►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Mi-ar plăcea să văd cândva metroul din Tokyo. Nu neapărat să-l și experimentez, dar să văd cum arată așa ceva într-un oraș mega-aglomerat, da.
Un articol de pe CNN vorbește despre lucruri care ar părea incredibile pentru bucureșteni:
Despre dormitul în vagon:
“There is a tolerance that if the person next to you falls asleep and their head kind of lands on your shoulder, people just put up with it. That happens a lot”
Despre ora de vârf:
“It’s just bodies squished as tightly as you can be into a small space. You can see people who’s feet aren’t touching the ground sometimes because they are wedged in so tightly,”
The subway line operators have also introduced women-only carriages to help women commute more safely through the city. The designated train cars are usually recognizable by signs in the carriage and on the platform and were brought in to combat “chikan” (“groping”).
Despre cei care pierd ultimul tren noaptea:
For those unfortunate few that either miss their last train or fall asleep on the platform, there are a few options to pass the time before the first train begins in the early hours.
“They can stay at a capsule hotel, there are the manga cafes that are like internet cafes but you can stay the night in a little cubical,” Barron says.
sursa: CNN.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
03/11/2012 la 9:28 AM
Totul e fascinant acolo. Nu doar metroul. Eu am mers destul de putin cu metroul pentru ca exista un alt “metrou” la supfrata si la cel de suprafata JR Trains aveam abonament pe toate liniile. E atat de mare reteaua lor de transport incat nu pot fi puse pe aceasi harta metroul subteran si cu cel de suprafata.
In trenuri cat si in metrouri sunt afise peste tot sa dai telefonul pe mute iar in zonele pentru mamici/invalizi iti recoamanda sa ai telefonul inchis nu pe mute. E enorm de multa liniste la ei in metrouri si trenuri.
Haotik(Citează)
03/11/2012 la 10:06 AM
E mult spus fascinant, cel putin pentru mine. Asiaticii au o pare problema cu igienna personala, lucru care poate deveni foarte deranjant pentru noi, europeni sau chiar pentru toti caucazienii. Nu-ti doresc sa ajungi intr-un astfel de metrou cand afara sunt 35 de grade si umiditate 85%. Been there, done that, not cool
Geo(Citează)
03/11/2012 la 4:18 PM
sa nu uitam de Tokyo subway people pushers :) oameni platiti sa impinga calatorii in vagoane:)
ioana(Citează)
03/11/2012 la 5:38 PM
@ioana in sosetute albe :P
Mihai(Citează)
04/11/2012 la 1:51 AM
@ioana: avem din aia si in RER-ul din Paris. not fun
@Geo: nu stiu cum ai ajuns la concluzia cu igiena, am fost pana acum in 5 tari asiatice si mi se pare ca europenii au o problema mai mare cu igiena decat asiaticii ;)
cat despre vagoanele pentru femei, am vazut in Malaiezia, exact din aceleasi motive ca cele din Japonia.
si da, si eu tot sper sa ajung in Japonia, poate la anul :D
stefan(Citează)
05/11/2012 la 11:23 AM
@Geo: Ai dat-o in branza cu igiena. Crede-ma ca miros mai bine decat muuulta populatie locala cand se urca in RATB.
Ce m-a fascinat pe mine e cum pot sa adoarma. Doar ce s-au urcat in tren, s-au asezat si incep sa motaie. Ce-i drept, cand cade unul pe tine tot ce poti sa faci e sa il impingi inapoi, iar daca se trezeste iti va zambi si isi va cere scuze.
Actzipild(Citează)