►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Acum ceva vreme am scris un articol [Cine plăteșțe salariile?] despre cum își privesc unii patroni salariații. Am primit multe comentarii și am văzut diverse opinii, probabil multe izvorâte din experiențe personale și motivate și de poziția ocupată în organizația respectivă.
Permiteți-mi acum să vă semnalez un alt articol bun despre acest subiect. E scris de George Butunoiu, un head-hunter celebru la noi, om care cunoaște oameni din top management și bănuiesc că înțelege foarte bine procesul de recrutare, ce-i motiveaza pe oameni și ce vor ca angajați.
Si sa fim realisti, numarul joburilor pentru care « experienta » e atat de vitala si de inevitabila e mult, mult mai mic decat va inchipuiti. Ca sa nu mai spunem ca un job nu se face doar cu niste cunostinte in ale meseriei, ci si cu multe altele: cu energie, cu rapiditate, cu entuziasm, cu fler, cu optimism. Si, nu in ultimul rand, cu zambetul pe fata. Si sa fim realisti din nou: tuturor le place sa vada oameni frumosi in jur, exuberanti si neobositi. Si clientilor, si furnizorilor si colegilor, si angajatorilor
Totul se desfășoară în jurul ideii că angajatorii nu sunt proști, cum cred angajații, pentru că dau afară oameni cu experiență și angajează în locul lor tineri începători, doar pentru că aceștia cer un salariu mai mic.
Concluzia?
angajatorii [..] fac lucrurile in consecinta, adica asa cum e mai bine pentru firma. Cand ajung la concluzia ca e mai rentabil sa angajeze « un tanar novice » o fac. Fie ca vi se pare moral sau nu. Si aveti tot dreptul sa fiti tristi ca asa merg lucrurile pe lumea asta, insa de aici si pana la « a va cere drepturile » si a pretinde unui angajator sa faca ceva impotriva intereselor lui, e cale lunga.
Ceea ce-i adevărat. E o lume nedreaptă de multe ori, dar condusă de ideea că fiecare iși urmărește interesul propriu, inclusiv patronul care nu ține angajații doar din dorința de a le da de mâncare, ci pentru a-i aduce profit.
Citiți integral articolul pe georgebutunoiu.ro
—
Apropo, citatul din articolul meu, cel cu “It is not the employer who pays the wages. Employers only handle the money. It is the customer who pays the wages.“, vine de la Henry Ford. Despre care eu credeam că a rămas în istorie pentru că a introdus producția pe bandă de asamblare în industria auto, obținând astfel o eficiență mare, dar a făcut și alte lucruri importante. De exemplu a dublat salariul pe zi al angajaților săi, atrăgând astfel în companie cei mai pricepuți oameni de la concurență, și a redus munca la un sistem de 5 zile x 8 ore, ca astăzi. Asta l-a propulsat mult înaintea concurenței în domeniul auto.
Recent s-au împlinit 150 de ani de la nașterea sa. Ford România are o aplicație Facebook în care a grupat cele mai bune citate ale fondatorului companiei, lucruri deștepte precum:
Ultima îmi place pentru că se potrivește cu ce-am zis eu aici. Cred că dacă Henry Ford ar fi trăit în lumea de astăzi, ar fi avut și blog.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
23/07/2013 la 8:14 AM
Cred ca domnul Butunoiu , prin multele restaurante pe unde umbla, mai nimereste si mancare alterata. Vezi cazul de fata. De ce nu da si cateva exemple de joburi “de cariera” fara experienta? Pt ca e un nonsens, de aia.
Ok, ai 20-25 de ani, ai terminat liceu-facultate si vrei sa nu mai stai pe banii parintilor, sunt o tona de joburi unde nu ai nevoie de exp. Dar la ce nivel si de ce factura? Cine vrea sa fie toata viata un “paperboy”? sau mai rau? blogger :))
gogu(Citează)
23/07/2013 la 8:39 AM
omul este total pe langa.
“numarul joburilor pentru care « experienta » e atat de vitala si de inevitabila e mult, mult mai mic decat va inchipuiti” – tampenie crunta. il invit sa se duca la un interviu la o firma de it&c si o sa ii ceara si pe mama si pe tata.
“un job nu se face doar cu niste cunostinte in ale meseriei, ci si cu multe altele” – da, cu relatii, pupincurism si trebuie sa stii cum sa te descurci.
“oameni frumosi, exuberanti si neobositi.” – adica sclavi care sa vina la 8 la serviciu, sa plece la 23, care nu isi iau pauza de masa, care sa vina la serviciu si in weekend sau sa lucreze de acasa.
“angajatorii [..] fac lucrurile in consecinta, adica asa cum e mai bine pentru firma” – patronul/directorul va face intotdeauna in asa fel incat sa scada cheltuielile si sa mareasca profitul.
am lucrat pana acum in 4 multinationale plus ca prin cunostinte stiu ce se intampla in altele. ce abereaza domnul de mai sus nu se aplica. cu banii pe care i-ar fi dat pe 2 oameni foarte buni angajatorii prefera sa ia 5 oameni submediocrii pe care sa ii munceasca la maxim. majoritatea prefera sa ii dea un salariu submediocru unui om submediocru care sa faca o treaba submediocra. asta este adevarul. restul sint abureli de manageri.
un muc(Citează)
23/07/2013 la 8:49 AM
În funcție de complexitatea jobului și abilitățile persoanei, oricine poate deveni capabil să presteze la nivel maxim cam 80% din joburi. Restul de 20%, sunt fie activități manageriale, fie activități pentru care este nevoie de experiență și pregătire specifică (medicină, proiectare etc.). Mai puțin de 10% din joburi necesită la modul real studii superioare.
Faptul că se cere experiență la orice angajare este și pentru că la noi în școală se face multă teorie inutilă și oamenii au probleme când trebuie să aplice practic ce au învățat, dar și pentru că angajatorii nu au chef să formeze un angajat care să-i plece apoi după un an.
Cristian Banu(Citează)
23/07/2013 la 8:54 AM
domnu B fabuleaza si scrie literatura pentru ziarul firmei.La fel ca majoritatea celor din conducere isi creaza lumea in jurul persoanei proprii si isi inchipuie ca lumea se invarte in jurul lui.Am lucat in multinationale (3),sefu te da afara si aduce in locul tau oameni fara experienta mult mai usor de impresionat si manipulat.Nu isi face viata mai usoara dar are pe cine da vina.Ii plateste prost dar stie ca nu ii vor ameninta niciodata locul.
io(Citează)
23/07/2013 la 10:06 AM
asa apareaeu si stiri in IT cum ca prostii de programatori din Romania vor mereu salarii mari. Ai dreaq, nu muncesc pe o ciunga, ba chiar au tupeul sa plece daca cineva le da un salariu mai mare.
Asa creezi sclavi. Scriind articole frumoase despre cum munca inobileaza si tre sa stai cat mai mult nobil la birou
animal00(Citează)
23/07/2013 la 10:38 AM
Cred ca meseria de “headhunter” necesita abilitati de imbarligare a potentialelor victime cu cuvinte goale, altfel nu imi explic teoria si concluziile domnului.
Apropo, cand se duce la vanatoare de capete, tot persoane fara experienta cauta? Sau, de fapt, el nici nu vorbeste in cunostinta de cauza, caci de fapt cauta manageri de top? Atunci da, concluziile i-au venit logic si merita platit pentru postul de HR in bonuri de masa si in beneficiul de a i se oferi un PC din partea companiei pe care sa il utilizeze cat timp e la munca.
nashu_mare(Citează)
23/07/2013 la 12:07 PM
@nashu_mare: te-a supărat pe tine faza că PC-ul de muncă e un bonus din partea companiei :P
nwradu(Citează)
23/07/2013 la 12:20 PM
Da, plus ca omul asta are in principiu dreptate, ca manager, nu trebuie sa te pricepi la afacerea pe care o conduci, azi esti director la o firma care face cabluri, maine la una de publicitate, poimaine la una de petrol, alta data la o crescatorie de gaini etc. Secretul este sa nu stai niciodata prea mult pe pozitie si sa vanezi alte posturi la fel de ridicate la care sa aplici, direct sau indirect (printr-un vanator din asta de capete cu care traiesti in simbioza) folosindu-te de CV-ul tau ultra-impresionant cu zeci de posturi similare. Daca te misti suficient de repede, nu se prinde nimeni ca esti un parazit.
nashu_mare(Citează)
23/07/2013 la 12:28 PM
Da, plus ca daca se mai uita si la perioadele cat ai stat la fiecare job in parte, s-ar putea sa-l confunde cu Mersul trenurilor si sa-l foloseasca pe post de hartie igienica.
gogu(Citează)
23/07/2013 la 4:41 PM
Bun articolul, apropo de feed-back constructiv, sper:
1. Am fost implicat/afectat indirect de procesul de recrutare a domnului George. Sa fiu diplomat si/sau non-frustrat: nu mai folosi citate din respectiva persoana(sau referinte) mai ales pe teme grele pe care nici el nu le intelege chiar daca este activitatea lui principala : “Head-Hunting”, politician de succes(prietenii stiu de ce), promotor al industiei IT(la fel, prietenii..aia), sugar-daddy etc..
2. Cu parere de rau, nu H. Ford / Ford motor company a inventat banda de asamblare(este pop-culture). captain obvious says :google “curved dash oldsmobile”.
Ai putea sa dai un exemplu bun, apropo de subiect, cele 2 esecuri usturatoare ale lui mister H. inainte de 1903(daca nu ma insel) ;). E un subiect/exemplu foarte bun pentru antrepenoriatul romanesc care lipseste cu desavarsire in Romania spre deosebire de head-hunteri.
ATudor(Citează)
24/07/2013 la 9:38 AM
“numarul joburilor pentru care « experienta » e atat de vitala si de inevitabila e mult, mult mai mic decat va inchipuiti”
O fi adevarat pentru joburile de jos. Ca deh, nu ai nevoie de experienta sa intorci hamburgeri la McDonalds, sa sapi santuri sau sa dai la pompa intr-o benzinarie. In rest, daca urci numai putin – nu foarte mult, in constructii, sa zicem, dar nu muncitor necalificat – iti trebuie experienta, ca n-are ce sa faca nimeni cu tine daca nu stii sa faci mortarul. Sau in IT, nu te angajeaza absolut nimeni daca tu n-ai atins un PC.
Textul domnului Banu pare scris mai mult pentru a gadila orgoliul unor manageri.
In rest, perfect de acord cu io si animal00.
Sabotor(Citează)
24/07/2013 la 9:39 AM
*textul domnului Butunoiu
Sabotor(Citează)
25/07/2013 la 9:37 AM
Aha. Si cine se ofera sa le spuna si PATRONILOR ANALFABETI aceste lucruri ?!
Alin(Citează)
25/07/2013 la 9:40 AM
Haaaa ?! Angajeaza tineri, doar pentru ca sunt plini de viata ?!
Bai, da’ Butunoiu asta chiar e butuc ! NU EXISTA ASA CEVA IN ROMANIA !
Peste tot iti cer experienta de minim 5 ani pentru un amarat de agent, de exemplu ! PAI DESPRE CE VORBIM ?!
In orice caz, care angajeaza tineri, o face FIINDCA SUNT DOAR NISTE SCLAVI care n-aude ales !!
Alin(Citează)