►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
S-a dat OK-ul pentru pasajul pietonal de la Piața Romană și, din câte știu despre cum sunt organizate aceste treburi, acum mai trebuie doar găsit un executant și trecut la muncă.
Pasajul mi se pare o idee foarte bună. Va muta traversarea străzii în subteran, cu ieșiri la ASE, coloane, BCR și Dacia, plus că va fi conectat cu stația de metrou. Asta înseamnă că din metrou poți ieși direct pe partea unde ai treabă, iar traversarea străzii se va face imediat, fără a mai aștepta la semafor.
Pentru pietoni înseamnă vreo 5 minute economisite cu traversarea, iar pentru traficul rutier va crește fluența traficului în probabil cea mai aglomerată intersecție din București, unde vreo 4 bulevarde mari varsă mii de mașini. Eu susțin în totalitate acest pasaj. Argumente precum “de ce mutăm pietonii în subteran” mi se par aiurea; un minut în pasaj pentru a traversa strada nu este o problemă, se reduce riscul accidentelor, iar alte soluții la fel de eficiente nu există.
Problema este că pasajul va costa 65 de milioane de lei și PMB are în buget pentru 2013 doar 5 milioane de lei. Construcția este estimată să dureze un an și jumătate, ceea ce înseamnă că la anul vor trebui alocați aproape toți banii pentru proiect, când probabil va demara. Să o văd și pe asta. Nu de alta, dar la pasajul suprateran auto de la Mihai Bravu peste Splai nu s-a mai lucrat de aproape 2 ani, șantierul fiind ca și părăsit cu lucrările făcute pe jumătate.
sursa: Hotnews.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
03/06/2013 la 11:26 AM
nasol cand o sa se inceapa sapaturile si o sa fie un haos in zona. :(
Catalist(Citează)
03/06/2013 la 11:45 AM
Da, sigur, că pietonii n-or face tot cum îi taie capul, așa cum e la Obor unde riști să iei un amețit pe capotă care aleargă să prindă tramvaiul.
Andrei Ionita(Citează)
03/06/2013 la 1:59 PM
@Andrei Ionita, @Daniel Mitran: a zis bine nashu_mare, la Romană nu este tramvai. La Universitate se traversează foarte bine prin pasaj (ba chiar de mult n-am văzut nici un pieton ilegal pe la suprafață), la Piața Victoriei la fel. 1-2 pietoni pe zi nu contează, important este ca marea majoritate să aibă un traseu mai bun și mai rapid.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 11:48 AM
Problema e cu haosul care se va crea in zona.
Si mie mi se pare o idee buna un astfel de pasaj, dar ma enerveaza urmatoarea chestie: cate proiecte incepute in Bucuresti exista in momentul acesta?
In loc sa se faca 1-2 proiecte si sa se si aloce banii necesari sa se termine toate in timp util, incepem 100 si nu terminam niciunul.
FaraSuparare(Citează)
03/06/2013 la 11:51 AM
@Andrei Ionita
Diferenta fata de Obor e ca aici nu e statie de tramvai in mijlocul intersectiei si ar fi un singur pasaj, nu doua. Zona e asemanatoare cu Piata Universitatii, unde nu exista problema asta si toata lumea traverseaza prin pasaj.
nashu_mare(Citează)
03/06/2013 la 11:58 AM
Sincer, mi-ar placea sa vad ca duce pasajul asta pana la Unirii. Prin Japonia am mers km intregi pe dedesubt unde era racoare si bine fata de caldura de afara.
P.S. Poti sterge primul comentariu. ;-)
Haotik(Citează)
03/06/2013 la 12:01 PM
Pasajul de la Mihai Bravu mi s-a parut cea mai mare prostie ever. In stadiul in care e acum si tot e circulabila zona. Daca lasau cum era inainte era perfect, cred eu. Ce-i drept nu prea trec pe acolo la orele de varf, dar niciodata nu am gasit blocaj. Chiar sa nu se fi facut nici un studiu de fezabilitate? Si daca s-a facut cine dracu l-a aprobat si de ce nimeni nu raspunde pentru decizia respectiva?
Mimanu(Citează)
03/06/2013 la 2:00 PM
@Mimanu: multe firme de mulțumit, multe comisioane de primit, așa că se pornesc toate lucrările.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 12:02 PM
In primul rand sa nu intelegi ca nu as fi de acord cu utilitatea pasajului. Eu as umple Bucurestiul de pasaje pietonale, s-ar mai fluentiza un pic traficul.
Dar mai este o conditie de indeplinit: un an de zile de la inaugurare in intersectie sa stea un echipaj care sa se ocupe de amendarea pietonilor care trec printre masini.
Pentru ca nu este chiar cum zici tu:
“… traversarea străzii se va face imediat, fără a mai aștepta la semafor”
“Pentru pietoni înseamnă vreo 5 minute economisite cu traversarea …”
Da, daca ai de trecut intersectia in diagonala probabil pasajul taie 1-2 minute. Dar majoritatea trec de un singur semafor ceea ce inseamna ca in loc de 30-60 de secunde pe deasupra faci 1-2 minute prin pasaj (coborat, mers prin pasaj, urcat). In loc sa astepti la semator esti in miscare dar per total faci cel putin la fel de mult.
Zice bine mai jos Andrei de pasajul de la Obor.
Daniel Mitran(Citează)
03/06/2013 la 2:03 PM
@Daniel Mitran: la calcule nu ies timpii aceia. Cât îți ia la Universitate să treci pe diagonală, un minut cu tot cu coborat și urcat scările? Sunt 20 de metri de parcurs, chiar nu durează mult. Pe când la semafor ai de așteptat, dacă-l prinzi roșu pentru pietoni, minute bune.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 12:05 PM
@nashu_mare il caut pe frate-miu sa va povesteasca cum si el si mare parte din colegi (a invatat in Calinescu, liceu de langa Amzei) si-au luat amenda pentru ca tranversau direct prin Magheru, fara sa astepte la semnafor
Daniel Mitran(Citează)
03/06/2013 la 12:44 PM
Nu e o idee rea pasajul de la Romana. Nu comparati Romana cu Obor (tiganie, multi tarani, multi idioti, plus un pasaj destul de prost gandit).
Personal mi-as dori mai multe pasaje pt. masini, si mai multe strazi libere de masini, strazi cu mai multe spatii verzi, piste de biciclete, trotuare mai largi cu terase, etc.
Andrei(Citează)
03/06/2013 la 1:02 PM
Ideea e ca pietonii -cel putin o vreme- vor traversa tot pe asfalt, printre masini, ignorand faptul ca nu exista marcaje, semafoare dedicate etc.
In Iasi (mda, stiu, moldovenii…) pasajul subteran de la Hala Centrala e evitat cam de toti pedestrasii cu treburi prin zona. Contribuie la asta si puterea obisnuintei, si comoditatea. Nu doar ca ai de coborat, mers si apoi urcat, dar in cazul asta mai e o mostra de gandire cu cizma a proiectantilor: gurile de acces in pasaj sunt la o oarece distanta de trotuar, asa ca daca de ex. ai iesit dintr-o cladire si vrei sa traversezi, trebuie sa mergi ceva distanta pana dai de accesul in pasaj. Drumul direct peste strada este a) orizontal si b) de 3 ori mai scurt decat prin pasaj.
O sa se faca tot sprint cu obstacole, politia se face ca nu-i vede.
bogdan(Citează)
03/06/2013 la 2:01 PM
@bogdan: la Universitate cum se întâmplă? Sunt garduri puse și întrucât circulă mereu mașini, nu se mai aruncă nimeni pe la suprafață. Mă aștept la scări rulante, deci nu e o mare problemă. Trebuie să ai ceva mai mare încredere în marea masă a oamenilor.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 1:49 PM
Eu nu inteleg cu ce deranjeaza pietonii intr-o intersectie semaforizata.
ipo(Citează)
03/06/2013 la 2:09 PM
@ipo: pentru că la Romană mulți pietoni trec pe roșu, riscant pentru ei. De fapt, acolo dă și Poliția amenzi pietonilor, foarte des.
Semaforul de la ASE este dezastru. Mașinile care fac dreapta acolo se opresc în pietonii care au primit verde și apoi se blochează intersecția. Până se deblochează zona vin cei de pe Dacia și blochează tot rondul. Trebuie să fie mereu poliție acolo, ca să stea să-i sperie pe șoferi și pe pietoni.
Și nu în ultimul rând, prefer să nu aștept la semaforul de pietoni, prefer să intru în subteran la un pic de umbră și ce s-o mai face acolo (la Universitate, de ex, sunt cafenele și birou de turism, de care avem nevoie) și restul avantajelor.
Eu aș vrea să facă un pasaj și pe sub toată Piața Victoriei, că pe diagonală o traversezi în 10 minute pe la suprafață.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 1:51 PM
@ipo: Asa-i ca n-ai permis?
Mimanu(Citează)
03/06/2013 la 2:00 PM
@ipo prin eliminarea trecerilor de pietoni va duce la cresterea timpilor de verde a semafoarelor (magheru, lascar catargiu si dacia) -> fluenta si cozile vor scadea semnificativ. De exemplu cand se face dreapta de pe Magheru catre Dacia. etc.
Mihai(Citează)
03/06/2013 la 2:42 PM
Trebuia aprobat de mult…
Alin(Citează)
03/06/2013 la 3:51 PM
Un calcul aproximativ de “fluidizare” cu pasajul a La 3 minute in ora de varf (un ciclu “verde” de semafor)
– 100 masini castiga 1 minut-> economie de 105 minute (5% din manini au 2 calatori)
– 300 pietoni pierd 300 minute (in loc de asteptare medie 1 minut va vi deplasare medie 2 minute prin pasaj)
Per total investitia asta indeparteaza Bucurestiul de locuitorii sai cu 195 minute pe fiecare ciclu de verde sau 3900 minute la fiecare ora de varf. Timpul pierdut poate fi cuantificat in bani – raportat la PIB sau salariu mediu.
Dealtfel si accidentele rutiere pot fi raportate in bani (ajutor pentru insotitor, pensii de pentru handicap…) Despre siguranta pasiva (garduri cu sarma ghimpata care sa impiedice traversarea aiurea) pasajul nu va rezolva niic in pacate. Soseaua trebuie izolata de pietoni si nu invers. Numarul de castigatori de premii Darwin va ramane la fel de mare din pacate
In termneni ingineresti soluitia largirii strazilor pentru decongestionarea orasului e la fel de eficienta ca solutia maririi sifonului la baia de acasa ca sa eviti inundatia din cauza tevii de apa sparte.
tudor(Citează)
03/06/2013 la 7:11 PM
@tudor: mai fă o dată calculele alea, e mult mai rapid să cobori în pasaj și să urci dincolo decâț să aștepți câte 2-3 minute la un semafor lung. Cronometrează-ți pașii, vei vedea că într-un minut parcurgi o distanță mare pe jos, și apoi cronometrează un semafor prins roșu.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 4:08 PM
Prezinti gresit problema Tudor. 300 de pietoni pierd tot doar 1 minut, daca e cazul. Fiecare pieton e de capul lui,nu li se cumuleaza timpii.
Iar pietonii stau o singura data la un semafor, de fiecare data.
O masina prinsa intr-o coloana lunga care ajunge la Romana va pierde cate 1minut la fiecare culoare rosie a acelui semafor , pe timpul cat e in coloana.
Consider pasajul o idee buna, estimez ca la trecerile in diagonala castigi timp, iar la trecerile adiacente nu se pierde mai nimic
Tavi(Citează)
03/06/2013 la 4:51 PM
Imi vine sa le dau in cap cu proiectele lor! Cum naiba te apuci de construit ceva cand tu nu ai banii necesari cnfm proiectului+ceva in plus, pentru probleme care pot aparea ulterior? Hai sa facem un pasaj suprateran, avem bani de cativa stalpi si… cam atat, da’ nu conteaza, noi ne apucam de treaba si cand nu mai sunt bani, asta e! Ne doare-n cot de cei care stau in zona sau de cei care o tranziteaza la 8-9AM. Aia freaca menta acum, pentru ca…pitong! Sa-i chis in freza!
La fel e si cu Metroul din Dr Taberei(unde se pierd sume uriase cu inchiriatul utilajelor care nu sunt exploatate), la fel se va intampla si aici, chit ca e zona centrala si va f*te tot traficul. Diferenta de la 5 la 65 e uriasa! O sa lucrez in domeniul asta in curand, da’ ma gandesc cu groaza de ce (n-)au in cap aia de peste mine!
RDK(Citează)
03/06/2013 la 5:05 PM
Orice pasaj e bun. Totul e ca atunci cand se apuca de el sa-l si termine si sa nu lase un mare santier acolo, cum e acum la Vacaresti. Eu totusi astept ziua cand o sa inceapa sa fie scos traficul din centrul orasului si Romana, Unirea, Universitate o sa fie zone pietonale.
bogdan c.(Citează)
03/06/2013 la 5:35 PM
pasajul e bun.
cum se fac chestiile in romania este rau.
Practic, timp de 5 ani Bucurestiu o sa fie decedat
animal00(Citează)
03/06/2013 la 8:20 PM
Stiu, comparatia este fortata… dar sa ne amintim cat au durat lucrarile de contructie la pasajului de la Aeroport Baneasa si, mai ales, ceea ce a insemnat asta pentru traficul din Bucuressti. Asta vorbind in termeni de zeci de luni, nu cateva acolo.
Orice lucrare pornita la care NU ai buget deja fixat si pe care sa te poti baza, mi se pare cea mai aberanta idee, mai bine nu te apuci de nimic. Pui de banii aia garduri si gata… :)
miluch(Citează)
03/06/2013 la 9:35 PM
Da, dar nu au încă executant, trebuie să facă o licitație publică șamd. Banii pentru 2013 sunt mai degrabă pentru licitație și probabil o mică organizare de șantier și o fază DE.
Depinde și cum se va face lucrarea. Dacă vor săpa pe dedesubt e posibil ca traficul să nu fie afectat. Dacă vor desface tot bulevardul pentru a săpa și apoi îl acoperă la loc, e nasol. Depinde ce cere PMB în caietul de sarcini sau ce oferă câștigătorul.
nwradu(Citează)
03/06/2013 la 9:41 PM
si uite asa ar putea ajunge magheru… zona de promenada totala…cu terase in mijlocul drumului :D si eventaul fac pe sub un tunel pana la universitate :D
Mihai(Citează)
03/06/2013 la 11:07 PM
@nwradu – La Universitate nu mai sunt garduri (cel putin ultima oara cand am trecut eu pe acolo) ;) dar oricum nu trece nimeni pe la suprafata ;)
Alex B(Citează)