un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Am condus pe pista aerodromului

27 Aug 2013  ·

AUTO  ·

18 comentarii

Am stat ieri aproape toată ziua pe aerodromul de la Strejnic/Ploiești, pista 8-26 dacă este să mă iau după Google Maps, unde s-a filmat o reclamă Ford. O veți vedea peste câteva zile la televizor. Eu am profitat însă de ocazie pentru a conduce un Ford Focus pe pista aerodromului, ceea ce, zic eu, foarte puțini au ocazia să facă. Ce-a ieșit vedeți mai jos, după cum m-am priceput și eu să montez clipurile.

N-am scos viteze fantastice. Pista era destul de mică și mai sus de 130 km/h n-am urcat, dar mi-a plăcut sentimentul de a conduce pe un asfalt perfect și lat cât cel mai lat bulevard pe care ți-l poți închipui, în totalitate al tău.

Cât despre reclama Ford, iată câteva imagini până când developez filmul pentru un making-of mai mare:

asus s5507

    18 comentarii

  1. Pacat ca nu ai putut testa masini serioase. Glumita asta de auto nu se incadreaza, din pacate.

      (Citează)

    • @raiiar: asta e, începem cu motoare mici. Nu-mi dă nimeni un GT 40 pe mână. Sunt curios ce-ar fi făcut un Focus ST de 250 CP acolo, păcat că nu pot testa.

        (Citează)

  2. de cand ti-am privit primul review video (parca era la un aparat electronic, sau ceva) am vrut sa-ti semnalez o problema personala dar am zis sa ma abtin. nu mai plescai! pe mine personal ma enerveaza, daca nu te-as cunoaste un pic mai bine de-atat mi s-ar parea ca ai o atitudine aroganta (nu ca ar fi cazul).

      (Citează)

  3. da, cred, mie si pe mama imi vine s-o pleznesc cand o mai aud plescaind.
    banuiesc ca nu e chiar la indemana sa vorbesti liber in fata camerelor (chiar daca-s ale tale)

      (Citează)

  4. Nu cred că plecăitul e subiectul de discuţie aici!
    Referitor la câţi au acces pe o pistă cu o maşină sau mai multe; există curse de drag ce se organizează pe o mulţime de aerodromuri din ţară! Unde ai un asfalt sau beton aproape perfect şi o lungime mai mare de 800 metri. Ca exemplu, în weekend am fotografiat liniuţe făcute pe un km de pistă (600 m accelerare, 300 m spaţiu pentru frânare). Iar din ce ştiu, poţi cere permisiunea comandantului de aerodrom atunci când doreşti să-ţi faci de cap vreo 2 ore pe pistă, fără să te deranjeze nimeni! :)

      (Citează)

  5. Io zic ca daca aveai pe mina un ST de 250 cp sau GT40 nu sareai de 100 km/h. Pentru ca nu stii sa accelerezi. Da-i bre pina la rosu daca tot vrei sa te joci. Schimbatul vitezei la 4k rpm e pentru mers normal. :))

      (Citează)

    • @jules: i-am dat prima oară. Același rezultat, se termina pista până să obțin ceva notabil. Așa că n-am frecat mașina doar de dragul de a o freca mașina, că e scumpă.
      De asemenea, nu uita că are cuplul maxim la turații mici și asta contează la accelerație. Nu are rost să o turezi așa tare, seamănă cu un diesel la comportament.

        (Citează)

  6. @jules

    Eu i-am aratat cum se face dar nu tine ambreiajul la jucarie. :D

      (Citează)

  7. Altfel, a observat cineva ca @nwradu nu stie sa tina volanul in mana?

      (Citează)

    • @nashu_mare: ba chiar la un moment dat iau mâinile de pe volan. Dar fiind singur pe o pistă, nu ai de ce să ții volanul altfel, nu iei curbe, nu te limitează vreo bandă anume.

        (Citează)

  8. @nwradu

    Pai, bre, chiar daca nu trebuie sa o turezi sa traga, daca ne luam dupa graficul Ford, motorul are cuplu pana la turatii mari si deci cuplul la roata ar trebui sa fie mai mare in viteze inferioare. La motoarele diesel, zona de cuplu se termina relativ repede si de aia e recomanda sa schimbi in viteza superioara. Aici, teoretic are rost sa ii dai, mai ales daca vrei sa vezi “cat prinde”.

    Altfel, nu faptul ca tii doar o mana pe volan e gresit ci modul in care tii volanul, cu degetul in interior…

      (Citează)

  9. Pai tu pe pista schimbi si conduci batraneste ?
    Nu ai facut niste liniute cu altii pe acolo ?
    Eu cred ca schimbam doar la 5500 rpm ….

    Cum ai mers tu poti foarte bine sa mergi si pe DN1 , A1/2

      (Citează)

    • @L!nux: păi da, având în vedere cât de mică era pista, nu m-am chinuit mai tare. Am preferat să testez camera și să văd cum e să conduci pe pistă, dar nu aveam unde să fac ceva mai puternic.

        (Citează)

  10. Buhnici wannabe?

      (Citează)

  11. sa nu uitam totusi ca puterea e produs de moment si turatie, deci momentul e doar jumatate din poveste. asadar are sens sa ii dai blana. daca te uiti pe celebra curba ford, puterea maxima e pe la 6000 rpm. chiar daca momentul scade, puterea continua sa creasca pentru ca creste si turatia, turatie care ajunge la roti care se invart mai repede si restul e can can.

      (Citează)

    • @mircea: în practică, am făcut 3 liniuțe versus Fiesta 100 CP condusă de Ciubotaru când i-am dat amândoi tare și am schimbat… nu vreau să zic unde, că poate citește cineva de la Ford. Mi-am verificat astfel teoria că Fiesta de 100 CP este mai rapidă decât Focus la 125 CP, greutatea în minus fiind probabil decisivă. După care a plecat lumea și am ținut-o lejer.

      http://adrianciubotaru.ro/prima-liniuta-intre-doi-bloggeri/

        (Citează)

  12. Si aerodinamica e f importanta, nu numai masa suplimentara. De ce s-ar supara cei de la ford?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus