un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Două cifre despre Ford Craiova

23 Apr 2013  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

ford_15_litri_ecoboost_3Ieri, la fabrica Ford din Craiova, s-a lansat producția motorului EcoBoost de 1,5 litri, după ce motorul de 1 litru deja era produs acolo de câteva luni și exportat spre multe alte fabrici Ford din lume.

Motorul va echipa întâi noile modele Mondeo ce vor fi vândute în China și America de Nord și nu mă îndoiesc că în timp va fi utilizat și pe alte autovehicule, având o capacitate cilindrică tocmai bună pentru un procent mare de cumpărători, putere bună și un consum redus fața de vechiul 1,6 litri pe care-l va înlocui treptat.

O cifră: Ford a investit până acum la Craiova 800 de milioane de euro. Repet, 800 de milioane de euro! Și după cum vedeți, după producția de mașîni B-Max și după producția de motoare de 1 litru s-a adăugat și această a treia mare linie de producție. Un reportaj de acum o lună spunea că Dacia și Ford sunt cei mai mari exportatori ai României, contribuind semnificativ la creșterea economiei naționale prin miile de mașîni și motoare produse și exportate zilnic.

Aș fi curios să văd o a doua cifră: cât a investit statul român pentru a complementa activitatea Ford de la Craiova. Cred că va fi una mult mai mică și le este rușine să o spună. Pentru că atunci când Ford a început reorganizarea fabricii li s-au promis drumuri refăcute din Craiova către principalele noduri rutiere, o autostradă a sudului, poate o infrastructură mai bună de căi ferate, dar nu s-a făcut nimic. Chiar primarul Craiovei a spus asta ultima oară când am fost eu pe acolo, bătându-le obrazul celor din Guvern pentru că nu s-au ținut de cuvânt.

O singură fabrică Ford produce chiar și 1500 de autovehicule pe zi. Ford are mai multe fabrici și deci o nevoie mult mai mare de motoare de 1 litru și 1,5 litri. Adăugați la asta și o producție de câteva sute de bucăți de B-Max pe zi și gândiți-vă câte sute de camioane trebuie să plece zilnic din Craiova spre alte țări, încărcate cu marfă, și câte vin la Craiova cu subansamble pentru producția locală. Momentan toate înfruntă drumurile înguste de o bandă și satele din zonă.

Aș zice că probabil nu mai există această situație la nici o altă fabrică auto din lume, dar am fost și la Mioveni și țin minte cum arată porțiunea de drum dintre acel oraș și Pitești.

asus s5507

    5 comentarii

  1. Radule, nu ne servi numai ce-ti dau astia.

    Ford a primit fabrica aproape pe degeaba, a primit ajutoare de stat de 75 de milioane de euro si s-a angajat la investitii mai mari de cele 800 de milioane de euro.

    Statul roman avea dreptul prin contract sa-i penalizeze pentru ca nu le-au facut, si ca n-au respectat cifrele de productie. Statul roman insa a fost “dragut” si i-a mai pasuit.

    Ce zici tu acolo SUNT OBLIGATII CONTRACTUALE!

    Daca ar fi respectat productia din contract, Romania probabil nu avea scadere economica.

      (Citează)

  2. Drumul a fost refacut la Mioveni.

      (Citează)

  3. Nici nu ma mir ca nu vor sa vina investitorii la noi. Infrastructura este de toata jena.

      (Citează)

  4. @add, Radu spune ca Ford a facut deja investitii de 800 de milioane de euro, nu vad de ce ar fi trebuit penalizati. Gandeste-te ca fabrica este “la inceput”, sper sa continue in ritmul acesta!

      (Citează)

  5. Vezi ca de la Mioveni la Pitesti este drum express acum 2 benzi si jumatate (parca) pe sens. Asfalt de super calitate , poate reusesc sa uneasca Pitestiul mai departe de Sibiu prin continuarea autostrazii la care se cacaie de 20 ani , sau sa mearga pe Slatina – Craiova si mai departe … dar e prea amplu …. iar noi vrem (PSD-ul asta nenorocit) autostrazi din Iasi spre Mures (wtf) asta e mai tare ca Gilau -Campia Turzii . Adica .. ar fi a doua autostrada care leaga nicaieri de nicaieri !

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus