►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am condus și noul Mercedes CLA, nu doar noua clasă E. CLA-ul este o mașină proaspăt introdusă în oferta constructorului german, un model sport, dar care nu face compromisuri de la confort și lux.
Este ca și cum clasa C și luxosul CLS ar fi făcut un copil. Tatăl a fost un clasa C mai performant, pentru că CLA-ul este cu doar vreo 4 cm mai lung decât acesta, dar rapid și nervos ca un C bine dotat, dar seamănă cu mama CLS, având un spate mai rotunjit, cu un aspect ce coboară lin de la înălțimea plafonului spre portbagaj, iar stopurile au, de asemenea, cu același aspect triunghiular.
Ca și înainte, uitați-vă la clipul video de mai jos (și selectați modul HD), filmat de mine la volan, iar dacă vreți text și fotografii, le găsiți în continuare. Ca preț, pe Țiriac Auto un CLA 180 începe de la 30.000 de euro.
CLA-ul are un aspect agresiv, iar botul bine conturat ajută din plin la această senzație. Probabil și datorită profilului ce-ți arată linia descendentă din spatele mașinii, aceasta pare joasă, alunecoasă, în sensul bun al cuvântului. E un model care-ți transmite de la prima privire caracterul sportiv al acestuia și e imposibil să-l confunzi cu “doar o altă mașină mai mică”
Observați în imaginile de mai jos diferență dintre partea frontală normală și ceea ce Mercedes numește “design-ul fagure”, de pe un CLA mai scump. Acele elemente sclipitoare din mască sunt destul de discrete, dar atrag privirea atunci când studiezi mașina și îi dau un aer elegant, dar de “băiat rău”. Este una dintre puținele mașini care arată foarte bine în nuante închise la culoare.
Continuând spre spatele mașinii, observați portierele fără contur în partea de sus, iar stopurile au un aspect triunghiular, dar din linii curbe. Portbagajul nu-i foarte mare, dar două valize tot încap acolo.
În interior ai dovada clară că CLA-ul a fost gândit ca o mașină sport. Scaunele sunt sport, cu tetiera integrate în design, din piele și material textil dur, cu toate cusăturile vizibile într-un contrast plăcut. Volanul este mic și îți oferă o priză foarte bună, iar în mers direcția este foarte precisă. Schimbătorul de viteze are o cursă mică, dar foarte precisă și treptele “se simt” foarte bine în schimbare.
Interiorul variantei conduse de mine era în nuanțe de negru și gri, foarte bine asortate. Gurile rotunde de ventilație de pe consola centrală păreau să se potrivească de minune ca formă. Ecranul LCD color de deasupra lor nu mi s-a părut la fel de bine integrat cu mașina, părând mai degrabă o tabletă pusă acolo. Îi mai reproșez și faptul că nu vedeam capota pe cât de bine mi-aș fi dorit, dar poate că era doar stresul de a conduce o mașină cu care nu eram obișnuit.
În jos avem panoul central de comandă pentru audio și navigare, alte butoane de control, plus climatizarea. În clipul video vedeți sistemul de climatizare manual, iar în fotografii l-am fotografiat pe cel numit Thermotronik, complet automat, chiar dacă aspectul lor este foarte asemănător ca poziționare și comutatoare.
E-ul v-am spus că se remarcă prin lux și calitate în toate detaliile sale. CLA-ul mai pierde din lux, dar nu face rabat la calitate. Sigur, ai butoane negre și un design ceva mai obișnuit, iar comutatoarele de pe portieră sunt destul de banale, dar nicăieri nu ai impresia de plastic ieftin. Ești, totuși, într-un Mercedes.
În trafic nu am ce să-i reproșez CLA-ului. Este o mașină puternică și răspunde imediat atunci când apeși pedala. Are 1400-1500 kg și putere între 122 și 211 CP pe benzină și 136 și 170 CP pentru motorizările diesel. Cuplul variază între 200 și 350 Nm. Motorul își schimbă sunetul pe toate gama de turație, iar când accelerezi puternic este o plăcere să-l auzi cum crește în tonalitate și intensitate.
CLA-ul stă foarte bine pe traiectoria pe care o dorești. Ca și la clasa E, l-am condus pe un mic traseu de jaloane și nu se abătea deloc de la direcția pe care i-o imprimi din volan, indiferent de cât de tare era curba. Privind apoi din exterior experiența, am rămas uimit că nu am văzut nici cel mai mic derapaj. Orice i-am făcut, n-am avut niciodată senzația că nu mai controlez mașina, nici măcar pentru o fracțiune de secundă.
Printre dotările standard sau opționale se numără:
Alte detalii puteți găsi astfel:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
11/06/2013 la 8:23 AM
Frumoasa masina,clar. Din cate am inteles din revistele de specialitate se bazeaza pe platforma de la noua clasa A si de aici anumite compromisuri in ce priveste spatiul interior
Robi(Citează)
11/06/2013 la 8:52 AM
@Robi: nu-s așa mari compromisuri. Este totuși o mașină de 4,6 metri. Mi se pare că în film arăt că am ceva loc in spate și pot sta acolo cu scaunul de șofer reglat pentru un om de 1,86 metri.
nwradu(Citează)
11/06/2013 la 8:32 AM
nu puteau sa faca rama de la LCD putin mai groasa?
gogu(Citează)
11/06/2013 la 9:58 AM
ce-i teava aia din ultima poza, in partea de jos?
Catalin(Citează)
11/06/2013 la 10:03 AM
toate ca toate dar ecranul arata ca un gps cumparat din targ..si-o sa-ti sparga cioroii CLAul sa-ti fure “GPSul”
Catalin(Citează)
11/06/2013 la 10:11 AM
@Catalin: din poza cu interiorul? Este antena unei stații Motorola care era în mașină.
nwradu(Citează)
11/06/2013 la 10:13 AM
Absolut superba masina, in ambele variante. Vin si io sa comentez de GPS-ul ala, e tare neinspirat. In rest .. Mercedes, ce sa zic.
dojo(Citează)
11/06/2013 la 10:51 AM
Ai voce foarte buna pe video, ai putea face mai multe recenzii, la mașini telefoane noi și alte lucruri.
Daniel(Citează)
11/06/2013 la 11:19 AM
@Daniel, @Catalin: îmi place și mie ideea, dar vizualizările foarte puține îmi cam spun că video-ul nu prinde momentan.
nwradu(Citează)
11/06/2013 la 11:03 AM
Daniel are dreptate, ai putea sa faci mai multe reviewuri video.
Catalin(Citează)
11/06/2013 la 11:05 AM
Pun pariu ca e plina de senzori si se strica repede.
nashu_mare(Citează)
11/06/2013 la 11:50 AM
@nwradu, eu nu cred ca poti lucra la modul in care faci reviewurile astea video sa te perfectionezi.N-ai cum sa faci foarte bine de la inceput.Dar mie chiar mi-a placut.
Catalin(Citează)
11/06/2013 la 11:50 AM
fara nu :)
Catalin(Citează)
11/06/2013 la 12:47 PM
Dar din cate stiu eu sunt mai multe variante de gps … Varianta care este regasita in review-ul tau este atandard. Poate ca arata ciudat dar daca vrei ceva mai bun de atat, platesti, si mi se pare firesc.
mircea(Citează)
22/04/2014 la 4:20 PM
as dori sa imi cumpar si eu un cla dar am nevoie de mai multe date tehnice specificatii indrumari etc…mwradu…imi pute-ti trimite macar pe adresa de email o oferta de preturi sa ma orientez???!!!
adrian(Citează)
22/04/2014 la 5:14 PM
Lol!
nwradu(Citează)