►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am fost sâmbătă să fac un drive-test cu noile Mercedes clasa E și CLA. Prima mașină este o limuzină excelentă, a doua este nou-creată, gândită ca o compactă sport.
E-ul m-a cucerit complet. Bine, este greu să găsești ceva ce nu-ți place la Mercedes, mai ales la o mașină unde prețul de pornire este de aproape 43.000 de euro (detalii despre E200 am găsit pe site-ul Țiriac Auto).
Recunosc că mă așteptam să mă cucerească tehnologiile de pe mașină, constructorul german fiind cunoscut pentru cât de mult a avansat la acest aspect. Am fost însă mult mai impresionat de confortul oferit în interior și la volan, de luxul vizibil în absolut orice detaliu din interior și de spațiu generos din mașină, indiferent dacă stai la volan sau ești pasager.
Dacă vreți un clip video, uitați-vă la cel de mai jos. Altfel, după el găsiți text și fotografii, ca de obicei.
Tehnologii? Sunt, desigur, foarte multe, dar Mercedes nu le scoate în evidență prin becuri și luminițe și pictograme complicate. Asta nu s-ar potrivi cu ideea de lux, așa că au ales o prezență mult mai discretă pentru acestea.
Când mi-am pus centura aceasta s-a strâns pe mine, acționată de un motor. Pentru o clipă mi-a venit în minte ideea “ok… de ce mă leagă de scaun?”. După încă o secundă, centura s-a relaxat; mașina a vrut doar să-și dea seama cât de mare sunt și cât de bine trebuie să mă strângă în caz de accident.
Sistemul Pre-Safe a primit cele mai mari îmbunătățiri, pe mai multe planuri. Acesta te protejează în eventualitatea unui accident iminent, de exemplu prin tensionarea centurii de siguranță, ridicarea rapidă a geamurilor ca să nu-ți iasă mâna prin ușă, modificarea poziției tetierei pentru a-ți proteja gâtul și altele asemenea.
Cum își dă seama că urmează un accident? Păi noul clasa E are mai multe radare decât un portavion. Am văzut o prezentare care spune de detecție de obstacole și pietoni la diferite distanțe (200 metri, 100 metri, 30 metri etc), așa că mașina pune frână automat dacă “simte” că tu nu le observi. E cineva în unghiul mort? Dacă da, te avertizează cu un indicator, apoi sonor dacă tu chiar vrei să schimbi banda, apoi pune frână și nu te lasă să schimbi banda, pentru a evita impactul. Computer, senzori, avertizare, toate sunt tehnologii bine calibrate și testate.
Există senzori orientați și în spate. Dacă se apropie cu viteză o mașină, Mercedes-ul tău va aprinde intermitent stopurile, pentru a-l face atent pe celălalt șofer. Dacă acesta nu evită impactul, Mercedes-ul activează sistemele pre-safe și cuplează frânele (când stai pe loc), astfel încât accidentul să nu te arunce în mașina din față.
Se înfige? Bine de tot. Pe modul Eco durează aproape o secundă să reacționeze motorul la apăsarea pedalei, dar dacă dezactivezi acest mod totul se mișcă mult mai bine. Accelerația este constantă și nici nu-ți dai seama când ai prins 160 km/h.
În exterior am observat că au trecut la faruri monobloc; până acum clasa E avea far dublu pe fiecare parte, că nu degeaba se numea “ochios”. Mă întreb dacă astfel E-ul urcă în percepție spre clasa S, iar aceasta urcă și mai sus, fiind nevoită să suplinească și Maybach-ul. Spatele este mai masiv și mie mi s-a părut mai “serios” ca aspect.
În interior am văzut clasicele sisteme de climatizare, o consolă centrală multifuncțională complexă, controlată din deja tradiționala rotiță de sub cotieră, clasicele butoane de aranjat oglinzi și scaune. Cum spuneam însă, în toate se simte că s-a investit și nimic din ce-i vizibil nu pare ieftin.
Mi-a plăcut mult și poziționarea schimbătorului de viteze (impropriu numit așa, pentru că vitezele se schimbă automat; mai degrabă schimbătorul de moduri de condus) după volan. Din moment ce doar din când în când dai din Neutral în Drive, plasarea acestuia pe centrul mașinii ar fi ocupat cam inutil acel spațiu, care pe Mercedes este o zonă de depozitare. Mai comod, mai luxos.
M-a dezamăgit doar faptul că portbagajul nu avea un buton de închidere automată. Modelul testat de mine nu avea ridicare electrică pentru portbagaj și deci și închiderea era manuală, prin trântire, ceea ce mi s-a părut că nu-și are locul pe așa o mașină. Sunt sigur că între opționale există și o soluție.
Mai jos sunt fotografiile mele. Reveniți mâine pentru ceva similar cu noul CLA.
Update: iată alte tehnologii integrate standard sau opțional în mașină. Nu-i ceva nemaiauzit, dar imaginați-vă doar câtă miniaturizare și câți senzori sunt necesari și cum se integrează toate.
Puteți găsi mai multe detalii astfel:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
10/06/2013 la 8:03 AM
unde e schimbătorul de viteze? poze?
vali(Citează)
10/06/2013 la 8:48 AM
nu inteleg pt ce cacat pun astia ceasuri analogice pe masini.
add(Citează)
10/06/2013 la 12:39 PM
@add: probabil că 4 digits nu s-ar fi potrivit cu acel bord prea bine. Sunt sigur că poți lipi un ceas digital peste, însă :P
nwradu(Citează)
10/06/2013 la 9:35 AM
M-ai convins. Trec acum în drum spre bancomat și mă duc să-mi iau.
Andrei Ionita(Citează)
10/06/2013 la 9:37 AM
Uite bai penalule unde e schimbatorul: http://www.youtube.com/watch?v=aGbwUrZ9eDk
Adrian(Citează)
10/06/2013 la 10:12 AM
Senzori peste senzori ….
Jumatate din viata acestei masini va fi prin service-uri…
kiki(Citează)
10/06/2013 la 12:40 PM
@kiki: presupui că se și strică rapid. Cred, însă, că n-ar trebui să-ți iei Mercedes dacă nu poți suporta și reviziile și restul costurilor cu asigurările.
nwradu(Citează)
10/06/2013 la 12:38 PM
@vali: nu, doar în clip http://youtu.be/amUS7dg-Zpw?t=41s
nwradu(Citează)
10/06/2013 la 6:19 PM
1 sg cuvant: lexus
mircea(Citează)
10/06/2013 la 7:01 PM
Radu, lol, maneta aia exista la mașini din anii 50.
vali(Citează)
10/06/2013 la 7:04 PM
Știu, avea și bunicul pe Moskvitch tot acolo. Ziceam doar că e în spatele volanului, nu pe centrul mașinii. Pentru o automată mi se pare o poziționare mai eficientă.
nwradu(Citează)