un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Citiți cu atenție detaliile ofertelor: azi cu Flanco și Toshiba

15 Apr 2013  ·

TEHNOLOGIE  ·

17 comentarii

double_facepalmDragi cititori, vă rog să citiți cu atenție toate detaliile oricărei promoții care vi se pare prea bună ca să fie adevărată. Veți evita surprize neplăcute precum am văzut semnalate în ultima perioadă.

Primul caz: Flanco nu acceptă returul unui laptop pe motiv că i-a fost activat Windows-ul. Și sunt acoperiți de regulamentul lor de retur, punctul 5, litera e), așa că sunt acoperiți aici. A pățit-o Aurelian și a detaliat aici totul.

Legea obligă la o perioadă de retur de 10 zile în cazul comerțului electronic cu livrare prin curier și, din câte știu, nu prevede astfel de excepții. Flanco oferă promoțional 31 de zile de retur, dar termenele și condițiile acestei extinderi includ astfel de clauze.

Al doilea exemplu: garanția No Matter What de la Toshiba. O știți, că s-a tot făcut reclamă la ea. Toshiba susține că îți înlocuiește laptopul în caz de deteriorări accidentale și furt, astfel încât și dacă-l scapi tu pe jos sau verși apă pe el, primești unul nou înapoi.

În teorie. În practică, hai să citim cu atenție termenele [PDF] de acordare a acestei garanții:

  • laptopul trebuie înregistrat în 14 zile de la achiziție pe site-ul Toshiba. Nu l-ai înregistrat în primele 14 zile, nu beneficiezi de N.M.W.G.
  • trebuie să declari incidentul în 72 de ore de la întâmplare
  • depui declarație pe propria răspundere despre cum s-a întâmplat deteriorarea
  • Toshiba are dreptul să te refuze sau să ceară documente justificative (și poate descoperi că dacă verși ceaiul pe laptop nu înseamnă că a fost un “eveniment extern neașteptat”, nu?)
  • în caz de furt, arăți declarația data Poliției și vii și cu certificat medical sau declarația martorilor că ai fost jefuit în mod violent, pentru că
  • deteriorările apărute în urma unui furt comis fără intrare prin efracție sau fără violență nu sunt eligibile
  • nici furtul din autoturism
  • nu se înlocuiește laptopul dacă a fost stricat din vina intenționată a ta sau a celor din răspunderea ta (deci primești altul dacă un copil a vărsat suc pe laptop, având în vedere că tu ești responsabil de ce face copilul?)

Acum, poate sunt prea dur cu Toshiba, dar când aud No Matter What, nu mă gândesc la atâtea limitări (am citat doar câteva). Ok, fără tsunami, radioactivitate și dat intenționat de pământ, dar furt din autoturism? 14 zile de înregistrare?

Poate că situația nu stă tocmai așa. Vă rog să spuneți în comentarii cazuri fericite rezolvate prin garanția N.M.W. De asemenea, vă rog să spuneți dacă aveți obiceiul să vă înregistrați un nou produs pe site-ul producătorului.

asus s5507

    17 comentarii

  1. Eu nu obisnuiesc sa inregistrez nimic. Bineinteles ca asta e o strategie de-a lor pentru a nu-ti acorda garantie. Mi se pare penibil si demn de Romania.

      (Citează)

  2. Am luat pentru cineva un laptop Toshiba aproape de Craciun 2012. Am incercat zile in sir sa-l inregistrez in NMWG si nu am reusit – dadea o eroare in timpul procedurii. Si nici nu mai era nimeni in perioada aia cu care sa discut !!

      (Citează)

  3. Inregistrarea mi se pare de bun simt. Ei trebuie sa stie sigur ca laptopul e al tau. Lantul de facturi e prea lung pentru a putea fi urmarit usor, poate sa nu contina numarul de serie etc.

    Si, probabil, se asigura ca aceasta garantie e valabila doar pentru primul cumparator. Sunt cateva avantaje aici pentru producator din punct de vedere al achizitiilor viitoare.

    Nici eu nu inregistrez mausi sau tastaturi dar la laptopuri ma gandesc ca sunt si alte avantaje ulterioare…

    Altfel, stiam de faza cu activarea. Rulez cam 1-2 saptamani un laptop fara activare tocmai din acest motiv. Nu stiam ca Windows 8 se activeaza automat dar nici nu am laptop cu W8. Si nici nu imi doresc.

      (Citează)

  4. @Alin

    Procedura de inregistrare e globala, nu e “penibil si demn de Romania”. Deasemenea mi se pare de bun simt sa iti dai interesul pentru un laptop in care ai investit cel putin 2000 RON.

    Doar ca fapt divers, costul unei extensii asemanatoare (la alte branduri) trece lejer de 100 euro.

    Legat de tema articolului: mi se pare normal sa fie o garantie limitata de ceva conditii, nu poti merge intodeauna pe “buna credinta” a consumatorului roman :)

      (Citează)

  5. Eu am inregistrat un iPod Nano 1 pe site-ul Apple si mi-a fost inlocuit de producator cu unul nou in urma unei probleme cu bateriile explozive de la seria mea. Si pentru ca seria mea nu se mai fabrica, mi l-au inlocuit cu unul nou de generatia 6 cu capacitate dubla.

      (Citează)

  6. In 15 zile poti sa returnezi orice. Sau vine ANPC-ul peste ei. E lege europeana.

    Mai putin daca ai cumparat produsul pe persoana juridica. Adica pe firma. Daca esti firma nu beneficiezi de nimic si te bazezi pe regulamentul lor.

    Oricum. Cine dracu mai cumpara de la Flanco?

      (Citează)

  7. @Andu auzi, la no matter what nu intra pana la urma faptul ca vars un pahar de vine pe laptop? Ca parca asa era reclama :) Sau intra si interpretez eu gresit? Sau e la latitudinea operatorului cu care discut? Si ce e aia “vina intentionata”? Cum va dati seama daca eu am varsat paharul de vin intentionat sau neintentionat? Si cine stabileste asta?

      (Citează)

  8. @ radu tanasescu : stii ce inseamna comert online? si termenul e de 10 zile…

      (Citează)

  9. A patit un coleg ceva asemanator cu un ipad. a crapat ecranul fara sa fie vreo urma de lovitura, in romania nu au vrut sa il schimbe pe motiv ca nu intra in conditiile de garantie. in germania in 48h a avut unul nou.

    Concluzia: comertul romanesc nu prea da doi bani pe corectitudine si respect fata de client.

      (Citează)

  10. Daca tipul cu laptopul de la Flanco cumpara online, atunci putea sa returneze laptopul fara nici o problema in baza ordonantei privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta?

      (Citează)

  11. @nwradu: Nu acopera si persoanele juridice.

      (Citează)

  12. e persoana juridica, nu poate decat sa-i dea in judecata.

      (Citează)

    • De pe Twitter

      “Am fost contactat de Flanco. Mă invită în magazine pentru returnarea laptopului. Deci se poate cc @nwradu”

      Se poate, dar e metoda “hai să-l calmăm pe asta unicat ca să nu se întindă scandalul”. Ceea ce e ok din punct de vedere PR, dar tot aș vrea ca la vânzare să te pună să citești cu atenție regulamentul și să iei la cunoștință clauzele privind activarea.

        (Citează)

  13. Mulțumesc, în primul rând, că ai expus articolul meu pe blogul tău.
    Până la urmă situația s-a rezolvat amiabil, am fost contactat de un director de la Flanco care a făcut tot posibilul pentru a rezolva situația. Se pare că nu era nici o problemă cu licența Windows.

    Îmi asum și eu o parte din vină iar data viitoare am să încerc să casc mult mai bine ochii și la regulamente și la ce cumpăr.

      (Citează)

  14. In 2005 am cumparat un laptop Toshiba de la reprezentanta din Dubai iar vanzatorul de acolo mi-a spus ca trebuie inregistrat in 2 saptamani pentru a beneficia de garantia internationala. Nu este “limitare” doar in Romania.

      (Citează)

  15. Mi se pare logica , chestia cu furtul din masina.
    Daca esti dobitoc si il lasi nesupravegheat nu este compania raspunzatoare pt prostia ta…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus