►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Îmi place tendința producătorilor auto de a crea mașini SUV pornind de la o platformă mică. Să fim serioși, la cum arată drumurile noastre, o gardă la sol mai înaltă începe să fie o necesitate chiar și unde a fost asfaltat în vara aceasta.
Întâi am văzut Ford Ecosport, un SUV bazat pe modelul Fiesta. M-am mirat să-l văd pentru că exista deja modelul Kuga, bazat pe Focus, care este un SUV de dimensiuni reduse. Și totuși, Ford va introduce în 2013 acest Ecosport pe care-l vedeți mai jos.
Zilele trecute am auzit de Renault Captur, un SUV la fel de mic. Un Clio mai înălțat, dacă vreți.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
12/01/2013 la 10:45 AM
nu inteleg ce ti se pare asa de inspirat la suvurile astea compacte. suvurile astea compacte au , sa zicem, doua aspecte de luat in calcul: garda la sol si cat de “compacte” sunt.
avem drumuri proaste in 2 zone:
a)in oras, unde iti trebuie un autoturism compact, pentru ca, sa fim seriosi, nici cu bicicleta nu mai ai loc prin unele locuri. suvurile astea compacte nu sunt deloc compacte. suvurile, mai ales astea compacte, au proasta reputatie de a fi mari pe afara si foarte mici in interior. asa ca, in oras, oricarui suv compact ii va da clasa un Panda 4×4, autoturism care, pe un traseu de agilitate off-road (deci nu cu linii drepte), s-a tinut la 2 secunde in spatele unui Range Rover Vogue cu v8-ul turbo de pe Jaguar XKR. e rezonabil nu?
b) intre orase. intre orase nu ai nevoie de un autoturism compact. in concluzie, mai ramane treaba cu garda la sol. daca vrei break-uri, te orientezi spre Octavia Combi 4×4 sau pe taticul Audi A6 Allroad. Daca vrei suv-uri, alegerea e simpla si trebuie sa fii complet redus mintal sa nu alegi Range Rover Vogue.
asa ca nu vad rostul unor “suv-uri” compacte, in afara de a da impresia oamenilor fara bani ca au si ei “jeepuri”
mircea(Citează)
12/01/2013 la 6:31 PM
@Mircea: “suvurile astea compacte nu sunt deloc compacte. suvurile, mai ales astea compacte, au proasta reputatie de a fi mari pe afara si foarte mici in interior”
Ford Fiesta: 4061 x 1722 mm
Ford Ecosport: 4241 x 2057 mm
Renault Clio: 4062 x 1732 mm
Renault Captur: 4120 x ??
Dupa cum observi, SUV-urile care sunt mari pe dinafara au cu 10-20 cm mai mare lungimea decat a masinilor mici pe care se bazeaza, iar latimea cred ca-i in avantajul tau pentru ca inseamna mai mult loc interior (sau aripi mai mari, cine stie).
“un Panda 4×4, autoturism care, pe un traseu de agilitate off-road (deci nu cu linii drepte), s-a tinut la 2 secunde in spatele unui Range Rover Vogue cu v8-ul turbo de pe Jaguar XKR”
Sincer sa fiu, nu-mi pasa. Eu vreau o masina cu o pozitie mai inalta de condus, cu un scut pe dedesubt, cu o forma compacta dar portbagaj mai mare, cu o garda la sol cu cativa centimetri mai inalta. Succesul Duster peste hotare a aratat ca lumea vrea SUV-uri. Si daca n-ar fi vrut lumea SUV-uri si mai mici si la un pret rezonabil (A6 Allroad? Evoque? come on, sunt de 3-5 ori mai scumpe), astia nu le-ar produce. Nu sunt prototipuri sau concepte, sunt masini de serie.
nwradu(Citează)
12/01/2013 la 11:03 AM
nevasta-mea si-ar dori asa ceva. posibil si alte femei
mormaila(Citează)
12/01/2013 la 12:16 PM
Poti adauga si Opel Mokka, deasemenea un fel de Corsa cu steroizi, eu l-am vazut la o reprezentanta, neinspirata masina si cu un pret foarte mare pentru ce ofera.
Stefan J.(Citează)
12/01/2013 la 12:36 PM
@mircea:
Intre orase nu avem drumuri care sa necesite garda inaltata. Ca nu avem autostrazi e altceva. Dimpotriva, din cauza drumurilor virajate si a genului de pericole ce apar la noi, eu as merge pe ceva mai jos, mai sport, care sa permita manevrabilitate mai buna. De aia, cum vine primavara, o sa imi achizitionez pentru masina mea cu suspensie pentru drumuri grele, o suspensie noua, cu 10 cm mai joasa decat standardul.
In schimb, ai dreptate, asta cu SUV-ul e o moda, nu o necesitate.
nashu_mare(Citează)
12/01/2013 la 6:32 PM
@nashu_mare: nu mai schimba directia asa brusc si o sa vezi ca n-ai nevoie de suspensii asa rigide. Esti in Colentina, nu pe Nurburgring.
nwradu(Citează)
12/01/2013 la 7:28 PM
CUV. X3.
mihai(Citează)
12/01/2013 la 7:35 PM
@nwradu
eu am zis de mersul prin afara localitatii. Nu uita ca am 100 de mii de km pe genul asta de suspensie in mai putin de un an jumate! In localitate e relativ ok, daca nu iei in considerare masina prea mare pentru Bucuresti…
Cu Grande Punto/Polo/Clio (nu symbol) e perfect. PLM, cu GP, dupa >5 ani de mers zilnic prin Bucuresti si schimbat o pereche de bilete, zic ca e OK.
nashu_mare(Citează)
12/01/2013 la 11:42 PM
@mircea: Nu toata lumea isi permite un Range Rover, nu trebuie sa fi redus mintal sa nu alegi marca asta. Personal am o problema cu Range Rover, toate mi se pare incredibil de urate, gusturile nu se discuta. Dar hai sa fim seriosi, costa extrem de mult, poti sa iti iei mai ieftin suv-uri foarte bune, nu e Range Rover tatal suv-urilor, deci nu cred ca oamenii cu alte tipuri de suv sunt redusi mintal.
Mihai(Citează)
13/01/2013 la 3:26 AM
“La inceput a fost Taigun”. Sunt curios cum as incapea in spatele unui d-asta avand in vedere ca in X5 ii dau cu genunchii in plamanii soferului. Urmatoarea miscare vor fi SUV-urile cu 2 locuri presimt :))
Fiat Panda e singurul panda care ar merita asasinat. prefer sa merg pe jos decat sa conduc aia. plus ca solcanu e un pic mai masculin decat masina aia.
Revo(Citează)
13/01/2013 la 11:01 AM
Am uitat de Nissan Juke, lasand la o parte ciudatenii mai vechi precum Vitara sau RAV.
nwradu(Citează)
13/01/2013 la 11:18 AM
eu zic ca ambele SUV-uri vor fi vandute bine. pentru ca arata bine. mai ales renault-ul.
Vlad(Citează)
13/01/2013 la 12:34 PM
@ nashu: nu m-am referit ca in afara orselor sunt NUMAI drumuri proaste, argumentul era sa aduca in discutie pe unde te plimbi. Stii ca x5-ul ala simplu se descurca onorabil pe circuit? nu conteaza doar garda la sol. conteaza rigiditatea arcurilor, caracteristicile amortizoarelor, tipul puntii, diferentialele, centrul de greutate, electronica… nu mai e demult valabila treaba ca “o masina inalta e ca o duba”
@ nwradu: latimea pe hartie nu e un argument valabil. conteaza spatiul interior. cat despre al doilea paragraf, fix asta nu are un suv compact, ceea ce vrei tu: portbagaj mare si spatiu interior. scut are si loganul. il are chiar din fier, nu de plastic ca pe clio. in plus, n-am zis ca lumea nu le doreste, am zis ca-s inutile, in sensul ca lumea doar crede ca sunt utile pentru ca se numesc SUV-uri. evident c aproducatorii o sa ofere ce vrea lumea. De exemplu, BMW-ul ofera pachet de caroserie M chiar daca iti iei un diesel obosit de 2 litri. acum 20 de ani asa ceva era de neconceput de la o divizie cum e M-ul.
@ mihai: ba da, range rover-ul ESTE tatal suvurilor. singura care POATE sa se ia la intrecere cu ea pe segmentu asta este LandCruiserul V8, dar asta nu inseamna ca o va si invinge. eu n-am facut comparatii inepte intre masinutele alea din cutiile de cereale de pe la renault si un range rover. exista MULTE variante care sa umple golul de pret dintre ele, pentru toate buzunarele: octavia 4×4, subaru forester, subaru legacy outback, duster,etc etc. evident, argumentul cu “redus mintal” se refera la cei care isi permit, nu la mine, de exemplu. daca renunti la luxul din ranger rover, iti poti lua un discovery, care e sensibil mai ieftin si are, in schimb, toate sistemele de pe range rover.
si ne intoarcem la pret si la concluzia din primul meu post: suvurile compacte au unicul scop de a gadila orgoliile celor care nu isi permit suvuri adevarate pe de o parte si de a umfla conturile celor care le produc pe de alta parte.
si eu sunt de parere ca o sa se vanda in draci, asta nu inseamna si ca sunt bune de ceva si utile.
mircea(Citează)
16/01/2013 la 4:00 PM
@Mircea: “n-am zis ca lumea nu le doreste, am zis ca-s inutile, in sensul ca lumea doar crede ca sunt utile pentru ca se numesc SUV-uri”
Da, dar aici spuneam eu ce mi-as dori, nu altii. Eu stiu ce-i un SUV, stiu ce poate face unul compact, nici daca as avea Touareg sau X5 n-as visa la off-road cu ele. E vorba doar de pozitia mai inalta la volan, garda mai inalta si ceva protectie in plus, cam atat. Si multa lume vrea doar asta, nu off-road, din moment ce vorbim de SUV-uri urbane. Nu uita cum arata si reclamele Juke si mesajul lor.
nwradu(Citează)
13/01/2013 la 1:37 PM
@mircea
Eram sigur ca o sa spui asta cu X5-ul. X5-ul se descurca onorabil pe cicuit in sensul ca nu se rastoarna. In plus, X5-ul costa un gazilion de parai. Daca il compari cu un Logan cu de 10 ori mai putini cai si negandit niciun moment sa fie vreo sportiva si care mai si costa de 10 ori mai putin, e normal ca se va descurca mai bine pe circuit. Insa daca il compari cu o masina din aceeasi clasa de pret, e sub. Legile fizicii nu pot fi anulate.
In clasa de pret si calitate din post, SUV-urile sunt niste carute de genul SantaFe (stiu ca e mai mare, dar asta mi se pare un exemplu de plasticaraie…)
nashu_mare(Citează)
13/01/2013 la 8:10 PM
lol, nu am vrut sa zic rezonabil = nu se rastoarna. ma astept totusi de la un autoturism, indiferent cat de prost sau bine ar fi proiectat sa nu se rastoarne. poate avem alte asteptari de la autoturisme. n-am facut nicio comparatie cu niciun alt autoturism. am zis doar ca se descurca rezonabil si atat. in clasa de pret din post, singurul suv care merita atentia este Forester-ul.
mircea(Citează)
13/01/2013 la 9:18 PM
As fi curios sa stiu care sunt calitatile pe care va bazati cand construiti topurile astea cu SUV-uri – abilitati of road, spatiu, calitate interior?
Nu de alta dar o “ciudatenie” de suzuki face praf pe off road orice range rover/land cruiser iar daca e vorba sa vorbim numai despre cazemate ambulante mai sunt modele care pot fi puse in acelasi esalon cu cele doua pierzand doar la capitolul calitatii plasticului folosit ( sorento par example) dar castigand la aspecte mai importante.
Oricum nu stiu de unde atata siguranta la Mircea, mai ales ca pana si britanicii au ajuns sa faca misto de fiabilitataea rr-ului.
Cat despre utilitatea suv-ului mic? Pe puncte:
– gropi cat casa in localitati sau pe drumuri de vacanta mai putin folosite
– drum neasfaltat cand iti vizitezi bunicii
– faptul ca cele de mai sus nu iti fac praf nervii si masina, fara sa iti arda buzunarul ca un suv veritabil
– mai usor de parcat in orasele mari; incercati o parcare laterala cu un suv mare pe o straduta dintre blocuri care are masini parcate pe ambele parti; e o placere.
E atat de greu de inteles existenta unei nise care aduce avantajele unei masini mai inalte si teoretic robuste in forma unei masini de dimensiuni rezonabile?
Rav trecut si el la ciudatenii? Ala e definitia suv-ului urban :))
vladbpopa(Citează)
14/01/2013 la 11:04 AM
@vladbpopa: ciudățenii în sensul că la noi nu s-au vândut așa bine și sunt mai vechi. În alte tări era plin de Vitara și RAV, dar depinde și de geografia locului.
nwradu(Citează)
15/01/2013 la 11:30 PM
@ vladbpopa: intr-adevar, sistemele mai spartane de pe “ciudateniile” de suzuki la care cred ca te referi sunt mai bune in sensul ca sunt mai fiabile multumita simplitatii lor. dar un simplu diferential care are 2 pozitii este o solutie imbatranita. sistemele mecanice si electronica de pe un range rover sau un land cruiser sunt net superioare.
asa ca “scurt” exemplu: o “ciudatenie” d-aia de suzuki are diferentiale blocabile. un diferential blocat pe full-lock se asimileaza unei bare intre cele doua roti sau intre cele doua transmisii principale. deci ala transmite cuplu 50-50 intre punti si roti, deci rotile sau chiar toata puntea pot patina in voie cu tot sistemul lui 4×4 si diferentialele lui blocabile.
pe range-rover, land cruiser si nu numai au ajuns la un nivel atat de avansat incat diferentiale lor au ambreiaje, giroscoape, angrenaje planetare, frane hidraulice, totul combinat cu un sistem de management electronic al tractiunii. vorbim aici de variatiuni de diferentiale cu alunecare variabila, Haldex sau Torsen. Sunt chestii atat de complicate incat iti poate lua ani intregi sa le intelegi. Asa ca mi se pare exagerat sa spui intr-o simpla fraza asa, aruncata, ca o “ciudatenie” de suzuki face praf orice rr sau lc. asta e genul ala de propozitie a unui om care nu e in tema cu ce vorbeste, dar a auzit la gigel.
britanicii fac misto de fiablititatea rr-ului pentru ca sufera la alte capitole (i se mai rup butoane, mai rugnieste, etc). nu au facut niciodata misto(nu a fost niciodata cazul) de abilitatile de offroad.
pe scurt: suv-ul urban este genul ala de masina mai inalta pe care o scoti pe un drum cu noroi si ramai cu ea acolo. din acelasi ciclu, amintim de maretul BMW X6, masina suprema de cocalari, in a carei carti tehnice scrie mare, negru pe alb, sa nu fie scoasa pe off-road pentru ca ramane impotmolita daca e un pic ud pe jos. Dar nu-i nimic, bine ca are garda la sol mare si portbagaj mare (mai mic decat al loganului).
mircea(Citează)