►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Au apărut și statistici despre ce s-a vândut de Black Friday. Tot Daedalus Millward Brown a făcut un sondaj între cumpărătorii de Black Friday și rezultatele cele mai interesante ar fi acestea:
Mă miră cifra de doar 38,1% cumpărături online, având în vedere că BF se simte în România ca un eveniment online. Marile magazine din piața “offline” și-au atras însă partea leului, după cum se vede și mai jos:
Lăsând la o parte că eMAG a vândut foarte mult, Flanco a depășit puternic concurenții Altex + Media Galaxy și chiar și Carrefour are o vânzare bunicică. Totuși, simt că magazinele online au făcut publicitate și tam-tam despre Black Friday și au profitat de asta cele offline, pe care nu le-am văzut investit așa mult în reclamă premergătoare BF.
Cât despre Carrefour, am fost acolo, erau oferte la niste plasme și monitoare neinteresante. Cred că sunt incluse aici toate vânzările din 23 noiembrie, nu doar cele la promoție.
Oricum, dintre onlineri, Evomag.ro este pe locul 2. Problema lor principală pentru anul viitor este să facă serverele să reziste traficului, altfel degeaba vor avea stocuri și mai mari în 2013. Trebuie crescute ambele aspecte procesului de vânzare, după cum scriam despre infrastructură.
Singura problemă aici mi se pare că Daedalus Millward Brown a trebuit să facă un sondaj pentru a afla aceste lucruri. Sondajele sunt nesigure, marja de eroare este de 2,2%. Poate au nimerit acei 2000 de respondenți care au cumpărat doar cârți.
Nu era mai simplu să vorbească direct cu magazinele și să afle exact cifre de afaceri și categorii de produse vândute pentru a avea un rezultat foarte precis?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
09/12/2012 la 1:41 PM
“Deseori costurile scalarii vs. pierderile cauzate de downtime nu justifica investitia.” via http://www.manac.ro/2012/11/27/vineri-negre-servere-sclabilitate-si-alte-povesti/
Pentru unele magazine online investitia necesara ca sa faca fata traficului depaseste pragul lor de profit, asa ca prefera sa aiba downtime si sa vanda cat pot.
1nu(Citează)
09/12/2012 la 2:04 PM
O sa ajungem in ianuarie si o sa vb Totusi de Black Friday. .. :)
Respect Totusi munca si procentele expuse…
nic(Citează)
09/12/2012 la 2:05 PM
A draq keyboard, scriu numai prostii prin auto correct feature. ..
nic(Citează)
09/12/2012 la 3:51 PM
Aduna procentele de achizitii (electrocasnice, IT etc) si vezi ca da mult peste 100%.
Dan(Citează)
09/12/2012 la 4:33 PM
Probabil pentru ca unii au cumparat si electrocasnice si IT, nu doar dintr-o singura categorie. Poate m-am exprimat eu gresit, dar era vorba ca 44% dintre respondenti au cumparat electrocasnice etc.
Aduna eMAG și Flanco si vei afla cat din Black Friday a ajuns la patronul mare (sau ma rog, eMAG e acum in majoritate la Naspers, dar na…)
nwradu(Citează)
09/12/2012 la 8:46 PM
stii ceva mai mult, decat card cadou 11%, despre ziua emag ?
razvan(Citează)
09/12/2012 la 10:53 PM
Absolut nimic.
nwradu(Citează)