un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄

asus s5507

Cât cașcaval am luat

21 Aug 2013  ·

GÂNDURI  ·

22 comentarii

La fix un an, 5 luni și 11 zile de la ultimele comentarii de acolo, primesc o reacție la unul din articolele scrise ulterior vizitei mele la fabrica Danone:

“Vai dar cata propaganda PRO danone, fiti sinceri cat cascaval ati luat sa scrieti asa ceva?????”

N-am luat nimic (mai e cazul să zic asta?). Am fost la fabrică, am prezentat inginerește în multe imagini cum se produce iaurtul, am scris ce ne-au zis cei de acolo în prezentarea lor. Am fost la fabrică la invitația unei agenții de PR, nu a reprezentanților Danone. De fapt, prima oară când am cunoscut un angajat Danone a fost acum vreo două luni, când am făcut schimb de cărți de vizită cu o domnișoară de la marketing-ul lor, dar nu am discutat niciodată ulterior.

Totuși, astfel de comentarii mă fac să-mi pun diverse întrebări:

Dacă aș fi scris despre fabrica, nu știu, să zicem Covalact și ce ne-au zis oamenii de acolo, ar fi apărut alții care să mă acuze că sunt pro acea firmă? Sau doar cei din top au parte de oameni ce văd conspirații publicitare peste tot?

Câți dintre voi au ocazia să vadă o fabrică? Pe mine, ca inginer, mă bucură ocazia de a vedea una, de orice tip, È™i de a prezenta detaliat ce se întâmplă acolo. Ce-ar fi trebuit să fac, să refuz invitaÈ›ia spunând “băi, nu vreau să văd ceva interesant pentru mine È™i cititorii mei, ar putea fi considerat publicitate!”

Până la urmă, orice articol scriu, că-i vorba de un review, un restaurant, un site, o părere despre politică, toate pot fi considerate publicitate pentru ceva sau cineva. Aici È™i pe orice blog sau alt fel de publicaÈ›ie. Nu-i o cale de ieÈ™ire din acest “risc” (decât, aÈ™ putea să remarc, faptul că nimeni nu te obligă să È™i consumi ceva la care se face publicitate, similar modului în care eu nu mi-am luat Dry Cooker, indiferent de câte ori am văzut reclama).

N-am vreo soluÈ›ie nici pentru voi, ca cititori, pentru că È™i eu sunt cititor al altor zeci de site-uri sau bloguri È™i mă lovesc de acelaÈ™i lucru. E vorba, pur È™i simplu, de încredere în autor; o ai sau nu o ai. ÃŽn general, încerc să mă întreb “măcar am aflat ceva interesant din publicitatea asta?”, dacă È™i este publicitate.

Disclaimer: am plecat de la fabrica Danone cu vreo 8 iaurturi. Cașcaval nu aveau. Culmea, totuși, le-aș fi dat eu bani ca să mă lase să vizitez fabrica și să scriu acele posturi.

picioare_corfu

asus s5507

    22 comentarii

  1. Iti recomand sa nu faci articole despre Delaco ca atunci risti sa pleci cu cascaval si nu mai poti nega! :))

    Altfel chiar cred ca e fun sa vezi o fabrica indiferent ce produce, sau oare si aia de la How It’s Made fac publicitate pentru toata lumea?

      (Citează)

    • @sya.android: Delaco chiar mi-a trimis lapte de cafea după ce am făcut un clip despre cum se deschide corect, exemplificat cu o capsulă de-a lor. Oricum, eu sunt abonat la magazine la mozzarella Delaco, merge perfect pe pizza in casa si altele.

        (Citează)

  2. Un iaurt e vreo 3 lei, multiplicat cu 8 vine vreo 24 de lei. Mai pui putin si iti iei un hambruger la osho, nu pot sa cred ca tu consderi 24 RON ca fiind nimic. Stii cate facea dojo de banii aia?

      (Citează)

  3. @Boris

    Ar fi mancat un fel 2, chiar un 2 si un sfert. Poate 3.

      (Citează)

  4. Piscotareala pe fata!

      (Citează)

  5. @Andreea: Cascavaleala pe fatza.

      (Citează)

  6. Acum serios vorbind, cred ca ar o experienta interesanta pentru tine ca, dupa ce ai vazut fabrica Danone, sa mergi sa vezi Albalact – Zuzu sau Covalact. Si sa povestesti comparativ, tehnologii, inginerii, chestii de-astea tehnice.
    Interesanta pentru tine si pentru noi, cititorii tai :)

      (Citează)

    • @miluch: aÈ™a ar fi, dar nu se face. Adică oamenii aceia m-ar lăsa înăuntru ca să zic ce-am văzut la ei, nu să o compar cu concurenÈ›a.

        (Citează)

  7. Tare ulimul paragraf :))

      (Citează)

  8. TVA la stat, relativ la cele 8 iaurturi, ai virat, da ?
    :P

      (Citează)

  9. Sa vezi cum o sa fie cand o sa primesti salam…

    In alta ordine de idei, in reclama la oykos aia de la danone mint ca cica e iaurt grecesc dens si matasos. Eu imi iau de vreo juma de an oly, cu 10% grasim, asta de la danone are 2. E minunat…de prost. Sa nu primesti d-asta nici pe bani

      (Citează)

    • @Mircea: L-am cumpărat È™i mâncat deja. Mi s-a părut iaurt normal cu piersici, nu grecesc. GreceÈ™ti parcă am mâncat unul Olympia, Olympus… ceva…

        (Citează)

  10. este ok cu posturile astea, sint chiar interesante, da-i inainte si ignora-i pe trolleri…

      (Citează)

  11. Am să dau ca exemplu toată povestea cu maÈ™inile È™i motoarele Ford. Sincer să fiu, nu È™tiu È™i nici nu mă interesează care dintre toÈ›i cei care aÈ›i scris despre are vreo obligaÈ›ie de tip contract, dar faptul că absolut toÈ›i aÈ›i lăudat fabrică, motor, maÈ™ini, servicii etc. ridică un prim semn de întrebare. Normal, poate v-a plăcut tuturor È™i gata, e ok. Problema e că unii au încercat să scrie articole serioase fără termen de comparaÈ›ie. Degeaba lauzi Ford dacă nu compari cu ce oferă celelalte mărci pentru aceleaÈ™i clase. Ä‚sta e de altfel principiul unei reclame – prezinÈ›i un produs, nu comentezi concurenÈ›a.

    Legat de iaurturi, au fost alții prezenți pe care nu i-a interesat partea inginerească. Pe ei i-a chemat brandul, care brand e extrem de tare și punct. Nu-i bag pe toți în aceeași oală dar na, când vezi astfel de contraste îți faci anumite păreri.

      (Citează)

    • @dam167: eu am fost È™i la Dacia, dar nu ca blogger È™i deci nu vreau să zic detalii. TotuÈ™i, fabrica e frumoasă, ce să-i faci? E o fabrică, na.
      Cât despre Ford, vorbim despre cel mai mare constructor auto din lume (în 2012, parcă) și unul dintre cei mai vechi, tradiție, invenții, istorie frumoasă etc. E greu să nu-i lauzi.

      TotuÈ™i, am observat pe termen lung la review-urile mele că de obicei toate ies “de bine”. Și asta nu-i pentru că sunt eu prea laudativ, dar din păcate e o consecință a faptului că firmele promovează doar produsele lor de succes, telefoanele bune, laptopurile bune, camerele bune. Nu trimite nimeni la review un laptop de 1200 lei, de exemplu. Ford a creat un motor foarte bune, mi se pare normal să-l promoveze È™i să insiste să afle cât mai mulÈ›i despre el. Iar eu mă simt onorat să colaborez cu un nume ca Ford. TotuÈ™i, e Ford.

      Apoi mai e un aspect. Trebuie înÈ›eleasă foarte bine diferenÈ›a între “produsul acesta este prost, nu mă ajută cu nimic” È™i “produsul acesta nu mi se potriveÈ™te mie”. Trebuie să ne uităm È™i în ce clasă de preÈ› este, cui se adresează, cam ce vrea piaÈ›a de fapt. Abia când firmele vor vedea că oamenii înÈ›eleg aceste aspecte vor trimite È™i produse mai slabe la review. De exemplu toÈ›i îmi propun să testez tablete scumpe È™i bune, iar pe piață se vând cele de 600 de lei. https://www.nwradu.ro/2013/07/piata-tabletelor-scumpe-prabuseste/

        (Citează)

    • @dam167: dar apropo de maÈ™ini, aici e cel mai simplu de verificat. Poate că la o tabletă sau un telefon nu ajunge oricine să-l utilizeze o saptămână, dar la maÈ™ini oricine poate face un drivetest să se convingă ce È™i cum.
      La fel È™i la Danone, fabrica aceea poate fi vizitată de oricine, poÈ›i întreba acolo de toate manevrele pe care consideri că le fac ei. Dar majoritatea preferă să stea pe forumuri È™i să vorbească din presupuneri È™i “lasă că È™tiu eu”.

      Până la urmă, totul este legat de încredere. “Eu nu È™tiu nimic despre acest subiect. Să-l cred pe ăsta care a fost acolo, a văut iaurtul, a condus maÈ™ina, a butonat telefonul… sau să rămân la părerea mea iniÈ›ială care nu se bazează pe ceva concret?”

        (Citează)

  12. Unii ţi-ar băga şi caşcavalul în frigider. /trolling off. :D

      (Citează)

  13. Vizitează fabrica de pateuri Antrefrig, că de aia nu o să zică nimeni nimic.

      (Citează)

  14. Eu inca mai astept pateurile Antefrig de la Piticu :)) S-au dat si de la Bucegi si tot n-am prins :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus