantie e diferit, Imi aduc aminte ca acum cateva ani am avut probleme cu un televizor Vizio. I-am sunat (Vizio) si mi-au trimis pe cineva acasă sa îl repare. Cand am avut probleme cu un laptop Dell, l-am trimis la reparat. Dar cei de la Dell mi-au trimis o cutie si stickerul cu transportul plătit. HP mi-au trimis alta tableta. Exact la fel e cu TMobile, chiar daca eu cumpăr telefoanele de pe Amazon. Daca am probleme, mi le schimba fără discuție, nu le repara. Nu schimba bateria.
Cutii? Sincer, nu stiu care e policy-ul cu ele, dar eu nu le țin. Iar factura o țin doar pentru o perioada. Nu-mi amintesc sa fi fost cerută in nici unul din cazurile de care am vorbit mai sus.
Diana(Citează)
05/08/2013 la 12:40 PM
@Diana: da, dar în US lucrurile stau altfel, se vând produsele împreună cu niște servicii “next business day” sau “on-site repair” șamd. Aici aceleași firme nu au astfel de servicii sau sunt foarte restrânse.
Treaba cu Gift Receipt sună perfect.
nwradu(Citează)
03/08/2013 la 10:57 AM
La Decathlon am vazut ca “ai garantia pe cardul de fidelitate” ceea ce e mult mai bine :)
cat despre cutii… la serviciu am cumparat 20+ calculatoare acum cativa ani, fiecare cu serie pe cutie… am trimis unul la garantie cu cutia altuia… ni l-au trimis inapoi sa le dam cutia care trebuie :D
manzu(Citează)
03/08/2013 la 11:41 AM
@manzu: card și bon, parcă. Atunci când am luat bicicleta mi s-a părut foarte complicat totul.
nwradu(Citează)
03/08/2013 la 11:43 AM
mi-au spus clar ca nu e nevoie de bon
manzu(Citează)
03/08/2013 la 11:46 AM
La HP chiar se tine cont de acel S/N, am avut crapat un hdd la un laptop luat de la emag dupa 1,5 ani, in momentul achizitiei laptopul beneficia de garantie 1 an la emag asa ca l-am dus direct la scop unde l-au facut pe garantia internationala HP.
Stefan J.(Citează)
04/08/2013 la 10:24 AM
Garantia in Romania E O TEAPA !!!!! Nimeni nu rezolva nimic, ba chiar strica si mai mult produsul respectiv !
Deh, mentalitatea romaneasca a patronilor… Asta ne-a adus la criza…
Alin(Citează)