►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Când am căutat pe net un nou mouse am descoperit o chestie drăgută pe care doar câteva magazine o fac:
Vedeți acele informații despre preț și stoc și review-uri afișate sub rezultate? Se numesc rich snippets și sunt unelte pe care Google le pune la dispoziția site-urilor pentru a afișa informații mai relevante în acea mică descriere din fiecare rezultat al căutării. Din observațiile mele, doar Evomag, PC Garage și eMAG le au implementate.
Dacă vă întrebați, rezultatele chiar erau actualizate în timp real. Când am făcut screenshot-urile am verificat și corectitudinea lor, toate prețurile sunt chiar cele de pe site, la fel și informațiile despre stoc.
Aceste rich snippets sunt de multe feluri. Pentru produse Google pune la dispoziție coduri pentru preț, stoc, preț minim, valabilitatea ofertei și multe altele. Pentru site-urile de rețete culinare pune la dispoziție coduri ce pot descrie rapid timpul de pregătire, numărul de calorii șamd. Totul este să vrei să le implementezi.
De ce ai vrea? Adică de ce ai vrea ca prețul unui produs să fie vizibil încă din căutarea Google, împreună cu stocul? Cum mai faci un bait and switch clasic dacă vizitatorul nu mai vine pe site-ul tău?
Ei bine, eu zic că-i tocmai invers. Avem tot mai puțin timp de pierdut și vrem o eficiență tot mai mare în ceea ce facem. Eu unul sunt sătul de magazine care nu au produsul în stoc, dar pagina a rămas indexată în Google. Prefer să merg la sigur, plus că un rezultat din acesta, altfel formatat, îmi atrage mai bine atenția.
Același lucru se poate face și pe bloguri sau site-uri colective, unde poți adăuga moaca ta lângă rezultate, ca să pară ceva personal, legat de un anume autor. Am citit însă un articol în care se spunea că lumea mai degrabă le evită, crezând că ajung pe site-uri de amatori.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
26/07/2013 la 2:32 PM
Foarte de folos ideea, mersi de articol! Vom implementa si noi ;)
Liviu Sima(Citează)
26/07/2013 la 2:57 PM
Pe romaneste le zice marcatori de date, si ii poti seta foarte usor din Webmasters, fara sa stii HTML.
Cu ce a spus ala despre Autorship nu sunt de acord, daca dai search dupa Galaxy Tab 3 review si vezi in rezultate moaca unuia pe care il stii ca scrie bine intri direct pe rezultat. Poate ca unora le par site-uri de amatori, dar pentru blogurile mari sigur e bine.
Florin Andrei(Citează)
26/07/2013 la 5:53 PM
Problema pe care am intampinat-o (si nu numai eu) este ca uneori apar, uneori nu, inclusiv pentru aceeasi cautare. N-am inteles de ce se intampla asta.
Rares(Citează)