►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Ieri toată lumea m-a întrebat cum a fost la lansarea YouTube în România. Are Google o imagine atât de cool încât ești tentat să crezi că până și evenimentele lor sunt ceva deosebit? A fost o lansare normală, cu proiector și prezentare, discursuri, întrebări și răspunsuri la final. Iată ce s-a zis.
Partea întâi ar fi că youtube.ro este operațional și particularizarea pentru România îți va sugera mai multe clipuri populare în țara noastră. Ai astfel ocazia să descoperi creatori români de conținut video bun și această posibilitate mă încântă.
Partea cu monetizarea și făcutul de bani din clipurile tale nu este însă o chestie prea simplă. Nu-i pentru toată lumea. Da, poți să te înscrii ca partener YouTube și să accepți ca în clipurile tale să fie introdusă publicitate (în două forme, un mic overlay în clip sau o reclamă integrală înaintea lui, pe care va exista și un buton Skip this ad ca să nu-ți superi spectatorii prea tare), dar în opinia mea asta nu înseamnă că vei face și bani.
Ce clipuri aveți? Dacă ai 20 de vizualizări pe zi pe un clip, acea reclamă va fi văzută de puțini și și mai puțini vor da click pe ea. Iar 20 de vizualizări pe zi (600 pe lună) nu sunt așa ușor de obținut și apoi bineînțeles că trebuie să se potrivească și clipul tău cu ceva în care companiile vor să facă publicitate.
Ah, daca ai un canal YouTube de succes, dacă faci ușor mii de vizualizări și ai mulți fani care să dea și mai departe acel clip, vei face bani. Dar în România eu zic că-i o nișă mică de oameni ce pot avea acest succes. Sigur, YouTube vrea să încerci și îți pune la dispoziție unelte și sfaturi, metode de a-ți proteja conținutul și de a alege cum să plasezi reclamele și tot așa.
Lansarea YouTube RO îi va bucura cel mai mult pe cei ce vor să introducă publicitate în clipuri și până acum nu aveau unde să facă asta. Acum, pe măsură ce oamenii vor deschide clipurile lor pentru publicitate, vor avea și mijloacele de a duce reclama la privitori. Să vedem ce-o ieși.
Cei de la YouTube au dat și exemple despre succesul mare pe care-l au anumite companii ce plătesc pentru promovare, având în vedere că un clip video bine făcut se propagă mult mai rapid în mediul online. A fost dat exemplul Turkish Airlines care a plătit pentru YouTube promovarea reclamei lor cu Messi în avion până la 2 milioane de vizualizări, dar cei ce-au văzut clipul i-au dat share, a ajuns viral și a adunat 100 de milioane de vizualizări. Evian a făcut o reclamă de 1:16 minute și a obținut 34 de milioane de vizualizări într-o singură săptămână la un cost mult mai mic decât ar fi avut în televiziune.
Cu un clip bine făcut, YouTube îți poate genera un succes mult mai mare pentru că oamenii recomandă în mod activ clipurile bune.
De asemenea, un parteneriat încheiat cu Uniunea Compozitorilor din România va face ca artiștii să câștige bani de pe urma muzicii de pe YouTube. Bani meritați, în opinia mea, mai ales că YouTube devine o rampă de lansare tot mai mare pentru artiști.
Începeți de pe YouTube.ro, mergeți în Manager Video și vedeți dacă vă apare bara de notificare care vă invită să deveniți partener. Activați clipurile în care veți accepta publicitate și apoi sperați să faceți bani cu ele. Găsiți informații și aici și aici și în Help.
Sfat: în subsolul paginii de YouTube puteți alege limba interfeței și țara de vizualizare. Românii de peste hotare pot alege de acolo să vadă varianta românească de YouTube, nu cea a țării în care sunt acum, sau voi puteți alege să vedeți YouTube-ul din alte regiuni.
Iată clipul de lansare, făcut cu diverse vedete românești.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
26/04/2013 la 11:34 AM
Am vazut ieri la stirile TVR, cat de incantati erau prezentatorii ca acum cand tvr are canal propriu vor putea sa stearga mai usor emisiunile tvr puse de altii asta in loc sa isi faca reclama, sa prezinte ce emisiuni vor fi postate pe canalul tvr …
marius(Citează)
26/04/2013 la 11:55 AM
bine ai venit youtube punct com/?gl=RO&hl=ro
:P
un muc(Citează)
26/04/2013 la 12:29 PM
unde de videoclipul cu vedetele romanesti?
stefan(Citează)
26/04/2013 la 2:12 PM
Cat a costat campania Evian, apropo de ce am vorbit pe Twitter?
ipo(Citează)
26/04/2013 la 10:01 PM
@ipo: n-au zis, dar îmi închipui că mult mai puțin. Nu sunt pe net niște tarife de promovare pe YOuTube?
nwradu(Citează)
26/04/2013 la 2:52 PM
ce mă bucură pe mine mai mult este faptul că acum pot să mă conectez la YT cu contul de Google Apps…în sfârșit!!!
Adrian(Citează)
27/04/2013 la 9:04 AM
Pronosticuri despre care va fi primul milionar român (chiar și-n lei noi) din venituri YouTube ?
Ariel(Citează)
27/04/2013 la 10:37 PM
@Ariel: nu mă pricep, eu nu prea consum video. Prefer textul, pot să sar paragrafe, să vad rapid despre ce-i vorba, pe când la clip poți aștepta 5 minute pentru… nimic. Nu știu cine e popular pe video la noi, plus că poți să dai de români care au clipuri bune pentru piața străină și nici nu știi că e un român în spatele clipurilor respective.
De exemplu e pe YouTube un clip cu un bebelus care țipă după bere. A fost pus și repus de mulți utilizatori, deși originalul a fost făcut de niște foști colegi de muncă. Nefiind parteneri YouTube atunci, n-au putut bloca repunerea clipului de către alții, așa că milioanele de vizualizări au fost împărțite între vreo 20 de copii ale aceluiași clip.
nwradu(Citează)
28/04/2013 la 3:12 AM
Rate cardul nu spune nimic, banuiesc, nici la Youtube. nu ma pricep suficient, o sa intreb pe cineva din domeniu.
ipo(Citează)