►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sunt plecat într-un test-drive cu noul Ford Kuga, un Smart Utility Vehicle făcut pe platforma Ford Focus și cu dotări tehnologice excelente în posibilitățile de echipare. Vorbim de AWD inteligent, adaptive cruise control cu senzori față, climatizare dublă, sistem SYNC pentru integrarea telefonului cu mașina, ridicarea automată a haionului când te apropii de mașină etc.
Un articol despre un test-drive este lung și greu de scris, așa că probabil îl veți citi luni, ca să pun cap la cap totul și să termin cu drumurile. Până atunci, priviți câteva fotografii interesante din cursul zilei de ieri.
Volan multifuncțional și sistem audio impozant. Aceasta este echiparea Trendline, pe când Titanium are sistem Sony.
În spate ai guri de ventilație mari, integrate în cotieră, plus o priză de 12V, că poate vor și pasagerii să încarce o tabletă.
Punctul negru de sus, din dreapta țevii de eșapament, este un senzor asemănător celor de parcare. Dai cu piciorul în dreptul său și se deschide automat haionul. Un senzor de pe haion nu-l lasă să lovească tavanul garajului, dacă este jos. Îl poți deschide și închide din buton, senzor sau telecomandă în echiparea Titanium.
În spate am avut foarte mult loc la picioare. Mai mult decât în Mondeo, mai ales că în fața mea se afla Răzvan Baciu, care nu-i tocmai mititel.
Poți integra telefonul mobil cu mașina, sincronizând agenda, ascultând muzică, iar o voce electronică îți citește mesajele și notificările, dacă vrei. Comenzi pe volan și tot tacâmul.
Pe șosea, noul Kuga pare mai mare decât este. Mașina arată mai “serios” decât generația anterioară, ale cărei faruri prea mari o făceau să pară un pic haioasă, și este un pic mai lungă. Din spate, pare chiar înaltă și impunătoare.
Am condus varianta Trendline în culoare gri, benzină 1.6 litri 150 CP, și cea verde “ou de rață”, diesel 2 litri.
Bordul seamănă foarte mult cu noul Focus, desigur. Cifrele sunt iluminate alb, iar acele indicatoare în albastru deschis, o combinație reușită. În centru sus ai un mare afișaj color, cu o rezoluție suficient de bună pentru a-ți indica direct multe valori extrase de computerul de bord.
Am urcat mașinile și pe drumuri neasfaltate, cu pietre, șanțuri și mocirlă. S-a comportat excelent, fără probleme, zgomote și disconfort. Nu este un off-road, nici pe departe, fiind gândită în principal pentru asfalt și destinată celor ce-și doresc un 4×4 cu tehnologii bune în el și o poziție înaltă la volan, dar pe astfel de drumuri am mers fără probleme inclusiv cu varianta cu tracțiune doar pe față. Dacă vrei să ieși prin sate uitate de lume și sa urci pe câte o culme pentru o priveliște frumoasă la munți, Kuga merge fără probleme prin locuri unde mașina mea probabil s-ar dezintegra singură în 20 de minute.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
22/03/2013 la 8:38 AM
Experienta mea cu reprezentantii Ford in Romania a fost una bizara si neplacuta. In doua situatii diferite, in doua zone diferite ale tarii, la un interval destul de mare de timp. Nu am avut voie!!! sa fac drive test cu masinile lor, prima data pe motiv ca nu am invitatie (WTF?!?) si a doua oara pt ca: “Gigele, domnu’ vrea sa stie daca mai pleaca azi masinile din parcare. -Nu mai pleaca.” No comment.
Vreau sa zic ca, prin comparatie, am fost la alte reprezentante cu masini muuult mai smechere unde mi s-a inmanat pur si simplu cheia, domnul de la reprezentanta s-a urcat in dreapta si mi-a zis: “Mergi unde vrei.”
Oi fi avut eu ghinion cu Ford, dar cert e ca nu vreau sa mai aud de ei.
gogu(Citează)
23/03/2013 la 9:41 AM
@gogu: ce-are a face brandul Ford și calitatea mașinilor, dotările și prețul lor, cu felul în care s-au purtat niște dealeri? Și eu am avut experiențe bizare cu unii dintre ei, dar dacă îmi place mașina, voi trece peste asta sau voi găsi alt dealer. Sunt destui agenți de vânzare chiar și la același dealer.
Am înțeles că ar fi diverse probleme cu dealerii de la toate mărcile, în funcție de zonele țării. Unii vor să facă treabă bună, alții strâmbă din nas că sunt obligați să stea în weekend sau e vreo campanie de drivetest-uri. Fiecare cum își așterne…
nwradu(Citează)
22/03/2013 la 3:31 PM
nu vad cum ai mai mult loc in spate in kuga decat in mondeo-ul de generatie ca a ta. poate ai avut mai mult loc in dreptul pasagerului din dreapta soferului, dar asta nu e relevant. alta e pozitia la volan si alta e ca pasager in fata
mircea(Citează)
22/03/2013 la 4:44 PM
Nu stiu cum o fi noul kuga dar despre celalalt model pot sa spun ca nu isi merita banii deloc.Am si un Santa Fe si nin comparatie cu aceasta, Kuga este ca o jucarie chinezeasca.Tot,,dat tot numai plastic.Bara fata si spate numai din bucati de plastic.Daca atingi o bordura sau iarna dai un pic in zapada ..e gata..se face praf. Am adus o din Germania 40 mii km..nici o zgaraietura…noua,..abia am scapat de ea.De mers merge perfect nu am ce sa comentez. Scaunele sunt cam tari si incomode.Mai e si sistemul ala euro 5…nu stiu cum lucreaza dar la un anumit nr de km dar ai mers prea lejer cu ea incepe sa tuseasca.Atunci intra in functiune sistemul de care zic…icepe sa miroase a ars in masina, toba de esapament zici ca ia foc. Pe zapada zici ca e sanie…scrob am fost toata iarna. Am pierdut bani timp si nervi. Am revenit la Hyundai Santa Fe 2005.
Alta belea..roata de rezerva..are o panarama de rezerva din aia subtire, oana aici nu e prob ca mai toate au asa,dar…NU SE GASESTE NICAIERI IN ROMANIA..nici la Ford pe comanda…!?
blue77max(Citează)
22/03/2013 la 7:00 PM
@blue77max: Santa Fe e altă clasă, Kuga concurează cu ix35.
nwradu(Citează)
22/03/2013 la 4:51 PM
Eu am fost multumit de Focus, mai ales prin gropile noastre si imi place si asta insa:
cu motoru tdci au fost probleme, defecte ascunse in blocu motor astfel ca multi s-au trezit dupa drumuri lungi ca le intra ulei in apa. La o examinare la rece nu se vede absolut nimic. Si deja problema asta a aparut si pe kuga.
Alex(Citează)