►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Update: am adăugat la final slide-urile prezentării mele de la Webstock 2013, bazată pe acest articol, și două paragrafe suplimentare.
—
Poate că visul banilor câștigați din afiliere a început să-i prindă pe tot mai mulți, deoarece văd mult mai multe linkuri afiliate aruncate pe net, în site-uri, Facebook sau Twitter. Din păcate, mă deranjează tot mai tare practicile “murdare” în acest aspect.
Nu mă deranjează că fac alții bani din achizițiile mele, ci mă deranjează că abuzează de încrederea mea sau mă păcălesc să dau click pe un link afiliat de-al lor. Iar pe Internet, dacă ți se face teamă să dai click pe linkuri, vom avea o problemă.
Așadar, afiliere bună și rea. Cea rea se bazează pe a păcăli cititorul sau, mai rău, prietenul de pe Facebook, în a da click. Mesaje tipice:
Cu alte cuvinte, manevre! Îți cer ajutorul sau vorbim prietenește sau o dau ca pe ceva amuzant găsit pe net, dar îți servesc și un link afiliat. Este păcăleală. Chiar și cei care o fac știu că încearcă să păcălească lumea, pentru că majoritatea ascund linkurile de afiliere prin bit.ly sau alte metode, ca să nu te prinzi de asta.
Nici nu mai zic de metode precum linkuri ascunse în thumbnail-uri foto sau altele.
Afiliere bună. Poți da link-uri și pe FB și pe Twitter și pe blog câtă vreme au un scop informativ, câtă vreme informația poate fi utilă pentru cineva.
Afilierea trebuie să fie o relație reciproc benefică pentru blogger și cititor. Sunt oameni care zilnic scriu despre oferte bune, scriu review-uri, analizează câte un newsletter pentru a scoate în evidență acele produse care chiar merită cumpărate atunci; să dai click pe un link de afiliat, atunci când acel link te ajută să descoperi o ofertă bună și chiar să o cumperi, este o metodă de a spune “mulțumesc”. Profităm amândoi.
Zilele trecute un tăntălau cerea un script care să blocheze partea de afiliere din linkurile de pe bloguri. Cu alte cuvinte lui îi era lene să scrie manual adresa unui magazin online, e bine când altcineva face liste, arată oferte bune, îi aduce produsul și decizia de achiziție la botul calului, dar nu merită nimic pentru asta. Motivul? “Dacă n-ar fi afiliere, magazinele ar reduce prețul cu acel procent pe care-l dau afiliaților”. Nu, nu l-ar reduce; adaosul unui produs include și bani pentru publicitate, iar afilierea fix asta este.
Update după Webstock 2013: o idee despre care sunt implicațiile negative ale acestor practici necinstite. Afiliații cinstiți vor câștiga tot mai puțini bani și nu vor fi deci motivați să facă în continuare o treabă bună. Magazinele vor plăti mai puțini bani afiliaților, iar pe termen lung vor concluziona că programul de afiliere nu funcționează. Întăi vor micșora comisioanele și apoi poate îl vor opri de tot. Toată lumea pierde.
Soluția este ca magazinele să blocheze în mod activ afiliații ce utilizează practici necinstite. Nu doar pe cei ce încarcă TOS-ul, ci și pe cei care fac manevre la limita moralității. Magazinele ar trebui să-i blocheze pe motivul “nu ai încărcat regulile scrise, dar nu ne place cum faci afiliere pentru noi și preferăm să-i protejăm astfel pe afiliații care muncesc cu adevărat”. Iar afiliații și cititorii ar trebui să raporteze site-urile care încearcă să-i păcăleze.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
99 comentarii
10/01/2013 la 8:59 AM
lol. criserb :)
vali(Citează)
10/01/2013 la 9:07 AM
Eu din motive de genul asta am ajuns sa nu-l mai citesc pe criserb. Cat sa mai suporti… cel putin un articol pe saptamana “manevra”, linkuri ascunse etc. Cand continutul tau general este depasit de continut pentru bani, sa fii sigur ca iti pierzi credibilitatea si evident cititorii.
AdrianG(Citează)
10/01/2013 la 9:23 AM
Daca o face “seniorul internetilor”, trebuie sa fie o chestie buna. Ce tot vorbesti tu aici?
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 9:28 AM
Prin afiliere magazinele beneficiaza de publicitate foarte ieftina si awareness. Daca se renunta la afiliati probabil preturile vor creste o data cu bugetele alocate promovarii.
Alex C.(Citează)
10/01/2013 la 9:40 AM
Lol. Arhi :)
bob(Citează)
10/01/2013 la 9:45 AM
Eu nu înţeleg unde e păcăleala în afiliere, îmi pare rău. Nu înţeleg despre ce abuz de încredere vorbeşti. De ce i-ar păsa unui cumpărător cum se împart banii pe care îi plăteşte pe un produs, atâta timp cât preţul rămâne neschimbat?
E o păcăleală când îi faci pe oameni să dea click pe orice fel de link, cu afiliat sau nu, dacă linkul nu face ce spune textul descriptiv. Atât.
În rest, decizia de cumpărare rămâne tot la tine, iar exemplele date de tine, gen “pe cine păcălesc ăştia cu preţurile astea umflate – link afiliat” nu prea au şanse să genereze vânzări, deci why bother?
Probabil cea mai bună soluţie ar fi ca fiecare link de afiliat să fie însoţit de textul “link afiliat”, am văzut că se practică pe multe bloguri de afară, pe care afilierea e o principală sursă de venit.
Partea despre care zici tu că e păcăleală, însă, nu are vreo legătură cu nimic. De ce ţi-ar fi teamă să dai click pe un link afiliat? Spune-mi care e pericolul :)
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 9:51 AM
alex, sunt mai multe păcăleli:
– omul nu e cinstit şi tot dă linkuri ba că îşi cumpără una, ba că îi intreabă pe alţii ce cred despre x şi y, când scopul final este plantarea cookie-ului afiliat. criserb face asta destul de des. diferenţa între “emag au pe stoc camera foto x” şi “mă gândesc să îmi cumpăr camera foto x, deşi şi acum două zile voiam să îmi cumpăr alta din altă gamă, şi acum o săptămână al fel” e destul de mare.
– tâmpiţei de genul laptopnews sau naşul, care ascund linkurile după tot felul de minuni şi au tot felul de scuze şi pretexte când sunt prinşi.
“De ce ţi-ar fi teamă să dai click pe un link afiliat?”
teama de a fi dezamăgit din nou, că textul n-are a face cu ce găsesc în link. un fel de rickrolld.
vali(Citează)
10/01/2013 la 9:52 AM
Asta micu’ se face ca nu intelege.
Bai, spammere (apropo, cum plm am ajuns eu in lista ta de rahaturi social-media, ca nu tin minte sa ma fi inscris vreodata?), atat timp cat ii implantezi omului un cookie, ca a venit de la tine de pe site, ii iei banu’ pe tot ce cumpara in urmatoarea perioda de la magazinul respectiv. Asta inseamna ca tu vrei sa te ingrasi mai mult pe o chestie nemuncita, fie, mai grav, sa furi munca altui blogger. In niciunul din aceste cazuri afilierea nu este benefica magazinului aluia de da banii in sensul de a aduce “cumparatori” => distrugi o chestie buna.
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 9:55 AM
Când textul nu are legătură cu linkul e altceva şi se aplică oricărui link, cum am spus şi mai sus, deci asta nu e o chestie care să ţină de afiliere.
În rest, mie chiar nu-mi pasă câte coduri de afiliat sunt în linkurile pe care dau click, atâta timp cât găsesc nişte oferte bune. Nici măcar nu mă gândesc la asta, nu ştiu cum aveţi voi timp să analizaţi atât de mult cine face bani din produsele pe care le cumpăraţi online. E nesemnificativ, pe bune…
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 9:56 AM
@naşhu_mare – ia nişte lecitină
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 9:59 AM
Nu, merci, am tinere de minte. Tin minte chiar si lantul ala de neam prost. Il mai ai?
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 10:05 AM
@nashu_mare – Subscribe date: Sep 05, 2012 12:40 pm
Ia nişte lecitină ;)
Te-am dezabonat eu acum, oricum nu contezi.
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 10:13 AM
Coa(n)e’, las-o jos ca macane! Marchez “as spam” emailuri de la tine de mai bine de un an.
De ce as da subscribe la ceva in septembrie 2012 care imi displace de mai mult timp? Si de ce as da subscribe la asemenea porcarii in primul rand? Da, pentru ca nu ma intereseaza si nici pe tine nu te intereseaza ce cred eu, dar le trimiti, mai aduni unul la suma totala.
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 10:15 AM
“În rest, mie chiar nu-mi pasă câte coduri de afiliat sunt în linkurile pe care dau click, atâta timp cât găsesc nişte oferte bune.”
asta e înşelătoria. eu te trimit pe tine pe câmpii că poate poate cumperi ceva.
“Nici măcar nu mă gândesc la asta, nu ştiu cum aveţi voi timp să analizaţi atât de mult cine face bani din produsele pe care le cumpăraţi online. E nesemnificativ, pe bune…”
revin la analogia mea preferată: oameni care nu gândesc dau foc blocului fără să se gândească că mai stau şi alţii acolo şi că, la final, rămân in curul gol. uite un text frumos pe tema asta, din 2008, când lumea râdea de ei că plâng că pierd cursa spamului cu siteurile activesoft. doi ani mai târziu, ei sunt tot acolo, iar spam-siteurile activesoft au murit. te prinzi tu de asemănare.
vali(Citează)
10/01/2013 la 10:47 AM
Dormi până târziu, găsești ditamai scandalul…
Trebuie să zic că nu m-am gândit la cineva anume scriind postul, ci ideea mi-a venit acum vreo lună după ce am văzut vreo 3 posturi pe Facebook, de la diferiți, bazate fix pe ce zicem aici. “Haha, ce scump e rahatul asta!”, “ce ziceti, sa-mi iau asta?” si tot asa.
@Alex: in teorie nu merge vanzarea de acest tip. Pot insa sa-ti spun ca veniturile din afiliere sunt proportionale cu numarul de clickuri date. Azi cineva da click pe un laptop super scump, evident ca nu-l cumpara, se simte pacalit. Din 300 care fac asta, vreo 5-6 tot isi iau in zilele urmatoare o asigurare, un card de memorie si un procesor, bani care ii vin afiliatului via cookie persistent.
Ii merita? E discutabil. Cum zici tu, poate n-ar trebui sa-ti pese pentru ca dai aceiasi bani. Dar pe termen lung mie imi pasa din mai multe motive:
– se umple netul de articole de genul acesta
– simt ca abuzeaza lumea de faptul ca ne cunoastem atunci cand ma pacaleste cu un astfel de link pe FB. Pe termen lung reduc interactiunile.
Nu e vorba de bani si de faptul ca eu platesc acelasi lucru, asa ca poate castiga si altul. Cu asta sunt ok, ca doar si eu fac afiliere. Ma deranjeaza faptul ca cineva incearca sa faca bani prin pacaleala si manevre, servite ascuns, deghizate in chestii utile.
Adica tu citesti ce-a zis unul, ii dai un sfat, te uiti un pic pe alte oferte, poate ii cauti un pret mai mic… si ala de fapt voia doar sa-ti serveasca un cookie afiliat.
Pe termen lung, toata lumea va folosi AdBlock si se va feri de dat click pe linkuri pentru ca-si formeaza reflexul acesta.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 10:32 AM
@vali – ok, să zicem că te trimit o dată pe câmpii, deşi e mult spus. A doua oară nu mai dai click şi pierd un cititor, deci nu e interesul meu să te trimit pe câmpii. Vorbim, totuşi, de nişte oameni, că nu dau găinile clickuri.
Mă rog, depinde ce înţelegi prin câmpii acum, dar internetul nu e doar bazat pe ce cauţi tu. Uneori mai găseşti şi produse despre care nu ştiai, e marketing. Atâta timp cât nu ajungi pe site-uri ilegale, porn sau site-uri virusate e greu să-i spui păcăleală.
Înţeleg ideea, dar mi se pare forţată
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 10:35 AM
Iar asemănarea cu clubafaceri.ro, come on, de la ce zice radu e cale lungă până la seo spam
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 11:34 AM
@radu – am înţeles ce zici, e discutabil. Nu ştiu dacă suntem noi în măsură să spunem cine merită şi cine nu merită un comision. Cum ziceam şi mai sus, discuţia e forţată
Alexandru Negrea(Citează)
10/01/2013 la 12:10 PM
Acum ceva timp cautai ceva si am vrut sa testez treaba asta cu afilierea, ti-am facut recomandari cu link-uri afiliate. Nu prea ti-a placut, sau cel putin asa te-am simtit, desi iti faceam recomandari utile si la obiect fata de ceea ce cautai. Intr-un final ai ales alt magazin, probabil. Sunt curios daca ai fi mers pana la capat cu comanda, daca ti-ar fi placut produsul si pretul.
cartus(Citează)
10/01/2013 la 3:39 PM
@cartus: ce, Sigmanet? N-am cumparat nimic, a ramas sa mai citesc si mai ales sa masor cu sublerul interiorul, pentru ca am niste memorii RAM foarte mari si tare ma tem ca nici o solutie nu se va potrivi din prima.
Nici n-am observat ca-s linkuri de afiliere.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 12:28 PM
@Alexandru Negrea: “E o păcăleală când îi faci pe oameni să dea click pe orice fel de link, cu afiliat sau nu, dacă linkul nu face ce spune textul descriptiv. Atât.”
Ia citeste 2-3 review-uri pe clubulfoto dot com, si vezi cate din link-urile aparent interne nu sunt cloak-ed. Una e sa fie mascate total, alta e sa fie deghizate in link intern.
Daca in browser spune ca link-ul duce la tine in site, acolo trebuie sa duca!
Milu(Citează)
10/01/2013 la 1:09 PM
hai sa va zic eu parerea unui cititor, nu a unui producator de continut web cum ar veni in romana.
nu ma doare la basca si daca e sa cumpar ceva o s-o fac prin linkul unui blog afiliat pe care-l apreciez, e felul meu de a-i multumi omului respectiv. Pot sa ma plimb oricat pe net inainte fiindca oricum o sa sterg cookie-urile si o sa revin prin linkul de pe site-ul pe care vreau sa-l recompensez. Blogul lui Radu imi place si apreciez munca depusa de-a lungul timpului (din punct de vedere al review-urilor tehnice) iar efortul de a face pasii de dinainte nu mi se pare mare. Pretul n-o sa scada niciodata din mai multe motive asa ca cele cateva procente pe care le primeste afiliatul nu sunt cele care umfla pretul de fapt. Acum daca e s-o luam pe alta parte n-as fi targetul pacalicilor care iti planteaza cookie-uri nedorite fiindca am ceva tangente cu it-ul si stiu binisor dedesubturile html&co. :)
@radu – observ de ceva timp ca ai inceput o campanie mai agresiva de promovare a produselor Emag si cu toate ca e si magazinul meu online preferat de mult timp ti se cam ia dupa o perioada sa vezi ca tot ti se baga in fata diverse produse. Probabil merge treaba ( mai ales in decembrie) si a inceput sa creasca felia de cascaval dar uneori … mai mult e prea mult
AdrianX(Citează)
10/01/2013 la 3:46 PM
@AdrianX: promovez eMAG din trei motive:
– au vanzare cat celelalte magazine online la un loc si chiar mai mult, asa ca sunt sanse mari sa cumpere lumea de acolo
– e un magazin foarte bun: site bine facut, informatii despre stocuri, servicii bune.
– eu de acolo cumpar. Ce sa fac, sa recomand altceva decat ce aleg pentru mine, doar pentru ca este cu cativa lei in minus? Eu prefer sa am parte de avantajele enumerate mai sus.
Am cumparat de la eMAG de peste 30.000 lei in ultimii ani. Cand o veni Amazon in Romania, o sa recomand de acolo, ca am si la ei afiliere.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 2:18 PM
AdrianX, tu esti doar o mica parte din minoritatea celor care au habar de cookies + marketing afiliat. Nu esti tu tinta pentru cei care practica “afilierea rea”.
Milu(Citează)
10/01/2013 la 2:27 PM
Lol. Visurat :)
florin(Citează)
10/01/2013 la 3:18 PM
Am ajuns si eu mai tarziu la petrecere. Ai voie conform TOS sa ascunzi link-uri de afiliere sub bit.ly ?
Revo(Citează)
10/01/2013 la 3:47 PM
@Revo: la eMAG nu stiu, la 2Parale iti ofera chiar ei posibilitatea asta printr-o apasare de buton.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 3:55 PM
radu, nu promovezi emag pentru că lumea de acolo cumpără. promovezi emag pentru că au stoc. la fel cum o să promovezi altex de luna viitoare, când termină pluginul de wordpress. am incercat niste chestii cu alte magazine, n-au stoc, degeaba le trimit eu potenţiali cumpărători dacă n-au stoc. oamenii vor să dea click azi şi mâine să primească produsul.
vali(Citează)
10/01/2013 la 4:38 PM
@vali: da, si asta e adevarat.
@Milu: de la Altex nu cumperi pentru ca-ti ofera toate informatiile, ci pentru ca au stocuri mari si preturi bune. Daca te intereseaza blocarea site-urilor pe un model, iei de pe net manualul si il citesti, cum fac si eu cand cumpar anumite chestii la care ma intereseaza aspecte particulare. Magazinele ar trebui sa aiba linkuri spre site-ul producatorului cu toate detaliile, dar nu neaparat sa-ti insire ele fiecare functie.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 3:57 PM
@vali – informatiile din site-ul Altex sunt dezastruoase…. sper sa lucreze la aspectul asta, desi nu prea vad sa aiba prea mare tragere de inima.
Milu(Citează)
10/01/2013 la 4:01 PM
am dat mai departe mesajul tău, dă-mi intre timp nişte detalii despre ce te enervează.
vali(Citează)
10/01/2013 la 4:24 PM
@vali/Altex related – In general, prezentarile de produs sunt fenomenal de seci, cu o organizare a textului de prezentare care pare sa fie facuta in Notepad si in mare graba. Lipsesc elemente cheie in alegerea produsului din prezentare, iar in pagina de specificatii detaliate sunt putini care mai ajung. Dintre cei care ajung la specificatii, unii nu inteleg ce e acolo, altii nu au rabdare sa citeasca.
Exemplu – Router linksys EA2700 – nu se prezinta
– viteza conexiunilor
– este neclar daca routerul functioneaza concurent in mod dual band 2,4 _si_ 5 GHz
– posibilitatea de control a accesului (blocari site-uri)
Milu(Citează)
10/01/2013 la 4:59 PM
@nwradu: EA2700 e doar un exemplu, l-am menţionat pentru că un amic voia să-şi ia ceva musai de la Altex (voucherele au priză la public) şi mi-a cerut să îi caut un model potrivit.
Cred că aşa-zisele “key selling points” nu trebuiesc omise în prezentarea generală. Cu aşa prezentări, durează mai mult găsirea variantei optime.
Milu(Citează)
10/01/2013 la 5:14 PM
Afiliere nu se face pe facebook, nu pe twitter, nu intre prieteni. Aia pot fi cel mult banuti de o cafea.
Anul asta presimt ca se vor schimba tare multe si vor fi anumite repozitionari intre magazine, retele noi, reguli noi.
Si de altfel, afilierea si regulile in afiliere functioneaza mult diferit daca cumva te numesti un blogger cunoscut, au grija advertiserii ca la tine sa ajunga doar ”partile bune”.. daca nu ar fi asa, nu s-ar fi ajuns la aceasta discutie.
E amuzant cand am situatii cu magazine noi la care aduc vizitatori ultra mega targetati, produs specific cumparat online si rata de conversie e de sub 0.2%.
@Milu
Nu trebuie omise selling points-urile dar lasa loc liber pentru afiliere. In general produsele pe magazinele online parca sunt ”urcate” de furnizori sau preluate prin feed…ori furnizorii nu sunt tare customer oriented iar un magazin cu zeci de mii de produse in stoc efectiv nu are cum sa aduca descrieri detaliate si sa caute produs cu produs munca omisa de furnizor.
Claudiu(Citează)
10/01/2013 la 9:57 PM
@Claudiu: si tu ai experienta mare in afiliere, asa ca nu te contrazic. Totusi :P
“Afiliere nu se face pe facebook, nu pe twitter, nu intre prieteni. Aia pot fi cel mult banuti de o cafea.
Anul asta presimt ca se vor schimba tare multe si vor fi anumite repozitionari intre magazine, retele noi, reguli noi.”
In opinia mea, exista doua pozitii pe care le au magazinele:
– eMAG, ca lider de piata, mai curata din afiliere si vrea ca totul sa se desfasoare curat, pentru ca imaginea lor e mai importanta decat o vanzare suplimentara.
– toate celelalte, care merg pe metoda “fa orice e posibil sa vinzi”. Am fost la diverse intalniri si doar ca nu s-a zis pe fata sa faci spam din ala urat, in rest totul e permis, doar sa nu fie site porno si sa nu-i concurezi pe adwords pe numele magazinului. Si nu sunt sigur ca prima parte i-ar deranja cu adevarat.
“Si de altfel, afilierea si regulile in afiliere functioneaza mult diferit daca cumva te numesti un blogger cunoscut, au grija advertiserii ca la tine sa ajunga doar ”partile bune”.. daca nu ar fi asa, nu s-ar fi ajuns la aceasta discutie”
Nu stiu ce sa zic, in diverse programe sunt inscris cu niste emailuri mai obscure si oricum, cu mii de afiliati, nu sta cineva sa aibe grija de cativa oameni cheie. Poate de cei care fac de la cateva mii in sus pe luna.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 5:31 PM
“Afilierea rea” in modul prezentat in articol nu exista. Un mesaj negativ poate duce la click dar nu si la conversie. Nu cred ca au vreun succes cei care le folosesc, deci nu merita atentie.
Marius Morariu(Citează)
10/01/2013 la 9:45 PM
@Marius Morariu: ba da, chiar duce la conversie. Nu la acel produs. Dar din 1000 de clickuri si cookieuri, unii tot vor cumpara ceva.
Tu ai experienta mare in afiliere si stii de tot felul de strategii privind conversiile. Dar cred ca esti de acord ca o baza mare de trafic are, statistic vorbind, sanse mai mari sa aduca bani.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 6:03 PM
Daca vrei iti dau si eu ceva dovezi de astfel de practici de tot rahatul care se poarta prin blogosfera, ca sa dam si nume :)) Eu fac printscreen-uri mereu ca nu se stie cand vor fi bune la ceva.
Haotik(Citează)
10/01/2013 la 9:48 PM
@Haotik: ce faci cu ele? Strangi dovezi ca un hater? :P
@Alex Bohariuc: nu toata ziua, dar daca ai 3000 de prieteni pe FB sau 5000 de urmaritori pe Twitter sau 3000 de unici pe zi, merge. Mai ales cu un titlu lacrimogen precum “vai ce scumpa e asta” sau de genul “ce sa cumpar, asta sau asta”. Te asigur ca daca as scrie asa ceva acum, mult mai multi ar da click pentru a-mi oferi apoi un sfat din inima, dar nu o fac tocmai din rusine.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 6:22 PM
Și pe mine mă încearcă o serie de sentimente, nu prea roz când văd faze de genul ăsta. Pun chestia asta cam în aceeași categorie cu prostia de pe Facebook: Chestii de genul – scrie jahdsias și vezi ce se întâmplă, e la fel de infantilă și ineficientă.
Când spun ineficiență mă refer la faptul că nu duce mai nicăieri.
Dacă exagerezi cu chestia asta îți pierzi din credibilitate, poate din cititori și asta e cam nasol.
Pe lângă asta ce faci, stai toată ziua și dai link-uri la lume să faci 2 lei pe zi din afiliere?
Alex Bohariuc(Citează)
10/01/2013 la 6:32 PM
La Altex mai e o problema, tine mai mult de cei carora le faci recomandarea, un pic si de site. La o recomandare catre Altex, tinta prefera sa se duca in magazin, sa pipaie obiectul si sa il cumpere fara comanda pe site. Asta tine si de faptul ca pe site nu ai posibilitatea de a ridica produsul din comanda online din magazinul care este mai aproape de tine si care are produsul in stoc. Nu cred ca Altex va tine cont de asta si va face modificarea pentru ca tinde sa separe online-ul de magazinele fizice pe care doreste sa le faca sa dispara, ca asta e tendinta si reduce in acest fel si costurile.
cartus(Citează)
10/01/2013 la 9:50 PM
@cartus: au preturi bunicele si oferte bune. De exemplu Nexus 7 l-au avut multa vreme la 999 lei, adus oficial. Nu-i de neglijat magazinul. Nu-i asa important sa ridici produsul de la vreun magazin (de ce n-ai vrea livrare?), decat daca iei ceva urgent.
nwradu(Citează)
10/01/2013 la 6:42 PM
@cartus
daca asta ar fi singura problema…
poti sa trimiti vizitatorul si la emag, daca el vrea sa cumpere offline, offline o va face. mai e mult pana departe. plus ca altex are alte probleme decat faptul ca nu se poate ridica de la magazine.. efectiv te chinui pana realizezi o comanda.. platforma este efectiv neadaptata procesului de vanzare, este aceeasi chestie ca si cum as da jos eu magento si l-as instala pe numesite.ro..
Claudiu(Citează)
10/01/2013 la 10:10 PM
“Am fost la diverse intalniri si doar ca nu s-a zis pe fata sa faci spam din ala urat, in rest totul e permis, doar sa nu fie site porno si sa nu-i concurezi pe adwords pe numele magazinului. Si nu sunt sigur ca prima parte i-ar deranja cu adevarat.”
De fapt, este parerea mea ca majoritatea expertilor in “afiliere” asta fac. Cam ca siteul ProTV de black friday.
nashu_mare(Citează)
10/01/2013 la 10:27 PM
apropo de afiliere, ce imi plac când apar tâmpiţei in genul lui morariu, care latră întâi că îi fură emag prin articole tâmpe şi după aia plâng că li s-a suspendat contul.
vali(Citează)
10/01/2013 la 10:32 PM
@Nwradu nu zic ca nu iasa si conversii dar sunt mult prea putine ca sa conteze. E o metoda cu viata scurta in special pentru cel care o adopta.
Daca te uiti la cei cu rezultate n-o sa vezi site-uri si tactici nasoale, ba din contra o sa vezi proiecte serioase, site-uri puternice din .ro
De asta zic ca practicile proaste se pot neglija.
Am vazut intr-adevar si metode ‘dubioase’ in .com care incepeau cu un titlu gen Can-Can “crezi ca brandul x e tepar?” iar din continut reiesea ca-i cel mai smecher si de incredere brand, deci cumpara prin linkul de afiliere de mai jos.
N-am vazut inca in .ro dar niciodata nu-i tarziu :)
Marius Morariu(Citează)
10/01/2013 la 10:35 PM
@Zoso iar incepi ma? papa tot din gura ca incepe afilierea sa-ti mai dea in curand
Marius Morariu(Citează)
10/01/2013 la 10:43 PM
nu tre să încep eu, trebuie să realizezi tu că nu ai habar să vorbeşti. nu poţi să te pişi pe ceva din care faci bani şi după aia să te dai cu curul de pământ că ţi s-a suspendat contul.
pentru oamenii intregi la minte asta e ceva normal. pentru imbecili aparent nu.
vali(Citează)
10/01/2013 la 10:53 PM
@Zoso Iar esti pe langa ca de obicei.
Faptul ca mi-a fost suspedant contul a confirmat inca ceea ce vroiam sa arat si in articol. Nu mor si daca vreau sa fac afiliere la ei pot oricand, dar nu-mi doresc deci dormi linistit.
Pana una alta vad ca incepi sa devii expert si in afiliere. ‘Succesuri!’ ;)
Marius Morariu(Citează)
10/01/2013 la 11:07 PM
din nou, poate îţi intră în capul ăla mare şi gol, nu cred că ai fost suspendat pentru că ai vrut tu să arăţi ceva, ci pentru libajul jegos. părerile de genul “sunt varză” sau alte minuni pe care le scoteai pe gură pe seopedia le puteai ţine pentru tine, pentru că, până la urmă, era un partener de afaceri. bănuiesc că părinţilor nu le vorbeai aşa când locuiai la ei acasă şi îţi dădeau bani de cheltuială.
e jenant că te pretinzi un profesionist al onlineului, deşi eşti aproape analfabet şi cu siguranţă agramat. ia învaţă unde se pun virgulele şi cum se intonează o frază şi apoi mai explică-mi mie ce şi cum.
vali(Citează)
10/01/2013 la 11:19 PM
Din banii aia multi pe care-i faci tu din online in fiecare luna ar trebui sa investesti o parte in linistea ta sufleteasca, adica in femei. Daca de bunavoie nu vor, incearca cu bani poate asa le convingi.
Se mai duce stresul, mai creste increderea. Hai ca se poate
Marius Morariu(Citează)
10/01/2013 la 11:59 PM
faptul că tu eşti agramat şi imbecil n-are a face cu viaţa mea sexual. nu vei invăta tu ca prin minune să scrii dacă fut eu. pot garanta asta.
vali(Citează)
11/01/2013 la 1:49 AM
In browser, cand te duci cu mouse-ul pe link, intr-un colt iti apare link-ul pe care urmeaza sa intri, asa ca daca observi ceva dubios, nu dai click si gata.
Alin(Citează)
11/01/2013 la 11:19 AM
@Alin: nu chiar, ca multe linkuri sunt ascunse prin bit.ly sau alte servicii, dar cum Twitter face automat asta, nu stii ce e in spate.
nwradu(Citează)
11/01/2013 la 4:53 AM
@Zoso Daca iti cauti macar o femeie eu promit sa am grija la cum scriu. Facem cheta daca trebuie. Sunt convins ca-s multi care te-ar putea ajuta
Marius Morariu(Citează)
11/01/2013 la 9:15 AM
Eu sunt unul din cei chitrosii care inainte de-a face o comanda la emag isi curata cookie-urile. De ce? Pentru ca n-as vrea ca cei 3% sa ajunga absolut intamplator la un gigel care n-a facut absolut nimic sa merite acel comision. Prefer ca cei 3% sa ajunga in conturile magazinului, care de bine de rau a avut niste investitii, si-n plus isi ofera serviciile care de cele mai multe ori sunt bune. E amuzant cum oameni care n-au scris un review in viata lor ajung sa se laude cu sute de milioane facute din afiliere pe, exact, produse IT. E amuzant cum unii fac bani de afiliere in momentul in care le cer ajutorul cititorilor vizavi de-un produs. Am cumparat o bucata buna de timp produse prin link-ul tau de afiliere radu, asta la vremea cand aveai cel putin un review pe saptamana, si consideram ca meriti acel procent, macar pentru a te motive sa continui o munca nu tocmai usoara. La fel de amuzant e unul dintre argumentele unor blogeri “produsul tau nu va costa mai mult cu 3%, tie n-ar trebui sa-ti pese unde ajung cei 3%, fie ca ajung la mine, fie ca ajung la magazin.” Zau? Pai bine mai blogere, care preaslavesti tu munca, si-i trimiti pe toti la munca, nu te simti putin jenat sa beneficiezi de-o suma de bani pe care n-o meriti? Nu te simti jenat daca azi ma-ntrebi pe blogul tau de-un produs pe care vrei sa-l cumperi, ca eu dand click pe link-ul tau din plictiseala, sa-mi plantezi acolo un cookie, astfel incat peste 3 zile daca decid sa-mi cumpar un frigider, chit ca link-ul tau era inspre un stick usb, tu sa iei procentul de 3%? Uite, mie-mi pasa de cei 3%, poate sunt eu mai nenorocit considerand ca nu-i meriti, ca n-ai depus o munca pentru ei, ca profiti doar de-o smecherie si-o conjunctura ca sa-i iei. Prefer sa-i ia magazinul, da, magazinul ala de la care comand de ceva vreme si de care sunt multumit. Tu, spune-mi de ce i-ai merita tu? Ai facut vreun review de juma de ora, in care sa-mi prezinti caracteristicile unui produs? Te-ai chinuit cateva ore sa pui cap la cap, cu link-uri review-uri externe, caci nah, poate nu ajung la tine toate produsele sa le faci review, astfel incat sa-ti alaturi de indemnul ca e un produs pe care tu l-ai cumpara sa-mi aduci niste argumente solide? Nu, n-ai facut asta, dar imi spui ca n-ar trebui sa fiu chitros si sa-ti dau tie cei 3%. Serios, mi se pare un fel de milogeala nedemna de-un bloger, sau cel putin nu de unu cu pretentii.
Mi-aduc si acum aminte nebunia din zilele dinaintea BF cand toti se dadeau peste cap sa planteze un cookie, un cookie care sa le aduca niste bani, chit ca nu ofereau decat 3-4 randuri in care scriau fugitiv de BF, sau de ofertele celor de la emag. Cati dintre voi au luat ofertele celor de la emag, si pe langa opinia personala “uite, e un produs care merita mai ales acum ca e redus” sa puna si review-uri externe. A, nu, lasati munca asta in seama mea. Vad produsul recomandat aici, astfel incat ma apuc de sapat, de cautat review-uri fie ele scrise sau video. Si-atunci de ce ati merita cei 35? Da, stiu, probabil sunt eu nenorocit si chitros. Dar mi se pare o marsavie fara margini sa nu le explicati oamenilor ca cookie-ul ala plantat acolo e valabil poate si 30 de zile. Poate asa omul ar fi mai atent pe ce link-uri de afiliere click-uieste.
In alta ordine de idei n-am nicio problema cu afilierea, atunci cand se munceste pentru ea. Dar pe de alta parte, cand tot ce faci e sa arunci acolo un link alaturi de 3-4 randuri in care, culmea, imi ceri ajutorul de a-mi oferi parerea in alegerea unui produs, ei bine, consider ca cei 3% merita sa ramana la cei de la emag, mai ales ca am inteles ca au si-o fundatie. Cu siguranta ii merita mai mult decat ii meriti tu.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 11:24 AM
@sensation: esti sigur ca merita tot efortul acela de curatat cookie-uri? Adica tu oricum dai aceiasi bani, doar ca mai muncesti in plus.
Magazinele nu vor face altceva cu cei 3%, daca nu merg la un afiliat. Aici e discutabil totul. La finalul anului poate raman cu niste bani si ii cheltuie pe toti pe Adwords in schimb. Sau cumpara cadouri mai scumpe pentru partenerii de afaceri. Nu ai nici o garantie ca banii ajung undeva tot in folosul tau.
Pe termen lung, e posibil sa nu mai investeasca in afiliere. Daca nu sunt destule comisioane de dat, inseamna ca sistemul nu functioneaza si il opresc, asa ca toate site-urile legitime ce fac bani de aici vor avea de suferit.
Cum spuneam, sunt nenumarate posibilitati, dar cred ca toate duc la faptul ca e mica sansa ca acei bani sa fie folositi tot in folosul tau cumva, indiferent cat de indirect s-ar intampla asta.
Apoi, nu uita de sume. Daca iei ceva de 1000 de lei, care este o achizitie marisoara, afiliatul ia 20-30 de lei. Ce sa zic, nu l-ai imbogatit. Mai mult pierzi tu timpul curatand cookies. Ideea este ca problema e in alta parte si daca vrei sa faci ceva bun, nu mai intri pe site-urile nasoale, ii raportezi pentru spam, ii raportezi pentru incalcarea conditiilor afilierii etc.
nwradu(Citează)
11/01/2013 la 9:56 AM
@sensation: Dacă tot eşti la evaluarea meritelor blogherilor, vino un pic on-topic şi spune cine merită mai mult să beneficieze de cookie:
a) blogherul/editorul care are colaborări cu magazinele sau producătorii şi îşi bate capul să scrie un text din care tu sau eu să ne putem da seama despre acel produs, însă poate nu are suficientă expertiză SEO/psihologie încât să obţină suficiente cookies
b) blogherul/editorul care nu-şi bate capul în nici un fel (sau o face prea puţin) cu produsele, însă e mare specialist SEO şi reuşeşte să facă trafic pe anumite cuvinte cheie, apoi pune întrebări de milog precum “o fi bun ăsta _link_” , face anunţuri alarmiste de tipul “atenţie la cardurile SD contrafăcute” ori cel care cumpără fani pe facebook şi îşi umple situl de linkuri cloak-ed
c) blogherul care nu munceşte explicit pe o temă legată de produsele pe care le promovează, însă oferă articole care ţin cititorii pe blog multe minute şi multe pagini, oferindu-le o ambianţă plăcută
d) ziarele cu trafic mare, care folosesc anunţuri cât ecranul, timp de 10-30 de secunde la intrarea în pagină
Am înţeles că eşti foarte selectiv când vine vorba despre “cei 3% de la tine”, articolul ăsta este despre categoria b), dintre cei cărora probabil că tu nu vrei să le acorzi comisioanele.
Milu(Citează)
11/01/2013 la 10:00 AM
@milu, cred ca raspunsul il gasesti in comentariul meu anterior. Comisionul il merita blogeri precum radu sau buhnici, unii care muncesc si fac review-uri de cel putin juma de ora unui produs, cu o prezentare ampla, astfel incat sa iau decizia de a cumpara un produs in cunostinta de cauza. Faptul ca-mi recomanzi un produs, doar pentru ca tu crezi ca e bun, fara sa-mi oferi niste argumente nu e indeajuns. Aia cu seo/spam nici n-are sens sa-i aducem in discutie, aia merita o flegma nicidecum un comision de 3%.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 10:06 AM
buhnici… lol. Il respect pe om pentru munca lui, dar sincer n-are nici o treaba cu IT-ul, ar trebui sa ramana pe domeniul lui.
AdrianG(Citează)
11/01/2013 la 11:05 AM
Ai dreptate Adrian, buhnici n-are nicio treaba cu IT-ul, d-aia i-a dat sarbu pe mana o emisiune de IT.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 11:27 AM
adrian, buhnici face o emisiune pentru o televiziune generalistă. el trebuie să traducă in termeni comuni, pe care să îi înţeleagă şi mama şi bunica, chestii precum afiliere sau NFC.
dar uite, radu poate confirma, omul ştie mai multe decât spune.
vali(Citează)
11/01/2013 la 12:34 PM
@nwradu, nu e niciun efort, o fac din 2 click-uri. Ciudat e ca n-ai nicio problema sa castigi niste bani, oricat ar fi de putini fara sa-i meriti. Caci daca asta dau click pe site-ul tau, inspre un telefon pe emag, si hai sa zicem ca poate meriti cei 3% daca iau telefonul ala, sau un alt telefon, nu pricep de ce ai merita cei 3%, daca peste 3 zile, dupa ce m-am documentat pentru un frigider pe site-uri externe, cumpar acel produs si tu iei cei 3%, adica vreo 60 de lei din 2.000 de lei. N-ai nicio problema cu asta? Sunt bani nemunciti de tine, n-ai intreprins niciun serviciu ca sa-i primesti. Stiu, sunt eu nasol, dar prefer ca banii aia sa mearga la magazin. Aia e pana la urma persoana juridica care-mi ofera un serviciu si-un bun. Inteleg principiul de comision, in asigurari spre exemplu, il inteleg si-n cazul afilierii atunci cand tu MA CONVINGI sa-mi cumpar un produs, nu atunci cand eu il cumpar din proprie initiativa, documentandu-ma pe site-uri externe iar tu profiti de faptul ca la un moment dat mi-ai plasat un cookie intrand din plictiseala pe unul din link-urile de pe site-ul tau.
Inteleg ca trebuie sa aperi afilierea, sa-ncerci sa-mi explici mie ca banii aia oricum ajung la magazin, si n-ar trebui sa ma intereseze unde merg cei 3%, problema e ca nu mi-ai oferit niciun argument de ce in afara de tine, intr-o perioada, si buhnici mai nou ar merita cineva de la noi comisionul de 3%. In orice domeniu pe lumea asta, fie ca vinzi o casa, fie ca vinzi o masina iei comisionul pentru ca ai contribuit intr-o oarecare masura la acea vanzare, acea vanzare neputand avea loc fara ajutorul tau.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 12:52 PM
Pai te duce la frigiderul ala. Nu te convinge sa-l cumperi, dar acolo il vezi, de acolo iti vine ideea. Ca mai cercetezi tu apoi ca sa vezi daca suportul de oua are loc pentru 6 sau 12 bucati, e alta treaba. Dar primul site tot ti-a aratat un model bun. Al doilea ti-a aratat si mai bine informatiile, da-i aceluia banii de afiliere daca ai cum.
Ah, daca doar folosesti linkurile de afiliere ca sa intri pe un magazin online pentru ca nu vrei sa tastezi adresa acestuia, ok, nu merita nimeni comisionul. Dar nu-i un domeniu in care sa se vorbeasca prea multe de meritat adevarat aici.
Pana la meritat e de rezolvat problema din cealalta extrema, a celor care vor sa te insele sa dai click. Nici macar nu stii ca dai click pe ceva afiliat.
nwradu(Citează)
11/01/2013 la 1:15 PM
@nwradu – n-am nimic cu faptul ca faci reclama Emag-ului pentru ca si eu ii apreciez pentru profesinalismul de care dau dovada, ziceam doar ca uneori reclama pe care i-o faci e cam mare si mult prea departe de ceva finut. Au fost cateva post-uri care semanau cu brosuri de supermarket , de toate pentru toti. un link frumos la capatul unui review bine documentat e ok nu terci-uri pentru profit. Eu inteleg ideea dar uneori ti se cam ia la faze d-astea.
revenind la subiect, aceeasi senzatie o am si eu ca majoritatea bloggerilor romani sunt niste fomisti care se bucura la doi lei , eventual o ciorba gratis de la noul magazin Li Ku Par proaspat aparut si senzational. Afilierea e prost inteleasa ori probabil prost aplicata dar atata timp cat exista unii care nu cunosc cum functioneaza cred ca o sa le mearga foarte bine teparilor care nu produc nimic si se bucura de munca altora. Pana la urma daca toata lumea s-ar sterge cookie-urile dupa o perioada site-ul ar ajunge la concluzia ca afilierea nu e profitabila si ar inchide sistemul. Banii i-ar investi in alt tip de promovare ( Emag-ul n-a avut reclame TV pana de curand cand s-o fi ajuns la concluzia ca mai poate atrage o parte serioasa de clienti si din mediul offline)
AdrianX(Citează)
11/01/2013 la 2:23 PM
@AdrianX: piata mica, putine plati online, cumparatori putini care citesc bloguri – fiecare se descurca asa cum crede de cuvinta. Unii cred de cuvinta sa insele increderea cititorilor/prietenilor.
nwradu(Citează)
11/01/2013 la 2:36 PM
@AdrianX: Din ce spui tu reiese ideea că doar review-erii de specialitate au dreptul de a face afiliere eMag. Propune-le ăstora de fac sisteme de afiliere să verifice mai atent pe unde le sunt postate widget-urile şi să renunţe la link-uri, apoi să publice la TV rezultatele benefice obţinute.
Nu uita că emag a crescut atât de mare _şi_ datorită afilierii, nu doar sitului bine organizat. Ăia de au dormit când era în pruncie afilierea, sau care folosesc sisteme cu arie mică de acoperire (pcgarage, torrent), sunt ceva mai în urmă.
Milu(Citează)
11/01/2013 la 2:49 PM
@milu, exact de aia a crescut emagu mare, din cauza afilierii, nu din cauza ca au preturi bune si niste servicii de cele mai multe ori bune.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 2:53 PM
desigur. keep dreaming. creşterea emag n-are treabă cu afilierea.
vali(Citează)
11/01/2013 la 3:03 PM
Zise cel care acum 1-2 ani nu credea in afiliere, misto.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 3:04 PM
Apropo, de ce niciun magazin din cadrul 2parale nu creste macar 10-20% din cat a crescut emagu? Ca si aia fac afiliere.
sensation(Citează)
11/01/2013 la 3:12 PM
am zis mai sus. e destul de simplu.
vali(Citează)
11/01/2013 la 3:13 PM
mă rog, in cazul in care nu eşti un imbecil ca morariu.
vali(Citează)
11/01/2013 la 5:07 PM
@Zoso Nu exista unguent pentru o buba ca tine. Nici ala pe care-l folosesti tu in lipsa de femei nu ajuta la nimic.
Marius Morariu(Citează)
11/01/2013 la 5:38 PM
nu e chiar lipsă de femei. puţin respect pentru doamna care ţi-a dat viaţă, da?
vali(Citează)
11/01/2013 la 6:43 PM
@Sensation
Nu ii pasa nici unui afiliat de ce spui tu aici. In fond, 99% din cei directionati de afiliere nu vor cumpara nimic. Insa este gresit sa judeci tu afilierea si cui dai tu acei 3%..ai halit cookie-ul pofta buna, nu te afecteaza cu absolut nimic, ti s-a livrat informatie – plateste pentru ea. Asa cum o reclama proasta si agasanta isi indeplineste scopul la tv, la fel se poate intampla si in online.
si stai linistit, ca daca cumperi de la eMAG, se practica o curatare intensiva a celor care sunt in profitshare si se verifica la sange practicile de afiliere ale celor din sistem. Apropo de valul de suspendari din ultima vreme.
si de altfel…poti sa dai click afiliat pe un link de laptop de 5000 lei si sa cumperi un cablu de 30 lei…cum se intampla f des, mai des decat sa dai click pe ceva ieftin si sa iei ceva scump http://i.imgur.com/Zdcri.png (am ales print screen intentionat cu recurenta mare)
@Radu
Crede-ma pe cuvant ca doar informatiile bune ajung la voi. Daca ai trai din afiliere, ai investi in afiliere si ai “produce” afiliere ai observa niste dedesubturi nasoale. Chestia aia cu “placinta e mica” spusa de vali. Dar nimeni nu spune pentru ca nu te pui rau cu advertiserul (am invatat “the hard way”)..si aceleasi practici le regasesti si afara.
De altfel meritul eMAG e ca are o conversie de 5 ori mai mare decat a magazinelor concurente..ceea ce se intampla din cu totul alte motive decat cele de ProfitShare.
Chiar si daca are preturi mai mari pe anumite categorii de produse [insa identic cu Altex si Flanco, e doar o desincronizare la data promotiilor de la furnizor].
Claudiu(Citează)
11/01/2013 la 7:57 PM
@Zoso dai cu unguent si viseaza in continuare!
Marius Morariu(Citează)
11/01/2013 la 7:59 PM
“dă-i”, analfabetule! :)
vali(Citează)
11/01/2013 la 8:03 PM
Ti-am scris mai sus ca atata timp cat tu ramai un labagiu eu continui sa scriu prost.
Marius Morariu(Citează)
11/01/2013 la 8:08 PM
nu-mi dau seama de ce te pasionează viaţa mea sexuală. vrei să mi-o sugi şi nu ştii cum să intrebi? aparent da.
vali(Citează)
11/01/2013 la 8:53 PM
Comportament de puscarias, ce sa ceri…
Marius Morariu(Citează)
12/01/2013 la 6:16 AM
in mod sigur nu limba română sau argumente.
vali(Citează)
13/01/2013 la 1:55 PM
@ claudiu vad ca pe tine te cam oftica gandul ca nu toti internautii sunt niste oi care vad doar inainte. Faza aia cu “ai halit cookie-ul…acu taci si cumpara” nu mai e valabila de mult sa stii. Dau si 50 clickuri numai sa nu ajunga nici 2 bani la unu cu mentalitatea ta. Blogherii de felu asta ar trebui sa-i aprecieze mai mult pe cei care le pun un pateu pe masa incat sa nu moara de foame.
Pana la urma trebuie stimulati sa scrie in continuare oamenii seriosi nu lipitorile care n-au nici o sansa pe termen lung. Cei care muncesc 2 ore sa testeze un produs si apoi inca una doua sa redacteze un articol bine structurat, inteligibil si fara greseli gramaticale.
AdrianX(Citează)
13/01/2013 la 8:41 PM
@AdrianX
Nu ma oftica absolut nimic, in fapt incerc sa inteleg comportamentul celor pe care ii targetez eu.
Insa ma intreb de ce nu te apuci tu sa lucrezi in afiliere? Ca vad ca toata lumea se pricepe la asta si mai ales sa judece cine merita si cine nu cookie-ul. Intelege, te rog, ca eu nu vreau comision de la tine.
In afiliere, ca in tot ce inseamna online, lucrezi cu medii. Si actionezi in functia de media la care targetezi, la cei la care consideri tu ca iti vor aduce venituri. Si incerci pe ei sa convingi sa cumpere, exact pe limbajul lor si exact prin actiunile dorite de ei.
Ca 99% din cei care vad reclama ta nu vor fi multumiti de mesajul adresat, este ceva firesc. Ca si mai putini vor cumpara, este iarasi parte din joc si nu ma simt prost ca asa se intampla.
Pentru cei care vor afiliere cu pretentii exista bloguri serioase, cum e cel de fata. Este din punctul meu de vedere absolut cea mai nasoale imprejurare – cititori care vor material de calitate dar au si impresia ca dau de mancare autorului si respectul este ceva de genul ”ia sa dau eu click pe linkul asta de afiliere, sa ii *pun pateu pe masa* celui care m-a convins sa cumpar ceva de care nu aveam nevoie pana nu mi-a spus el”. Eu am ramas frapat cand am vazut ca anul trecut in august, Radu, cu tot cu campania Unicef a facut aproximativ 800 lei, ceea ce este mult prea putin pe langa cat ar merita prin informatiile si modul de prezentare. Dar nu ai ce face daca asa functioneaza.
Nu ma intelege, te rog, gresit. Vreau doar sa spun ca discutam mult prea mult despre o chestiune care se intampla ca urmare a navigarii pe internet, ori un afiliat nu trebuie sa fie deloc vizibil in acest proces. In momentul in care cumparatorul identifica un link de afiliere cu un individ si cumpara constient de acest lucru, pretentiile cumparatorului cresc in mod nejustificat fata de afiliat. Ori relatia afiliat-cumparator nu este una purtatoare de obligatii si drepturi. Relatia advertiser-afiliat in schimb se desfasoara sub anumiti termeni si conditii si in urma unui contract.
Claudiu(Citează)
18/01/2013 la 8:01 PM
Daca pui linkul de afiliere intr-un bit.ly, dar intr-o descriere de YouTube se mai considere afiliere rea? (gen http://www.youtube.com/watch?v=Og9ynj12rY4)
Sa fiu sincer, arata super urat un link lung in descrierea de pe YouTube.
Intreb pentru ca e o dilema care ma sacaie de ceva zile. :)
acsel(Citează)
19/01/2013 la 1:19 AM
Ascund link-urile din simplu fapt că mă deranjează forma lor. Foarte aranjate sunt cele de la F64. Felicitări lor pentru asta
Joe(Citează)
21/01/2013 la 12:41 PM
Cand esti frustrat din cauza ca nu esti in stare sa faci nimic in viata, nici macar sa gasesti singur linkurile spre produsele care te intereseaza, evident ca inveti (pana la urma) sa stergi niste cookies din 2-3 click-uri. Probabil ca asta le da unora un sentiment de implinire, se simt duri si shmecheri, refuland. :)
Ma intreb de ce n-or folosi ei doar Google si Bing, de ce-or da istetii astia click-uri pe niste linkuri ale unor escroci, care vor sa se imbogateasca de pe urma afilierii? :)
Alice(Citează)
22/01/2013 la 1:41 PM
@Claudiu – ma bucur ca nu te-ai ofticat, dar nici n-ai inteles. Da, as putea sa ma ocup si de afiliere dar alta e specialitatea mea si nu caut sa imbunatatesc nimic altceva decat domeniul pe care sunt.
Dupa cum zicea si Radu sunt doua tipuri de afiliere , una buna si una rea, de fapt nu rea ci prost aplicata. Radu e unul din reprezentatii afilierii bune, oferi informatie si speri ca in urma acesteia sa primesti si tu o “incurajare” mai mica sau mai mare sa poti continua, doar n-o sa scrii pe blog o viata intreaga doar din pasiune. Da, afilierea asta e ok si din punctul meu de vedere asa e bine, asa trebuie lucrat. La capatul opus sunt cei care bucura la orice “pateu” si fac orice pentru asta, pentru orice pot ciupi din munca necinstita. Am inteles ca si emagul a inchis multe site-uri care erau doar agregatoare/script-uri generatoare de continut automat pe baza search-urilor si mi se pare normal cu toate ca reactiile au fost urate, romanul imediat capata un sentiment ca totul i se cuvine chiar si cand nu e cazul, mai ales hotul cand e prins cu portofelul altuia in mana. E asa usor sa ajungi cu un cookie “plantat” de un profitor(linkuri catre altceva dar care iti pun un cookie, linkuri mascate, linkuri scurtate) incat da, te-ai simti un pic jenat sa stii ca ii merge treaba si o sa continue in ideea ca sunt destui pe care ii poate pacali.De black friday au aparut zeci de site-uri capusa cu o zi-o saptamana inainte care nu faceau altceva ci doar aveau linkuri pentru castiguri. Merita astfel de site sa castige ceva ?
In plus e foarte important ca in tot ce faci sa fii constient de actiunea respectiva nu sa mergi cu turma dar se pare ca doar mancatorii de pateu se simt deranjati de actiunile unui om cu capul pe umeri care incearca sa-i trezeasca un pic pe cei indiferenti / care nu au cunostintele de specialitate / nu le-a explicat nimeni cum sta treaba.
@ milu – ai inteles perfect , asa vad eu afilierea – te pricepi la tehnica , esti afiliat la un magazin de electronice nu la unul de produse bio sau cine stie ce altceva. Ai si post-uri despre altceva, adaugi un magazin si pe nisa respectiva. Altfel oricum e degeaba.
Ca si sensation nici eu nu cred ca emag-ul a crescut mare din cauza afilierii. Ii stiu si le-am fost client de cand erau la 1mai intr-o vila si intotdeauna preturile si serviciile oferite au fost unele din cele mai bune iar pe parcurs totul a evoluat din bine in mai bine.
O firma serioasa trebuie sa urmareasca asocierea numelui dar de la un anume nivel incepe sa fie foarte greu sa faci asta si profita anumiti indivizi.
O sa inchei aici , sper sa ajunga sa inteleaga si altii care nu aveau habar despre afiliere.
AdrianX(Citează)
22/01/2013 la 5:41 PM
AdrianX
Foarte buna replica. Multumesc pentru mai multe detalii, mi-am schimbat prima impresie, sorry.
Insa tot nu sunt de acord cu stersul cookie-urilor – consider ca este responsabilitatea sistemului sa ii elimine pe cei cu practici incorecte de afiliere. Ajungem la imagine, un magazin online nu va dori sa se asocieze cu cineva care e “dubios”.
In afiliere conteaza ultimul click: in loc sa stergi cookieurile, de ce nu dai inainte de a realiza comanda click pe un link al unui afiliat caruia ii apreciezi munca? C’mon, nu e asta o solutie mai buna decat sa stergi orice urma de marketing afiliat de pe browser?
Claudiu(Citează)
25/01/2013 la 3:55 PM
Da, sunt de acord cu Claudiu! Daca tot nu (vrei sa) apreciezi munca cuiva care, vorb’aia, nu se chinuie ’30 de minute sa scrie un review’ (il scrie in 25, na, ca e mai iute la tastat), poti sa intri frumos pe link-ul de afiliere al altui blogger si sa comanzi de acolo, astfel incat 3% (o avere, intr-adevar, daca vrei sa cumperi un mouse, un stick etc!) sa ajunga la el, nu la ‘escroci’ :)
Biletul zilei(Citează)
26/01/2013 la 2:05 AM
Sensation, este alegerea ta daca stergi sau nu cookie-urile, dar faci totusi o greseala. Vorbesti despre cookie-uri ca si cum astea ar aparea singure in calculatorul tau. Exista un cookie pentru ca TU ai accesat un link. A fost alegerea ta sa dai acel click sa vezi ce se afla dincolo de el. Inseamna ca ai citit un review bun, care ti-a oferit informatii si ti-a trezit interesul. Deci, spun ca stergi niste cookie-uri pe care, pana la urma, TU le-ai generat.
Intr-adevar, nici eu nu nu dau, in general, click pe link-urile bit.ly, dar asta numai pentru ca nu imi place publicitatea mascata.
Ii detest si eu pe toti cei care insala sau fura, indiferent de mijloacele prin care o fac…
Hinomi(Citează)
29/01/2013 la 4:10 AM
Greu cu afilierea in RO greu …
Cand vad oameni ca SEnsation ma apuca batu …
Pentru Barbati(Citează)
29/01/2013 la 5:59 AM
Si cand e “buna” dar si cand e “rea” afilierea E BUNA :)
Afilierea buna sau rea este o forma de publicitate destul de ieftina; daca nu se mai face afiliere (buna sau rea)pretul va creste pentru ca se vor cheltui bani mai multi pe publicitate…
AlCaChoFa(Citează)
28/02/2013 la 5:38 PM
Am incercat si eu cu afilierea cu mai multe siteuri de gen dar nu a mers nimic.Am folosit si metoda buna si metoda rea dar degeaba.Cu toate ca aveam clik-urinimic.Am ajuns la concluzia ca oamenii sunau si comandau direct prin telefon.Livram vizite gratuite acelor siteuri.
Daniel(Citează)
07/05/2013 la 1:16 PM
exact asta ii explicam lui sebastian, ca la fiecare 3 zile arunca o nada cu “oare imi sta bine pe perete stick-ul asta?” ,” merita sa fac upgrade la pc cu aceste casti” numai cacaturi, pe care oricum nu le cumpara, doar facea misto de cititori
nu stiu daca mai face asa, eu l-am scos din rss
nicu(Citează)
12/05/2013 la 11:49 PM
Afiliarea bună și rea… off. Afiliarea bună este un link, afiliarea rea se cheama cookie stuffing și dacă o faci ca prostu’ îți vine FBI-ul la ușă. Afilierea rea descrisă aici se mai numește publicitate. Te mint unii ca să le cumperi produsele. E plin la televizor de… afiliere rea.
Cei cu un dram de minte ascund link-urile de afiliat. Și o fac din această cauză. Link-urile de afiliat se ascund ca să te asiguri că acel program de afiliere mai are nevoie de tine și în viitor.
Mda… părerea mea!
Claudrian(Citează)
05/10/2015 la 7:00 PM
Mie cel mai aiurea mi s-a parut chestia cu spamul pe FB, mii de produse listate pe diverse pagini fictive, facute doar pentru asta. Nu aduce niciun beneficiu advertiserului sau clientului, doar il prosteste pe client sa dea click si fura comisioanele, si mai face si spam. Pacat ca 2Parale inca tolereaza asta dupa atata timp. Cred ca anul trecut de BF s-a facut o caruta de bani cu acea metoda. Pacat de cei care chiar investesc bani si energie in munca cinstita de afiliere!
Iosif(Citează)