►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Update:
Blue Air se vinde cu obligatii de aproximativ 28 milioane euro reprezentate in principal de obligatia de a transporta pasagerii care au achizitionat bilete in avans si de alte cateva creante.
Deci biletele deja achiziționate vor fi onorate, ceea ce înseamnă că plec în concediu.
—
Compania Airline Management Solutions, detinuta de firma belgiana Maxi Tours si doi actionari romani, a castigat licitatia pentru preluarea fondului de comert al Blue Air, pentru suma de 30 milioane de euro, au anuntat reprezentantii Casei de Insolventa Transilvania.
Ok. Era la vânzare de ceva vreme și nu mă mir că s-a vândut.
Tranzactia vizeaza preluarea fondului de comert, care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele companiei, iar licitatia a pornit de la sase milioane lei.
Asta e partea care mă îngrijorează. Avioanele nu le-a cumpărat nimeni, așa că cine va opera cursele programate și cu ce?
Brandul e brandul, cuvintele Blue Air și sigla le aparțin lor acum. Know-how-ul bănuiesc că se referă la licențele de zbor, sloturile de aeroport, toate înțelegerile care ar putea permite companiei să facă zborurile din prezent, iar platforma de vânzare probabil se referă la site și reprezentanțe.
OK, dar avioanele? Pentru că noii proprietari au dreptul de a zbura sub numele Blue Air pe rutele companiei, dar cu ce o vor face? Poate că de fapt vor să renunțe la câteva rute, iar pe altele să opereze alte zboruri cu mai puțini pasageri. Poate că vor o schimbare completă a strategiei și o vom implementa în curând.
Sunt îngrijorat pentru că în iunie am bilet pe Blue Air către Lisabona. Sper să nu fie probleme. Mai ales când site-ul Maxi Tours, noii proprietari belgieni, e plin de Lorem Ipsum la secțiunea About.
sursa: Hotnews.
—
Update:
„Blue Air intră într-o fază nouă. Este o continuitate a activității companiei. Flota va fi modernizată și mărită în viitorul apropiat.”
Referindu-se la noii acţionari, Gheorghe Răcaru a spus că o parte din ei sunt oameni care fac parte din echipa Blue Air, piloţi care au în spate şi business.
Avocatul companiei care a cumpărat Blue Air a precizat că toate operațiunile se vor păstra conform orarului existent, tot staff-ul va fi preluat în noua formulă și toate biletele vândute până la acest moment vor fi onorate.
Noul proprietar al Blue Air este o firmă cu sediul în București, înființată acum exact o lună
Casa de Insolvență Transilvania, cea care administreaza insolvenţa Romstarde și Blue Air susține că proprietarii Airlines Management Solutions sunt tour operatorul belgian MaxiTours și alți doi acționari români.
La Registrul Comerțului apar însă patru acționari persoane fizice. E drept, două stabilite în Belgia. Însă este vorba de foști sau actuali angajați ai Blue Air.
de pe Digi24
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
11 comentarii
17/05/2013 la 4:53 PM
Mai dă refresh pe-aici http://portal.just.ro/122/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=12200000000027748&id_inst=122 din când în când!…
furtdecurent(Citează)
17/05/2013 la 5:23 PM
@furtdecurent: știu că-i lista lungă. Mi se pare că trebuie să aprobe și creditorii vânzarea, nu? În lipsa altor informații, oricum situația rămâne tot ca până acum.
nwradu(Citează)
17/05/2013 la 4:57 PM
Avioanele nu erau ale companiei oricum, sunt in leasing toate.
add(Citează)
17/05/2013 la 4:58 PM
Ar trebui sa stai linistit ca aia n-au cumparat brandul ca sa se cace in el. Cred. Daca l-au cumparat la pachet cu altceva de care erau interesati si nu dau 2 bani pe el… tough luck.
add(Citează)
17/05/2013 la 5:19 PM
Am zburat cu Blue Air acum doua saptamani, cu bilet cumparat din noiembrie, si aveam aceleasi ingrijorari dupa ce Nelu Iordache fusese arestat. Ei bine, acum doua saptamani ne-a luat autocarul de la boarding gate-ul de la Otopeni si ne-a dus undeva spre capatul aeroportului, unde ne astepta un avion McDonnell Douglas MD-82, adica o vechitura, cu o caricatura de scara care parca ducea direct in cabina pilotilor. Si ce scrie mare pe avion: Tend Air. Inainte de a inchide telefonul pt decolare am cautat pe net ce e cu brandul asta si am ajuns la Ovidiu Tender. Mai multe detalii, aici http://www.airbuzz.ro/2011/12/jetran-air-devine-tend-air/ si aici http://ro.wikipedia.org/wiki/Jetran_Air . Acelasi avion la intoarcere. Zborurile au decurs foarte bine, dar cu intarzieri de peste o ora si la plecare si la sosire. Au zburat pe United Airways inainte de 2002 si pentru altii, printre care Air Moldova, dupa aceea. Acum, pentru Blue Air. Daca stai in spate la avioanele astea, zgomotul e f. mare. In fata sunt chiar silentioase.
silviu(Citează)
17/05/2013 la 5:20 PM
Eu am zburat de câteva ori cu Blue Air și a fost excelent de fiecare dată, dar nu asta mă îngrijorează acum.
nwradu(Citează)
17/05/2013 la 6:24 PM
“Noi proprietari au dreptul”… Mai pune-i un “i” ca nu da bine :)
Andrei(Citează)
17/05/2013 la 8:55 PM
Stati voi linistiti, Blue Air va merge in continuare, oamenii trebuiau sa se disocieze de Iordache si felul lui de a actiona. Acel MD a fost ultima solutie avand in vedere ca aproape in acelasi timp doua avioane stateau in hangar la reparatii / verificarea anuala.
Concediu placut. De curiozitate, care e destinatia?
gelu(Citează)
19/05/2013 la 12:11 PM
@gelu: Lisabona, voi scrie mai multe detalii despre asta.
nwradu(Citează)
17/05/2013 la 9:00 PM
Scuze, ratasem ultimele paragrafe. Maxitours au fost si raman profesionisti in ciuda site-ului.
gelu(Citează)
17/05/2013 la 10:37 PM
Legat de aeronave:
flota este leasing si odata cu fondul comercial se preiau si contractele
Obiectul tranzactiei il fac activele necorporale ale societatii, brand-ul, marca, know-how-ul, Web site-ul, platforma de rezervare bilete, cesiunea contractelor de leasing, depozitele cash colaterale si participatiile la Blue Aero SRL si la Ingragroup SRL
Problema este daca cei care au facut oferta sunt solvabili si au capacitatea sa investeasca si sa duca mai departe BLUE AIR!
Belgienii sunt in fapt romani…
Firma e infintata in aprilie.
Vezi detalii verificate despre MAXI TOURS si asociatii firmei care a facut OFERTA pt Blue air, aici:
http://www.cristianfrancu.ro/s-a-vandut-blue-air-pe-30-milioane-cine-a-cumparat/
NU e (inca) foarte grav!
Si asa e:
Printre obligatiile cumparatorului se numara plata datoriilor legate de activitatea curenta si onorarea zborurilor deja contractate
sper ca va putea!
Insa ce se va intampla cu noile rezervari?
Vezi detalii dspre problemele ce apar in articolul meu!
Cristian Francu(Citează)