►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Vă spuneam că am fost la CISCO pentru o video-conferință cu diverse minți luminate din SUA și tări europene despre viitorul pe termen lung al televiziunii.
În 2030 cei de la CISCO prevăd televiziune prin Internet și programe disponibile la comandă. Mai mult, canalele nu ne vor oferi doar emisiunile pe care le dorim, ci chiar conținutul lor va fi personalizat; dacă vreau doar știri economice, operatorul TV și televizorul mi le vor arăta doar pe acelea, selecționate din diversele canale TV pe care le are la dispoziție.
În plus, banda extraordinară disponibilă pe Internet pentru astfel de transmisiuni și faptul că fiecare telespectator va putea accesa ce flux video dorește deschide calea emisiunilor interactive, filmate cu multe camere. Cum vă spuneam, voi putea vedea doar camera ce-l filmează pe un anumit concurent Masterchef sau cea de la bordul unei anumite mașini de Formula 1, dacă la asta vreau să mă uit timp de două ore în continuu.
Bine, dar pe ce fel de televizor vom vedea toate acestea? Cisco are un răspuns și aici.
Pe scurt, orice ar putea fi un ecran. Peretele camerei, oglinda din baie, dulapul din bucătărie, peretele de lângă masa din restaurant, tableta ta. Din moment ce televiziunea este prin Internet, pe bază de user și parolă, o vei putea lua cu tine oriunde și deci este oarecum logic ca ecranele să fie disponibile oriunde.
Imaginea TV va fi, de asemenea, scalabilă, manipulabilă. Dacă vrei, micșorezi imaginea astfel încât lângă ea să vezi și un flux de pe Twitter sau ce rețele sociale vor fi atunci la modă. Treci pe picture-in-picture televizorul în timp ce cauți pe net informații despre ceva auzit. Pictury-by-picture cu multiple canale, poate un meci pe peretele din stânga și altul în dreapta.
Ideea de televizor ambiental nu este nouă, dar va prinde mai bine pe măsură ce tehnologia avansează. Ambiental înseamnă că va fi integrat estetic în camera ta, nu doar o pată neagră pe perete. Poate că în restul timpului va fi un tablou sau va afișa imagini de înaltă rezoluție. Dacă vrei, imită culoarea peretelui.
Acest tip de tehnologie avantajează ambele părți: privitorul are acces oricând își dorește la fluxul său video, la componenta de interactivitate și social media, iar operatorul are în timp real date despre audiența canalelor.
Probabil că veți spune că astfel de televizoare sunt de domeniul SF, dar vorbim de anul 2030. Acum 20 de ani abia știam de casete video. Mai mult, chiar cei de la Cisco spun că nu tehnologia va fi o problemă, ea fiind deja existentă în stadiul de prototip și de proiect de cercetare, ba chiar am văzut câteva clipuri cu astfel de sisteme și cu programe de tabletă pe care le comanzi vocal să-ți recomande programe TV pe baza gusturilor tale. Serbia chiar face niște pași în această direcție.
Mai degrabă, problema va fi una de adopție. Canalele și operatorii TV trebuie să-și schimbe modelul de business, să fie dispuși să ofere în alt mod conținutul. Se pare că vor fi siliți de vremuri, estimează Cisco, pentru că tot mai mulți oameni utilizează Hulu, Netflix, Amazon, iTunes și alte servicii video-on-demand și pay-per-view pentru a privi ce vor ei, nu ce vor operatorii să le arate. Rămâne de văzut.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
2 comentarii
30/01/2013 la 3:28 PM
Foarte interesant articolul…
mai scot aia Apple tv-ul anu asta?
nic(Citează)