►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Să vă povestesc o fază tare cu eMAG și punctul lor de livrare de la Obor, care funcționează în incinta magazinului Flanco de acolo.
Comandă un cititor al blogului (îl ținem anonim) un SGS 4 și alege să-l ridice de la Obor. I se spune să vină după 15:30. Pe la 15:15 ajunge acolo și se pune la coadă împreună cu mai mulți care așteptau mașina ce aduce din depozit diversele produse comandate.
Pe altul de la coadă îl întreabă un angajat Flanco:
“dar ce produs ați comandat?”
“păi un laptop modelul XXX”
“aha, păi mai durează, încă nu a venit mașina cu marfa. Dar avem și noi același produs aici în Flanco, la același preț. Nu vreți să-l cumpărați de la noi ca să nu mai așteptați mașina eMAG?”
“păi… ba da”
Și îl cumpără. Dacă e același produs și preț și nu mai trebuia să aștepte câteva minute de pomană, l-a plătit pe cel din Flanco, care cu ocazia aceasta a făcut un bait & switch de toată frumusețea între magazine. Produsul de la eMAG a rămas neridicat și probabil ulterior a fost anulată comanda.
Vine rândul cititorului meu.
“ce-ați comandat, un Galaxy S4? Frumos! Cât costă la eMAG, 2849 lei? Îl avem și noi aici în Flanco la 2900 lei, dacă doriți, și nu mai așteptați!”
Omul meu n-a vrut să schimbe și a așteptat mașina eMAG. Dar cam așa se fură clienții. Eu în locul eMAG m-aș uita un pic pe câte comenzi cu ridicare din Flanco au fost anulate în ultimul an până să ajungă marfa acolo, poate sunt mai multe.
Culmea este că pe Flanco un SGS 4 costă 2999 lei, nu 2900 lei. Fie angajatul respectiv înflorea un pic situația ca apoi să spună prețul real, fie au voie să negocieze și să ofere pe loc niște discount-uri pentru a câștiga clienți.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
09/05/2013 la 11:04 AM
Dacă îl lua de la Flanco poate nu îi pica semnalul atât de des :
Bogdan(Citează)
09/05/2013 la 11:09 AM
În punctul de livrare de la Unirii am văzut chestia asta ceva mai subtil aplicată. Acolo la casele Flanco sunt în permanenţă 4-5 angajaţi şi la eMAG parcă încontinuu e coadă…
Andrei(Citează)
09/05/2013 la 11:14 AM
De fapt, omului i s-a zis despre Galaxy S4 ala: “dar il aveam si eu… La mine costa 2900 dar are garantie extinsa inclusa”.
Si, ciudat, laptopul de mai inainte era mai scump la Flanco dar cum omul il cumpara in rate diferenta nu se vedea prea mult.
Sau cel putin asa umbla vorba prin targ.
nashu_mare(Citează)
09/05/2013 la 11:35 AM
Emag si Flanco nu erau parte din acelasi grup? Parca imi amintesc ca au fuzionat anul trecut.
Bogdan(Citează)
09/05/2013 la 11:39 AM
Pai tocmai asta e ideea. Nu e furt si nu e nimic in neregula, Flanco si emag sunt in acelasi grup, important este sa nu piarda un client si sa le ia cat mai multi bani. Produsul care venea cu masina emag intra in gestiunea flanco, clientul pleca multumit si dadea 50 de lei in plus. Daca vroia sa astepte e ok. Eu zic ca e o orientare catre client, si totodata eficientizarea operatiunilor. Bravo lor daca fac asta. Nu le iau apararea dar dupa parerea mea e ok.
Marius(Citează)
09/05/2013 la 11:44 AM
Care grup? Erau cândva, dar cred că după ce Naspers a cumpărat eMAG, nu mai pot fi numite același grup. Au niște acționari comuni dinspre partea Asesoft, parcă, dar asta nu are nici o treabă.
Inclusiv la firmele cu același patron, performanța fiecăreia este socotită individual și fiecare trage să vândă mai mult, chiar și în defavoarea celeilalte, pentru că bonusul la final de an nu vine oricum.
nwradu(Citează)
09/05/2013 la 11:48 AM
Emag si Flanco au sediu in acelasi loc :P asta doar asa ca idee :)
Alex(Citează)
09/05/2013 la 12:07 PM
Plus ca dai dracu’ pe profitorii aia de pe net care iau banii din afiliere.
boris(Citează)
09/05/2013 la 12:31 PM
Omul de la Flanco doar îşi face treaba. Am şi eu un prieten care lucrează în acelaşi domeniu şi primesc bonusuri pentru fiecare client câştigat.
Adrian Skydiving(Citează)
09/05/2013 la 12:45 PM
@Marius stocul nu se muta asa usor dintr-o gestiune in alta. Vin cu niste acte/facturi, au anumite serii, anumite preturi/date de intrare, preturi de vanzare, adaos comerical etc. Nu zic ca nu poate exista un asa sistem dar m-as mira.
nashu_mare(Citează)
09/05/2013 la 1:35 PM
in trecut stiu ca puteau sa mai ofere discount pt plata pe loc la magazinele mari de electrocasnice (altex, etc). Pot negocia pana pe la un 3% (si posibil ca si vanzatorul sa isi injumatateasca castigul pt acel produs vandut, dar e un castig “usor” de facut)
3% la un tel de 3000 lei = 90 lei , deci cam pe-acolo ar iesi pretul propus de angajatul Flanco
Florin Helici(Citează)
09/05/2013 la 1:37 PM
Flanco si Emag sunt aceeasi chestie. Deci ca il cumperi de la Flanco sau Emag pentru ei e totuna. Iar pentru tine ca si client, ma gandesc ca e ok ca nu tre sa astepti.
cotos(Citează)
09/05/2013 la 6:13 PM
@cotos: în nici un caz. Se vede că n-ai lucrat într-un grup de firme, să vezi cum se mănâncă una pe alta fără remușcări.
Firma X are și ea angajați, vânzători, directori. Firma Y are pe alții. Chit că X și Y aparțin aceluiași patron, performanța fiecăreia este evaluată separat, fiecare vânzător vrea să atragă clienți la el, ca să nu se închidă magazinul lui, fiecare director vrea ca firma lui să aibă rezultate bune, că la final de an vrea mărire de salariu și tot așa.
Niciodată nu se pune problema că e totuna, nici cu 1%, 50% sau 100% acțiuni.
Iar aici nu e cazul, cum a zis Aurel.
nwradu(Citează)
09/05/2013 la 1:42 PM
@cotos: daca sunt firme separate, cu actionariat fie si 1% diferit, nu e tot aia: nu au aceleasi bugete, nu au aceleasi costuri, conturi de profit si pierderi, angajati etc. Pot avea astfel de aranjamente dar, de departe, un astfel de aranjament nu este implicit. Mai ales ca emag nu ar avea de ce sa il faca. Nu are niciun rost, toate comenzile livrate in centrul Flanco fiind deja facturate de catre emag.
nashu_mare(Citează)
09/05/2013 la 3:29 PM
Emag nu este Flamingo, cu care a fuzionat Flanco. Iar Napsters nu are nicio treaba cu Flanco.
aurel(Citează)
09/05/2013 la 3:33 PM
Ca sa nu ziceti altele, da, Iulian Stanciu are inca actiuni la Emag, dar Naspers nu are nicio treaba cu Flanco.
aurel(Citează)
09/05/2013 la 9:59 PM
Interesantă povestea.
Cât despre același grup de firme … nu contează că e în grup de firme. Cum spunea și cineva mai sus, fiecare manager e evaluat după performanțele companiei care o conduce, deci are tot interesul să aibă cât mai multe vânzări.
Stefan-Geek Blog(Citează)
09/05/2013 la 11:31 PM
Din surse sigure va spun ca ambele firme nu au nicio treaba! In plus, chiar daca aveau, simple misculatii intre angajatii de la vanzari… sunt fantezii.
Yamasha(Citează)
10/05/2013 la 10:05 AM
Intr-adevar o poveste haioasa, dar nu vad unde ar fi problema. Felicitari vanzatorului, stie sa isi urmareasca interesul. Doar suntem pe o piata concurentiala ….
Fractal(Citează)
10/05/2013 la 9:57 PM
Ce sa zic, toate firmele astea de electronice sunt doar niste combinatori de telefoane un pic mai “legali ” ! :)
Alin(Citează)