►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
V-am zis despre un voucher la restaurantul Autographe, deschis de masterchef-ii Alexandru Petricean și Bogdan Alexandrescu, care se semnează inclusiv pe firmă cu poreclele D’Artagnan și Dexter. Experiența n-a fost atât de plăcută pe cât mă așteptam.
Voucherul includea la alegere un fel principal dintre următoarele:
pe lângă “coperto” și tartă de mere la desert.
Bine. Ca să o iau cu începutul, coperto a însemnat un aperitiv simbolic, deși în jargonul restaurantelor coperto înseamnă o taxă de servire, așa cum au multe restaurante din străinătate care sunt plasate în zone turistice cu priveliște interesantă. Pe bune, m-am dus crezând că e inclusă taxa și am primit un aperitiv, dar, bineînțeles, nu mă plâng de asta, ci doar o menționez ca să știți ce include voucherul.
Aperitivul a fost făcut din pastă de măsline, somon tăiat cubulețe, încă ceva neidentificat despre care cred că a fost un fel de carne și un sos (cel din linguri) la care îmi stă, literalmente, pe limbă să zic ce este, dar nu-mi vin cuvintele. Gustul îmi pare foarte cunoscut, dar nu știu ce-a fost.
A fost bun. Servit cu mici bucățele de pâine prăjită, e o combinație excelentă când ungi pasta de măsline și pui bucățele de somon, ca într-o bruschetă mai specială. Sosul din lingură completează bine aroma atunci când îl dai pe gât.
Problema a fost la felurile principale, unde au venit toate garniturile greșite și nici măcar complete conform meniului. Am spus mai sus ce feluri erau incluse tocmai din acest motiv și, întrucât am fost mai mulți, le-am încercat pe toate.
Porcul n-a fost acompaniat de un pat de fasole verde, ci de cartofi, care nici măcar nu figurau nicăieri. Fasolea verde care trebuia să fie la porc mi-a fost servită mie, la curcan, deși special speram să ocolesc fasolea pentru că mi se pare o chestie banală. Puiul a avut o garnitură ce părea a fi făcută din frunze de salata și caise deshidratate, dar cous-cous-ul picant și oul poșat în ierburi nu le-a văzut nimeni. La fel, nici jeleul de rucola n-a apărut pe nicăieri.
Mâncarea a fost bună, nu mă plâng de asta. Dar când îmi vine altceva decât am comandat, chiar incomplet, devin un ursuleț trist și nu mănânc cu aceeași plăcere.
Curcanul a fost fraged, moale. Puiul la fel, deși nu era foarte arătos, dar se cunoștea că a fost bine marinată carnea. Fasolea verde a fost gustoasă și am găsit și alunele de pădure prin ea, care îi dădeau câte un puseu de aromă plăcută.
Desertul a fost bun. Plăcinta de mere este crocantă, pe un blat de foietaj, și aș mai mânca oricând cu plăcere. Cu niște înghețată lângă ea ar merge perfect.
Ciudățeniile nu s-au oprit aici, din păcate. Înainte de felul principal am vrut să mănânc și un aperitiv. Mă atrăgea în meniu o “carne de porc la ceaun cu mămăligă în cafea și dulceață de mere cu cârnați pleșcoi” (nu că suna bine asta?), dar nu aveau. De fapt, din 14 aperitive în meniu aveau doar două, mi-a spus chelnerul după ce s-a interesat la bucătărie, așa că am comandat un cocktail de creveți, că de mult nu mai mâncasem unul.
Cocktailul de creveți se servește de obicei în pahar martini și așa a fost și aici. La propriu, nu era pahar cu picior și deschidere conica, ci chiar scria Martini pe el. A fost bun, dar creveții erau nedecorticați și m-am făcut varză pe mâini de la sosul de pe ei. Asta nu m-a deranjat prea tare, mai ales că mi-au adus imediat din partea casei și o supă cam ciudată, în sensul că era apă cu niște lămâie prin ea și doar un pic călduță. Cam răvășite ingredientele în respectivul pahar, dar bun, cu grapefruit, avocado, salata, sosul tipic și celelalte.
Amenajarea restaurantului nu m-a dat pe spate, deși a fost și un designer implicat. Coloanele acoperite cu foi de tablă galvanizată 1 mm, prinsă cu nituri, mi-a adus aminte de vremurile când mă ocupam de ecranare electromagnetică. Pe pereți sunt scrise diverse citate, unele de Confucius, altele de la concurenții Masterchef. Lumină caldă, mese mari, câteva lămpi verzi, muzică uneori trance, alteori un chillout care mi-a adus aminte de vremurile când eram în MISA.
În concluzie, pe termen lung sunt sigur că puteți mânca aici preparate gustoase, de calitate, inedite. Nu știu dacă au site, dar am fotografiat eu meniul ca să vedeți ce bunătăți se anunță. Meniu de băuturi nu aveau, dar cafe latte, bere sau pahar de vinul casei costau toate câte 10 lei.
Restaurantul Autographe se găsește pe Calea 13 Septembrie nr. 85, vizavi de Mariott și de colțul Palatului Parlamentului, la parterul ultimului bloc dinaintea Poștei din Piața Arsenalului. Voucher de 2 persoane ca al meu s-ar putea să mai apară pe site-urile de cupoane, supravegheați-le prin agregatoare gen cautareduceri.ro sau redutti.ro.
Apropo, înainte să scriu am mai vorbit cu cineva care a fost acolo câteva zile mai târziu. Garniturile tot încurcate au fost, dar a văzut și oul poșat și cous-cous-ul, iar tarta n-a avut așa multe mere, dar a fost cu înghețată. Din păcate, eu apreciez repetabilitatea la un restaurant, nu “loteria” ingredientelor. Altfel spus, aș reveni cu plăcere pentru a încerca bunătăți precum cele prezentate pe pagina de Facebook, dar dacă nu au ingredientele necesare?
V-ați prins că glumeam când am spus de “supa” cu apă și lămâie, da?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
09/01/2013 la 11:30 AM
Pai si nu ai intrebat si tu de dragul trolingului de ce ai primit altceva ? Numa zic.
Poate sa fie restaurantul cit de bun, nu dau doi bani pe el daca nu primesc ceea ce comand.
Plus ca farfuria cu aperitivul arata ca dracu cu pasta aia intinsa acolo. Poate unghiul din poza nu o avantajeaza.
jules(Citează)
09/01/2013 la 3:39 PM
Aperitivul mi s-a parut potrivit. Asa s-ar servi in orice restaurant unde te duci pentru arta gastronomica si nu avea nimic ciudat la el. Da, arata ca o dara de sos pe o farfurie, dar asta e servirea traditionala.
PROBLEMA ESTE CA AU VENIT GARNITURILE AIUREA SI INCOMPLETE!
:P
Cum ziceam, repetabilitatea e importanta pentru mine. Daca imi place ceva azi, vreau sa ma asigur ca si maine va fi gatita la fel. Se pare ca nu ma pot baza pe asta.
nwradu(Citează)
09/01/2013 la 11:34 AM
“un chillout care mi-a adus aminte de vremurile când eram în MISA” – whaaat?:D
Claudiu(Citează)
09/01/2013 la 11:34 AM
poate sunt eu mai din popor asa, dar in prma poza e o farfurie murdara cu 2 linguri de sos?
Adrian(Citează)
09/01/2013 la 11:48 AM
@Adrian si io’s de aceeasi parere.
Aia cu MISA sper ca e o gluma :))
jules(Citează)
09/01/2013 la 11:53 AM
pana la urma supa cu lamaie a fost cea mai buna, nu? :mrgreen:
un muc(Citează)
09/01/2013 la 12:13 PM
sigur apa aia calda cu lamaie nu era acolo ca sa iti cureti degetele de resturile de creveti? :)
silverwolf(Citează)
09/01/2013 la 12:16 PM
ahhh. am comentat pana sa ajung la sfarsit. my bad.
silverwolf(Citează)
09/01/2013 la 3:40 PM
@silverwolf: tocmai tu luași țeapă? :P
nwradu(Citează)
09/01/2013 la 4:25 PM
Supa aia avea o adiere destul de puternica de otet.
Si cartofii “la cuptor si in unt/untura” (cred, ca nu au fost identificati) erau cam nefacuti la mijloc. Cred ca “al dente” este denumirea. Porcul a fost cam uscat.
Sau cel putin asa mi s-a zis mie, ca nu am fost acolo.
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 7:21 PM
Buna seara dragilor,
Va multumesc frumos pentru review-ul pertinent.
Se pare ca a noastra comunicare (venita din partea ospatarilor) este deficitara, deoarece meniul este inca cu titlu informativ, noi fiind in prima etapa de la inaugurare, pe care o numita easy opening (adica tatonam intai cu preparatele noastre ca sa nu luam direct prin surprindere cu gusturi care multurora li s-ar parea greu de conceput).
Una din metodele de easy opening este aceea ca noi (Dexter si cu mine) iesim la mese si recomandam clientilor cu ce ne-am pregatit pentru ziua respectiva, in fiecare zi fiind vorba si de cate ceva nou cu produse proaspete cumparate de prin piete sau de pe la distribuitori (introducand consecutiv si cate un preparat prezent in meniu), dar ramand cu o anumita baza care s-a ‘impamantenit’ si in meniul pe care l-ati vazut. Incepem prin a intreba tipul de carne/vegetarian (daca este cazul) si de acolo construim un preparat in functie de ceea ce avem proaspat… Unic in tot Bucurestiul…
Faptul pentru care Dvs. nu ati avut garniturile specificate in voucher se datoreaza unor 2 factori:
1. lipsa de educatie informatica a unora dintre clientii amatori de vouchere, care cred ca atunci cand au achizitionat aceste cupoane este ca si facuta rezervarea, prin urmare isi fac aparitia fara a da de veste; noi care vrem sa tintim anumite standarde vrem sa lucram cat mai putin cu congelatorul si cumparam materie prima (atat cat se poate) proaspata, zilnic; in momentul in care tu ai anuntate 6 vouchere si iti vin 12 e clar ca se creaza un dezechilibru.
2. o lipsa de comunicare cu compania ce a comercializat voucherele, companie care a publicat garniturile din meniul a la carte – jeleul de rucola nu a fost la nicio masa deoarece in aceasta perioada un ingredient prezent in procedeul sau de jelificare este absent pe piata din romania
Imi cer scuze pentru inconvenienta si va asiguram ca vom lua masuri ca data viitoare sa nu se mai intample.
Cu stima,
D’Artagnan
D’Artagnan(Citează)
11/01/2013 la 10:24 AM
@D’Artagnan: noi aveam rezervare facuta pentru 4 persoane cu o zi inainte, ba chiar tin minte ca imediat ce-am zis numele la intrare am fost intrebati “cu voucher, nu?”.
Totusi, ultima oara cand m-am uitat pe oferte, erau cam 80 de vouchere vandute si toate expirau pe 13 ianuarie. Eu zic ca e de asteptat un numar mai mare de oameni care sa vina cautand acele preparate.
Mai mult, cu doar doua aperitive disponibile din vreo 20, nu suna bine in fata clientului. Noi ne-am prins ca e o perioada de soft opening, dar nu ne-a zis-o nimeni din partea voastra, desi acest lucru ar trebui comunicat tuturor celor care iti calca pragul, eventual si cu o cafea din partea casei sau alt preparat care are costuri minime pentru voi, dar da bine ca bonus.
E important sa le zici oamenilor ca au motive sa se intoarca dincolo de ce gasesc in primele zile.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 8:23 PM
Eh, pe surse, stiu ca cineva a facut rezervare pentru nwradu. (ai raspuns chiar tu la telefon?)
Chiar si fara “easy opening”, eu v-as recomanda sa vorbiti si cu cei (de fapt, cred ca exprimarea corecta ar fi “mai ales cu…”) care cumpara vouchere, pentru ca ei sunt veniti sa testeze si nu vin la sigur. Ei ar fi ultimii care s-ar supara ca nu sunt disponibile produsele pentru care au venit. Daca li se recomanda altceva.
nashu_mare(Citează)
11/01/2013 la 1:38 PM
Coperto e din partea casei pentru oricine ne calca pragul, painea nu se plateste… Mai da-ne tu exemple de locuri unde ai atatea din partea casei. Nu mai conteaza oricum! Nemultumirea Dvs. persista, desi exista contrargumente!
Toate cele bune,
D’Artagnan(Citează)
11/01/2013 la 2:11 PM
Voucherul cuprindea si coperto deci se subintelege ca e platit.
Painea intr-adevar nu era inclusa.
Oricum, problema nu tine de faptul ca i s-a parut cuiva scump sau slab pregatit (in afara de cartofi) ci de comunicare. Tu, ca si client, cum te-ai simti daca ai comandat ceva, ai platit pentru acel ceva dar cand sa primesti obiectul/marfa/mancarea/biletul la film vezi ca de fapt e altceva?
Aici e o problema care poate tine si de sanatate: daca cineva e alergic la un anumit ingredient si se trezeste, fara sa vrea, cu respectivul in farfurie? Sau nu ii place ceva anume. Mie de exemplu nu imi place fasolea pastai si nu as fi comandat niciodata asa ceva. Sa inteleg ca am avut noroc ca nu a ajuns la mine?
nashu_mare(Citează)
11/01/2013 la 5:02 PM
@D’Artagan dvs sunteti la fel de nerabdator si de copilaros ca si personajul lui Alexandre Dumas…
In alta ordine de idei, am urmarit postul asta si doar din comentarii faceti o greseala colosala, NU dai vine pe cei cu care colaborati pentru cupoane, si mai important, NU dai vina pe client ca este neinformat, este treaba ta sa il informezi!
Radu Neagu(Citează)
11/01/2013 la 8:55 PM
Domnilor,
Nu vi se pare ca discutia a degenerat si incercati sa ne blazati fara prea multe argumente!? Apreciez libertatea de exprimare, dar sa nu exageram. Am apreciat obiectivitatea,mi-am cerut scuze, am venit cu completari, am vorbit civilizat si se pare ca mai mult v-am intaratat.
Sanatate sa aveti si va asteptam pe la noi la serviciul a la carte!Este alta experienta!
D’Artagnan(Citează)
16/01/2013 la 8:35 AM
Bre D’Artagnan
Eu sint unul care apreciaza iesirea in fata la feedback. Aveti o mare bila alba pentru ca nu raspundeti in stilul altui restaurant celebru.
Dar totusi, sint niste lucruri elementare de facut atunci cind cineva iti face niste vouchere. Te asiguri ca ele corespund conditiilor tale. Nu ai verificat, e vina ta. Nu exista pentru clienti altceva. Poti sa vii cu nspe motive, poate obiective 100%.
Nu te ofusca la orice comentariu mai rautacios sau poate deranjant.
Nu de alta, dar io, subsemnatul, daca nu primeam ce e in voucher, plecam si iti faceam mama review-ului. Radu a fost decent, comentatorii au fost tot decenti.
Eu unul nu as fi fost.
Nu folosi cuvintele aiurea. Aici e doar o discutie. Care poate are parti negative. Dar in nici un caz nu degenereaza. Degenerarea e atunci cind vine unul si te injura sau jigneste direct si personal. Pina atunci reciteste ce am spus mai sus. Daca vrei sa-ti aperi imaginea pe internet, fii pregatit pentru multe. Aici nu va fi niciodata degenerare. Din respect pt sefu ala de sus.
jules(Citează)
16/01/2013 la 4:23 PM
aveti nevoie de un PR, asta e clar. ar mai fi intrebarea de pozitionare: restaurant mai de fitze, loc superbun si ne promovam prin cupoane? nu prea se pupa ce tintiti cu canalul de promovare ales. free will…
iulian(Citează)
16/01/2013 la 9:20 PM
@iulian: cupoanele merg la orice, am vazut inclusiv la Benihana. E bine sa aduci oameni rapid in localul tau, pentru ca apoi revin. Eu am revenit in multe localuri incercate intai prin vouchere.
Au nevoie de un manager de restaurant. Sa fii bucatar e una, dar managerul are alte responsabilitati.
nwradu(Citează)
16/01/2013 la 10:37 PM
Nu neaparat un manager ci un sef de sala rabdator si cunoscator. Nu se poate sa vina unul din bucatari/chefs sa explice la fiecare client cum functioneaza localul. Pierzi jumatate de zi doar pe asta. Bad business.
Cupoanele au avantajele lor clare. Mai ales pentru afaceri noi.
jules(Citează)
16/01/2013 la 11:20 PM
O sa-mi fac un restaurant si o sa-i zic: “Restaurant care are tot ce scrie in meniu”. Asta e can-n bancul ala: “stiti, in mod normal serveam fudulii de taur, dar astazi a murit toreadorul …”. zau ca se potriveste si cu profilul restaurantului.
Revo(Citează)
06/06/2013 la 3:02 PM
Nu am poze la fel de bune ca ale tale, dar am fost si eu la resturantul lui Florin Dumitrescu.. Chef Florin Dumitrescu :)
http://www.mimanu.ro/2012/06/01/am-fost-la-un-restaurant-de-masterchef/
Mimanu(Citează)