►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Îmi plac aeroporturile cu vedere panoramică spre zona de operațiuni deoarece mereu m-am uitat cu plăcere și fascinație la toate vehiculele utilitare ce asigură servicii diverse pentru avioane. Autobuze, tractoare, cisterne, camioane ce aduc mâncarea, scări mobile, de obicei toate cât mai joase, ca să nu riște să lovească avioanele sau culoarele de îmbarcare în ele.
Ce vedeți mai jos este un tractor. I-aș spune remorcher, dar de fapt împinge avioanele, nu le trage, pentru a le depărta de la terminal. Au această formă ciudată de broască, dar totul are un scop bine definit. Aceste mici tractoare ridică roata din față a avionului și apoi, ca o platformă de tractare auto, le împing în spate. Se pare că este mai avantajos să ridice sutele de tone ale unui avion decât să-l remorcheze prin metoda clasică, folosind o ștangă, pentru că ar avea nevoie de accesorii potrivite pentru fiecare tip de avion.
Manevra filmată mai jos se numește pushback.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
02/06/2013 la 10:28 AM
Un alt motiv pentru care ridica evionul este ca astfel foloseste greutatea avionului pentru a mari aderenta cu solul. Daca nu ar prelua greutatea avionului atunci vehicolul ar trebui sa fie in permanenta incarcat cu greutati suplimentare. Greutatile suplimentare are trebui sa fie suficiente pentru a misca cel mai greu avion etc. Solutia curenta este mult mai eleganta.
Valentin G(Citează)
02/06/2013 la 2:32 PM
@Valentin G: frumos explicat, mare o soluție foarte elegantă.
nwradu(Citează)
02/06/2013 la 12:41 PM
sau pot sa ia un Touareg V10 sa il tracteze cu stil :))
Mihai(Citează)
02/06/2013 la 2:33 PM
@Mihai: unul înmatriculat în Bulgaria.
nwradu(Citează)
02/06/2013 la 1:01 PM
1) avionul are în general zeci de tone, nu sute
2) greutatea e distribuită mai ales pe roţile din spate (care-s mai mult centru-spate decît spate), se vede asta şi ochiometric (cît de mare e roata din faţă faţă de celelalte, care-s şi mai multe). Ridicarea cu 1/2m a roţii din faţă, timp de cîteva secunde, pînă la rezemarea ei pe suporţii tractoraşului, nu poate fi un efort prea mare pt un cric hidraulic incorporat.
alias(Citează)
02/06/2013 la 2:32 PM
@alias: un 747 are câteva sute. Avioanele de cargo chiar și mai mult. De cele mari de acum, gen A380, nu mai zic.
nwradu(Citează)
02/06/2013 la 1:26 PM
Eram convins că vor găsi o utilitate şi pentru Batmobil până la urmă.
Revo(Citează)
02/06/2013 la 2:34 PM
@Revo: De sus și mie mi s-a părut la fel. Oare șoferul se duce să mai tracteze și câte un prieten, dacă are nevoie?
nwradu(Citează)
02/06/2013 la 6:16 PM
Remorcherul si trage avioanele, nu doar le impinge (ex. inspre si dinspre hangar catre terminal, intre terminale).
blogulubogdan(Citează)
02/06/2013 la 10:36 PM
Se cheama Tug-uri. Unul din motivele pentru care se folosesc este ca avionul nu poate face manevre in anumite zone, ar risca sa afecteze cladiri sau echipamente care sunt in spatele motoarelor, din cauza “jet”-ului creat. Plus ca un avion are nevoie de minute bune (10-15) pentru warm-up si shut-down complet al motoarelor.
Tug-urile alea, chiar daca par mici, sunt chiar grele. Multe din ele au peste 10 tone, unele pana la 50 de tone. Si costa in jur de 500.000 de dolari…
mihai(Citează)