►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Să vedeți ce se va alege praful și de privatizarea CFR Marfă și totuși nimeni din Guvern nu vrea să abordeze problema adevărată: de ce nu vor alte companii să cumpere CFR Marfă.
Cele trei companii care s-au înscris la licitație au fost descalificate pentru că nu îndeplineau condițiile cerute de statul român prin caietul de sarcini. Așa că Guvernul a micșorat condițiile de calificare, făcându-le de 5 ori mai mici.
Înainte se cerea o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro pe an, acum se cer doar 20 de milioane.
Veți spune că valoarea cerută este oricum mare. Nu este. Vorbim de cifră de afaceri, nu de profit, vorbim de companii de transport de mare anvergură, nu de un maxi-taxi local. 100 de milioane de euro chiar nu este mult, mai ales că ofertanții se pot asocia pentru o ofertă mai puternică.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a promis cândva că-și dă demisia dacă privatizarea eșuează din greșeala sa în termenul de 20 iunie. Privatizarea poate eșua din multe motive, nu neaparat greșeala vânzătorului, dar cum FMI forțează această privatizare, nu m-ar mira ca totul să se reia mai rapid, mai simplu, mai “dă-o cum o fi, numai dă-o”.
Întrebarea mare este de ce nu vin marii operatori feroviari europeni să cumpere CFR Marfă. România este la granița UE, are port maritim, ar fi ceva marfă de mutat pe aici. Și atunci ce nu vor străinii un start bun în România, achiziționând CFR Marfă? Asta ar trebui să fie problema de cercetat. Altfel, poți simplifica acele condiții de calificare și poți cere mai puțini bani și până la urmă cineva tot cumpără compania, dar parcă ideea era să o vândă cuiva cu forța de a o pune pe șine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
20/05/2013 la 2:31 PM
Poate daca eram in Schengen era cu adevarat atractiv de achizitionat.
Mihai(Citează)
20/05/2013 la 3:05 PM
Nu se înghesuie multă lume şi datorită infrastructurii (cred eu).
Infrastructura feroviară e varză. Se circulă foarte încet, în multe locuri pe o singură linie, de multe ori sunt furturi ce blochează traficul şi alte probleme.
Andrei(Citează)
20/05/2013 la 8:41 PM
Pui pariu ca il ia GFR-ul? :)
miluch(Citează)
20/05/2013 la 10:21 PM
sa fim linistiti, totul este o manarie, de mult se doreste sa se puna mana pe CFR Marfa…au urmarit de cativa ani de zile, evident ca unul dintre participantii la campania electorala vor pune mana pe linii…
Yamasha(Citează)