►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu-i an fără un masacru armat la americani, mai ales în școli. Ai fi zic că episodul Columbine îi va șoca suficient încât să ia alte măsuri decât “hai să ne înarmăm și mai mult”. Sau Virginia. Sau Aurora, în cinematograf. Dar nu, se întâmplă din nou și se va întâmpla atâta vreme cât orice debil poate lua o armă fără să-l controleze nimeni la cap.
Citiți un articol interesant pe The Atlantic despre cum a eliminat Japonia toate crimele prin împușcare, încât nici mafioții nu prea mai au arme de foc. Se poate.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
15/12/2012 la 10:51 AM
Ce mi se pare extrem de stupid in situatia asta e atitudinea multora dintre americani referitor la arme, care se vede si in comentariile la articolul pe care l-ai dat. Raspunsul lor la astfel de situatii e sa inarmeze si mai multi oameni. Chiar citeam ca in Michigan au adoptat o lege care le permite accesul cu arme in scoli. wtf ne intoarcem in vestul salbatic?
Claudiu(Citează)
15/12/2012 la 1:13 PM
http://www.youtube.com/watch?v=6nf1OgV449g
nea_caisă(Citează)
15/12/2012 la 1:35 PM
da, e frumos exemplul cu Elvetia, numai ca Elvetia nu e SUA si invers. ar mai fi si exemplul Israel, unde nu e anormal sa intalnesti pe strada o super pitzi de 20 de ani cu pusca atarnand langa poseta.
o astept cu interes pe “Diana” sau cum o cheama pe domnisoara care tot comenteaza pe aici sa ne explice de ce e bine sa ai o arma in casa.
stefan(Citează)
15/12/2012 la 2:03 PM
@stefan: e bine sa ai o arma in casa. E rau cand oricine poate lua o arma, desi e nebun la cap. Sau nu el. Cumpara ma-sa armele, ca in cazul de fata, si are acces si fiul cretin.
Singura solutie in astfel de cazuri e sa le interzici de tot, chiar si in detrimentul celor de buna credinta.
nwradu(Citează)
15/12/2012 la 2:17 PM
@radu: pai si oamenii de buna credinta nu o sa mai aiba cu ce sa se apere ,ca raufacatorii sau nebunii nu isi procura arme in mod legal..
Liviu(Citează)
15/12/2012 la 3:04 PM
si cine deosebeste oamenii de buna credinta de restul?
solutia, dupa cum zice si Radu, e interzicerea totala. iar pentru nebuni si raufacatori exista politie, servicii secrete si restul. ca de aia platesti impozite si asa functioneaza o societate civilizata, nu pe principiul “fiecare pe barba lui”.
stefan(Citează)
15/12/2012 la 4:06 PM
Da tare sunt curios daca erau interzise armele nebunul ala zicea ca isi baga picioarele in ea de idee ca decat sa se duca la un colt de strada sa ia una ilegala dureza prea mult .
Sa fim seriosi oameni bolnavi ca asta mereu pot sa faca rost de arme , la fel si criminalii crezi ca ei au arme cumparate legal ? Singurii care nu pot sa se apere sunt cetatenii normali .
Statistic vb cu multe studii facute in partile unde multi cetateni au arme legale la ei RATA CRiminalitatii este mai scazuta !!!!! decat in locurile unde sunt mai putine arme . Criminalii oricum au arme ilegale ca nu sunt prosti sa le ia pe cale legala ca i-ai putea gasi foarte usor .
Andreiexe(Citează)
15/12/2012 la 11:17 PM
@Andreiexe: armele de la coltul strazii nu se gasesc chiar asa pe toate drumurile. Mai dai si de politie, mai dai de dubiosi care nu-ti vand, nu e simpla treaba.
In practica, nu-i vei opri pe toti nebunii, dar pe 9 din 10 da. Si e suficient.
Vezi articolul de pe The Atlantic, scrie acolo cum in SUA rata criminalitatii cu arme este de 20 de ori mai mare decat in celelalte tari bogate. Pe locul doi la crime cu arme de foc este Yemen, dar la jumatate. Nu-i chiar cum spui tu.
Cat despre “criminalii oricum au arme ilegale”, da, e adevarat, dar sunt criminali si criminali. Cine vrea sa ucida, se descurca. Dar vezi tot articolul din The Atlantic despre Japonia. Cand pedeapsa ca ai o arma ilegala este foarte mare, nu mai faci talharii cu arma in mana, ci cu cutitul, pentru ca pedeapsa pentru arma este foarte mare. Nu orice pustan dintr-o banda ar ajunge sa aiba o arma daca n-ar exista magazine si daca s-ar raporta imediat orice arma vazuta. Cand vezi pe unul ca are arma si e interzis si tu nu ai una (legala), imediat suni politia.
Cazul concret de acum. Ma-sa avea 2 pistoale si o pusca semi-automata, posibil inca 3 pusti. Majoritatea copiilor au fost ucisi cu pusca, una ca de counter-strike, nu de vanatoare. Daca ar fi avut doar un mic revolver cu 6 gloante, ar mai fi fost atatia morti?
nwradu(Citează)
15/12/2012 la 9:04 PM
In US detinerea armelor de foc e un drept garantat de constitutie. De aici o groaza de repercusiuni.
add(Citează)
15/12/2012 la 11:23 PM
@add: da, dar nu cred ca prin Constitutie scrie si ce arme poti avea. Revolver cu 6 gloante, ok, pentru aparare. Ca la noi, aer comprimat e ok. Pana la pusca semi-automata e cale lunga.
nwradu(Citează)
16/12/2012 la 2:48 AM
Radu am ascultat o gramada de dezbateri privind armele in SUA si am auzit argumentele pro si contra din partea si celor pro si celor contra mai ales ca in SUA presa stii ce prea bine cum exagereaza argumentele .
Nu prea poti sa compari SUA cu alte tari pentru ca SUA e structurata diferit de la populatie , concenptie etc fata de celelalte tari .
Daca o luam inca de la conceptia ei , tara a fost facuta prin revolutie si prin armarea cetatenilor contra ocupatiei deci e ceva acolo infiripat privind dreptul la arme .
Nu stiu daca ai fost atent la ce am zis dar toti striga chestia asta si vad ca nu o vedeti . In zonele unde sunt mai mult arme legale rata criminalitatii e MAI MICA ! Tu vrei sa le interzici pai imagineaza-ti ce ar zice criminalii de la cei mai mici pungasi care fura din magazine la case ale oamenilor pai ar fi Craciunal tot anul .
Ar fi EXACT la fel cum perioada prohibitiei . SUA are deja reguli impotriva armelor , nu poti sa iei un bazooka sau AK-47 LEGAL fara ca sa nu treci printr-o serie de teste serioase ca in orice tara.
Tipul care a tras in cinematograf a tras cu o pusca cumparata legal care era categorizata ca o arma de vanatoare motivul pt care a omorat asa de multi e pt ca a tras de multe ori pe tragaci si pt ca nu l-a oprit nimeni si politia a venit dupa , daca era cineva cu o arma acolo poate reusea sa-l opreasca chiar daca sa zicem salva doar 1 persoana eu zic ca ar merita .
Nebunii vor gasi mereu o cale chiar daca sa zicem oprim 9/10 nebuni care sunt relativi putini la nr sa zicem 3 / an 2012 dai liber la toti criminalii din toata SUA ce vrei sa faca omu de magazin cand vine ala peste el in casa si are un uzi sau un shotgun , sa nu mai zic daca ai propria afacere mica .
Si sa revin la treaba cu nu ai cum sa compari SUA cu alte tari pt ca sunt mult prea multi factori care i diferentiaza , chiar daca sa zicem sunt tari care au raportul oameni / arme cam la fel dar nu au ideologia , diversitate etnica etc la fel .
Andreiexe(Citează)
16/12/2012 la 12:26 PM
@Andreiexe: tocmai, poți cumpăra aproape orice armă la ei. Odată ce au decis că ai voie cu arme, au escalat ușor deciziile spre aproape orice armă.
Asta e arma folosită la Sandy Hook, un Bushmaster .223 semi-auto:
16 copii aveau 6 ani, 4 copii aveau 7 ani.
nwradu(Citează)
16/12/2012 la 9:21 AM
Singura soluție în opinia mea ar fi să limiteze drastic modul în care sunt comercializate armele de foc. Ar fi prea de tot să nu ia nicio măsură. Nu-mi imaginez ce poate fi mai rău de atât, să ai un copil de 6 – 7 ani și să fie împușcat de un nebun în sala de clasă. În contextul în care SUA se laudă a fi o țară civilizată. Fără arme și gata.
Emil(Citează)
17/12/2012 la 8:49 PM
mi se pare ceva gresit la rationamentul “interzicem complet armele pentru ca e posibil ca o progenitura cretina a respectivului sa puna mana pe ea”. in alta ordine de idei, mai multe arme inseamna ca sunt mai multi oameni inarmati. Astfel, posibilitatea ca tu, smecher trepanat (a se citi “sofer de bmw”) sa agresezi pe unu care e inarmat creste foarte mult. frica e motivul pentru care se respecta legile,frica e motivul pentru care simtul civic e dezvoltat, etc.
eu sustin inarmarea populatiei (evident in urma controalelor medicale de specialitate specifice) si scoaterea tuturor limitelor de viteza.
mircea(Citează)