►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Discuția despre cum mor sau nu PC-urile, ucise mișelește de către tablete, smartphone-uri și alte dispozitive, începe să devină plictisitoare. Eu vă propun să nu o mai abordăm din acest unghi.
PC-urile nu mor. Vânzările mondiale de dispozitive de diverse tipuri variază în funcție de modă, dezvoltarea tehnologiilor și alte asemenea, asta e adevărat. Dar hai să nu mai vorbim de moartea PC-urilor de parcă ar fi ceva îngrijorător, de parcă ar da cineva mâine buzna în casă la noi și ne-ar confisca toate calculatoarele, obligându-ne să folosim vreo tabletă nasoală și limitată.
Vrei să lucrezi pe desktop? Stai liniștit, vei găsi desktop-uri de cumpărat! PC-urile mor atât de tare încât chiar zilele următoare se lansează noi chipset-uri, noi procesoare, plăci video și tot restul. Mulți ani de acum încolo, cine vrea să lucreze pe un PC tradițional o va putea face fără griji și fără să plătească mai mulți bani.
Vrei ultrabook? Sunt tot mai multe pe piață! Laptop ieftin, din plastic simplu? Sunt sute! Notebook mare cât toate zilele, cu încărcător cât o cărămidă? Se produc și din acelea! Te descurci doar cu o tabletă pentru că funcțiile ei îți sunt suficiente? Perfect, ai de unde alege!
Nimic nu moare cu adevărat. Cine vrea să fotografieze acum pe film o poate face liniștit, că se găsesc în continuare și aparate și filme pentru ele. Iar noi ne îngrijorăm pentru PC-uri? Nu este cazul. Din contră, trebuie să ne bucurăm că trăim în anii în care tehnologia tot mai miniaturizată, bateriile și comunicația 3G ne permit să facem treabă și de pe telefoane și tablete, pentru că acum 10 ani erai “blocat” doar pe stații de lucru și niște laptopuri pentru care aveai nevoie de mușchi ca să le ridici.
Tendința în lume (și nu doar în domeniul IT) este de a dezvolta uneltele cele mai potrivite fiecărei persoane și nevoi. Găsești “mare și puternic”, găsești “mic și mobil”, “mic și slab”, “mare și slab” și toate combinațiile posibile de forme, greutăți și posibilități. De la negrul banal la perfecțiunea formei unui Zenbook sau Air, de la un PC de corporație la unul de gaming sau la un nettop. Așa trebuie să fie.
Faptul că vânzările de PC-uri tradiționale scad înseamnă doar că o parte din oameni au găsit o unealtă de o formă mai bună pentru activitățile lor, iar asta e bine. Asta înseamnă evoluție. Acesta este unghiul din care trebuie privită piața.
Până la urmă pentru cine ne facem griji? Pentru marii giganți ai industriei, cărora le scad vânzările? Ne îngrijorăm de parcă am fi în consiliul lor de administrație sau am avea acțiuni acolo. Lumea evoluează, tehnologia evoluează, iar cine nu se adaptează din timp mai și pierde. Pentru consumatorul obișnuit însă nu este nici o problemă, nimic îngrijorător, ba din contră ar trebui să se bucură că are mai multe produse din care să aleagă fix ce-i trebuie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
03/06/2013 la 9:51 AM
Si eu am fost de aceeasi parere mereu…
Alin(Citează)
03/06/2013 la 9:59 AM
Exista solutii pentru toti, mai ales ca multi nu stau doar pe un device (avem laptop-uri, ca eu nu prea mai am treaba cu un desktop, tablete, telefoane destepte etc.)
Asa cum inca se gasesc LP-uri (pentru amatorii de muzica) si aparate pe film, vorba ta, se gasesc de toate si pentru amatorii de pc-uri
dojo(Citează)
03/06/2013 la 10:43 AM
PC-urile sunt mai puternice decat laptop-urile. Si mereu vor fi. Sunt arhitecturi diferite…laptop-urile sunt facute pt portabilitate, PC-urile pt performanta.
Momentan nu vad un orizont limita pentru existenta PC-urilor.
Marian(Citează)
03/06/2013 la 10:58 AM
@Marian
In primul rand, laptop-ul e tot un PC. In al 2-lea rand, au acceasi arhitectura (bine, banuiesc ca tu la altceva te refereai, dar na).
Iar in al 3-lea rand, crede-ma ca nu prea e vreo diferenta (sau, ma rog, vreo diferenta notabila) de performanta intre un desktop si un laptop cu o configuratie asemanatoare.
Dar ai dreptate, PC-urile nu vor muri. Pentru ca pe tableta (se vorbeste despre moartea PC-urilor in ideea ca vor fi inlocuite de tablete) nu poti sa faci tot ce faci pe PC. Tabletele sunt bune sa citesti o stire, un mail, ceva cand calatoresti si nu esti la PC (sau e incomod sa scoti laptopul). Sa scrii un text de mai mult de 100 de cuvinte deja e un chin pe tableta. Sa nu zic de lucrul efectiv, pe tableta e imposibil.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 11:01 AM
@Sabotor: dacă vrei îți arăt un Core i7 de laptop (M, nu ULV) lângă care îmbătrânesc la o codare video, pe când pe desktopul mai vechi cu 2 ani și cu Core i5 merge cam de 5 ori mai rapid.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 11:11 AM
@nwradu
Poate bottleneck-ul e altundeva (RAM?). Eu am avut o experienta total diferita de a ta ;)
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 1:41 PM
Astea-s aberatii.
Faptul ca ai nevoie de un PC pentru video ocazional nu inseamna ca nu moare. Sau texte mai mari de 100 de cuvinte? Sa fim seriosi. Am frumos dock si tastatura pentru iPad + niste programele foarte misto cu care se poate face treaba fara probleme.
Am acasa un super laptop care sta pe post de file server. Nevasta foloseste exclusiv iPad-ul (filme, browsing, chat), eu imi folosesc laptop-ul (un Air din 2012) doar cand bag un Call of Duty in retea.
Asta e realitatea: unde acum 3-4 ani laptop-ul era in centrul activitatilor unui utilizator normal, acum este folosit din ce in ce mai mult doar pentru chestii specifice.
Faptul ca acum poți sa iti cumperi un aparat cu film dacă vrei nu inseamna ca filmul nu e mort.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 1:56 PM
@cireasa: pentru mine ceva “mort” este când nu se mai găsește sau este atât de rar încât costă mai mult și e greoi de lucrat/rezolvat cu el. PC-urile nu vor ajunge prea curând așa, indiferent cum folosești tu laptopul.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 2:05 PM
La munca voi folosi in continuare un PC cu un Windows pe el.
Nu, PC-ul nu e mort. Dar moare. Nu e doar parerea mea, este o parere destul de raspandita (si argumentata). Eu doar confirm. In coditiile in care un utilizator normal poate face pe tableta tot ce facea pe PC acum cativa ani, nu prea văd care e contraargumentul.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 2:10 PM
@cireasa: vânzările scad, asta e adevărat. Dar se dau niște titluri prea bombastice când “mor” PC-urile, de parcă ar muri precum telegramele, comerțul cu gheață sau altele dispărute complet.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 2:07 PM
@cireasa
nu toti vor sa-si faca munca pe un ecran de 10 inch. Ba mai mult, as zice ca majoritatea vor un ecran ceva mai mare de 10 inch pentru lucru. Da’ pana mea, daca tie-ti ajunge o tastatura, un dock si un iPad, gata, inseamna ca mor PC-urile.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 2:20 PM
@sabotor
HDMI, AirPlay, etc. Nu am nevoie de un PC, ci doar de un televizor/monitor.
Ma repet, vorbim de un utilizator normal. Dacă ai nevoie de procesare video, dacă te joci wow 18 ore pe zi, dacă ai nevoie de 30k de linii intr-un excel, deja nu mai esti utilizator normal si e normal sa ai nevoie de putere mai mare (un PC).
Dacă vrei o comparatie rapida, gandeste-te cati au nevoie de un printer si cati de un plotter. Cam asa o sa ajunga si PC-ul.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 2:41 PM
@cireasa
da, ce-i drept TOTI posesorii de iPad si l-au legat la TV, ca sa inlocuiasca PC-ul. Ca nu zic, e absolut normal sa-ti cumperi o tableta, zece mii de adaptoare si un dock (din care totusi, vor lipsi niste chestii, ca n-ai port ethernet, n-ai prea multe usb-uri – nu ca ai avea nevoie; oricum OS-ul de pe tableta nu prea stie sa “lucreze” cu multe device-uri pe USB – si asa mai departe), pentru ca in final sa ai o struto-camila mai scumpa decat un laptop, cu performante mai slabe si capacitate de stocare mai mica. Mda, perfect normal.
Dar hai, fie, sa zicem ca-i asa. Insa iti aduc aminte de alta chestie despre care ti-am povestit mai demult. OS-ul de tableta nu e deloc optimizat pentru un alt mod de lucru. Nu ai ferestre, nu ai taskbar, nu ai decat o singura aplicatie ce ruleaza full-screen. Cata vreme nu ai ceva asemanator OS-ului de pe PC, poti sa arunci la gunoi dock-ul, adaptorul HDMI si tastatura, ca tot o tableta semi-inutila ce nu poate inlocui PC-ul ai. Vom putea vorbi de moartea PC-ului abia atunci cand OS-ul tabletei va putea face toate chestiile astea. Insa pana atunci mai e ceva timp…
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 3:07 PM
Eu spun iPad pentru ca asta am. Poate la fel de bine sa fie o tableta cu Android.
In mod evident nu stii ce spui.
Am iPad de cand a aparut. Stii cate adaptoare am? 1. VGA. Pe care nu il folosesc (l-am luat odata cu tableta, din prostie).
Ethernet? Ma pis pe el. Am un router de buzunar pe care il pot folosi la un hotel unde nu exista decat optiunea de cablu pentru internet. Ofcourse, am 3G pe iPad, deci nu prea e cazul oricum.
iPad-ul nu il legi fizic la TV. AirPlay-ul face asta pentru mine. Apas un buton si am mirror pe TV de 40”. Simplu, nu? Am zis deja, am un laptop pe post de server. HDD mare in el, HDD-uri externe pe USB, wifi. Nu am nevoie de stochez nimic pe iPad-ul respectiv.
Filme? Fac streaming de pe server.
Torente? Le downloadez in dropbox si se iau automat pe server.
Reader? Am un programel misto si citesc mult mai elegant decat pe laptop.
Chat? Am iMessage/WhatsApp.
Facturile mi le fac pe iPad in Pages, cu export in PDF. Le salvez in Dropbox si le are contabila direct.
Ce nevoi mai are un user NORMAL?
Vrei ferestre, taskbar, etc? Ia-ti win8. Si pisa-te pe el.
Intelege ca pentru un utilizator normal o tableta e suficienta. Eu zic de iOS pentru ca pe asta il stiu bine. Poate fi Android la fel de ok.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 3:20 PM
Un utilizator normal are deschis in taskbar, atunci cand lucreaza (sensul de face bani), 15 aplicatii. Nu mai spun ca are cate 5 fisiere deschise in Excel si Word, ca atunci ar sari de 20. O tableta nu va face niciodata asta.
Telefonul meu Samsung imi permite sa am doua aplicatii simultan pe display dar nu am foslosit niciodata chestia asta. Oare de ce?
Treziti-va, faptul ca PC-ul nu va mai fi utilizat de catre pitipoance sa se uite la filme si sa se dea pe FB nu este echivalent cu “PC-ul moare”. “Moare” = “dispare”, ca banda de magnetofon, floppy-diskul sau masina pe carburator. Are loc o ajustare a pietei. Atat.
nashu_mare(Citează)
03/06/2013 la 3:21 PM
@cireasa
reiau ce am scris intr-un comentariu precedent: daca tu nu ai nevoie de ele, clar, mor PC-urile. Daca tie ti-e suficienta o singura aplicatie, maximizata, la un moment dat, e clar, asta e suficient pentru TOTI ceilalti. Daca tie nu-ti trebuie ethernet, pana mea, trebuie sa dispara. Fain, tine-o tot asa.
PS. pana la urma si tu ai nevoie de macar un PC – laptopul ala pe care-ti ti filmele. Dar totusi, mor PC-urile. Mda.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 3:27 PM
@nashu_mare
ce vorbesti bre? 15 aplicatii? TU NU INTELEGI CA UNA E SUFICIENTA???
Plm, am in momentul de fata 14 ferestre, fara sa pun la socoteala browserul. Si asta pentru ca astazi e mai relax si n-am mai nimic de lucru. Ma gandesc cat de “usor” ar fi sa folosesc astea 8 aplicatii cu cele 14 ferestre pe o tableta, fie ea si conectata la un TV. Ah, n-am inteles, daca vreau versatilitate si optiuni, sa-mi iau altceva, nu tableta. Da, un PC, asa cum face toata lumea.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 3:52 PM
Sunteti 2 gica contra care vorbiti total pe langa subiect. Ia spune, alea 15 programe deschise acum (fara sa pui la socoteala browserul), care sunt? Vreau sa văd ce face un user “normal”.
Eu am un laptop pe care am făcut prostia sa dau 1500$ acum 2 ani de zile. Iar acum sta pe post de file server. Dar dacă te incalzeste cu ceva, acelasi lucru il face un router cu un port USB.
Un user normal este acea “pitzipoanca de facebook”. Voi 2 NU reprezentati majoritatea. Niciun user normal nu are deschise 15 aplicatii concomitent. Dacă nu ti-e greu (@nashu_mare), citeste niste statistici, sa vezi cam ce se foloseste in mod uzual pe un laptop.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 4:04 PM
Vrei sa vii sa imi numeri aplicatiile sau cum?
Poti incepe sa numeri cu word, excel, notepad, email, IM, Acrobat reader, browser (cu mai multe ferestre deschise) si continuand cu programe specifice pe care nu le voi nominaliza aici (o sa numesc doar aplicatia de semnare a fisierelor digitale), ca nu are rost. Dintre astea, doar notepadul l-as putea inchide daca as vrea sa imi fac munca mai dificila.
nashu_mare(Citează)
03/06/2013 la 4:04 PM
@cireasa
client de email, chat (2 programe), cateva console (dar le-am considerat o singura aplicatie), si 5 aplicatii ale companiei – unele cu o sigura fereastra, altele cu mai multe.
Cand sunt acasa am de obicei un browser, yahoo messenger, total commander, gtalk, una-doua console, winamp (in background, ce-i drept), un IDE, GIMP (sau Audacity, depinde ce trebuie sa fac in acel moment) sau alte chestii, depinzand de ceea ce trebuie sa fac.
Ce-i drept, aia ce au calculatorul pentru facebook/youtube/muzica aproape ca il pot inlocui cu o tableta (ti-am zis, ramane problema OS-ului de tableta). Restul nu. Din cauza asta e aberant, stupid, prostesc, nebunesc – ia-o cum vrei – sa spui ca PC-ul moare.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 4:08 PM
Mai sunt utilizatorii “normal” care se joaca acasa pe PC si care au o placa video mai mare decat tableta, mai sunt utilizatorii normali care nu au o munca de birou (in sensul microsoft office) ci lucreaza in proiectare, programare, contabilitate etc. PLM, mai toti care nu stau doar sa o frece pe FB si seriale…
nashu_mare(Citează)
03/06/2013 la 4:13 PM
Tableta: un chat deschis (vin notificarile automat la mesaje), logat pe tot ce am nevoie. Push pentru emailuri. Browser in fata. Muzica in fundal.
Restul nu sunt programe ce trebuie tinute constant deschise de catre un utilizator normal, decat dacă e la munca. Dupa cum am mai zis, la munca pana si eu folosesc un PC.
Restul e cancan.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 4:19 PM
@nashu_mare
bre, ce stim noi, moare PC-ul. Cu toate ca cel care sustine asta, declara ca toate datele (filme si ce o mai avea p-acolo) ii sunt pe PC. Na, n-ai cum sa combati o logica beton ca asta.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 4:20 PM
@cireasa
da, ca 2 aplicatii sau 10 aplicatii sunt tot una. Ca daca tu n-ai nevoie decat de un chat si un browser inseamna ca _TOATA_ lumea n-are nevoie de altceva.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 4:21 PM
Nashule, am zis mai sus:
Dacă ai nevoie de procesare video, dacă te joci wow 18 ore pe zi, dacă ai nevoie de 30k de linii intr-un excel, deja nu mai esti utilizator normal si e normal sa ai nevoie de putere mai mare (un PC).
Citeste toate comentariile dacă vrei sa te contrazici. Antonescu o sa iasa presedinte pt. ca userii normali voteaza. Iar aia 10% care se joaca wow, fac procesare video sau au console deschise nu contează.
Da’ plm, nu-ti place tie iOS, asa ca hai sa comentam aiurea.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 4:23 PM
Sabotor, nici tu nu prea esti in domeniu, nu? Laptopul e cumparat si acum sta pe post de file server. Care poate fi inlocuit cu un HDD pe un USB la router. Am mai zis, da’ văd ca esti doar un gica contra cu zero cunostinte in domeniu.
Citeste in plm un TechCrunch, Engadget, BGR, etc. Poate te conving aia cand vorbesc de statistici.
cireasa(Citează)
03/06/2013 la 4:34 PM
Vine al treilea gică contra.
@cireasa: eu zic să vezi mai întâi care e numărul utilizatorilor de programe care spui că nu sunt destinate normalilor – ai să vezi că e mare. Probabil e inutil să amintesc de programe gen Inventor, AutoCad, ArchiCad sau un Studio Max, în schimb amintesc de baze de date personale ca de exemplu hărți, fotografii foarte mari (orto foto planuri de exemplu), ridicări TOPO sau pur și simplu desene.
E normal ca ăia care au umplut hardul cu seriale să scape de cutiile de acasă, dar nu trecem toți pe tablete. Eu am înlocuit desktop-ul de acasă cu un laptop, dar aia e în afara programului. Statistic, pot să-mi iau 7 tablete și sunt tot un utilizator dependent de PC. Atunci când am ceva serios e făcut prefer să vin la birou. Laptopul înseamnă în primul rând mobilitate. Nu știu cât de mobil mai e dacă legi la el 2 monitoare și alte periferice. Oricum, poate totuși e mai bine ca noi amatorii/excepțiile să ne dăm la o parte, iar profesioniștii și alți utilizatori normali să-și comande în continuare laptopuri pentru jocuri și grafică. I7 neică!
dam167(Citează)
03/06/2013 la 4:39 PM
@cireasa
1. zi-mi ca e mai misto un HDD (unul singur, ca n-am vazut routere cu mai mult de un port USB) undeva in retea, pe care-l accesezi prin Wi-Fi, decat un drive fizic in calculator. Ah, imi si inchipui ce fain te uiti la un film 1080p via Wi-Fi. Mai ales daca in momentul ala are si nevasta ceva activitate – un mic transfer de date de pe HDD ala. Mda, misto. Nici nu-ti reamintesc ce fain e sa cumperi tableta, dock, adaptor, HDD (sa-l pui pe router) in loc sa cumperi simplu, un PC ce are si tastatura si HDD si porturi si tot ce vrea sufletelul tau.
2. sigur, eu sunt ala cu 0 cunostinte in domeniu.
Sabotor(Citează)
03/06/2013 la 4:56 PM
@cireasa Techcrunch si engadget (si chiar si acest blog) sunt destinate “pitipoancelor online”, adica oamenilor care folosesc respectivele scule, de amuzament sau ca asa e moda. Cine vrea sa ia de bune declaratiile utilizatorilor de gadgeturi ca “PC-ul moare”, cand ei nu au folosit PC-uri in viata lor, e liber sa o faca. Sa nu se supere insa ca nu e luat in serios.
Altfel, apropo, cata lume, in afara de Cercul Elevilor cu Dizabilitati, a folosit o tableta pentru a construi de la zero o chestie precum o prezentare in powerpoint? Cati au insistat sa faca un tabel in Excel care sa contina vreo 3 formule sau sa scrie un text in word care sa contina citate marcate corespunzator? Si de ce?
nashu_mare(Citează)
03/06/2013 la 7:53 PM
@nashu_mare- mi-ai luat vorba din gura, vreau sa vad si eu o persoana care trebuie sa faca prezentari si sa lucreze cu excel ca foloseste doar tableta.
Tableta este pentru citit o stire pe wc, un joc, niste fb. Daca nu foloseste o persoana acasa PC nu inseamna ca moare, tocmai tu (@cireasa) ai spus ca la servici foloseste un pc, de aici putem deduce logic ca inca se folosesc, daca inca se folosesc => PC nu mor.
Stefan J.(Citează)
04/06/2013 la 12:28 AM
I reject your normality and substitute my own.
nea_caisă(Citează)
04/06/2013 la 12:44 AM
Probabil cuvantul “mor” se refera la faptul ca nu se vor mai produce, ori asta nu se va intampla prea curand devreme ce in fiecare an se lanseaza altele noi cu specificatii din ce in ce mai bune ! Nici eu nu cred ca vor muri PC-urile.
GabrielG(Citează)
04/06/2013 la 8:34 AM
Cred ca e greu de inteles de la inaltimea voastra ca un om aflat in afara orelor de munca NU face power pointuri sau exceluri (nu mai zic de Autocad&Co). Un om aflat in afara orelor de munca face Facebook, filme, o stire, un browser, un email (eventual in timp ce sta pe wc)
@sabotor
Da, cu un HDD pe un router mai nou poți sa vezi 1080p in timp ce are si nevasta activitate de pe hdd-ul ala. Nu-ti convine? Baga tata un NAS atunci dacă nu ti-a placut exemplul ala. Cat despre “cumperi adaptor/tableta/hdd-uri” … de unde ai scos-o p-asta? Ti-am zis ca nu am adaptoare, tableta e cumparata de cativa ani, hdd-uri externe am 6 bucati de 2.5”.
Nu am făcut asta ca sa elimin laptopul, s-a intamplat sa nu mai am nevoie de el. Cred ca asta e si ideea.
Va cacati pe voi ca aveti 10000 de programe care vai, nu merg pe o tableta! Am zis deja, la munca se foloseste (si se va folosi) inca PC-ul. PC-ul nu e mort, nu a zis nimeni asta, ci moare. Nu in saptamana viitoare, ci probabil peste cativa ani.
E obositor sa repet ce am zis deja in comentarii de 10 ori pentru fiecare nas mare care citeste printre randuri si are chef de contrazis pe internet. Sau pentru fiecare sabotor care se face ca nu intelege ce-i ala wireless sau ce rost isi are un NAS (ca idee, cu 2-300 ron iti iei un NAS chinezesc cu Android pe el care face o treaba nemaipomenita; marime, cost, performante, zgomot … cate laptopuri in banii astia fac asta?). Asta-i hipstareala tehnologica ce scoateti acum din voi. Sa ne aducem aminte in timp ce ruleaza winamp-ul in fundal ca muzica se aude mai bine pe vinil, da?
cireasa(Citează)
04/06/2013 la 9:50 AM
@cireasa
pai ma, eu tot iti zic ca pentru a inlocui cat de cat PC-ul cu o tableta, pe langa tableta iti trebuie o groaza de alte chestii (da, chiar si adaptoare, ca din cate stiu eu, TV-urile nu stiu sa lucreze direct cu AirPlay, asa ca tot iti trebuie ceva sa infigi in TV) router mai nou, smecher, cu wi-fi 802.11 n si port USB, TV smecher, sa poti infige adaptorul ala AirPlay, sau sa aibe macar Wi-Fi, sa poti sa faci streaming direct; dar chiar si in conditiile astea, un film 1080p il vezi doar daca ai ales un canal liber (ceea ce in marile orase e greu de gasit, ca toata lumea are wi-fi); daca routerul e relativ aproape de device-ul tau, si semnalul trece prin cat mai putini pereti; daca routerul tau stie mixed mode (ca altfel cu un singur device G in retea, toata reteaua o sa fie G) si daca nimeni altcineva nu se pune sa faca transfer in retea, ca-ti ocupa toata banda si nu mai vezi tu filmul ala 1080p pe Wi-Fi. Iar cu NAS-ul nu rezolvi nimic pentru ca:
1. problema e cu latimea de banda a conexiunii wireless, poti sa ai tu NAS-ul pacii ca tot nu vezi filme, dar na, ce sa zic, eu sunt ala cu 0 cunostinte in domeniu.
2. chinezariile poti sa le arunci la gunoi, iar un NAS mediu te duce pe la 600 de euro (fara HDD).
Dar nu ma, PC-ul moare pentru ca cireasa se uita la un film pe iPad-ul lui.
Sa rezum – doar pentru a te uita la un film ai nevoie de:
1. tableta + router mai smecher cu 802.11 n si port usb + adaptor(fie de la tableta, pentru hdmi, fie la TV pentru AirPlay) + HDD extern + TV smecher, daca n-ai
2. tableta + router smecher cu 802.11 n + NAS + HDD + adaptor + TV smecher, daca n-ai
3. un PC (laptop sau desktop)
In variantele 1 si 2, pe langa ca sunt mai scumpe decat varianta a 3-a, s-ar putea sa nu poti vedea in conditii normale un film HD datorita latimii de banda a conexiunii wireless – cazul ideal in care faci transfer cu viteza maxima ce poate fi (teoretic) atinca n-o sa-l prinzi niciodata.
PS. mai zi-mi de NAS, se pare ca tu ai impresia ca daca ai NAS, dintr-o data vei putea transfera 100GB/s pe Wi-Fi.
Sabotor(Citează)
04/06/2013 la 10:20 AM
@ cireasa
“PC-ul nu e mort, nu a zis nimeni asta, ci moare. Nu in saptamana viitoare, ci probabil peste cativa ani.”
adica peste cativa ani, “in orele de program”, “power pointuri sau exceluri (nu mai zic de Autocad&Co)” pe ce se vor face?
ar trebui sa va definiti, inainte sa va certati ca niste gladiatori ai internetului, ce inseamna pentru fiecare “tehnologia/obiectul cutare moare”.
dpmdv, nici telefoanele cu taste nici automobilele cu carburator nu au murit. telefoane cu taste inca se mai gasesc, si multi inca le cauta si le folosesc, iar carburatia e-n floare in SUA si prin parti din Rusia de te doare mintea.
mircea, un invidios(Citează)
04/06/2013 la 10:44 AM
@mircea, un invidios
invidiosule, nu ne certam. sau eu cel putin nu ma cert ;)
Sabotor(Citează)
04/06/2013 la 11:30 AM
@Marian – folosesc laptop din 2006, cand l-am luat pe primul. Sunt la al treilea ‘tractor’. Am luat din alea mari (17.3 inchi monitorul, ca fac web design si-mi place sa vad ce fac), la stats decente. Lucrez FARA PROBLEME pe ele, am lucrat de peste tot (inclusiv plecari de acasa), nu s-au blocat, nu au tusit. Am facut si minimal editare video, dar nu pe asta-s specializata.
Is de acord ca sunt desktop-uri mai tepene, dar nu am nevoie de resursele alea, daca jucariile astea se descurca ok. Da, am mai instalat si cate un joc de prost gust, pe cand aveam timp cu rahaturi din astea.
Daca alergi doar dupa specificatii, e clar ca te limiteaza un laptop (comparativ cu un desktop), daca iti doresti ceva mai mic si mobil (pentru mine asta conteaza enorm, ca nu am stat mereu acasa), un laptop isi face treaba excelent. Si s-au facut oricum pasi uriasi in ceea ce priveste specificatiile lor, astea noi sunt tot mai tari, asa ca iti cam faci treaba. Eu, pe graphic/web design nu am absolut nicio problema, si chiar imi bat joc de calculator, la cate chestii sunt deschise simultan ;)
dojo(Citează)
04/06/2013 la 11:38 AM
Se pare ca nu merge cu argumente simple si logice, mergem mai departe. Tu spui ca home-user-ul nu mai are nevoie de PC ca poate sa faca toata treaba asta cu o tableta (oricum pare horror sa stai acasa doar pe 10″, tot timpul) pentru ca nu are nevoie sa foloseasca toate 1000 de programe pentru ca alea tin de munca drept urmare se fac la munca nu acasa. Daca intr-un an se face tranzitia 100% probabil ca se ca injumatatii numarul de PC-uri din lume. Dar la numarul asta va ramane pentru o luunga perioada de timp deoarece in continuare pentru productivitate ai nevoie de un PC adevarat. Cum putem sa vorbim despre moartea pc-ului in conditiile in care va ramane cu o piata de desfacere de doar cateva sute de milioane de unitati?!?Daca nu o sa am acasa un PC dar am si un dektop si un laptop de la munca sigur PC-urile sunt pe moarte.
Inca un detaliu care nu a fost discutat pana acum, mai exista o masa, nu foarte mare dar exista de persoane de varste mai inaintate care totusi au reusit sa prinda in ultimul moment curentul calculatoarelor, incearca sa ii convingi pe aceastia dupa ce s-au luptat cu mouse-ul sa ii “invete” miscarile, ca acum trebuie sa renunte la el si la ecranul de 19-21″ pentru unul de 9,7″ si sa se obisnuiasca cu cun alt fel de sistem de operare decat cel traditional ( si nu ma refer la windows).
Trebuie sa mai treaca minim 10 ani pana sa ne putem pune problema daca pc-urile sunt pe moarte, parerea mea.
Stefan J.(Citează)
04/06/2013 la 7:12 PM
@sabotor
Nu inteleg ce nu intelegi.
Am zis din start: am 6 hdd-uri. Luate in timp, nu special pentru a inlocui laptopul; am tableta, luata de ceva vreme; am router N destul de capabil (facut upgrade recent, a murit ala G vechi). Cu astea mie imi merge foarte bine streamingul in casa. Reteaua imi sta in picioare fara probleme (TV, PS3, 2xiPad, 2xiPhone, 2xLaptop).
Am un laptop destul de decent (G53JW-A1) care la ce poate face doar rolul de file server. Pentru ca atata am nevoie ACASA.
Ca sa nu mai zic ca nu, nu am nevoie de adaptoare. AirPlay-ul imi merge (un programel instalat pe laptop).
O chinezarie cu Android e foarte suficienta pentru home use (streaming si stocare). Dracu’, merge Rasberry Pi, merge orice.
@stefan
Bun argumentul. Da-i lu’ maica-ta un iPad si vezi cum se descurca. Maica-mea s-a indragostit. Dar nah, e moldoveanca acum, poate e mai cu motz.
Dacă nici iPadu’ nu e idiot friendly nu stiu ce mai e.
Iar partea cu 10” e aberanta. Gandeste-te cati fac trecerea de la 24” de la birou la 13” la laptop si nu-i aud sa se planga.
Dacă vrei argumente simple si logice ar fi ok sa oferi cateva. In afara de ala cu “cine plm nu are Inventor sau Autocad pe calculatorul personal de acasa?”
cireasa(Citează)
05/06/2013 la 8:49 AM
@cireasa
ma, doar pentru a-ti tine filmele si a te uita la ele pe tableta iti trebuie pe langa tableta si alte chestii. Si tu spui asta. Chiar si tu folosesti un router nou, ca ti-a crapat ala vechi, 6 HDD externe, etc. N-ai nevoie de adaptoare, ca folosesti nu stiu ce programel pe PC (na, scoate PC-ul din ecuatie si inlocuieste-l cu un NAS, sa vezi ca ai nevoie de adaptoare). Pana mea, si tu _AI NEVOIE_ si _FOLOSESTI_ un PC pentru a te uita la filme pe tableta. Dar nuuuuu, PC-urile mor si sunt inlocuite de tablete……… because fuck logic, that’s why. Pentru ca-i mai misto sa cumperi router nou, HDD, NAS, adaptoare si dockuri pe langa tableta decat un PC. Totul pentru o functionalitate mai limitata. Because fuck logic, din nou.
Sabotor(Citează)
07/06/2013 la 11:12 PM
1) mă distrează anticipările de tipul “PC-ul va muri şi va fi înlocuit de…”. A mai fost acu’ vreo 10+ ani un trend la fel, cică PC-ul va fi înlocuit de network PC, toate aplicaţiile vor rula pe net, şi PC-ul va fi un simplu terminal, nici măcar HDD nu va mai fi necesar, totul va fi pe reţea. Fîs, evident…
2) nici măcar “produs de nişă precum vinilul şi aparatul foto cu film” nu poate fi numit PC-ul. În viitorul apropiat PC-ul va continua să existe în forţă, şi basta. Produsele de gen vinil şi ap. foto cu film sînt din categoria produselor care au fost înlocuite de unele muuuult superioare, din toate punctele de vedere: versatilitate, uşurinţă, putere, calitate, opţiuni, preţ.
Nici nu vreau să mă gîndesc la perioada cînd trebuia să car 3-4 role de film (24 sau 36 poziţii) cu mine, cînd nu puteam şti dacă o poză a ieşit bine sau nu (şi deci puteam avea surpriza că am ratat-o fix pe cea mai interesantă) decît cînd ajungeam acasă, cînd trebuia să… dau bani pe developare, să comand copii separate pt prieteni (poza 1 un exemplar, poza 2 în 3 exemplare, poza 3 iarăşi în 1…)
Pur şi simplu nu vreau să mă gîndesc ce primitiv era aparatul foto doar acum 15 ani. Şi la fel vinilul – să-i spună lui Mutu cineva acum că ar fi dispus să renunţe la tot ce înseamnă muzică pe CD, mp3, ipad, etc şi să se limiteze la vinil că “sună mai cald şi mai bine”. Alea sînt produse de nişă, pt că doar în cazuri foarte foarte speciale le mai foloseşte cineva.
PC-ul e pe dos. E mai puternic, mai versatil, mai bun din toate pdv cu excepţia volumului şi portabilităţii. Nu e mai prost decît laptopul şi tableta, ci dimpotrivă. De aceea, nu sînt de acord cu încadrarea de “produs de nişă”. Şi nu-s de acord nici că acasă nu foloseşti Office ci doar FB şi filme. Sînt FOARTE mulţi oameni care fac măcar ceva treabă şi la calculatorul de acasă, nu numai la servici.
alias(Citează)