►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Iată în imagine o întrebare legitimă. Să lămurim un pic ce trebuie să aiba un live-blogging de la ceva ca să merite să-l citiți voi: bloggerul respectiv trebuie să fie personal acolo!
La Google I/O 2013, care are loc în San Francisco în această perioadă, nu cred că s-a dus vreun blogger român. Și atunci ce live blogging ar putea face cineva?
Singura soluție ar fi să traducă aproape imediat știrile puse de Engadget, The Verge, TechCrunch și alte asemenea site-uri mari care au trimiși acolo. Dar eu cred că voi sunteți suficient de capabili să citiți singuri acele site-uri. Traducerea lor rapidă, doar de dragul unui trafic venit din SEO, mi s-ar părea mai degrabă o insultă pentru cititorii fideli ai blogului.
Așa că eu unul voi aștepta să se termine acest Google I/O și apoi voi scrie PĂREREA MEA despre ce s-a anunțat acolo. Nu intenționez și nici nu am cum să vă spun ceva în premieră, dar vă voi spune ce cred eu despre noutățile anunțate de Google. M-am convins și la Barcelona, la MWC 2013, că deși am alergat din răsputeri pe acolo, este imposibil să concurezi cu echipele din mai mulți oameni ale marilor site-uri, bine organizate ca flux, așa că și acolo am scris, de la fața locului, tot păreri personale.
Din păcate, la noi sunt prea multe site-uri care trăiesc doar din comunicate de presă. Primesc și eu câteva zeci pe zi și abia dacă ajunge unul pe săptămână subiect de articol și atunci tot sub forma unui comentariu personal de-al meu despre respectivul subiect. Puteți recunoaște ușor aceste site-uri și articole, au același text, aproape toți vizitatorii vin din Google și interacțiunea este zero, practic lipsind comentariile de la articole. Eu vreau să abordez în alt fel aceste subiecte.
Îmi aduc aminte că acum câteva luni am primit un comunicat Canon despre un nou calculator de birou, din acela cu 12 digits și pe care faci adunări și împărțiri și calculezi cât înseamnă un preț în euro. Mie mi s-a părut un non-subiect, dar l-am văzut reprodus rapid pe câteva site-uri. Zilele trecute Samsung a anunțat ceva despre 5G, viitoarea generație de comunicații mobile, dar la unul pe site n-am văzut explicat într-un limbaj simplu ce înseamnă undele milimetrice despre care se vorbea în articol. Veți citi aici, în curând.
Presa clasică este des acuzată că scrie doar după comunitate. La bloguri mi-a plăcut ideea unui abordări diferite, posibilitatea de a transpune o informație aflată la o lansarea sau dintr-un comunicat într-un limbaj adecvat dialogului și de a o transmite împreună cu părerea ta personală despre acel subiect. Bună, rea, în acord cu părerea cititorilor sau dimpotrivă, poate te vor contrazice toți că n-ai dreptate, nu contează asta așa tare, cât faptul că ne exprimăm părerea și o individualizăm astfel. Din păcate, prea multe bloguri încep să semene cu presa pe care, cică, au erodat-o.
E o goană să publici primul ceva? E important să fii cel dintâi cu o știre? Da, este, dacă vă interesează să citiți știrile. Nu este o cursă în care mă înscriu. Dacă vreți să citiți ceva mai mult de atât, un punct de vedere, o mică analiză, o predicție, o glumă, o recomandare de achiziție… aici mă bag.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
17/05/2013 la 9:55 AM
Marea majoritate a bloggerilor nu au păreri, nu au idei, nu au identitate. Dacă Pepsi le dă azi bani de advertorial o să vezi cum oamenii sunt băutori de Pepsi de-o viaţă, iar mâine dacă primesc bani de la Coca-Cola or să scrie cum au supt Cola de la mame când erau mici. Cu ştirile, la fel – e un concurs pentru unici, pentru like-uri…
Ce mă deranjează pe mine mai mult e că fix acelaşi lucru îl întâlneşti şi în jurnalismul ăsta tâmpit de la noi. Dacă ştii bine engleză o să-ţi dai seama imediat ce articol a fost tradus numai după expresiile traduse d-ampulea (de genul “face sens”) şi după faptul că tratează subiecte pe care le-ai văzut acum două zile pe site-urile străine.
Tu ar trebui să te bucuri, te desprinzi din start de plutonul mediocru…
Andrei(Citează)
17/05/2013 la 11:44 AM
Si eu ma bucur ca pe Gadget.ro am inceput sa am comentarii la mai toate articolele si le numeri pe degete pe cele fara reactii. Totusi, Radu trebuie sa faci diferenta intre blogul tau cu o SECTIUNE de tehnologie si un site TECH. In a doua varianta trebuie un flux de informatie. De aici si stirile traduse si comunicatele etc.
Emil(Citează)
17/05/2013 la 4:28 PM
Merci că mi-ai publicat tweet-ul :) Eram curios dacă este cineva în .ro care face măcar un roundup de la Keynote-urile de la event, atât.
De exemplu ai fi putut să anunți pentru toți cititorii tăi că pot aplica pentru un invite la noul Google Maps, fiindca din ce am vazut, doar pe blogul tău am găsit informații relevante la update-uri GMaps (oblique imagery, etc)
Vasile(Citează)
17/05/2013 la 5:19 PM
@Vasile: am aplicat și eu pentru o invitație, dar până nu o primesc nu aș avea ce să public.
nwradu(Citează)
20/05/2013 la 3:53 PM
Google I/O, din câte știu, este transmis live, pe site-ul oficial. Anul acesta nu l-am urmărit, dar anul trecut nu mi-a scăpat.
cristian(Citează)