►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
16 Jan 2013 ·
Facebook a anunțat ieri Graph Search, un motor de căutare în rețeaua de socializare. Rezultatele vor fi oferite din informațiile făcute publice de prietenii tăi și poate și alte persoane, iar căutările date ca exemplu de Facebook sunt “TV shows watched by doctors“, “Music liked by people who like Mitt Romney” sau “Languages my friend speaks“.
Îmi place ca idee. Deschide poarta către influență prin puterea comunității, prin informațiile adunate de la prietenii tăi. Să presupunem că vreau să mănânc o pizza, aș putea să caut “pizza liked by my friends”, nu să întreb “bă, unde halesc o piță bună?” și să aștept răspunsuri. Căutarea se face în toți prietenii, răspunsuri aș primi doar de la cei online care au timp de mine. Sau poate că vine Charlize Theron în România și cauți ce alți prieteni de-ai tăi îi sunt fani, ca să nu stai singur pe acoperișul clădirii de vizavi de hotel cu un binoclu în mână. Vrei un joc nou, dar ai mai mulți prieteni care preferă Battlefield 3 sau Counter-Strike: Global Offensive?
Brandurile mari ar putea fi avantajate de tot felul de statistici interesante. Când ai 100.000 de fani, poate ar trebui să te uiți ce muzică preferă majoritatea și să chemi acel artist la o petrecere.
Într-un fel, este o idee preluată de la Google care a început să ofere rezultate din ce-au zis prietenii tăi pe Google Plus. Una este să cauți pe net “fotografii din Austria”, alta pe Facebook. În al doilea caz, vezi fotografiile prietenilor tăi, poți să-i întrebi unde s-au cazat și alte asemenea detalii. Obții rezultate în care ai mai mare încredere. E ca o interogare în baza de date, prin care pui toate condițiile necesare, nu doar o căutare după cuvinte cheie.
Din păcate, ca întotdeauna la Facebook, se pune problema de implementare. Dacă nu va fi ușor și intuitiv de folosit, nu va avea succes. Cei de la Facebook au mai prezentat și alte funcții ca fiind o mare invenție și n-a fost așa, deci în cazul lor aștept să văd înainte să mă entuziasmez mai tare.
via The Next Web, unde sunt mai multe screenshot-uri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
Alătură-te discuției, lasă un mesaj