►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Pe CNN este un articol despre câteva hoteluri high-tech din America. Printre tehnologiile întâlnite pe acolo:
Nu vi se pare foarte high-tech? Gândiți-vă întâi ce înseamnă un astfel de efort financiar pentru un hotel de 1000 de camere sau mai mult.
Pe listă am găsit și citizenM-ul din New York. Eu am stat la cel din Amsterdam, iar design-ul camerei, iluminarea în culori variabile și patul imens pus lângă o fereastră uriașa, ale cărei jaluzele le puteai controla din telecomanda camerei, au fost memorabile.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
16/04/2013 la 5:35 PM
Nu e cine știe ce efort financiar dacă le faci deodată (construcție nouă sau renovare completă). Dacă stai să înmulțești prețul pe cameră și numărul de camere iese o sumă de te doare capul dar nu are nici o relevanță. ROI e ceea ce contează indiferent că sunt 100 sau 10.000 de camere.
card RFID – majoritatea au deja încuietori elctronice; RFID e marginal mai scump ca magnetic (cardul); cititorul e cam la fel
senzori de infraroșu – senzori de mișcare, nimic special
sisteme multimedia de top – aici să fie ceva cost mai mare dar iarăși nu cine știe ce
jaluzele și iluminat colorat, controlate din butoane – iluminarea pe LED RGB e mai scumpă dar le aduce economii pe viitor; controlul culorii vine la pachet dacă te duce capul
integrarea telefonului tău cu televizorul din cameră – majoritatea au televizoare ceva mai speciale pt hotel; o variantă cu Bluetooth estimez 50€ în plus
scaun de toaletă încălzit – 89€ retail pe Amazon; versiune OEM pt hotel nu văd să treacă de 50€
încălzire în podea – marginal mai scumpă ca încălzirea cu radiator
computer în cameră – cel mai ieftin laptop retail e undeva la 300€
nea_caisă(Citează)
16/04/2013 la 7:00 PM
Si daca esti in pielea goala si stai pe pat si senzorul nu indica miscare si intra menajera? :)
Mai logic ar fi fost sa fie corelat senzorul ir cu senzorul rfid si de abia cand este deschisa/inchisa usa si nu se detecteaza miscare in urmatoarele secunde sa fie declarata camera goala. Sau poate asa si este si am impresia ca am descoperit eu gaura din covrig, dar daca nu e asa, sa ma caute sa le explic eu cum ar trebui :)
ley(Citează)
16/04/2013 la 7:03 PM
Iar treaba cu scaunul incalzit nu prea o inteleg. Scaunul este rece intr-o incapaere rece. Intr-una unde temperatura este acceptabila nu e deloc rece si banuiesc ca in toaleta nu e “cancer”.
ley(Citează)
17/04/2013 la 9:51 AM
@ley: nu e așa. E greu de păcălit un senzor de prezență, am încercat eu lucrând o vreme cu ele. Cel mai bine e să găsești vreun hotel sau scară de bloc unde lumina se aprinde automat prin senzor de prezență. Stai nemișcat să se stingă, iar apoi să vezi că și dacă miști un deget te detectează imediat.
nwradu(Citează)
17/04/2013 la 12:53 AM
@ley: nu aşa se pune problema. Într-o cameră toate obiectele sînt la temperatura camerei, dar intervine faptul că sînt izolatoare sau conducătoare de căldură. Cînd pui piciorul în baie, pe gresie, pare mai rece decît pe covor, deşi amîndouă sînt la temperatura camerei. Dar gresia conduce căldura piciorului tău spre pardoseală, şi cum tu ai 37 de grade şi pardoseala 20, ghici ce simţi, rece sau cald ?
deci, încălzind gresia sau plasticul veceului la peste 37, îl simţi cald, dacă nu, nu, indiferent cît de de cald în cameră
@nwradu: într-adevăr nu costul e problema cea mai mare la toate automatizările astea (gen senzorul pt femeia de servici), contează voinţa proprietarilor de a introduce astfel de gadget-uri. Uneori prea multe astfel de sisteme pot crea probleme mari cu mentenanţa, alteori turistul nu se descurcă şi cheamă pe cineva să-l ajute, etc.
Ştiu numai la sistemul de acces cu card în cameră cîte probleme sînt, deşi e ceva standard, nu hi-tech. Nu e hotel unde, dacă nu mi se întîmplă mie măcar o dată, să nu văd la recepţie pe cineva căruia i se întîmplă să nu-i mai meargă cardul şi să trebuiască ca acesta să fie reprogramat manual. Înmulţeşte aceste probleme cu N… mai ales dacă tb. să suporţi şi hardware extern, eventual incompatibil, cum ar fi propriul telefon al turistului…
alias(Citează)
17/04/2013 la 9:53 AM
@alias: reprogramarea cardurilor de acces de obicei se întâmplă la cele cu bandă magnetică. Acolo contează să le bagi și să le scoți din cititorul lor cu viteza potrivită… ce mai, nu cred că e nimeni care să reușească din prima.
Se cam bulesc dacă le ții lângă alte chestii magnetice sau pur și simplu dacă sunt proaste. La RFID nu mai e aceeași problemă.
Un avantaj prin RFID este și că nu mai trebuie să introduci cardul în fanta aia specială din cameră ca să activezi luminile. E suficient să fie cardul în cameră.
nwradu(Citează)
17/04/2013 la 8:26 PM
ba se întîmplă și la cardurile cu cip, mi s-a întîmplat recent; nu e neaparat vorba că se strică cardul, că în mod normal nu e sensibil la cîmpurile magnetice, dar… ceva tot se întîmpla :-)
alias(Citează)