►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Acum aproape o lună am găsit trei mailuri trimise de altcineva în folderul meu Sent Mail din Gmail.
Nu-i vorba că mi-ar fi aflat altcineva parola. Emailurile erau unele “pe bune”, adică:
Singura ciudățenie este că expeditorul apărea ca fiind emailul meu personal, dar cu numele altuia (Florin ceva). O fi încurcat Gmail niște indecși în baza de date și câteva emailuri de-ale altuia au fost atașate contului meu.
Nici un bug report n-am putut să fac. Nu am găsit o interfață pentru asta, măcar un formular de contact prin care să le spun ID-urile respectivelor mesaje. Să fie sănătoși. Încă le am în Sent Mails.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
14/01/2013 la 11:21 AM
Formular de contact: http://support.google.com/mail/bin/request.py?contact_type=gtag_headers&group=hijack_spam
Ideea e sa te uiti la headere si sa vezi daca mesajele au fost trimise de pe adresa ta sau de pe alta. Se mai intampla sa primesti spam care pare trimis chiar de la adresa ta, dar foloseste spoofing. Oricum, cel mai sigur e sa schimi parola.
Dan(Citează)
14/01/2013 la 1:10 PM
@Dan: apar ca fiind trimise de la adresa mea, dar fiind o eroare de inregistrare in baza de date, e normal sa fie asta. Oamenii sunt reali, am datele lor de contact, nu i-am sunat pentru ca n-am chef de pierdut timpul din cauza unor primary-key-uri proaste.
@Ariel: da, sigur. Il accesez eu de la vreo 10 IP-uri diferite zilnic, nu vad cum m-ar putea ajuta.
nwradu(Citează)
14/01/2013 la 11:51 AM
ca să te asiguri că nu ți-a accesat nimeni contul, poți să verifici Account Activity (dreapta jos în interfața web).
Mie îmi furaseră unii parola când am fost în Istanbul și au început să folosească contul după vreo 4 luni (vreo 20 mailuri trimise). Am avut noroc că începuseră cu contul soției, gmailul i l–a blocat, eu imediat mi-am schimbat parola și apoi i l-am deblocat și ei.
Ariel(Citează)
14/01/2013 la 12:12 PM
Eu primesc (de vreun an) mailuri destinate altcuiva – de la inscrieri la diverse newsletter pana la mailuri de la educatoarea copilului si, cel mai recent, un mail in care o prietena ii cere tipei sa ii completeze niste acte pentru biroul de emigrari! Nu stiu cum sa ii spun acestei Jennifer din State ca mailul meu e al meu, nu al ei… dar ma intreb cum de nu s-a prins inca de faptul ca se aboneaza la niste newslettere pe care nu le primeste niciodata.
Jen(Citează)
14/01/2013 la 12:19 PM
Jen, tu le primesti pentur ca spamerii pun a adresa in to si a ta in bcc. e destul de simplu, astfel ai tentatia sa raspunzi, sa speri ca ai primit informatii confidentiale, etc.
Radu, la tine e grav. din pacate gmail are experienta: a mai pierdut la un moment dat zeci de mii de mail-uri, alteori nu imi apareau mail-urile mai vechi de 6 luni. Asta e, serviciile gratuite vin cu surprize :)
Bogdan(Citează)
14/01/2013 la 12:24 PM
Pai nu, nu sunt spammeri, tocmai. Pe tipa de ieri cu imigratia am cautat-o pe google si e o persoana reala, toate detaliile de pe LinkedIn se potrivesc cu ce scria in mail. Au fost doar 2 exemple din vreo 10-15 mailuri reale pe care le-am primit. Tipa chiar exista si banuiesc ca are un mail similar cu al meu, dar inca n-am reusit sa ma prind care e, ca sa ii scriu personal.
Jen(Citează)
14/01/2013 la 1:53 PM
la mine ma ajuta, ca eu eram in RO si in timp ce ma uitam, imi aparea si acces din Turcia, deci e util.
Ariel(Citează)
14/01/2013 la 2:24 PM
Voi nu folositi 2-step verification?
florin(Citează)
14/01/2013 la 7:59 PM
@florin: cum lucrează 2-step verification?
nwradu(Citează)
14/01/2013 la 4:44 PM
http://support.google.com/mail/bin/request.py?hl=en&contact_type=inproduct
alex(Citează)
14/01/2013 la 7:35 PM
Lasa bug report. Pune mana si sun-o pe Mona, stabileste o intalnire .
Revo(Citează)
14/01/2013 la 8:47 PM
@nwradu: de fiecare dată cînd te loghezi, după ce ai introdus parola, primeşti un sms cu un cod din şase cifre. Pe PC-ul tău poţi să bifezi să te ţină minte pentru 30 de zile, să nu primeşti sms-uri de fiecare dată cînd deschizi un tab cu Gmail.
Dacă cineva îţi ştie parola de la mail, ca să intre, trebuie să aibă şi telefonul tău, să primească sms-ul. Practic, nu se poate loga nimeni în afară de tine.
Alex Mihăileanu(Citează)
16/01/2013 la 4:22 PM
Banuiam eu ca 2-step e asa complicat. Din pacate, sansele cele mai mari sunt sa pierd chiar telefonul pe care primesc SMS-ul sau acesta sa intarzie in momente cruciale, de asta nu m-a atras niciodata sistemul.
nwradu(Citează)
14/01/2013 la 10:51 PM
si eu fol verificarea in doi pasi de ceva timp si desi e putin cam intortocheata macar stiu sigur ca nu imi foloseste altcineva contul. Zic intortocheata pentru ca alte gadgeturi in afara de PC, gen Android , iOS.. au nevoie de cate o parola generata, alta decat cea cu care te logezi de pe PC, ce-i drept o singura data (la inceput). Insa e un lucru bun pentru ca poti oricand sa anulezi accesul la cont pentru resp. device (daca ti s-a furat, de ex)
2Du(Citează)