►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am profitat sâmbătă de ziua “porților deschise” pentru a vedea dubița Mercedes Citan, o nouă apariție în gama producătorului german. M-am dus mai mult din curiozitatea de a vedea cum se conduce o astfel de mașină, ultima mea experiență la volanul uneia fiind acum vreo 4 ani, și de a vedea un alt Mercedes decât cele care îmi ies zilnic în cale pe stradă.
Nu știu dacă ați realizat că Mercedes este un producător complet de autovehicule. Noi îl asociem rapid cu toată gama de mașini de pasageri, de la clasele A la S, dar produc și autobuze și autocare, camioane de toate mărimile și vehicule pentru construcții, mai multe dube de pasageri și marfă. Și acum vine și Citan.
Citan este “mașina de Metro”, după cum îmi place mie să-i spun. Cam cu așa ceva se aprovizionează cumpărătorul tipic de marfă en-gros de la Metro. Iar tot o astfel de dubiță mică am văzut-o des folosită pe la firme de toate mărimile pentru a aproviziona cu marfă, livra produse sau transporta echipe de intervenție și sculele lor în diverse sarcini. Am senzația că este o piață mare pentru așa ceva.
Cifrele importante pentru acest gen de mașină sunt:
Ce m-a uimit (și nu mereu plăcut) este numărul mare de dotări standard sau opționale destul de avansate pentru o astfel de mașină. Mercedes își arată clasa superioară și prin tehnologiile și ideile bune puse pe mașină.
Printre dotările posibile am găsit:
Primele două sunt chiar standard, dar în schimb aerul condiționat nu este o dotare standard, ci opțională. Asta nu-mi convine. Prea mulți patroni vor dori o mașină cât mai ieftină și o vor comanda fără A/C, că nu moare șoferul fără așa ceva! Să fie mulțumit că are de muncă! Speram ca Mercedes să includă aerul condiționat în dotarea standard.
Mașina este, desigur, foarte configurabilă. Există variante de pasageri (știu pe cineva cu doi copii care a cumpărat o astfel de dubiță pentru familie, ca să încapă toate bagajele) și variante de marfă.
În spate poți avea o singură ușă cu deschidere verticală sau două uși cu deschidere până la 180 de grade și panouri întărite, eventuala banchetă poate fi rabatată, se pot monta grilaje și alte compartimente. Ușile sunt glisante, iar în varianta furgon poți alege să ai o usă pe dreapta, ceea ce ajută mult la încărcarea obiectelor mari și grele (pentru ca poate intra cineva în mașină să le ghideze/împingă). Mi-a plăcut chiar și ideea unei trape în acoperiș prin care să scoți afară obiectele lungi.
Îmi place botul în stil Mercedes al mașinii. Pare agresivă, dură cu acea mască mare, pe când alte modele de acest gen mi se par prea rotunjite sau pur și simplu banale în față.
Totuși, aspectul exterior e mai puțin important atunci când cari marfă. La volan mi-a plăcut poziția mai înălțată decât a unui autoturism normal, iar parbrizul mai puțin înclinat decât al altor mașini contribuie la a-ți oferi un câmp vizual mult mai mare, chiar dacă stâlpii săi devin mai groși în partea de jos.
Deasupra capului aveam un spațiu de depozitare, iar pasagerii din spate aveau și ei trei, parcă inspirate de la avioane. În timpul mersului am stat confortabil, scaunul te ține bine, ai loc mult pentru cot pe portieră și poți ajusta volanul pe înălțime.
Consola centrală este simplă, minimalistă. În afară de butoanele aerului condiționat și radio, nu prea ai la ce umbla. Schimbătorul de viteze avea o cursă scurtă, confortabilă.
În mers n-am avut de ce să mă plâng. Mașina merge bine, accelerează bine, volanul este un pic mai dur, dar direcția este precisă. Denivelările drumului se simt ca într-un autoturism. S-a dus rapid până la viteza maximă legală pe autostradă, ceea ce mă face să cred că încărcată cu marfă nu se va transforma într-un melc. Am condus varianta 109 CDI cu 90 CP.
Ce nu mi-a plăcut:
Prețurile încep de la 14.289 euro fără TVA. Mai multe detalii găsiți pe site-ul Mercedes Benz.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
18/04/2013 la 2:15 PM
Poate merita mentionat faptul ca e de fapt un Renault Kangoo cosmetizat.
RazvanS(Citează)
18/04/2013 la 5:52 PM
@Razvan S: mersi de precizare, nu știam. Văd că Renault și Mercedes colaboreaza tot mai bine.
nwradu(Citează)
18/04/2013 la 2:21 PM
Iti iei un Kangoo si iesi mai ieftin ,… sau chiar Dacia Dokker . Cele 2 Citan si Dokker chiar impart platforma si usile din spate au fost transpuse direct fara modificari btw :D
Liviu(Citează)
18/04/2013 la 5:55 PM
@Liviu și @Cip: alegerile nu se fac chiar așa, altfel ar fi lumea plina de Dokker că “ieși mai ieftin”. La astfel de clase de mașini se pune și problema perioadei dintre mentenanțe, diverse avantaje de formă și capacitate de încărcare, ce alte mașini ai și deci cu ce dealeri poți face o afacere mai bună, dacă vrei anumite dotări precum ESP, poate trapa aia din tavan ca să scoți girafa pe acolo etc. E loc de toate pe piață și cred că Mercedes, cu așa multe în gama de vehicule comerciale, știe ce face.
nwradu(Citează)
18/04/2013 la 3:21 PM
Mi se pare mai practic un Dokker/Logan MCV ceva pentru o firma, decat un Mercedes. Pentru familie/copii, da, e alta poveste, dar ca sef/patron/whatever nu mi se pare rentabil.
Cip(Citează)
18/04/2013 la 5:41 PM
Data viitoare să iei noul A180 CDI BlueEFFICIENCY la test ;)
nea_caisă(Citează)
18/04/2013 la 5:55 PM
@nea_caisă: ăla cu motor de Logan? :D L-am văzut în Viena, tare bine arată.
nwradu(Citează)
22/04/2013 la 1:51 PM
@nwradu: daca prinzi vreodata un Volvo V40 sau S60 la test spune-mi si mie, dau o bere Lefe. :)
ipo(Citează)
25/04/2013 la 5:04 PM
ROFL http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-benz-citan-rezultat-modest-la-testele-euroncap-3-stele-50826.html
Bogdan(Citează)