►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cineva sigur a fost concediat după faza asta:
Google accidentally announced its third-quarter earnings about four hours early, and it wasn’t good news.
The accidentally early regulatory filing included placeholder language like “PENDING LARRY QUOTE.” (Within minutes, a satiric Twitter feed popped up for @PendingLarry, who quipped: “To be fair, we released our earnings yesterday afternoon on Google Plus.”)
Google cast the blame at financial printer RR Donnelley, which it said filed the draft documents to the SEC “without authorization.”
Google released an official report about three hours after the trigger-finger one, filling in the blank quote with a bland statement from CEO Larry Page. Its financial information was unchanged.
În lumea în care se învârte Google, este o veste proastă că au făcut o cifră de afaceri de doar 11,3 miliarde de dolari, nu 11,8 miliarde aşa cum estimau analiştii că se va întâmpla. Acţiunile au scăzut cu 8% în câteva ore, adică valoarea companiei a scăzut cu câteva miliarde.
Datele interesante sunt însă cele de mai jos:
Among the banner bad news: The amount that Google’s advertising partners pay per click continued to drop dramatically, falling 15% over the year.
Page still termed the quarter “strong” in Google’s press release, noting that sales rose 45% over the year.
Adică ei au vândut cu 45% mai mult, dar clienţii au investit sume mai mici în publicitatea pe serviciile Google. Dacă e să crape, Google va crăpa sub propria greutate. Sunt atâţia oameni a căror meserie este trişarea algoritmilor de căutare încât înţeleg de ce business-urile mici, care împreună formează probabil o mare parte din clienţii Google (zilele trecute, la ZF Digital, Dan Bulucea, şeful Google România, dădea ca exemple de succes florării, restaurante, ateliere diverse), nu sunt mulţumite de ceea ce obţin şi nici nu-şi permit experţi SEO pentru manevrarea rezultatelor.
Eu unul aş prefera ca Google să o lase mai moale cu logo-uri inedite în fiecare zi, cu zeci de servicii în veşnic beta, lansate şi închise periodic, să-şi aducă aminte că business-ul lor de bază este căutarea şi să înceapă să cureţe din rezultatele respective. Sunt căutări banale pe care le fac ziua şi dau numai de către spam-site-uri, de agregatoare, de pagini generate special pentru căutarea mea fără nici o informaţie relevanta şi multe altele. Momentan Google face 11 miliarde pentru că n-are concurență, dar aşa au zis cândva şi Microsoft, Nokia, Yahoo, Flickr, Digg şi alţii.
via CNN Money.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
20/10/2012 la 6:06 AM
Bine zis, si eu patesc la fel cu cautarile. Probabil nepotismul e in floare si la ei.
Butiuc Silviu(Citează)
20/10/2012 la 8:51 PM
Cautarea este deja o mica parte din business-ul lor.
Gmail, Chrome, Adsense, AdWords, Analytics, Android, Google Drive, Google+, Youtube, Google Maps, Google Translate, Wallet, Google Reader si Motorola sunt la fel de importante si, in afara de Motorola, toate sunt numarul 1 pe domeniul lor.
De ce ar lasa-o mai moale?
Nu au de ce sa tina toate ouale intr-un cos, apoi sa scoata Facebook, Microsoft sau Apple un motor de cautare revolutionar si Google sa-si rupa gatul precum Yahoo, Ericsson, Kodak sau alte firme care, desi au fost odata pe val, n-au fost capabile sa se adapteze.
Bine, asta nu inseamna ca, asa cum au renuntat la Buzz, nu pot renunta cu timpul la Picasa, FeedBurner, Blogger, GTalk sau alte servicii care nu mai sunt rentabile pentru ei.
Legat de greseala de cateva miliarde. Sa fim seriosi, chiar daca anuntau mai tarziu, banii tot se pierdeau.
Adica Apple pierde si dupa o luna si o saptamana pentru ca au dezamagit cu iPhone 5 si nu pierdea Google la o zi dupa anuntarea cifrelor?
Dan(Citează)
20/10/2012 la 8:57 PM
Google are multe servicii, dar ei castiga bani doar din reclamele afisate in ele, iar o mare parte din reclame sunt contextuale in functie de rezultate si cautari.
nwradu(Citează)
20/10/2012 la 9:06 PM
Iar eu imi doresc sa castig 0,01% din cat castiga ei de pe urma firmelor care platesc ca aplicatiile lor fac mai mult de 25.000 accesari la Google Maps.
Plus ca bani mai fac si din reclamele adsense care se afiseaza in YouTube, Gmail, Google Reader si alte servicii care n-au nicio treaba cu motorul de cautare.
Dan(Citează)
20/10/2012 la 9:11 PM
Stiu, dar raportul acesta nu este despre motorul de cautare, ci despre intreaga corporatie. Ei au diverse servicii in care lumea cauta informatii, fie ele harti, clipuri video, emailuri etc. Acesta este business-ul lor, cautarea. N-au construit serviciile acelea din bunatatea inimii si pentru ca aveau prea multi bani din urma motorului de cautare principal.
nwradu(Citează)
20/10/2012 la 9:23 PM
Au construit serviciile alea ca sa aiba o alternativa pentru ziua cand nu se vor mai putea baza prea mult pe motorul de cautare.
Din ce in ce mai mult din traficul pe net se face de pe telefoanele mobile, iar asta inseamna din ce in ce mai putine click-uri pe reclamele Adsense.
Daca Google ar ramane ancorati DOAR la motorul clasic de cautare, asa cum le ceri tu in post, s-ar duce pe pla in cativa ani.
Dar ei stiu ca atunci cand traficul pe net se va face mai mult de pe telefoanele mobile decat de pe PC, vor castiga mai putin din motorul de cautare, insa mai mult din Wallet, Android, Google play, Google Maps etc.
Dan(Citează)
20/10/2012 la 11:11 PM
@Dan, că se accesează site-uri de pe telefoanele mobile nu înseamnă că toți cei cu un smartphone-ul ne-am vândut PC-ul (laptop, desktop, etc.). Înainte nu făceam asta deoarece era puțin cam complicat să navighezi pe net de pe laptop, în autobuz, metrou, tren, etc. Acum suntem în permanență conectați de pe smartphone dar totuși, când ajungem acasă, revenim la PC. Cu asta vreau sa spun ca e normal ca numărul accesărilor de pe telefoanele mobile să crească.
2. Anunțuri pentru dispozitivele mobile există. În plus, lumea caută chestii și de pe mobil, nu doar de pe PC. Google nu a lansat Android doar pentru comisionul luat din vânzarea aplicațiilor.
3. Motoarele de căutare nu vor dispărea niciodată. Cel mai probabil se va schimba modul în care căutăm, nicidecum căutarea în sine. Și nu, Google nu a renunțat să îmbunătățească motorul de căutare fiindcă are Android și YouTube și nici s-a apucat de astea pentru a avea o alternativă presimțind că motorul de căutare e pe ducă (cum nici Coca-Cola Company nu a lansat Fanta și Nestea deoarece e posibil ca în viitor lumea să nu mai bea Coca-Cola). E o afacere în plus.
cristian(Citează)
20/10/2012 la 11:49 PM
Salut, mai demult am citit umatorul articol ce trateaza exact modelul de afacere urmat de google. Vi-l recomand cu caldura:
http://techcrunch.com/2011/03/25/search-googles-castle-moat/
Google a detine mai multe produse din care nu doreste sa scoata profit (nu direct). Produsele astea au rolul de a consolidea afacerea principala, adica motorul de cautare. Androidul foloseste seviciile motorului de cautare, Crome face la fel, Maps este foarte util pentru cautarile localizate precis in spatiu etc.
De multe ori ei intra pe o piata in care activeaza alte firme fara sa doreasca sa faca profit din acea activitate. Pentru ca veniturile google vin din cautare si nu din serviciul respectiv, apare o concurenta neloiala ce poate duce la disparitia de pe piata a concurentei. Noroc ca exista alti colosi (microsoft, apple) care echilibreaza piata.
Acum ceva vreme am citit ca la inceput Google platea producatorii de terminale sa produca telefoane cu sistemul de operare Android. Cum poti sa concurezi cu asta? Poate doar Microsoft isi mai permite luxul asta (cu Nokia).
Valetin G(Citează)
21/10/2012 la 1:07 AM
Astept ziua cand pe youtube se va activa Pay-per-view si sa inceapa sa bage tot mai multe transmisiuni live. Au inceput cu un concert U2 acum ceva vreme si au continuat cu alte evenimente. Dovada clara ca va avea succes sta in saltul din stratosfera unde 8 milioane de oameni au urmarit transmisiunea live.
Cred ca google ar putea sa faca banuti si prin alte servicii pe care le detine. Oricum, scaderea de 8% e de moment si cred ca-si va reveni. Asa s-a intamplat si cu Apple dupa conferinta din primavara si uite acum ce crestere are..sau ma rog..se mentine pe val!
sorin(Citează)