►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Dragii mei, vă rog frumos, nu mai fiți nostalgici după vremurile de altă dată. Lumea noastră este în continuă evoluție, una pozitivă, și nu sunt motive să regretăm că nu mai trăim în trecut, fie el și cel de acum doar câțiva ani.
Circulă periodic pe net un text despre lumea perfectă a copilăriei noastre și despre cum am fost “ultima generație care…”, dar în fapt este o disertație inutilă despre lucruri care au dispărut pentru că au fost înlocuite cu alternative mai bune.
În primul rând, copilăria este acea perioadă magică a vieții în care nu-ți faci probleme despre bani, sănătate, job, dragoste, ședințe și proiecte, așa că mi se pare normal să avem acum amintiri plăcute despre ea. Pentru majoritatea dintre noi, n-a avut nimic negativ, iar acum această magie o asociem în minte cu restul lucrurilor pe care le făceam atunci, deși asta nu le face mai bune.
Sau poate că, doar pentru că suntem ultima generație care a ascultat casete audio, nu CD-uri și MP3-uri, le regretați? Vă plăcea să derulați de 10 ori înainte și înapoi până să nimeriți începutul melodiei căutate? Să nu mai știți pe care față este acea melodie? Să se audă prost și să derulați banda atunci când se încurcă? Vă plăceau filmele la video sau le preferați pe cele HD de acum? Nu vă mai place smartphone-ul din buzunar, de vă gândiți cu nostalgie la telefoanele cu fisă de pe stradă?
Hai să analizăm frază cu frază ultimul astfel de text “shareuit”:
“Născuţi la începutul anilor 80-90 vedem acum, în anul 2012, cum casa părinţilor noştri este de 50 de ori mai scumpă decât atunci când au cumpărat-o şi realizăm că noi o să plătim pentru casele noastre în jur de 50 de ani.”
Sigur. Părinții mei au plătit vreo 30 de ani la apartament, nu l-au cumpărat dintr-o dată de la stat. Mai țineți minte ceva numit C.A.R.? Casa de Ajutor Reciproc? De unde luai bani împrumut și îi dădeai înapoi în rate, ca să-ți iei mobilă sau haină de blană sau mașină? Ca să vezi, fix același lucru ca acum, doar că nu se numește bancă.
Iar eu nu văd o problemă în existența băncilor și plata ratelor pe mulți ani. Bunicul meu a strâns vreo 5 ani bani ca să-și ia o mașină. 5 ani a stat fără și doar a pus banii sub saltea. Acum ar fi avut mașină din prima zi și ar fi plătit lunar aceiași bani către leasing, ceea ce e mult mai bine.
“Nu avem amintiri despre primii paşi pe lună, nici despre războaie sângeroase, dar avem cultura generală, pentru că asta însemna ceva o dată.”
Doar pentru că nu avem noi amintiri despre războaie sângeroase, nu înseamnă că nu erau în lume. Irak, Kosovo, Somalia și Angola, Cambogia, Falkland, Afganistan, revolte și grupări separatiste si gherile în atâtea țări din lume. Războaiele nu au încetat niciodată în secolul trecut, dar România a fost ocolită de ele și în copilăria noastră și acum.
De fapt, în copilăria noastră a fost Revoluția din 89. Și înainte de asta, câteva închisori de reeducare comunistă și tortura de acolo. Dar v-am zis, noi în copilărie nu ne uitam la știri și avem impresia că atunci totul era roz.
“Suntem ultima generaţie care a jucat “Ascunselea” , “Castel”, “Raţele şi vânătorii”, “Ţară, ţară! Vrem ostaşi”, “Prinsea”,”Sticluţa cu otravă”, “Pac Pac”, “Hoţii şi vardiştii”, ultimii care au strigat “Un doi trei la perete stai””
Copiii se joacă și astăzi acestea, că nu e interzis. Și dacă vrei, poți ieși și acum în fața blocului pentru o partidă de “rațele și vânătorii”. Dar dacă nu vei găsi pe nimeni cu care să te joci, e posibil ca asta să însemne că ceilalți au descoperit jocuri care le plac mai mult. Nu le regreta pe cele trecute de parcă ar fi fost mai bune; asta e o chestie mult prea subiectivă.
“ultimii care au folosit telefoanele cu fise”
Slavă Domnului! Aveai nevoie de fise sau cartele, abia funcționau, se auzea prost. Prefer oricând mobilul.
E ca și cum alții ar plânge că sunt ultimii care au folosit telegramele, iar apoi a apărut tehnologia asta cretină în care vorbești direct cu cineva și îi auzi vocea. Dați-ne telegramele înapoi!
“dar primii care am facut petreceri video (închiriam un video şi stateam să ne uităm la filme 2 zile închişi în casa)”
Ei na! Faptul că “închiriam” îmi spune că cineva n-a auzit de petrecerile video ținute în secret, când te uitai la casete video aduse pe sub mână din străinătate și stăteai închis în casă ca să nu te toarne cineva că faci asta. N-am fost deloc primii la acest capitol.
“primii care am vazut desene animate color”
Asta e trist. În străinătate televiziunea color era funcțională de mulți ani și televizoarele se găseau fără probleme, nu cu liste de așteptare pe ani de zile. Arată doar că trăiam în epoca de piatră și ar trebui să ne întristăm că abia la generația noastră s-a schimbat ceva.
“primii care am renunţat la casetele audio şi le-am înlocuit cu CD-uri.”
Un prag complet arbitrar. Niște ani mai târziu, alți copii au fost primii care au renunțat la CD-uri pentru MP3-uri și playere mici. Niște ani mai devreme, alți copii au fost primii care au renunțat la pick-up pentru casete audio.
Aplaud renunțarea la casete audio, dar faptul că ai fost primul care a făcut asta este doar o nimereală. E ca și cum ai zice că ai fost primul care a ieșit din bloc astăzi dimineață. Așa, și? Mâine va fi altul, care-i importanța?
“Noi am purtat jeanşi elastici, pantaloni evazaţi, geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de gaşcă.”
Părinții mei au purtat Levi’s adevărați. Noi am purtat prostii de la turci, luate pe nimic din bazar și vândute aici de parcă ar fi fost un lux. Cu ce ne face asta mai buni?
“Noi am dat examene de Capacitate, nu am dat teste grile la admitere.”
Eu în 1997 am dat examen scris de admitere la liceu, nu grilă, nu capacitate. Cât de copil o fi cel care-a scris astea, de a dat Capacitatea?
“La grădiniţă am învăţat poezii în româneşte, nu în engleză.”
Da, poezii cu iubitul conducător și sfânta doamnă Elena. Și bineînțeles “cățelus cu părul creț”.
Unu la mână, copiii care învață în engleză o vor vorbi mult mai bine decât noi și doi la mână, poeziile adevărate se învață în gimnaziu și în liceu, când ți se dezvoltă mintea suficient pentru a înțelege o metaforă, pentru a aprecia Scrisoarea I, pentru a reuși să înțelegi un Byron sau un sonet de Shakespeare.
Altfel, singurul rost al poeziilor învățate la grădiniță este să le reciți rudelor ca să se mândrească părinții tăi cu ce jucărie umană au creat și pentru a-ți dezvolta memoria, caz în care mai bine dezvolți direct și limbile străine.
“Şi am cântat “MULŢI ANI TRĂIASCĂ” nu “HAPPY BIRTHDAY” la aniversări.”
Cine pana mea cântă Happy Birthday?
“Am sorbit din ochi “Pasiuni” mai ales “Sunset” , chiar si “Dallas” .. şi cine zice că nu s-a uitat ori minte ori nu avea încă televizor.”
Și “Eden” și “Nord și Sud” și “Pasărea Spin”. Normal că le-am sorbit, doar acestea erau la televizor, ceea ce este de fapt un lucru trist și o dovadă a cenzurii.
Dar acum ce să fac? Să nu mă uit la Scandal, ci să bag o “Sclava Izaura” doar de dragul vremurilor trecute?
“Reclamele de pe posturile străine ne înnebuneau, şi abia aşteptam să vină şi la noi guma Turbo, sau puştile alea absolut superbe cu apă.”
Din nou, arată doar cât de bine se trăia în alte țări și cum ne doream și noi asta, dar nu aveam nimic.
“Între timp, ne consolam cu Tango cu vanilie şi ciocolată şi clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate în cap ne provocau pneumonii. Şi uite un motiv bun să nu mergem la şcoală.”
Ce bine sună, nu? E ca și cum ai spune că noi am băut toate prostiile de băuturi chimice aduse din Turcia, care astăzi nu ar mai primi autorizație. Ce tari am fost noi! Cum făceam noi pneumonie și ne bucuram că nu mergem la școală!
“Noi am ascultat şi Metallica, şi Ace of Base, şi DJ Bobo, şi Michael Jackson, şi Backstreet Boys şi Take That, şi încă nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu ştia paşii, dar toţi dansam!
Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atât de Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Abba şi de Queen, cât şi de noile nume gen: 50 Cent şi Britney Spears.”
Muzica e subiectivă. Sunt destui azi care ascultă toate cele numite mai sus. Sunt alții care nu dau doi bani pe ele și ascultă muzică din anii 70. Alții care nu dau doi bani pe toate acestea și ascultă Voltaj. Fiecare cu ce-i place.
Mai important este că astăzi ai mai multă muzică din care să alegi decât aveai acum 20 de ani. Pentru că ai toată muzica de până în copilăria noastră, plus tot ce s-a creat de atunci.
Faptul că ți se pare că tu asculți o muzică bună și altul una proastă nu i te face superior. Probabil celălalt crede același lucru despre tine.
Facepalm care s-a lăsat cu vânătăi la fraza “spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit și de noile nume gen 50 Cent și Britney Spears”.
“Am citit “Licurici”, “Pif”, “Cireşarii”, şi am băut “Cico” şi “Zmeurată” si ni s-a părut ceva extraordinar când au aparut primele sucuri “de la TEC ” fără să ne fie teamă că “au prea multe E-uri”, iar la şcoală beam toată clasa dintr-o sticlă de suc fără teamă de viruşi.”
Ei bine, virușii există chiar și dacă nu știi tu că există. Poți să bei apă și din baltă, dar nu înseamnă că vei fi ok pentru că nu te temi de asta.
Drept dovadă, România este astăzi campioană în Europa la cazuri de hepatită, TBC și altele. Mai țineți minte injecțiile făcute cu aceeași seringă de metal și același ac, la dispensarul local? Să sperăm că asistentele respective le sterilizau cum trebuie.
Mai țineți minte cum s-a răspândit mult SIDA? Nu știa lumea că nu ai voie să folosești același ac. Sifilisul și alte boli? Nu știa lumea de protecție.
Să te lauzi cu asta sau că nu-ți era teamă de “prea multe E-uri” nu e o mândrie, ci doar lipsă de informare și ignoranță. Speranța de viață a crescut în ultimii ani, semn că e mai bine acum.
“Noi am baut prima Coca-Cola la sticlă şi am descoperit internetul.”
Da, până în acel moment la noi se găsea mai degrabă Pepsi.
“Noi nu ne dădeam beep-uri, ne fluieram să ieşim afară, noi nu aveam dolby surround system, tăceam toţi ca să auzim acţiunea filmului, nu aveam Nintendo sau PlayStation ci jocuri tetris de care ne plictiseam la o lună după ce le cumparam şi le uitam pe dulap, pline de praf.”
Din această descriere mie mi se pare că e mult mai bine și ușor acum, nu?
“Abia aşteptam la chefuri sa jucăm “Fântâniţa”, sau “Flori, fete sau băieţi”, sau “Adevăr sau Provocare”, sau orice ne dadeă un pretext să “pupăm pe gură” pe cine “iubeam”.”
Și acum nu se mai joacă? Pentru că poate lumea se pupă direct, ceea ce e mai bine pentru toți, nu? Asta îmi doream și atunci, dar trebuia să trec de 5 etape de calificare.
“Noi suntem cei care încă au mai “cerut prietenia”, care încă roşeam la cuvântul “sex”, care dădeam cu banul care să intre în farmacie să cumpere prezervative, pe care apoi să le umplem cu apă şi să le aruncăm în capul colegilor, care am completat mii de oracole, sperând ca persoana iubită va citi acolo unde scrie “De cine iţi place?” că ne place de el/ea.”
Încă se fac toate acestea.
“Este uimitor că încă mai suntem în viaţă, pentru că noi am mers cu bicicleta fără cască, genunchiere şi cotiere, nu am avut scaune speciale în maşini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cădeau din greşeala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfăcute de copii, nu ne-am spălat pe mâini după ce ne-am jucat cu toţi câinii şi toate pisicile din cartier, nu am ţinut cont de câte lipide şi glucide mâncam, părinţii noştri nu au “child proof the house”, ne-au trimis să cumpărăm bere şi vin de la alimentară, şi câte un pachet de ţigări de la tutungerie.”
Uimirea dispare când te uiți pe statistici și vezi că la noi mor ceva mai mulți pentru că nu se protejează. E o gândire prostească să zici că dacă tu ai făcut ceva nasol toată viața și nu ai pățit nimic, atunci toată lumea este în siguranță. Cu toții știm pe câte unul care a fumat toată viața și a prins 90 de ani fără probleme, dar pentru fiecare caz din acesta mor alți 100 înainte de 45 de ani.
“Noi am fost martorii a trei schimbări de bancnote şi monede, noi am râs la bancuri cu Bulă, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV , noi suntem cei care mai ţinem minte emisiunea “Feriţi-vă de măgăruş”.”
Eu păstrez în memorie cu sfințenie, învăluit în dragoste și căldură, amintirea momentului când am auzit-o prima oară pe Andreea Esca. <3 U!
“Suntem o generaţie de învingători, de visători, de “first-timers”.
Întrucât e vorba despre acțiuni petrecute în copilăria noastră, nu știu pe cine am învins. Am făcut noi revoluția, am adus noi Coca-Cola, am inventat noi Flori fete și băieți? Am promovat noi Ace of Base? Am plătit noi casa părinților noștri? Ce ne face învingători, că am supraviețuit sucului TEC și schimbărilor de bancnote?
Fiecare generație este una de “first-timers”. Noi am băut primii Cola. Alții de după noi sunt primii care au băut Nestea. Alții de după ei sunt primii care au băut… nu știu, Dr Pepper? Valorile unei generații, ceea ce o definește, sunt greu de găsit și trebuie să mai treacă niște ani până să le poți arăta cu degetul, pentru că de obicei le decide istoria.
Dar până atunci, lăsați nostalgia și trecutul. Bucurați-vă că trăim acum, întristați-vă că nu trăim în viitor, dar nu vă intristați că au trecut vremurile descrise mai sus. Civilizația omenească, cel puțin aici în zona noastră, a evoluat constant spre mai bine și crește în fiecare zi. Trebuie doar să vrei și să știi să profiți de ea.
“Daca citeşti şi ai căzut măcar un pic pe gânduri, eşti de-al nostru !
Distribuie prietenilor pe care poate i-ai uitat de mult, să îşi aducă aminte şi ei”
Distribuiți și articolul acesta, ca să nu fiu Grinch degeaba!
Alt text prostesc mai jos. Cum să-mi fie dor de acele vremuri? Astea de acum ce au? Dacă te depășesc noutățile, banii, cardurile, site-urile, mașinile prea multe de pe stradă, televizoarele cu telecomandă și faptul că nu se mai joacă în fața blocului copiii, problema poate că este la tine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
36 comentarii
13/05/2013 la 2:03 PM
O micuță corectură: CAR nu era casa de Ajutor Românesc, ci casa de Ajutor Reciproc. În rest, subscriu la ideea textului!
Ioan T. Morar(Citează)
13/05/2013 la 2:12 PM
tu vrei sa faci copii? :))
Piticu21(Citează)
13/05/2013 la 2:21 PM
subscriu, si mie mi se par un pic redusi tampiteii care duc dorul vremurilor trecute. omenirea progreseaza exponential, asa a fost intotdeauna.
mihai(Citează)
13/05/2013 la 2:59 PM
De mult n-am mai fost de acord cu tine :)
Nostalgiile astea stupide le-as pedepsi cu un zbor dus via Chisinau. :))
Andreea(Citează)
13/05/2013 la 3:16 PM
Sunt din acele persoane care si-au facut cont pe facebook din plictiseala si distrubuie tot din plictiseala amestecata cu neatentie…
Bucur(Citează)
13/05/2013 la 3:19 PM
Tocmai ai desființat un text care circulă pe paginile de Facebook de tipul “Puștanul”, “Baby, ce faci?” și alte mizerii. :P Dar, da, sunt de acord cu tine! :D
Mariciu(Citează)
13/05/2013 la 3:24 PM
“copilăria este acea perioadă magică a vieții în care nu-ți faci probleme despre bani, sănătate, job, dragoste…” – fix asta likeuiesc și shareuiesc oamenii. Nimeni nu e nostalgic după derulatul casetei cu creionul, după mileuri sau peștele de sticlă.
Ciprian(Citează)
13/05/2013 la 3:35 PM
mda… Doar ca una e sa regreti si alta e sa-ti aduci aminte cu nostalgie de cum era atunci si sa incerci sa retraiesti pentru o secunda macar 0.0001% din farmecul copilariei. Nu inseamna ca esti un tampit care vrea si azi telefoane cu fise sau mai stiu eu ce tampenii clar perimate. Dar, in clipa in care nu poti sa-ti aduci aminte cu calm si putina melacolie de cum era acum 20 de ani pentru ochii tai de copil, din pacate semnul mie mi se pare clar: copilul ala a murit de tot si a lasat in urma un adult perfect functional pentru ziua de azi, care traieste pragmatic pentru prezent…
Ah, si nu ati inteles nimic din acel post. Nu e vorba ca cei care dau re-post ar vrea sa ne intoarcem in anii 80 si sa traim ca atunci. Doar vor sa-si aduca aminte de uimirea care insotea fiecare descoperire a copilariei (primele jocuri la scoala, prima data cand aveai si tu voie sa reglezi televizorul sau magnetofonul). Sunt lucruri care inevitabil iti trezesc nostalgie, bucuria descoperirii… Personal, sa ascult si acum o caseta sau un vinil e o placere. Imi aduc aminte de momentele in care le-am auzit prima data, de cum cautai un mix-tape bun pe la nu stiu cati cunoscuti, de cum ne strangeam 20 de oameni intr-un apartament pentru ca nu stiu cine facuse rost de o caseta video noua. Nu inseamna ca vreau sa fie acum asa (WTF?!), dar imi aduc aminte cu placere de vremurile alea.
Asa ca voi, cei care va uitati asa, cu putina scarba la tot ce aduce putin a sentimental si puneti un raspuns superior si rece la asemenea “stupizenii”… I’m sorry… really… probabil ca ati avut niste copilarii tare nasoale si de-aia nu va place sa vi se aduca aminte de perioada aceea.
Khalis(Citează)
13/05/2013 la 3:56 PM
Foarte adevarat tot ce zici. Textul acela a fost scris si raspandit de cei care nu pot sa vada latura buna a progresului si nici latura rea a trecutului.
Mihai(Citează)
13/05/2013 la 3:57 PM
Eu mi-aduc aminte ca pe vremuri lumea discuta despre viitor. Tema zilei era “casa viitorului”, “copii viitorului”, “masina viitorului” (“Noi si anu 2000”, va mai aduceti aminte?). Acum nu mai vorbeste nimeni despre asta, toti stam si ne lamentam despre ce misto era in trecut. GG.
jollyca(Citează)
13/05/2013 la 4:01 PM
Ciucurel ala care a scris imbecilitatea aia de text cred ca e confuz rau. Dovada faptul ca ascculta si Metallica si DJ Bobo. Si vorbeste de parca ar fi contribuit cu ceva la bunastarea si progresul omenirii ca a fost si el in prima generatie care a baut suc la dozator. Mare branza. V-as mai povesti eu niste “prime dati” care nu se vor schimba prea mult o suta de generatii de azi inainte, dar nu vreau sa folosesc cuvinte obscene.
ipo(Citează)
13/05/2013 la 4:14 PM
Problema este, Radule, cel putin in Romania, ca suntem condusi de imbecili si inconstienti ! Asta e prima problema. A doua, e ca poporul este la fel, ca doar noi i-am pus unde sunt, pe majoritatea din ei !
A treia, e ca democratia este foarte prost inteleasa in Romania ! A devenit sinonima cu destrabalarea, furtul, crima, delapidarea, nesimtirea !! Cei ce ne “conduc” au “tras” toti banii inspre ei, nu ii lasa si pe altii sa traiasca !! Asta e pronlema noastra !
Pana nu o sa scapam de aceste probleme, nu vom progresa niciodata. Pana nu vor muri relicvele astea care au impresia ca acum e mai rau ca atunci, doar pentru faptul ca politicienii ne fura, si atunci vezi-doamne statul iti dadea de toate…nu va exista nimic bun in tara asta !!
DEMOCRATIA NU E PERFECTA, DAR E CEL MAI BUN SISTEM INVENTAT PANA ACUM !! Ar fi totul OK daca ar exista oameni seriosi la conducere, ca in alte tari. Nici aia nu-s perfecti, sgur, dar macar fac ceva pentru tara lor, nu isi bat joc pe fata de cei ce i-au votat ! Asta ar cam fii….
Alin(Citează)
13/05/2013 la 4:29 PM
Ma, is chestii care nu-s bune, in mileniul 3, NORMAL CA SUNT ! Dar alea nu prea se regasesc in cele de mai sus ! MIE NU IMI DOVEDESC, CEI CARE AU SCRIS ASTA, DECAT CA SUNT NISTE COMUNISTI RETARDATI, niste epave inconstiente, auzi ma, sa te lauzi ca nu ai tinut la igiena, si cica era mai bine asa !!!
Al dracu maimute neevoluate ! Am mai zis, de-abia astept sa crape astia, poate va fii altfel cand vom scapa de astfel de dereglati mintal !
Alin(Citează)
13/05/2013 la 4:34 PM
Si inca o chestie : cica Romania e cu vreo 50 ani, ca dezvoltare, fata de alte tari. Pai atunci, inconstientii astia ce dracu arzice, daca am fi asa dezvoltati ca altii ?! :)
Alin(Citează)
13/05/2013 la 4:36 PM
Si inca o chestie : cica Romania e cu vreo 50 ani, IN URMA, ca dezvoltare, fata de alte tari. Pai atunci, inconstientii astia ce dracu ar zice, daca am fi asa dezvoltati ca altii ?! :)
Alin(Citează)
13/05/2013 la 4:49 PM
Da, jos Guvernul!
nashu_mare(Citează)
13/05/2013 la 4:59 PM
Iar te bagi ca musca-n pi…..scina ! Tu ce crezi, de ce exista atatia REGRETUCI din astia ?! Si de ce avem policieni comunisti ?! Fiindca regretucii astia tamiti i-au votat.
Alin(Citează)
13/05/2013 la 4:59 PM
Iar te bagi ca musca-n pi…..scina ! Tu ce crezi, de ce exista atatia REGRETUCI din astia ?! Si de ce avem policieni comunisti ?! Fiindca regretucii astia tampiti i-au votat.
Alin(Citează)
13/05/2013 la 5:03 PM
Ia o imagine.
nashu_mare(Citează)
13/05/2013 la 5:17 PM
Aha. Deci daca nu melancolicii astia dupa comunism sunt de vina ca i-au votat, ghici, tot pe comunisti…si acum tot ei se plang…culmea…atunci ia lamureste-ma, istetule, cine e de vina ! Aa ?
Alin(Citează)
13/05/2013 la 11:03 PM
amice, tu ii vezi pe cei ce au copilarit dupa revolutie? nu cred! evolutia tehnicii le-a adus involutia! mucosi care inca nu merg la scoala se bat cu curu de pamant sa primeasca tablete si aifoane iar la 20 de ani ucid nevinovati pe sosele. personal mi-e scarba de ei si de parintii lor, ca de copilaria lor nici nu poate fi vorba! sunt decretel si nu-mi regret copilaria dar mi-aduc aminte cu multa placere de OAMENII acelor vremuri! PACE!
mosubibe(Citează)
13/05/2013 la 11:27 PM
Si eu cred ca mesajul acestui text nu este acela ca ne dorim sa traim precum in copilarie, ci este pur si simplu o aducere aminte cu melancolie a perioadei in care esti copil si esti fericit asa cum esti.
P.S.
Este vorba despre VIRUSURI, nu despre VIRUSI, nu mai faceti confuzie!!!
Teo(Citează)
14/05/2013 la 9:56 AM
@mosubibe: dacă sapi puţin o să vezi că şi pe vremea aia erau copii de securişti care luau maşina de serviciu a lui tata şi omorau pe cineva… cu diferenţa că, dacă tata era destul de… mare, nu păţeau nimic! şi nu auzeai nimic la TV despre asta !
aifoane ? pe vremea aia copilul răsfăţat vroia jucăriile momentului, pt. că “aifonul” nu exista, dar ideea era fix aceeaşi. Copilul şmecher/de şmecher avea blugi şi adidaşi originali, aduşi din vest pe sub mînă şi plătiţi la suprapreţ! copilul de şmecher avea acasă TV color Sony din cele confiscate la vamă, în timp ce alţii aveau TV color “telecolor” fără telecomandă, sau mai probabil TV alb-negru “Olt” sau “Diamant”.
Şi tot atunci, puteai să stai ani şi ani (eventual, forever) cu cererea de a ţi se instala telefon (fix evident) ne-aprobată, căci “nu există disponibilităţi în zona dvs”. Sau poate consideri că accesul la telefonie oricînd şi oriunde e un lucru rău ?!
alias(Citează)
14/05/2013 la 10:23 AM
Pentru ca sunt vremuri grele…cand ambii parinti lucreaza, poate chiar mai multe servicii si nu primesc ajutor mai de nicaieri si seara isi alunga copii la calculator sau la televizor ca sa stea linistiti un pic……nu e vina copiilor din ziua de azi sau a evolutiei, ii ai asa cum tii educi. Nu iti place ca are anutaraji la scoala…. pandestel ca un uliu, ai mereu grija ce face , vorbeste cu el…. si eu am avut anturaj, nu se gaseau droguri legala…miroseai lac sau diluant sau alte metode bine cunoscute, beai suc de la tec cu eee-uri, se duc acum de buna voie la fast food si le baga, nu erau dependenti de net…da erau dependenti de tutun din tabachiera lu bunicu si mai bagau si canepa din cand in cand sa ii ia capu’ …asta bineinteles dupa ce treceau pe la butoaiele de tulburel. Rau o sa fie mereu si lacomie si hotie…nu fiti nemultumiti, toti sunt frate moralisti da cand trec pe strata si vre-o trei il umfla in bataie pe altu nu se opresc sa ajute sau macar sa sune la politie…… ca nu vine politia …e altceva, da macar esti impacat cu tine ca ai incercat.Asteapta pana pleaca batausii si dute de vezi daca mai traieste ala…suna la salvare. E usor sa dai un clic pe net sa dai din gura si sa dai vina pe altii . Mereu a fost si o sa fie mancatorie… puneti mana si faceti daca vreti ceva…mai nou umbla moda ca orcum e gunoi pe jos sa arunc si eu, nu frate carati ala doi km pana gasesti cosi. Toti astapta de la altii….si eu fac la fel, da macar nu dau cu gura ca sunt mai bun restu…ma conduc niste hoti …asta e o sa ma chinui sa plec sa ma conduca niste hoti mai mici in alta tara departe de casa mea. Am deviat….toti isi aduc aminte cu placere de copilaria lor, eu am mers pe bicicleta fara casca si mi-am spart capul, mi-am rupt un deget si mi-am dizlocat un sold…acum trag dupa ele…clar lu fiimiu o sa ii cumpar cotiere si casca ca nu vreau sa il omor. Da pentru ca am crescut in vremurile alea va zic ca nici o julitura nu a omorat pe nimeni, la primul scandal am stiut sa iau un pumn in moaca fara sa plang ca o fetita, din cauza neajunsurilor care erau atunci, generatia aia va fi poate…mai dura ca cea urmatoarele , cum si noi suntem mai slabi decat cei care au prins razboiul….este evolutie , daca noi nu o intelegem si nu ne folosim de ea , nu trebuie sa luam acest drept copiilor nostri, da sa o facem cu cap.
D3X5858963(Citează)
14/05/2013 la 10:54 AM
Bine ca esti tu Grinch! Din punctul meu de vedere fenomenul e identificat perfect de unii comentatori ai tai – in vremea copilariei noastre NE BUCURAM MAI MULT de tot ce aveam. Sigur, asta era si pentru ca aveam putine lucruri, si o minge de fotbal, o pereche de ‘adidasi’ sau o Cola ne faceau sa radem cu toata gura, dar rezultatul – indirect – ramane: ne bucuram si pretuiam ce aveam. Azi, din nefericire, copiii au (in lumea celor care au, evident) prea mult si nu se mai bucura de nimic. Asta este regretul majoritatii…
Jordan(Citează)
14/05/2013 la 10:57 AM
Copiii nu se mai bucura de nimic pentru ca au prea mult? Au prea mult???????? Comunistilor!
nashu_mare(Citează)
14/05/2013 la 12:20 PM
Corect corect corect.
Exista o anumita specie de oameni care indiferent in ce vremuri ar trai ei tot vremurile trecute regreta.
Pe sistemul acesta sa inteleg ca cea mai buna copilarie au avut-o aia dinainte de Hristos? sau poate chiar dinozaurii s-au distrat cel mai bine, nu?
Ce conteaza cum era si cum e acuma? Nu se fac termeni de comparatie pe baza unei evolutii in bine.
La fel cum noi in copilarie ne jucam Pac Pac, si copiii din ziua de azi se joaca Counter Strike si WoW. Si nu vad nici o problema in treaba asta.
Ba din contra, tehnologia moderna dezvolta copilul mult mai bine si mai rapid decat Pac-Pac-ul din 43…
Si pana la urma si aici este o chestie de culturi. Pentru ca in America de exemplu in anii 80 se juca Dungeons & Dragons cu pen & paper. Dar cum la noi era comunism si gulag, eram obligati sa improvizam cu “batai” intre paianjeni…
oNaiR(Citează)
14/05/2013 la 12:29 PM
da , guvernu’ si basescu sunt de vina! :)
un mare om zicea ca schimbarea e in fiecare din noi. Poate ca nu o sa reusesti mare lucru dar ai 365 de zile in an sa incerci sa faci ceva mai bine pentru tine si cei din jurul tau. Se cheama evolutie si contributia individuala e importanta. Astia de behaie pe facebuci ca ce bine era inainte ori sunt puradeii care erau in clasele 1-4 in timpul revolutiei ori mosnegii de azi. E explicabil pentru prima categorie de ce privesc perioada aia ca pe una magica : nu aveau nici o grija, parintii furnizau totul si viata era grozava. Batranii de azi sunt melancolici pentru ca atunci aveau maxim de vitatilate si potenta financiara, altfel dupa revolutie majoritatea nu s-a adaptat la noile conditii si din pacate la pensie au ajuns sa moara de foame si boli de mult apuse pe alte mealaguri.
Eram si eu in clasa a doua prin ’89 si ma ascundeam pe sub mese cand treceau tancurile pe bulevard in Bucuresti dar asta nu inseamna ca o sa stau sa visez la ce-a fost atunci mai mult de cateva clipe. Viata e mult mai interesanta acum si in viitor. Suntem deja in viitorul de atunci cand toti visam la anul 2000 cu roboti, nave spatiale si inteligenta artificiala. De ce sa te mai intorci la dalta, ciocan si tablita de lut cand poti scrie pe o tastatura virtuala ? totul evolueaza dar nu toti tin pasul cu vremurile.
AdrianX(Citează)
14/05/2013 la 12:56 PM
Ba, chiar ca. Ai pus in cuvinte ceea ce eu aveam in subconstient de mai mult timp.
Lucrul asta confirma pe deplin statistica cu cei 41% de analfabeti din tara. Textul scris de ei reprezinta inabilitatea lor (lipsa de inteligenta) de a se adapta noilor timpuri si tehnologiei noi. Traiesc in trecut si urasc sau spun lucruri rele din prezent dintr-un simplu motiv: ca nu le inteleg. Asta face un om prost: uraste tot ce e diferit de el si nu intelege.
Stii cum le vad eu viitorul? Intr-o dimineata m-a acostat un cioban de pe dealuri. M-a intrebat daca stiu unde sta Oprea (cam ciudat sa stii numele la toti vecinii din cartierul unui ORAS!). I-am zis ca nu. Iar el s-a apucat sa imi povesteasca cum a vrut sa deschida usa la bloc, dar era blocata. S-a dus pe partea “dinapoie” si si acolo era blocat. Omul nu auzise de interfon in viata lui, macar ca exista de circa 8-10 ani in oras.
dan Santa(Citează)
14/05/2013 la 1:42 PM
Of, cum ai desfiintat articolul asta care circula pe net de vreo catva timp!
Cred ca orice categorie de varsta considera ca a fost mai bine pe vremea lor sau cand erau copii si n-aveau griji, cum spuneai la inceput. Si parintii nostri spun ca “era mai bine inainte” si cei de peste 20 de ani au inceput sa zica lucruri de tipul “in anii “90 se traia altfel”. Au ceva amintiri…
Nostalgia mi se pare o stare naturala. Insa e bine sa nu traiesti numai in trecut si sa te bucuri si de ceea ce gasesti spreciabil in prezent.
Dan(Citează)
14/05/2013 la 2:36 PM
Nu-i vorba ca n-ai dreptate, da` mie Tango chiar imi placea si regret realmente disparitia lui. Chimicale cancerigene beau si acum, dar ala imi placea mai mult.
QuadroQ(Citează)
14/05/2013 la 3:24 PM
La ce iti folosesc toate mp3-urile daca cultura ta muzicala se reduce la hit-urile de moment? La ce iti foloseste toata informatia si toate tutorialele de pe youtube daca nu esti in stare sa legi un dialog, si trebuie sa umpli trei pagini ca sa exprimi o idee perimata?
Si in definitiv de ce vorbesti despre niste lucruri pe care nu le-ai trait decat pe ecranul iphone-ului tau?
Guest Who(Citează)
14/05/2013 la 6:15 PM
“dar avem cultura generală, pentru că asta însemna ceva o dată.” … Dar ei au cultura generala…
d3v(Citează)
14/05/2013 la 11:40 PM
Surprinzator sau nu am primit si eu exact textul analizat. :)
Surprinzator sau nu eu nu am trimis trimis mai departe mailul.
Dan M.(Citează)
15/05/2013 la 9:46 AM
Eu am 27 de ani si ieri noapte am jucat sotron cu prietena mea in parc, nu opreste nimeni pe nimeni sa revina la vremurile alea, macar pentru cateva minute :)))))) Da azi imi vad de ale mele :))))))
D3X5858963(Citează)
28/05/2013 la 3:02 PM
O mica observatie: CAR-ul (Casa de Ajutor Reciproc) inca mai functioneaza/exista :)
tiberiu(Citează)