►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Întrebare: pe bușonul de benzină de la Focus e lipită această etichetă. Primul simbol îți spune cum să introduci corect furtunul la pompă, al treilea îți spune să lași vreo 10 secunde să se ducă vaporii, după ce ai alimentat.
Dar cel din mijloc ce vrea să spună? Are vreo legătură cu debitul? Să o scuturi de două ori?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
28/07/2013 la 10:11 AM
Mai degrabă indică numărul de reinițiere a umplerii rezervorului, după ce pompa s-a oprit automat.
Erwin(Citează)
28/07/2013 la 10:31 AM
Are dreptate Erwin, eu de exemplu dupa ce se opreste pompa mai tin apasat de jumate pe maner si in felul asta mai intra undeva la 2-3 litri, dar in timpul asta se aud vreo 7-8 clickuri ale manerului. Se pare ca Ford nu vrea sa umpli pana sus de tot.
George(Citează)
28/07/2013 la 10:45 AM
eu nu am auzit niciodată clickul de care vorbiţi… ca român, nu am făcut niciodată plinul “plin”… ar fi interesant de ştiut statistic cîţi români nu au făcut, faţă de cîţi din ţara X…
alias(Citează)
28/07/2013 la 11:00 AM
@alias: nu mi se pare relevant, eu de exemplu bag întotdeauna fix 20 de litri, exceptând desigur înaintea unui drum lung. Nu văd de ce aș merge prin oraș cu rezervorul plin, ca în caz de vreo problemă să pierd și mai multă benzină.
nwradu(Citează)
28/07/2013 la 10:54 AM
Cand faci plinul si rezervorul e destul de gol benzina face spuma destul de multa si pistolul te va anunta printr-un click ca rezervorul e plin , totusi dupa ce spuma se duce mai intra cativa litri . Probabil ca se refera ca daca mai incerci sa pui benzina ar trebui sa te opresti la urmatorul click , nu de alta , dar e posibil sa ti-o pui in poala :) .
L!nuX(Citează)
28/07/2013 la 10:59 AM
maneta are la maner niste repere, care produc niste clickuri. cu cat apesi mai tare, debitul pompei creste. 2 clicuri e ceva mediu, pentru a evita stropirea sau crearea unei presiuni pe furtun.
gaben.ro(Citează)
28/07/2013 la 9:05 PM
De ce nu zici motivul adevarat pentru care nu vrei sa faci plinul, inginerule?
nashu_mare(Citează)
28/07/2013 la 10:58 PM
Nu a spus nimeni corect…Gatul ala al pompei care se introduce in rezervor are pe el niste nervuri.La ford cand introduci pompa in rezervor simti acele nervuri care produc niste clik uri.Ca idee de exemplu la aspirator cand vrei sa lungesti manerul ala de inox are ceva asemanator.Am avut ford kuga..
blue(Citează)
29/07/2013 la 8:00 AM
Nu inteleg de ce sunt atat de multi cei care vorbesc in necunostinta de cauza, desi majoritatea sunt soferi … Dintre toti, L!nuX a nimerit cel mai pe subiect.
1. Cand introduci pistolul pompei in rezervor se deschide o supapa care se foloseste la blocarea benzinei/vaporilor de benzina in interiorul containerului.
2. Cand apesi pe tragaci se elibereaza benzina cu presiune.
3. Cand pistolul detecteaza ca ai umplut rezervorul (chiar daca l-ai umplut cu spuma, benzina, sau ce vrei tu) iti zguduie pistolul, se aude un CLICK destul de clar si iti intrerupe alimentarea cu benzina de la pompa.
4. Cand apesi iarasi pe tragaci se elibereaza o cantitate mica de benzina si iarasi detecteaza ca ai umplut rezervorul si iarasi iti zguduie pistolul, iarasi CLICK (al doilea CLICK).
5. Daca esti idiot si continui sa apesi tragaciul, desi el iti semnaleaza clar ca rezervorul e plin, vei risca sa arunci benzina pe tine sau pe masina si sa strici supapa mentionata mai sus, ea incercand sa se inchida din cauza presiunii…
Ciprian(Citează)
29/07/2013 la 10:08 AM
@Ciprian: pentru că nu pare logic. Să ți se spună că după ce a sărit trăgaciul prima oară mai poți apăsa de maxim două ori, că apoi dă pe dinafară, înseamnă că toate pompele ar trebui să fie la fel. Poate ca alimentez la cea mai leneșă pompă din lume, benzina intră încet, nu face spumă, se umple până sus și de când sare trăgaciul prima oară ești deja la buză. S-ar putea întâmpla.
Îmi place explicația lui Gaben, care spune să nu bagi benzină cu presiunea maximă, ci doar la a doua poziție a pistolului. În funcție de forma conductei de alimentare de pe aripă si până în rezervor, s-ar putea să fie nevoie de un debit mai mic.
Și @blue s-ar putea sa aibă dreptate, trebuie să verific dacă are acele click-uri pe conductă.
nwradu(Citează)
29/07/2013 la 10:28 AM
Nici nu e recomandat de obicei sa se faca plinul. E presiunea mult prea mare in rezervor.
Alin(Citează)
29/07/2013 la 10:46 AM
@alin
Da, cam 20mbar diferenta intre rezervor plin si rezervor gol… adica atat cat variaza presiunea cand e innorat afara. In concluzie, nu e recomandat sa mergi cu masina atunci cand e innorat afara. Semnat: comisia_de_semintzari_din_fata_blocului_care_recomanda_chestii
nashu_mare(Citează)
29/07/2013 la 10:47 AM
@nwradu Nu iti spune nimeni ca mai poti apasa doar de doua ori … ci doar iti recomanda sa apesi doar de doua ori pentru a evita posibilele probleme.
Nimeni nu-ti spune ca e obligatoriu sa scoti masina de spalat din priza inainte sa iei hainele din ea (sau poate scrie pe undeva prin manual), insa bunul simt iti recomanda …
Ah si toate pompele sunt la fel … toate fac acel CLICK, doar ca se pare ca nu ati observat niciunul …
“Topping off the gas tank can result in your paying for gasoline that is fed back into the station’s tanks because your gas tank is full. The gas nozzle automatically clicks off when your gas tank is full. […]gas station pumps are equipped with vapor recovery systems that feed back gas vapors into their tanks to prevent vapors from escaping into the air and contributing to air pollution. Any additional gas you try to pump into your tank may be drawn into the vapor line and fed back into the station’s storage tanks.”
“You need extra room in your gas tank to allow the gasoline to expand. If you top off your tank, the extra gas may evaporate into your vehicle’s vapor collection system. That system may become fouled and will not work properly causing your vehicle to run poorly and have high gas emissions.”
Concluzia este ca daca tot continui sa bagi dupa ce face click, sunt posibile 2 situatii:
1. Ajungi sa bagi benzina inapoi in sistemul benzinariei, desi tu ai sa platesti excesul.
2. Poti ajunge sa-ti strici propriul sistem de captare a vaporilor, si sa-ti dauneze in timp.
Asa ca sa lasam striatiile in pace ca n-au nicio treaba :)
Ciprian(Citează)
29/07/2013 la 11:00 AM
Nu contest treaba cu vaporii ce reintră în sistemul benzinăriei, dar până la a spune că mă fură de bani e cale lungă. Cât valorează vaporii aceia, 2 bani?
@Alin: nu cred că există vreo mașină la care să nu fie recomandat să-i faci plinul. E proiectată să meargă bine cu plinul făcut.
nwradu(Citează)
29/07/2013 la 10:53 AM
@Ciprian:
Raspunsul tau la obiect este corect insa faza cu scosul masinii de spalat din priza este gospodărism romănesc pur. Nimeni nu proiecteaza un aparat electric care sa necesite in vreun moment uzual de utilizare sa il scoti din priza. Daca e nevoie de asa ceva, se monteaza un comutator.
nashu_mare(Citează)
29/07/2013 la 10:57 AM
@nashu Eh, a fost o analogie proasta, retractaez :)
Ciprian(Citează)
29/07/2013 la 11:05 AM
@nwradu:
OK, zici ca nu te intereseaza cei cativa bani pe care ii pierzi in sistemul de recuperare vapori ai pompei(desi nu inteleg de ce ai vrea sa ii pierzi), dar de ce omiti partea importanta care este fortarea propriului sistem de recuperare vapori de pe automobil?
nashu_mare(Citează)
29/07/2013 la 11:18 AM
@nwradu S-ar putea ca in timp sa ai probleme cu masina proprie, din motivele descrise mai sus. Atunci te va interesa.
Din cauza asta producatorul prefera sa-ti dea o recomandare, iar in caz de probleme sa poata spuna ca te-a avertizat :)
Ciprian(Citează)
30/07/2013 la 10:50 AM
Click-ul se mai numeste “automatic cut off”. Nu are nicio legatura cu vaporii “furati” sau stricarea masinii, lol.
Ti se recomanda 2 click-uri pentru ca doar unul poate fi determinat de turbulenta lichidului sau alte cauze si nu neaparat de gradul complet de umplere al rezervorului. In rest cum zice reclama : “Plinul Nu dauneaza grav masinii” sau alte prostii. Sistemul de colectare a vaporilor este o canistra de carbune care se “imbacseste” odata la aprox 160k de km si costa aprox 200-300 ron de schimbat(depinde de marca). Iar daca este “dead” doar miroase a benzina cruda, la plin, primii 5-10 km de functionare a masinii. In rest sunt “enspre” sisteme de aerisire al rezervorului.. a.k.a “calmate chico”
Tudor(Citează)